Lift Kviz je prvi mobilni kviz u Srbiji koji se emituje uživo i ima nagradni fond

Lift Kviz je prvi srpski mobilni kviz koji se emituje uživo – a svojim učesnicima nudi i novčane nagrade

Dosadno vam je u karantinu? 'Mobile' kviz koji se emituje uživo i ima nagradni fond zvuči kao dobra ideja.

Nemanja Milić, direktor i osnivač startapa Lift Kviz, na jesen 2018. godine sa svojim startap partnerom Urošem Stankovićem razmišljao je o tome kako na ovim prostorima poprilično nedostaje interaktivnog i zabavnog mobilnog sadržaja. Ljudi se, ističe on, na telefonu uglavnom zabavljaju konzumirajući social apps ili mobile gaming, a njihova aplikacija, kaže, to spaja i donosi nešto novo. O čemu se, dakle tu radi?

Aplikacija istoimenog startapa zapravo predstavlja prvi regionalni kviz u kom takmičari uživo odgovaraju na pitanja putem mobilne aplikacije, a imaju priliku da osvoje i novčane nagrade – objašnjava Milić i dodaje:

Kako je kultura kvizova vrlo prisutna kod nas, želeli smo da napravimo nešto što će ljudima ponuditi svež, zabavan, interaktivan vid zabave i igranja, sa elementima live show-a.

Kao što je Slagalica postala kultna emisija generaciji naših roditelja, pa i nas samih, tako smo i mi imali potrebu da igračima ponudimo jedan malo drugačiji format koji je u duhu vremena i tehnologije, ali i u skladu sa njihovim svakodnevnim navikama.

O tome kako im taj poduhvat polazi za rukom, sa Nemanjom razgovaramo u intervjuu koji sledi.

Najveći izazov? To što se ovaj mobile kviz emituje uživo

Inicijalna ideja za ovaj projekat, kao što nam je Nemanja otkrio na početku, rodila se na jesen 2018. godine i prošlo je oko godinu dana do trenutka kada je tim bio spreman da krene sa otvorenom Beta fazom i testiranjem aplikacije sa takmičarima koje ne poznaju. U tom periodu, kaže, dešavalo se mnogo toga:

Nama je bilo važno da što pre krenemo u testiranje celokupnog koncepta kroz objektivni feedback. Jer, sa jedne strane imamo tehnički razvoj, a sa druge strane imamo i kreativno-sadržajni, kako kroz teme i dinamiku kviza, tako i kroz sama pitanja. Zato nam je povratna informacija najbitnija.

Prvu verziju, priseća se on, razvijali su sa jednim inostranim timom, dok je u Beogradu bilo četiri članova tima koji su radili na produktu, produkciji emisija i kreativi. To su uglavnom ljudi čija je profesionalna pozadina product development, marketing i filmska produkcija, a koji su kasnije nastavili saradnju sa novosadskom kompanijom Vivify Ideas koja im i danas pomaže na razvoju i skaliranju.

Ipak, iako su dani razvoja iza njih, i imaju gotov proizvod, sama organizacija kviza je prilično izazovna. Naš sagovornik objašnjava:

Sve se emituje uživo, pet puta nedeljno (utorkom i četvrtkom od 14h i petkom, subotom i nedeljom od 21h), a takav format nosi dozu neizvesnosti i uzbudljivosti i to nam je danas jedan od najvećih izazova. Jednostavno, sve se radi u realtime-u, kako sa strane video stream-a koji ima ispod jedne sekunde kašnjenja (Instagram live kasni 5-10 sekundi), tako i sa strane backend-a koji može da podrži veliki broj igrača u istom trenutku.

Trebalo nam je dosta vremena da sve to uskladimo, a uz sve to trebalo je uskladiti i voditelje kviza koji u realnom vremenu čitaju pitanja, zabavljaju se i komuniciraju sa igračima – ali sve to, na kraju, doprinosi potpuno novom doživljaju igrača.

Fond za nagradu odvajaju organizatori – kao i za svaki drugi poslovni trošak

Kako su pitanja jedan od najvažnijih aspekta svakog kviza, pa i onog mobilnog, tim posebnu pažnju posvećuje njihovom kreiranju. Ona su, otkriva nam Nemanja, uglavnom kombinacija različitih oblasti kao što su opšta kultura, istorija, geografija, tv i film, sport, ali tim kreira i i tematske emisije kada su sva pitanja posvećena jednoj oblasti (sportu, filmovima, hrani, putovanjima…). On dalje objašnjava:

Veoma se trudimo da sva pitanja budu balansirana jer želimo da svaki takmičar ima šansu za pobedu. Inače, postoji nekoliko faktora u kreiranju pitanja pred svaki kviz: prvo, da li su dobro poređana po težini, da li ima dovoljno različitih kategorija i, najvažnije, da li kod pitanja postoji i neka zanimljiva i korisna informacija koja se može saznati iza tačnog odgovora.

Svi igrači dobijaju istih 12 pitanja koja su ravnomerno raspoređena od najlakših do najtežih i za svako pitanje igrač ima tri ponuđena odgovora i 10 sekundi da odgovori. Svi igrači koji odgovore tačno na svih 12 pitanja, dele nagradni fond koji se menja za svaku emisiju.

Taj nagradni fond, dodaje naš sagovornik, igračima se isplaćuje kada prikupe određenu sumu na svom nalogu i tada mogu da urade isplatu, a Lift kviz tim će im poslati novac na način koji izaberu u aplikaciji. „Fond je, inače, naš, odvajamo sredstva za njega kao i za sve ostale troškove poslovanja, a broj pobednika nije ograničen i isključivo zavisi od znanja i spremnosti takmičara“, naglašava Milić.

Kviz se emituje uživo, a takmičari se eliminišu nakon negativnog odgovora. Oni koji na sva pitanja tačno odgovore, dele nagradni fond.

Broj igrača se duplira iz nedelje u nedelju

Broj igrača ovog mobile kviza trenutno varira od 4.000 do 5.000 ali, kako dodaje naš sagovornik, taj broj je u konstantnom rastu – tačnije, duplira se iz nedelje u nedelju. Nas je, pak, zanimalo, da li su se brojke povećale od kada traje pandemija, a Milić odgovara:

Što se tiče vanrednog stanja i uticaja na broj igrača, to možemo samo da nagađamo jer smo mi krenuli sa “javnijim” emitovanjem dve nedelje pre uvođenja vanrednog stanja i nemamo metriku sa kojom bi mogli da se uporedimo.

Međutim, nismo baš očekivali ovakav rast, pa smo i tu morali da intervenišemo. Kako je došlo do preopterećenja na serveru, morali smo da odložimo dve emisije kako bismo sve sredili za naredne, a dešavaju nam se i variranja u kvalitetu Internet konekcije igrača (ali i nas samih) usled preopterećenosti mreža lokalnih provajdera, što kod nekih može da dovede do prekida igre ili usporenijeg stream-a. Međutim, to je nešto što nije do nas i na šta ne možemo direktno da utičemo.

U međuvremenu, dok rade na prevazilaženju tih izazova, tim je u potrazi i za sponzorima budući da im se biznis model zasniva na native oglašavanju. Uz to, dodaje Milić, veoma vode računa da prilikom oglašavanja postoji i ekskluzivna ponuda ili benefit za sve njihove igrače u vidu dobrih ponuda, popusta i sl.

„Ipak, glavni fokus nam je na stabilnost aplikacije i rast, a kasnije ćemo raditi i na unapređenju celokupnog doživljaja igranja i očuvanju i širenju zajednice koja voli intelektualne izazove, da se zabavlja i učestvuje u virtuelnoj žurci koju pravimo u Lift Kvizu“, zaključuje na kraju naš sagovornik pozivajući nove igrače da im se pridruže u četvrtak od 14h kada će se ponovo emitovati ovaj kviz.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.