Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako funkcioniše LinkedIn algoritam? Kakve objave voli, a koje kažnjava niskim dosegom? Otkrivamo u nastavku.

Za one koji neredovno pišu na LinkedIn-u i povremeno dele znanje, jedna od najvećih misterija je reach njihovih postova, odnosno zašto neke njihove objave prolaze bolje, a neke lošije od drugih.

Upravo zbog toga kontaktirali smo Jovana Milovanovića, jednog od najaktivnijih članova domaće LinkedIn zajednice, koji nam u nastavku teksta objašnjava kako funkcioniše algoritam ove društvene mreže.

I, šta kaže Jovan – kako da naše objave budu vidljivije? Primenite savete koji slede.

Popunite sve stavke i optimizujte profil

LinkedIn je kao Google za poslovne profile, naglašava Jovan – što bolje optimizujete profil po ključnim rečima, veća je šansa da će vaš profil naći potencijalni klijent ili poslodavac. Zato bi trebalo popuniti ceo profil (jer takve profile LinkedIn bolje rangira od onih na kojima nisu popunjene sve informacije) i obratiti pažnju na sledeće stavke:

Prilikom optimizacije profila počnite od naslovne i profilne fotografije. Naslovna fotografija omogućava vam da vizuelno predstavite svoje polje delatnosti ili koje proizvode i usluge nudite. Najčešći savet koji ćete čuti za profilnu fotografiju je da bude profesionalna i da ste nasmejani.

U delu „About“ bitno je napisati što više informacija o prethodnom iskustvu, veštinama i znanjima, što će pomoći vašem profilu da se bolje rangira u pretrazi po ključnim rečima.

U delu koji se odnosi na radno iskustvo napišite opise pozicije na kojima ste radili i, naravno, onu na kojoj trenutno radite.

Pored dela o formalnom obrazovanju unesite sve značajnije kurseve koje ste završili i sertifikate koje imate. Unesite i sve veštine i zatražite od kolega koji su svesni vašeg znanja da vam daju plus. Te preporuke su značajan deo vašeg profila jer govore o vašem iskustvu u radu sa kolegama i poslodavcima i nemojte tražiti preporuke ukoliko sa nekim nemate iskustvo rada.

Brendirajte se kao stručnjak u određenoj oblasti

Kada ste optimizovali svoj profil popunjavajući sve potrebne stavke, zahvaljujući algoritmu i velikom organskom dosegu imate sjajnu priliku za brendiranje, navodi Jovan i dodaje:

Ma koliko različitih veština i znanja imali ključna stvar je da se brendirate u oblasti kojom želite da se bavite jer je ovo odličan način da nađete klijente ili potencijalnog poslodavca.

Veliki broj korisnika na LinkedIn-u deli tuđ sadržaj koji im donosi dobar organski doseg ali je pitanje da li će to videti njihova ciljna publika. Algoritam potencira autentičan sadržaj koji je vezan za određenu nišu. Zbog toga je moja preporuka da kreirate sopstveni sadržaj i pokažete vaše znanje i iskustvo.

Pored kreiranja sadržaja trebalo bi da se uključite u diskusije na tuđim objavama koje su u vašem domenu i na taj način pokažete svoju ekspertizu.

Pravila prilikom objavljivanja sadržaja

Kao i algoritam svake društvene mreže i LinkedIn-ov ne preferira deljenje sadržaja zbog kog korisnici moraju da napuste ovu društvenu mrežu. Zato je ključno, objašnjava naš sagovornik, da kada pravite sadržaj on bude objavljen na LinkedIn-u, a ne na nekom drugom sajtu ili društvenoj mreži.

Kada pišete na ovoj mreži koristite heštagove jer vam mogu pomoći da povećate doseg objave i istražite broj pratilaca određenog heštaga. Optimalno je koristiti od tri do pet heštaga jer, ukoliko koristite više, algoritam će misliti da je sadržaj lošeg kvaliteta za koji želite da ima što veći doseg pomoću heštagova.

Ukoliko, pak, želite da podelite link sa drugog sajta napravite post u kome objašnjavate zašto to želite da podelite i zašto je to uopšte značajno, a link stavite u komentar da vas algoritam ne bi sankcionisao i smanjio vam doseg objave.

Postoji još jedna vrlo bitna stvar: poziv na akciju je ključan kada delite sadržaj! Komentari imaju veći značaj od lajkova i ključno je da u prvih sat vremena što veći broj korisnika komentariše i lajkuje sadržaj jer je to znak za algoritam da je objava kvalitetna. Sa druge strane, video sadržaj, iz mog iskustva, nije više toliko popularan kao pre godinu dana.

Najbolji dani za objavljivanje su utorak i četvrtak, ali je moja preporuka da testirate jer to zavisi od vaših konekcija. Ukoliko podelite tuđu objavu ili napišete članak imaćete manji doseg jer trenutni algoritam forsira lične objave.

Automatizacija i reklamiranje

Sistem za oglašavanje na ovoj mreži još uvek nije razvijen kao na nekim drugim i to je nateralo mnoge korisnike da nađu druge načine da dođu do potencijalnih klijenata na najvećoj poslovnoj društvenoj mreži. Milovanović objašnjava:

Automatizacija vam pomaže da dođete do velikog broja potencijalnih klijenata i takođe pomaže regruterima da dođu do kandidata, ali morate da budete svesni da je korišćenje ovakvih alata protiv uslova korišćenja LinkedIn-a.

Veliki broj kompanija koristi razne alate koji im omogućavaju da naprave kampanju za povezivanje i slanje poruka potencijalnim klijentima, automatizacija olakšava dobar deo posla, ali morate biti oprezni jer korisnici koji imaju više iskustva neće odgovoriti jer niste personalizovali kampanju.

Na primer, kada smo tražili klijente za prethodni startap odlučili smo da napravimo naš alat Skylead koji će do određene mere personalizovati ovaj proces. Analizom profila postojaće mogućnost pravljena formalnih i neformalnih sekvenci za slanje poruka i personalizovanih fotografija sa logom njihove kompanije ili sajta.

Za kraj: nepisana pravila ove mreže

„Budite svesni da je to poslovna društvena mreža, razmenjujte mišljenja sa ostalim korisnicima, ali nikada nemojte da ih vređate. Pored toga, ne bi trebalo ni da ih spamujete, posebno ukoliko ih ne zanimaju vaši proizvodi ili usluge“, zaključuje Jovan.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.

Startapi i poslovanje

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.

Kolumna

Iako je mobilno bankarstvo tu već duže vreme, još uvek je aktuelna tema – ali zašto?

Savremene tehnologije postale su sastavni deo naše svakodnevnice i menjanju način na koji radimo stvari u svom privatnom i profesionalnom životu velikom brzinom. Finansijski sektor je svakako među industrijama u kojima se njihove prednosti najviše osećaju i najbrže implementiraju novine - o čemu svedoče i novine u oblasti plaćanja 'pametnim' telefonom.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Društvene mreže

Facebook pokreće program za suzbijanje lažnih informacija u Srbiji – da li je ovo kraj lažnim vestima?

Sa ciljem da suzbije širenje netačnih i neproverenih informacija u okviru svog sistema, Facebook je pokrenuo nezavisni program u Srbiji za proveru istinitosti činjenica (uglavnom vesti) koje se objavljuju na ovoj društvenoj mreži.

Kultura 2.0

Dizajniranje rečima: Zašto je tekst važan za korisničko iskustvo?

Ako radite na aplikaciji koja sadrži reči, morate imate osobu koja je za te reči odgovorna.