Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako funkcioniše LinkedIn algoritam? Kakve objave voli, a koje kažnjava niskim dosegom? Otkrivamo u nastavku.

Za one koji neredovno pišu na LinkedIn-u i povremeno dele znanje, jedna od najvećih misterija je reach njihovih postova, odnosno zašto neke njihove objave prolaze bolje, a neke lošije od drugih.

Upravo zbog toga kontaktirali smo Jovana Milovanovića, jednog od najaktivnijih članova domaće LinkedIn zajednice, koji nam u nastavku teksta objašnjava kako funkcioniše algoritam ove društvene mreže.

I, šta kaže Jovan – kako da naše objave budu vidljivije? Primenite savete koji slede.

Popunite sve stavke i optimizujte profil

LinkedIn je kao Google za poslovne profile, naglašava Jovan – što bolje optimizujete profil po ključnim rečima, veća je šansa da će vaš profil naći potencijalni klijent ili poslodavac. Zato bi trebalo popuniti ceo profil (jer takve profile LinkedIn bolje rangira od onih na kojima nisu popunjene sve informacije) i obratiti pažnju na sledeće stavke:

Prilikom optimizacije profila počnite od naslovne i profilne fotografije. Naslovna fotografija omogućava vam da vizuelno predstavite svoje polje delatnosti ili koje proizvode i usluge nudite. Najčešći savet koji ćete čuti za profilnu fotografiju je da bude profesionalna i da ste nasmejani.

U delu „About“ bitno je napisati što više informacija o prethodnom iskustvu, veštinama i znanjima, što će pomoći vašem profilu da se bolje rangira u pretrazi po ključnim rečima.

U delu koji se odnosi na radno iskustvo napišite opise pozicije na kojima ste radili i, naravno, onu na kojoj trenutno radite.

Pored dela o formalnom obrazovanju unesite sve značajnije kurseve koje ste završili i sertifikate koje imate. Unesite i sve veštine i zatražite od kolega koji su svesni vašeg znanja da vam daju plus. Te preporuke su značajan deo vašeg profila jer govore o vašem iskustvu u radu sa kolegama i poslodavcima i nemojte tražiti preporuke ukoliko sa nekim nemate iskustvo rada.

Brendirajte se kao stručnjak u određenoj oblasti

Kada ste optimizovali svoj profil popunjavajući sve potrebne stavke, zahvaljujući algoritmu i velikom organskom dosegu imate sjajnu priliku za brendiranje, navodi Jovan i dodaje:

Ma koliko različitih veština i znanja imali ključna stvar je da se brendirate u oblasti kojom želite da se bavite jer je ovo odličan način da nađete klijente ili potencijalnog poslodavca.

Veliki broj korisnika na LinkedIn-u deli tuđ sadržaj koji im donosi dobar organski doseg ali je pitanje da li će to videti njihova ciljna publika. Algoritam potencira autentičan sadržaj koji je vezan za određenu nišu. Zbog toga je moja preporuka da kreirate sopstveni sadržaj i pokažete vaše znanje i iskustvo.

Pored kreiranja sadržaja trebalo bi da se uključite u diskusije na tuđim objavama koje su u vašem domenu i na taj način pokažete svoju ekspertizu.

Pravila prilikom objavljivanja sadržaja

Kao i algoritam svake društvene mreže i LinkedIn-ov ne preferira deljenje sadržaja zbog kog korisnici moraju da napuste ovu društvenu mrežu. Zato je ključno, objašnjava naš sagovornik, da kada pravite sadržaj on bude objavljen na LinkedIn-u, a ne na nekom drugom sajtu ili društvenoj mreži.

Kada pišete na ovoj mreži koristite heštagove jer vam mogu pomoći da povećate doseg objave i istražite broj pratilaca određenog heštaga. Optimalno je koristiti od tri do pet heštaga jer, ukoliko koristite više, algoritam će misliti da je sadržaj lošeg kvaliteta za koji želite da ima što veći doseg pomoću heštagova.

Ukoliko, pak, želite da podelite link sa drugog sajta napravite post u kome objašnjavate zašto to želite da podelite i zašto je to uopšte značajno, a link stavite u komentar da vas algoritam ne bi sankcionisao i smanjio vam doseg objave.

Postoji još jedna vrlo bitna stvar: poziv na akciju je ključan kada delite sadržaj! Komentari imaju veći značaj od lajkova i ključno je da u prvih sat vremena što veći broj korisnika komentariše i lajkuje sadržaj jer je to znak za algoritam da je objava kvalitetna. Sa druge strane, video sadržaj, iz mog iskustva, nije više toliko popularan kao pre godinu dana.

Najbolji dani za objavljivanje su utorak i četvrtak, ali je moja preporuka da testirate jer to zavisi od vaših konekcija. Ukoliko podelite tuđu objavu ili napišete članak imaćete manji doseg jer trenutni algoritam forsira lične objave.

Automatizacija i reklamiranje

Sistem za oglašavanje na ovoj mreži još uvek nije razvijen kao na nekim drugim i to je nateralo mnoge korisnike da nađu druge načine da dođu do potencijalnih klijenata na najvećoj poslovnoj društvenoj mreži. Milovanović objašnjava:

Automatizacija vam pomaže da dođete do velikog broja potencijalnih klijenata i takođe pomaže regruterima da dođu do kandidata, ali morate da budete svesni da je korišćenje ovakvih alata protiv uslova korišćenja LinkedIn-a.

Veliki broj kompanija koristi razne alate koji im omogućavaju da naprave kampanju za povezivanje i slanje poruka potencijalnim klijentima, automatizacija olakšava dobar deo posla, ali morate biti oprezni jer korisnici koji imaju više iskustva neće odgovoriti jer niste personalizovali kampanju.

Na primer, kada smo tražili klijente za prethodni startap odlučili smo da napravimo naš alat Skylead koji će do određene mere personalizovati ovaj proces. Analizom profila postojaće mogućnost pravljena formalnih i neformalnih sekvenci za slanje poruka i personalizovanih fotografija sa logom njihove kompanije ili sajta.

Za kraj: nepisana pravila ove mreže

„Budite svesni da je to poslovna društvena mreža, razmenjujte mišljenja sa ostalim korisnicima, ali nikada nemojte da ih vređate. Pored toga, ne bi trebalo ni da ih spamujete, posebno ukoliko ih ne zanimaju vaši proizvodi ili usluge“, zaključuje Jovan.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.