Srpski ‘Longboard Mapp’ namenjen je vozačima širom sveta

Srpski ‘Longboard Mapp’ namenjen je vozačima longboarda širom sveta

Ukoliko u Srbiji kažete da vozite longboard, većina ljudi će vas pitati šta vam je to. ‘Veliki skejt’, kako bismo ga laički opisali, u svetu okuplja mnogobrojne zaljubljenike u ekstremne sportove. Svaki grad, svako mesto, ima svoje skrivene staze koje poznaju samo lokalci. Srpski Adrenalyn Mapp nastoji da popiše i klasifikuje upravo takve staze, okupljajući oko sebe globalnu zajednicu ljubitelja ovog sporta.

longboardapp

„Problem je nastao još na samom početku, pre nego što sam krenuo da vozim longboard„, izjavio je za Netokraciju osnivač ove aplikacije, Nenad Kosović. Kako kaže, početnicima nije lako da se snađu, mahom zbog neznanja koje su lokacije dobre za vožnju i gde se zajednica zapravo okuplja. Sagledavši probleme iz ugla nekoga ko je tek krenuo da se bavi ovim sportom, Kosović je okupio još nekoliko kolega vozača i uputio se na Startup Weekend koji je održan u Beogradu sredinom 2014. godine.

Od inicijalne ideje, preko istraživanja tržišta i korisnika, formirani tim uspeo je da završi veliki deo razvoja ideje na samom događaju, gde su upoznali i svog prvog investitora. Tim danas ima osam članova, a pre samo mesec dana izbačena je i prva verzija Android aplikacije, koju je već preuzelo skoro 1000 korisnika. Zamišljen kao društvena mreža za vozače, Longboard Mapp pruža informacije o stazama (tip, brzina, kvalitet puta, gužva u saobraćaju), omogućava takmičarski mod zasnovan na vremenu tokom kojeg je pređena staza, ali sa jasnim fokusom na pravljenje globalne longboard mape i povezivanje vozača iz celog sveta, te dodatno podsticanje izgradnje lokalne zajednice.

Rast, rast, rast, pa okretanje brendovima

Upitavši Nenada i Velišu Stanišića, jednog od suosnivača, koliko zapravo jedna ovakva aplikacija ima smisla iz finansijskog ugla, Kosović ističe da itekako ima. Industrija ekstremnih sportova izuzetno je profitabila, a tim je trenutno usmeren na rast korisničke baze i na mesečno aktivne korisnike (MAU), te kreiranje aplikacije za iOS i web aplikacije koja će ispratiti skoro sve funkcionalnosti mobilne aplikacije. Kada se ispune i prvi ciljevi po pitanju aktivnosti, tim će se dodatno posvetiti sklapanju partnerstva sa brendovima, lokalnim prodavnicama i profesionalnim vozačima koji bi mogli biti i najbolji način za reklamiranje Longboard Mapp aplikacije.

longboard_prikaz
Uz pomoć Longboard Mapp aplikacije, longboarderi će lako moći da pronađu idealna mesta za vožnju bilo gde u svetu i da se povežu i voze sa lokalnim ekipama

Stanišić kaže da već sada razmišljaju o različitim mogućnostima oglašavanja – jedna lokalna prodavnica mogla bi da sponzoriše stazu, takmičenje, okupljanja, a sve sa ciljem podizanja vidljivosti tog brenda. Isto tako, vozači će moći da pretražuju različitu opremu, a ukoliko je lokalni shop ima u ponudi, istu i da kupe – direktno iz aplikacije.

Bitan aspekt aplikacije jeste i competition mode koji vozačima omogućava takmičenje (za bolje vreme). Baziran na geo-lokaciji, Longboard Mapp pruža korisnicima mogućnost da na vrhu staze odlože svoj mobilni uređaj u džep, pri čemu aplikacija sama računa vreme na osnovu unapred određenih start-stop tačaka. Nenad i Veliša dodaju da su do sada eksperimentisali i sa različitim wearable uređajima, koji bi u budućnosti mogli da igraju ključnu ulogu za upravljanje aplikacijom.

Takođe, lokalne prodavnice opreme i brendovi, moći će da sponzorišu ovakva takmičenja, pružajući pobednicima različite popuste i nagrade, motivišuću ih tako da se okrenu upravo njima kada je kupovina skupocene opreme u pitanju.

Srbija polazna tačka, cilj globalno tržište

Upitavši Kosovića koliko vozača longboard-a u Srbiji danas ima, on je rekao da ih i nema puno, ali da je zajednica potvrdila ideju iz koje je i proistekao Longboard Mapp. Vozačima je potrebno mesto gde mogu da razmenjuju utiske i organizuju okupljanja – samim tim, cilj za jedan ovakav proizvod svakako jeste globalno tržište, pogotovo zemlje Zapada u kojima je ova aktivnost i znatno popularnija.

tim_1
Iz Srbije, za čitav svet – Longboard Mapp

Svoju ideju, tim u ovom trenutku razvija u beogradskom ICT Hub-u, odakle su ubrzali ovaj poslovni poduhvat. Kako kažu, odlično im dođu saveti iskusnih mentora sa poslovne strane, a u planu je i podizanje investicije tj. sklapanje partnerstava sa brendovima i profesionalnim vozačima koji bi dodatno promovisali aplikaciju. Ekstremni sportovi danas predstavljaju unosno tržište, a tim ne skriva planove da se prošire i na ostale vertikale, poput snowboarding-a, skijanja, mountain biking-a i slično.

CTO ovog startupa, Miloš Pešić, izjavio je:

NoSQL baza podataka obezbeđuje brz rad sistema i podršku za veliki broj korisnika koji će se takmičiti u real time-u širom sveta. Takođe, pametni algoritmi zasnovani na istorijatu vožnje svakog korisnika, preporučiće zanimljive staze u okruženju koje korisnik nije još uvek odvozao. Na taj način, korisnici će na još brži način moći da pronađu nova mesta za omiljeni stil vožnje, upoznaju i druge longboardere sličnih ili istih interesovanja.

Za kraj, momci naglašavaju da je fokus čitavog tima trenutno usmeren na razvoj iOS aplikacije i ostvarivanje daljeg rasta kada su korisnici u pitanju. Bilo kakva investicija došla bi u obzir jedino ako sa sobom povlači i dragoceno mentorstvo (smart money), ističe Nenad, dodajući da tim nastavlja sa razvojem aplikacije koja je nastala prevashodno iz lične potrebe, a koju već danas koriste stotine vozača širom sveta. Više informacija o aplikaciji dostupno je na zvaničnom sajtu Adrenalyn Mapp aplikacije.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?