Globalno istraživanje o upotrebi privatnih podataka koje je sprovela konsultantska kuća KPMG, pokazalo je da su korisnici danas svesniji prikupljanja njihovih ličnih podataka od strane kompanija i organizacija. Analiza sprovedena u 24 zemlje sveta otkrila je da od 60 do 87 odsto ispitanika smatra da je kontrola nad sopstvenim podacima važnija od ugodnosti koje moderni servisi pružaju, dok je čak 55 odsto anketiranih izjavilo da ne kupuje stvari putem Interneta usled zabrinutosti o zaštiti njihovih informacija.
Istraživanje konsultantske kuće KPMG International pokazuje da čak polovina ispitanika ipak prihvata besplatne ili jeftine proizvode u zamenu za manje privatnosti. Najbolji primer koji opisuje ovo jeste činjenica da bi čak 48% ispitanika preuzelo besplatan tablet u zamenu za dozvolu da kompanije prate kada, zašto i kako ga koriste. Sa druge strane, takvu vrstu saradnje sa kompanijama 52% smatra invanzivnom – te je alarmantan i podatak o poverenju prema određenim industrijama.
U bankarski sektor poverenje ima 41% anketiranih, a svega 39% veruje da zdravstveni sektor čuva njihove podatke na pravilan i siguran način. Trećina anketiranih ima poverenja u lokalne vlasti, dok sektor nekretnina i kompanije koje stoje iza društvenih mreža izazivaju najveće nepoverenje kada je reć o upotrebi i čuvanju podataka, izjasnili su se ispitanici.
SAD i Kanada strahuju od hakerskih napada
Ono što je takođe zanimljivo jeste to da prihodi i nivo obrazovanja nemaju veliki uticaj na to da li će potrošači prihvatiti manju privatnost, pokazalo je istraživanje KPMG-a koje nam je donelo i nekoliko zanimljivih podataka o navikama korisnika:
- Pametne telefone i tablet aplikacije koje se koriste za navigaciju, chat i vesti, a koje mogu da pristupe kontaktima, fotografijama i istoriji pregledanja – 84% ispitanika smatra invanzivnim, a 16% smatra suprotno;
- Na gotovo svim tržištima najmanje 75% ispitanika izjavilo je se ne slažu sa prodajom njihovih podataka trećim licima, prikupljenim tokom online trgovine;
- Samo 20% koristi enkripciju kako bi zaštitili svoje privatne podatke.
Pomenuto istraživanje pokazalo je da postoje i ogromne razlike u stavovima korisnika tj. ispitanika. SAD i Kanada najviše su zabrinute zbog hakerskih napada i krađe ličnih podataka, dok su Italijani veoma raspoloženi da ustupe vladinim agencijama na korišćenje lične podatke. Za razliku od njih, Francuzi to ne bi uradili ni za potrebe borbe protiv terorizma. Azijske zemlje poput Indije i Malezije, nemaju problem sa personalizovanim reklamama, dok stanovnici Indije imaju izuzetno izražen i visok stepen poverenja u organizacije koje čuvaju i koriste se ličnim podacima građana, zaključuje anketa.