Srpski ‘Longboard Mapp’ namenjen je vozačima širom sveta

Srpski ‘Longboard Mapp’ namenjen je vozačima longboarda širom sveta

Ukoliko u Srbiji kažete da vozite longboard, većina ljudi će vas pitati šta vam je to. ‘Veliki skejt’, kako bismo ga laički opisali, u svetu okuplja mnogobrojne zaljubljenike u ekstremne sportove. Svaki grad, svako mesto, ima svoje skrivene staze koje poznaju samo lokalci. Srpski Adrenalyn Mapp nastoji da popiše i klasifikuje upravo takve staze, okupljajući oko sebe globalnu zajednicu ljubitelja ovog sporta.

longboardapp

„Problem je nastao još na samom početku, pre nego što sam krenuo da vozim longboard„, izjavio je za Netokraciju osnivač ove aplikacije, Nenad Kosović. Kako kaže, početnicima nije lako da se snađu, mahom zbog neznanja koje su lokacije dobre za vožnju i gde se zajednica zapravo okuplja. Sagledavši probleme iz ugla nekoga ko je tek krenuo da se bavi ovim sportom, Kosović je okupio još nekoliko kolega vozača i uputio se na Startup Weekend koji je održan u Beogradu sredinom 2014. godine.

Od inicijalne ideje, preko istraživanja tržišta i korisnika, formirani tim uspeo je da završi veliki deo razvoja ideje na samom događaju, gde su upoznali i svog prvog investitora. Tim danas ima osam članova, a pre samo mesec dana izbačena je i prva verzija Android aplikacije, koju je već preuzelo skoro 1000 korisnika. Zamišljen kao društvena mreža za vozače, Longboard Mapp pruža informacije o stazama (tip, brzina, kvalitet puta, gužva u saobraćaju), omogućava takmičarski mod zasnovan na vremenu tokom kojeg je pređena staza, ali sa jasnim fokusom na pravljenje globalne longboard mape i povezivanje vozača iz celog sveta, te dodatno podsticanje izgradnje lokalne zajednice.

Rast, rast, rast, pa okretanje brendovima

Upitavši Nenada i Velišu Stanišića, jednog od suosnivača, koliko zapravo jedna ovakva aplikacija ima smisla iz finansijskog ugla, Kosović ističe da itekako ima. Industrija ekstremnih sportova izuzetno je profitabila, a tim je trenutno usmeren na rast korisničke baze i na mesečno aktivne korisnike (MAU), te kreiranje aplikacije za iOS i web aplikacije koja će ispratiti skoro sve funkcionalnosti mobilne aplikacije. Kada se ispune i prvi ciljevi po pitanju aktivnosti, tim će se dodatno posvetiti sklapanju partnerstva sa brendovima, lokalnim prodavnicama i profesionalnim vozačima koji bi mogli biti i najbolji način za reklamiranje Longboard Mapp aplikacije.

longboard_prikaz
Uz pomoć Longboard Mapp aplikacije, longboarderi će lako moći da pronađu idealna mesta za vožnju bilo gde u svetu i da se povežu i voze sa lokalnim ekipama

Stanišić kaže da već sada razmišljaju o različitim mogućnostima oglašavanja – jedna lokalna prodavnica mogla bi da sponzoriše stazu, takmičenje, okupljanja, a sve sa ciljem podizanja vidljivosti tog brenda. Isto tako, vozači će moći da pretražuju različitu opremu, a ukoliko je lokalni shop ima u ponudi, istu i da kupe – direktno iz aplikacije.

Bitan aspekt aplikacije jeste i competition mode koji vozačima omogućava takmičenje (za bolje vreme). Baziran na geo-lokaciji, Longboard Mapp pruža korisnicima mogućnost da na vrhu staze odlože svoj mobilni uređaj u džep, pri čemu aplikacija sama računa vreme na osnovu unapred određenih start-stop tačaka. Nenad i Veliša dodaju da su do sada eksperimentisali i sa različitim wearable uređajima, koji bi u budućnosti mogli da igraju ključnu ulogu za upravljanje aplikacijom.

Takođe, lokalne prodavnice opreme i brendovi, moći će da sponzorišu ovakva takmičenja, pružajući pobednicima različite popuste i nagrade, motivišuću ih tako da se okrenu upravo njima kada je kupovina skupocene opreme u pitanju.

Srbija polazna tačka, cilj globalno tržište

Upitavši Kosovića koliko vozača longboard-a u Srbiji danas ima, on je rekao da ih i nema puno, ali da je zajednica potvrdila ideju iz koje je i proistekao Longboard Mapp. Vozačima je potrebno mesto gde mogu da razmenjuju utiske i organizuju okupljanja – samim tim, cilj za jedan ovakav proizvod svakako jeste globalno tržište, pogotovo zemlje Zapada u kojima je ova aktivnost i znatno popularnija.

tim_1
Iz Srbije, za čitav svet – Longboard Mapp

Svoju ideju, tim u ovom trenutku razvija u beogradskom ICT Hub-u, odakle su ubrzali ovaj poslovni poduhvat. Kako kažu, odlično im dođu saveti iskusnih mentora sa poslovne strane, a u planu je i podizanje investicije tj. sklapanje partnerstava sa brendovima i profesionalnim vozačima koji bi dodatno promovisali aplikaciju. Ekstremni sportovi danas predstavljaju unosno tržište, a tim ne skriva planove da se prošire i na ostale vertikale, poput snowboarding-a, skijanja, mountain biking-a i slično.

CTO ovog startupa, Miloš Pešić, izjavio je:

NoSQL baza podataka obezbeđuje brz rad sistema i podršku za veliki broj korisnika koji će se takmičiti u real time-u širom sveta. Takođe, pametni algoritmi zasnovani na istorijatu vožnje svakog korisnika, preporučiće zanimljive staze u okruženju koje korisnik nije još uvek odvozao. Na taj način, korisnici će na još brži način moći da pronađu nova mesta za omiljeni stil vožnje, upoznaju i druge longboardere sličnih ili istih interesovanja.

Za kraj, momci naglašavaju da je fokus čitavog tima trenutno usmeren na razvoj iOS aplikacije i ostvarivanje daljeg rasta kada su korisnici u pitanju. Bilo kakva investicija došla bi u obzir jedino ako sa sobom povlači i dragoceno mentorstvo (smart money), ističe Nenad, dodajući da tim nastavlja sa razvojem aplikacije koja je nastala prevashodno iz lične potrebe, a koju već danas koriste stotine vozača širom sveta. Više informacija o aplikaciji dostupno je na zvaničnom sajtu Adrenalyn Mapp aplikacije.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.

Office Talks Podcast

Kako napraviti uspešan biznis od trčanja? (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduzetništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.