500.000 developera koristilo je Localizely - alat za prevod unutar aplikacija

500.000 developera koristilo je srpski Localizely – alat za prevod unutar aplikacija

Prilikom razvoja aplikacija developeri se susreću sa brojnim problemima, a jedan od njih je i prevod in-app tekstova za višejezična tržišta. Zato je Goran Luledžija kreirao Localizely.

Localizely je online platforma za upravljanje prevodima koja vam pomaže da prevedete tekstove u vašoj aplikaciji za ciljanje višejezičnog tržišta, a iza ovog softvera stoji Goran Luledžija. On je pre osnivanja ovog startapa i sam radio kao softver inženjer i tim lead na različitim projektima i, kako kaže, vremenom je primetio da se neki problemi stalno ponavljaju, te da su posledice neefikasnost i sklonost greškama – što je za firme i te kako skupo.

“To mi je bio prvi signal da je tržištu potrebno jedno SaaS rešenje iz date oblasti”, otkriva on, a budući da je do tada takođe i sarađivao direktno sa klijentima, bio uključen u poslovna odlučivanja, saradnju između različitih timova, prodaju i slično, stekao je i druge veštine koje su neophodne za pokretanje posla.

Tako je i nastao Localizely, putem kog prevođenje unutar aplikacija može da se radi na više načina, kako objašnjava naš sagovornik:

Možete pozvati vaše prevodioce da prevode, možete koristiti ugrađeno mašinsko prevođenje ili poručiti prevode od profesionalnih prevodioca direktno u platformi.

Pored toga, sa Localizely možete da sarađujte sa svojim timom na prevodima, smanjite greške u prevodu boljim kontekstom i snimcima ekrana aplikacije, održavate prevode u skladu sa vašom prevodilačkom memorijom i definisanim rečnikom automatizujete tok prevoda sa GitHub, GitLab, Bitbucket, Figma i drugim integracijama.

Localizely je korišćen i za razvoj zvanične COVID-19 aplikacije

Ovu platformu trenutno razvija četvoro ljudi full-time, a imaju i nekoliko spoljnih saradnika – inženjera i kolega koji se bave marketingom. “Koristimo i dosta automatizacije u poslu, a u poslednje vreme sve više integrišemo i veštačku inteligenciju, pa se može reći da imamo uposleno i par robota”, šali se Goran i dodaje:

S obzirom na to da smo dosta toga automatizovali, i prilično smo efikasni u timskom radu, to nam pomaže da budemo kreativni kada je to potrebno, a Localizely razvijamo kroz samofinansiranje jer smo još u ranoj fazi proizvoda uspeli da pridobijemo korisnike koji plaćaju. Nakon toga smo dobili i podršku Inovacionog Fonda.

On takođe dodaje i da je finansijski prag za ulazak na IT tržište sa proizvodom sve niži.
“Nekada je trebalo da se u početku potroši malo bogatstvo na servere i ostatak infrastrukture, a danas je to dosta lakše koristeći već gotova cloud rešenja čiji su početni troškovi veoma mali”, kaže on i ističe da trenutno nemaju u planu traganje za investicijom, ali je to teško predvideti za naredni duži period.

Localizely danas najviše koriste kompanije iz fin-tech, healt-tech i auto industrija.

Što se njihovih korisnika tiče, Goran nam objašnjava da su najpre targetirali timove koji razvijaju Flutter aplikacije (Flutter je tada bila mlada tehnologija, i oni koji su krenuli da je koriste su bili rani usvajači, osobe koje su spremne da isprobaju nove alate). “Pored toga, naši konkurenti se nisu toliko bavili Flutter-om, i to nam je dalo dodatnu prednost da za tu publiku ubrzo napravimo najbolje rešenje na tržištu. Kako smo na tržište izašli nešto pre covid krize, Svetska zdravstvena organizacija je prepoznala naš alat i koristila ga za razvoj zvanične COVID-19 aplikacije”, ističe Luledžija.

Nakon toga su počeli da ih koriste i drugi poznati brendovi, a pogotovo oni iz fin-tech, healt-tech i auto industrija, a za sada je njihov alat koristilo preko pola miliona developera.

Sankcije prema Rusiji ostavile su veći trag nego ekonomska kriza

Govoreći o konkurentskim rešenjima, Luledžija ističe da postoji nekoliko velikih igrača u ovom polju, a redovno primećuju i da novi igrači pokušavaju da uđu na tržište. Međutim, kako kaže naš sagovornik, ne obaziru se mnogo na njih – jednom kvartalno naprave presek. “S obzirom na to da sada već imamo dosta korisnika koji nam redovno daju povratnu informaciju, to je ono što nam je najkorisnije”, objašnjava on i dodaje:

Naša strateška prednost je bila to što smo mogli da brzo ponudimo najbolje rešenje za tu početnu Flutter nišu, o čemu smo govorili. Ta niša je rasla, i mi smo se u međuvremenu fokusirali i na druge segmente tržišta. Samo širenje tržišta i zadržavanje kompetitivne prednosti nije lako, ali smatramo da je to kod nas korisničko iskustvo i podrška. To redovno merimo kroz Net Promoter Score i druge metrike.

Uz to, dobijali smo i nekoliko nagrada od poznatih review-sajtova kao što su Capterra, SourceForge, Slashdot, iz oblasti “Users love us” i “Top performer”.

Na pitanje da li su primetili uticaj aktuelne ekonomske krize na njihove korisnike, Goran kaže da se to ogleda u činjenici da korisnici obazrivije gledaju na svoje rashode. “Pre toga skoro da nije bilo klijenata koji su radili downgrade sa skupljih na jeftinije pretplate, međutim neki su se zbog smanjenja troškova u toku krize upravo odlučili na taj korak.

Ali toga nije bilo mnogo, rekao nam je on i dodaje da su ih više pogodile sankcije ka Rusiji, koje je uveo njihov payment processor, a gde su imali dosta korisnika. Ali, budući da je ogroman procenat ruskih firmi otvorilo firme u drugim državama baš iz tih razloga, na njima je uglavnom bilo da se pobrinu da se ta tranzicija odradi bez poteškoća. A što se tiče daljih planova za Localizely, on ističe sledeće:

Plan nam je da se fokusiramo na dodatni razvoj proizvoda kao i na marketing. Sa druge strane, što se tiče našeg tima, verovatno se neće mnogo proširivati u narednom periodu.
S obzirom na to da smo product firma, skaliranje nam nije nužno povezano sa povećanjem broja zaposlenih, već primarno sa dobrom strategijom, izvršavanjem, kao i dobrim proizvodom i marketingom. Plan je da se interno sve više oslanjamo na automatizaciju i AI, ali i da sve više integrišemo AI u naš proizvod za naše korisnike.

U planu je i integracija sa novim SaaS alatima ali, kako dodaje naš sagovornik, globalni razvoj AI-a ima i svoju drugu stranu: “Tehnologija se ubrzava i nije lako predvideti kako će AI uticati na naše tržište u budućnosti, pa zbog toga je neophodno da nešto pažljivije pratimo prilike i rizike (SWOT analizu), i reagujemo na vreme”, zaključuje on.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Novost

Sve što treba da znate o aplikaciji Agencije za privredne registre

APR je uveo aplikaciju za sastavljanje i podnošenje finansijskih izveštaja za 2023. godinu, u skladu sa Zakonom o računovodstvu. Za vas smo izdvojili najvažnije pojedinosti vezane za njeno korišćenje.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Novi GapMinder Fond II s kapitalom od €80 miliona targetira i srpske startape!

GapMinder Ventures, VC fond koji je dosad primarno ulagao u tehnološke kompanije iz Rumunije, pokreće GapMinder Fond II, investicioni paket od 80 miliona evra koji će biti alociran i na širem istočnoevropskom regionu, pa tako i Srbiji i Hrvatskoj.

Tehnologija

SEO Spam: Kako su AI generisani advokati pokušali da prevare Netokraciju?

Razvojem veštačke inteligencije cyber kriminalci postaju sve veštiji, a napadi sve maliciozniji. Donosimo vam priču o tome kako smo uspeli da raskrinkamo jedan takav pokušaj ucene.

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Mobilno

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Digitalni mediji

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Intervju

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.