Korisnici svesniji prikupljanja podataka i njihove prodaje trećim licima

Korisnici svesniji prikupljanja podataka i njihove prodaje trećim licima

Globalno istraživanje o upotrebi privatnih podataka koje je sprovela konsultantska kuća KPMG, pokazalo je da su korisnici danas svesniji prikupljanja njihovih ličnih podataka od strane kompanija i organizacija. Analiza sprovedena u 24 zemlje sveta otkrila je da od 60 do 87 odsto ispitanika smatra da je kontrola nad sopstvenim podacima važnija od ugodnosti koje moderni servisi pružaju, dok je čak 55 odsto anketiranih izjavilo da ne kupuje stvari putem Interneta usled zabrinutosti o zaštiti njihovih informacija.

k22

Istraživanje konsultantske kuće KPMG International pokazuje da čak polovina ispitanika ipak prihvata besplatne ili jeftine proizvode u zamenu za manje privatnosti. Najbolji primer koji opisuje ovo jeste činjenica da bi čak 48% ispitanika preuzelo besplatan tablet u zamenu za dozvolu da kompanije prate kada, zašto i kako ga koriste. Sa druge strane, takvu vrstu saradnje sa kompanijama 52% smatra invanzivnom – te je alarmantan i podatak o poverenju prema određenim industrijama.

U bankarski sektor poverenje ima 41% anketiranih, a svega 39% veruje da zdravstveni sektor čuva njihove podatke na pravilan i siguran način. Trećina anketiranih ima poverenja u lokalne vlasti, dok sektor nekretnina i kompanije koje stoje iza društvenih mreža izazivaju najveće nepoverenje kada je reć o upotrebi i čuvanju podataka, izjasnili su se ispitanici.

SAD i Kanada strahuju od hakerskih napada

Ono što je takođe zanimljivo jeste to da prihodi i nivo obrazovanja nemaju veliki uticaj na to da li će potrošači prihvatiti manju privatnost, pokazalo je istraživanje KPMG-a koje nam je donelo i nekoliko zanimljivih podataka o navikama korisnika:

  • Pametne telefone i tablet aplikacije koje se koriste za navigaciju, chat i vesti, a koje mogu da pristupe kontaktima, fotografijama i istoriji pregledanja – 84% ispitanika smatra invanzivnim, a 16% smatra suprotno;
  • Na gotovo svim tržištima najmanje 75% ispitanika izjavilo je se ne slažu sa prodajom njihovih podataka trećim licima, prikupljenim tokom online trgovine;
  • Samo 20% koristi enkripciju kako bi zaštitili svoje privatne podatke.

g1

Pomenuto istraživanje pokazalo je da postoje i ogromne razlike u stavovima korisnika tj. ispitanika. SAD i Kanada najviše su zabrinute zbog hakerskih napada i krađe ličnih podataka, dok su Italijani veoma raspoloženi da ustupe vladinim agencijama na korišćenje lične podatke. Za razliku od njih, Francuzi to ne bi uradili ni za potrebe borbe protiv terorizma. Azijske zemlje poput Indije i Malezije, nemaju problem sa personalizovanim reklamama, dok stanovnici Indije imaju izuzetno izražen i visok stepen poverenja u organizacije koje čuvaju i koriste se ličnim podacima građana, zaključuje anketa.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pokrenut startap program za dalji razvoj ‘pametnog’ ugostiteljstva – Metro Xcel čeka vaše prijave

Ovaj program ima za cilj da već formiranim startapima u ugostiteljstvu pomogne da brže napreduju, a prijave traju tokom cele godine.

Društvene mreže

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Netokracija

Milena Rašić nova je urednica Netokracije u Srbiji

Došlo je vreme za interne promene, vreme da budemo još bolji u onome što radimo. Kao deo tih promena zadovoljstvo mi je što mogu da vam saopštim da je nova urednica Netokracije u Srbiji upravo naša koleginica Milena Rašić.

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.