Korisnici svesniji prikupljanja podataka i njihove prodaje trećim licima

Korisnici svesniji prikupljanja podataka i njihove prodaje trećim licima

Globalno istraživanje o upotrebi privatnih podataka koje je sprovela konsultantska kuća KPMG, pokazalo je da su korisnici danas svesniji prikupljanja njihovih ličnih podataka od strane kompanija i organizacija. Analiza sprovedena u 24 zemlje sveta otkrila je da od 60 do 87 odsto ispitanika smatra da je kontrola nad sopstvenim podacima važnija od ugodnosti koje moderni servisi pružaju, dok je čak 55 odsto anketiranih izjavilo da ne kupuje stvari putem Interneta usled zabrinutosti o zaštiti njihovih informacija.

k22

Istraživanje konsultantske kuće KPMG International pokazuje da čak polovina ispitanika ipak prihvata besplatne ili jeftine proizvode u zamenu za manje privatnosti. Najbolji primer koji opisuje ovo jeste činjenica da bi čak 48% ispitanika preuzelo besplatan tablet u zamenu za dozvolu da kompanije prate kada, zašto i kako ga koriste. Sa druge strane, takvu vrstu saradnje sa kompanijama 52% smatra invanzivnom – te je alarmantan i podatak o poverenju prema određenim industrijama.

U bankarski sektor poverenje ima 41% anketiranih, a svega 39% veruje da zdravstveni sektor čuva njihove podatke na pravilan i siguran način. Trećina anketiranih ima poverenja u lokalne vlasti, dok sektor nekretnina i kompanije koje stoje iza društvenih mreža izazivaju najveće nepoverenje kada je reć o upotrebi i čuvanju podataka, izjasnili su se ispitanici.

SAD i Kanada strahuju od hakerskih napada

Ono što je takođe zanimljivo jeste to da prihodi i nivo obrazovanja nemaju veliki uticaj na to da li će potrošači prihvatiti manju privatnost, pokazalo je istraživanje KPMG-a koje nam je donelo i nekoliko zanimljivih podataka o navikama korisnika:

  • Pametne telefone i tablet aplikacije koje se koriste za navigaciju, chat i vesti, a koje mogu da pristupe kontaktima, fotografijama i istoriji pregledanja – 84% ispitanika smatra invanzivnim, a 16% smatra suprotno;
  • Na gotovo svim tržištima najmanje 75% ispitanika izjavilo je se ne slažu sa prodajom njihovih podataka trećim licima, prikupljenim tokom online trgovine;
  • Samo 20% koristi enkripciju kako bi zaštitili svoje privatne podatke.

g1

Pomenuto istraživanje pokazalo je da postoje i ogromne razlike u stavovima korisnika tj. ispitanika. SAD i Kanada najviše su zabrinute zbog hakerskih napada i krađe ličnih podataka, dok su Italijani veoma raspoloženi da ustupe vladinim agencijama na korišćenje lične podatke. Za razliku od njih, Francuzi to ne bi uradili ni za potrebe borbe protiv terorizma. Azijske zemlje poput Indije i Malezije, nemaju problem sa personalizovanim reklamama, dok stanovnici Indije imaju izuzetno izražen i visok stepen poverenja u organizacije koje čuvaju i koriste se ličnim podacima građana, zaključuje anketa.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.