Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako funkcioniše LinkedIn algoritam? Kakve objave voli, a koje kažnjava niskim dosegom? Otkrivamo u nastavku.

Za one koji neredovno pišu na LinkedIn-u i povremeno dele znanje, jedna od najvećih misterija je reach njihovih postova, odnosno zašto neke njihove objave prolaze bolje, a neke lošije od drugih.

Upravo zbog toga kontaktirali smo Jovana Milovanovića, jednog od najaktivnijih članova domaće LinkedIn zajednice, koji nam u nastavku teksta objašnjava kako funkcioniše algoritam ove društvene mreže.

I, šta kaže Jovan – kako da naše objave budu vidljivije? Primenite savete koji slede.

Popunite sve stavke i optimizujte profil

LinkedIn je kao Google za poslovne profile, naglašava Jovan – što bolje optimizujete profil po ključnim rečima, veća je šansa da će vaš profil naći potencijalni klijent ili poslodavac. Zato bi trebalo popuniti ceo profil (jer takve profile LinkedIn bolje rangira od onih na kojima nisu popunjene sve informacije) i obratiti pažnju na sledeće stavke:

Prilikom optimizacije profila počnite od naslovne i profilne fotografije. Naslovna fotografija omogućava vam da vizuelno predstavite svoje polje delatnosti ili koje proizvode i usluge nudite. Najčešći savet koji ćete čuti za profilnu fotografiju je da bude profesionalna i da ste nasmejani.

U delu “About” bitno je napisati što više informacija o prethodnom iskustvu, veštinama i znanjima, što će pomoći vašem profilu da se bolje rangira u pretrazi po ključnim rečima.

U delu koji se odnosi na radno iskustvo napišite opise pozicije na kojima ste radili i, naravno, onu na kojoj trenutno radite.

Pored dela o formalnom obrazovanju unesite sve značajnije kurseve koje ste završili i sertifikate koje imate. Unesite i sve veštine i zatražite od kolega koji su svesni vašeg znanja da vam daju plus. Te preporuke su značajan deo vašeg profila jer govore o vašem iskustvu u radu sa kolegama i poslodavcima i nemojte tražiti preporuke ukoliko sa nekim nemate iskustvo rada.

Brendirajte se kao stručnjak u određenoj oblasti

Kada ste optimizovali svoj profil popunjavajući sve potrebne stavke, zahvaljujući algoritmu i velikom organskom dosegu imate sjajnu priliku za brendiranje, navodi Jovan i dodaje:

Ma koliko različitih veština i znanja imali ključna stvar je da se brendirate u oblasti kojom želite da se bavite jer je ovo odličan način da nađete klijente ili potencijalnog poslodavca.

Veliki broj korisnika na LinkedIn-u deli tuđ sadržaj koji im donosi dobar organski doseg ali je pitanje da li će to videti njihova ciljna publika. Algoritam potencira autentičan sadržaj koji je vezan za određenu nišu. Zbog toga je moja preporuka da kreirate sopstveni sadržaj i pokažete vaše znanje i iskustvo.

Pored kreiranja sadržaja trebalo bi da se uključite u diskusije na tuđim objavama koje su u vašem domenu i na taj način pokažete svoju ekspertizu.

Pravila prilikom objavljivanja sadržaja

Kao i algoritam svake društvene mreže i LinkedIn-ov ne preferira deljenje sadržaja zbog kog korisnici moraju da napuste ovu društvenu mrežu. Zato je ključno, objašnjava naš sagovornik, da kada pravite sadržaj on bude objavljen na LinkedIn-u, a ne na nekom drugom sajtu ili društvenoj mreži.

Kada pišete na ovoj mreži koristite heštagove jer vam mogu pomoći da povećate doseg objave i istražite broj pratilaca određenog heštaga. Optimalno je koristiti od tri do pet heštaga jer, ukoliko koristite više, algoritam će misliti da je sadržaj lošeg kvaliteta za koji želite da ima što veći doseg pomoću heštagova.

Ukoliko, pak, želite da podelite link sa drugog sajta napravite post u kome objašnjavate zašto to želite da podelite i zašto je to uopšte značajno, a link stavite u komentar da vas algoritam ne bi sankcionisao i smanjio vam doseg objave.

Postoji još jedna vrlo bitna stvar: poziv na akciju je ključan kada delite sadržaj! Komentari imaju veći značaj od lajkova i ključno je da u prvih sat vremena što veći broj korisnika komentariše i lajkuje sadržaj jer je to znak za algoritam da je objava kvalitetna. Sa druge strane, video sadržaj, iz mog iskustva, nije više toliko popularan kao pre godinu dana.

Najbolji dani za objavljivanje su utorak i četvrtak, ali je moja preporuka da testirate jer to zavisi od vaših konekcija. Ukoliko podelite tuđu objavu ili napišete članak imaćete manji doseg jer trenutni algoritam forsira lične objave.

Automatizacija i reklamiranje

Sistem za oglašavanje na ovoj mreži još uvek nije razvijen kao na nekim drugim i to je nateralo mnoge korisnike da nađu druge načine da dođu do potencijalnih klijenata na najvećoj poslovnoj društvenoj mreži. Milovanović objašnjava:

Automatizacija vam pomaže da dođete do velikog broja potencijalnih klijenata i takođe pomaže regruterima da dođu do kandidata, ali morate da budete svesni da je korišćenje ovakvih alata protiv uslova korišćenja LinkedIn-a.

Veliki broj kompanija koristi razne alate koji im omogućavaju da naprave kampanju za povezivanje i slanje poruka potencijalnim klijentima, automatizacija olakšava dobar deo posla, ali morate biti oprezni jer korisnici koji imaju više iskustva neće odgovoriti jer niste personalizovali kampanju.

Na primer, kada smo tražili klijente za prethodni startap odlučili smo da napravimo naš alat Skylead koji će do određene mere personalizovati ovaj proces. Analizom profila postojaće mogućnost pravljena formalnih i neformalnih sekvenci za slanje poruka i personalizovanih fotografija sa logom njihove kompanije ili sajta.

Za kraj: nepisana pravila ove mreže

“Budite svesni da je to poslovna društvena mreža, razmenjujte mišljenja sa ostalim korisnicima, ali nikada nemojte da ih vređate. Pored toga, ne bi trebalo ni da ih spamujete, posebno ukoliko ih ne zanimaju vaši proizvodi ili usluge”, zaključuje Jovan.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.