Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako funkcioniše LinkedIn algoritam? Kakve objave voli, a koje kažnjava niskim dosegom? Otkrivamo u nastavku.

Za one koji neredovno pišu na LinkedIn-u i povremeno dele znanje, jedna od najvećih misterija je reach njihovih postova, odnosno zašto neke njihove objave prolaze bolje, a neke lošije od drugih.

Upravo zbog toga kontaktirali smo Jovana Milovanovića, jednog od najaktivnijih članova domaće LinkedIn zajednice, koji nam u nastavku teksta objašnjava kako funkcioniše algoritam ove društvene mreže.

I, šta kaže Jovan – kako da naše objave budu vidljivije? Primenite savete koji slede.

Popunite sve stavke i optimizujte profil

LinkedIn je kao Google za poslovne profile, naglašava Jovan – što bolje optimizujete profil po ključnim rečima, veća je šansa da će vaš profil naći potencijalni klijent ili poslodavac. Zato bi trebalo popuniti ceo profil (jer takve profile LinkedIn bolje rangira od onih na kojima nisu popunjene sve informacije) i obratiti pažnju na sledeće stavke:

Prilikom optimizacije profila počnite od naslovne i profilne fotografije. Naslovna fotografija omogućava vam da vizuelno predstavite svoje polje delatnosti ili koje proizvode i usluge nudite. Najčešći savet koji ćete čuti za profilnu fotografiju je da bude profesionalna i da ste nasmejani.

U delu „About“ bitno je napisati što više informacija o prethodnom iskustvu, veštinama i znanjima, što će pomoći vašem profilu da se bolje rangira u pretrazi po ključnim rečima.

U delu koji se odnosi na radno iskustvo napišite opise pozicije na kojima ste radili i, naravno, onu na kojoj trenutno radite.

Pored dela o formalnom obrazovanju unesite sve značajnije kurseve koje ste završili i sertifikate koje imate. Unesite i sve veštine i zatražite od kolega koji su svesni vašeg znanja da vam daju plus. Te preporuke su značajan deo vašeg profila jer govore o vašem iskustvu u radu sa kolegama i poslodavcima i nemojte tražiti preporuke ukoliko sa nekim nemate iskustvo rada.

Brendirajte se kao stručnjak u određenoj oblasti

Kada ste optimizovali svoj profil popunjavajući sve potrebne stavke, zahvaljujući algoritmu i velikom organskom dosegu imate sjajnu priliku za brendiranje, navodi Jovan i dodaje:

Ma koliko različitih veština i znanja imali ključna stvar je da se brendirate u oblasti kojom želite da se bavite jer je ovo odličan način da nađete klijente ili potencijalnog poslodavca.

Veliki broj korisnika na LinkedIn-u deli tuđ sadržaj koji im donosi dobar organski doseg ali je pitanje da li će to videti njihova ciljna publika. Algoritam potencira autentičan sadržaj koji je vezan za određenu nišu. Zbog toga je moja preporuka da kreirate sopstveni sadržaj i pokažete vaše znanje i iskustvo.

Pored kreiranja sadržaja trebalo bi da se uključite u diskusije na tuđim objavama koje su u vašem domenu i na taj način pokažete svoju ekspertizu.

Pravila prilikom objavljivanja sadržaja

Kao i algoritam svake društvene mreže i LinkedIn-ov ne preferira deljenje sadržaja zbog kog korisnici moraju da napuste ovu društvenu mrežu. Zato je ključno, objašnjava naš sagovornik, da kada pravite sadržaj on bude objavljen na LinkedIn-u, a ne na nekom drugom sajtu ili društvenoj mreži.

Kada pišete na ovoj mreži koristite heštagove jer vam mogu pomoći da povećate doseg objave i istražite broj pratilaca određenog heštaga. Optimalno je koristiti od tri do pet heštaga jer, ukoliko koristite više, algoritam će misliti da je sadržaj lošeg kvaliteta za koji želite da ima što veći doseg pomoću heštagova.

Ukoliko, pak, želite da podelite link sa drugog sajta napravite post u kome objašnjavate zašto to želite da podelite i zašto je to uopšte značajno, a link stavite u komentar da vas algoritam ne bi sankcionisao i smanjio vam doseg objave.

Postoji još jedna vrlo bitna stvar: poziv na akciju je ključan kada delite sadržaj! Komentari imaju veći značaj od lajkova i ključno je da u prvih sat vremena što veći broj korisnika komentariše i lajkuje sadržaj jer je to znak za algoritam da je objava kvalitetna. Sa druge strane, video sadržaj, iz mog iskustva, nije više toliko popularan kao pre godinu dana.

Najbolji dani za objavljivanje su utorak i četvrtak, ali je moja preporuka da testirate jer to zavisi od vaših konekcija. Ukoliko podelite tuđu objavu ili napišete članak imaćete manji doseg jer trenutni algoritam forsira lične objave.

Automatizacija i reklamiranje

Sistem za oglašavanje na ovoj mreži još uvek nije razvijen kao na nekim drugim i to je nateralo mnoge korisnike da nađu druge načine da dođu do potencijalnih klijenata na najvećoj poslovnoj društvenoj mreži. Milovanović objašnjava:

Automatizacija vam pomaže da dođete do velikog broja potencijalnih klijenata i takođe pomaže regruterima da dođu do kandidata, ali morate da budete svesni da je korišćenje ovakvih alata protiv uslova korišćenja LinkedIn-a.

Veliki broj kompanija koristi razne alate koji im omogućavaju da naprave kampanju za povezivanje i slanje poruka potencijalnim klijentima, automatizacija olakšava dobar deo posla, ali morate biti oprezni jer korisnici koji imaju više iskustva neće odgovoriti jer niste personalizovali kampanju.

Na primer, kada smo tražili klijente za prethodni startap odlučili smo da napravimo naš alat Skylead koji će do određene mere personalizovati ovaj proces. Analizom profila postojaće mogućnost pravljena formalnih i neformalnih sekvenci za slanje poruka i personalizovanih fotografija sa logom njihove kompanije ili sajta.

Za kraj: nepisana pravila ove mreže

„Budite svesni da je to poslovna društvena mreža, razmenjujte mišljenja sa ostalim korisnicima, ali nikada nemojte da ih vređate. Pored toga, ne bi trebalo ni da ih spamujete, posebno ukoliko ih ne zanimaju vaši proizvodi ili usluge“, zaključuje Jovan.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.