Korisnici svesniji prikupljanja podataka i njihove prodaje trećim licima

Korisnici svesniji prikupljanja podataka i njihove prodaje trećim licima

Globalno istraživanje o upotrebi privatnih podataka koje je sprovela konsultantska kuća KPMG, pokazalo je da su korisnici danas svesniji prikupljanja njihovih ličnih podataka od strane kompanija i organizacija. Analiza sprovedena u 24 zemlje sveta otkrila je da od 60 do 87 odsto ispitanika smatra da je kontrola nad sopstvenim podacima važnija od ugodnosti koje moderni servisi pružaju, dok je čak 55 odsto anketiranih izjavilo da ne kupuje stvari putem Interneta usled zabrinutosti o zaštiti njihovih informacija.

k22

Istraživanje konsultantske kuće KPMG International pokazuje da čak polovina ispitanika ipak prihvata besplatne ili jeftine proizvode u zamenu za manje privatnosti. Najbolji primer koji opisuje ovo jeste činjenica da bi čak 48% ispitanika preuzelo besplatan tablet u zamenu za dozvolu da kompanije prate kada, zašto i kako ga koriste. Sa druge strane, takvu vrstu saradnje sa kompanijama 52% smatra invanzivnom – te je alarmantan i podatak o poverenju prema određenim industrijama.

U bankarski sektor poverenje ima 41% anketiranih, a svega 39% veruje da zdravstveni sektor čuva njihove podatke na pravilan i siguran način. Trećina anketiranih ima poverenja u lokalne vlasti, dok sektor nekretnina i kompanije koje stoje iza društvenih mreža izazivaju najveće nepoverenje kada je reć o upotrebi i čuvanju podataka, izjasnili su se ispitanici.

SAD i Kanada strahuju od hakerskih napada

Ono što je takođe zanimljivo jeste to da prihodi i nivo obrazovanja nemaju veliki uticaj na to da li će potrošači prihvatiti manju privatnost, pokazalo je istraživanje KPMG-a koje nam je donelo i nekoliko zanimljivih podataka o navikama korisnika:

  • Pametne telefone i tablet aplikacije koje se koriste za navigaciju, chat i vesti, a koje mogu da pristupe kontaktima, fotografijama i istoriji pregledanja – 84% ispitanika smatra invanzivnim, a 16% smatra suprotno;
  • Na gotovo svim tržištima najmanje 75% ispitanika izjavilo je se ne slažu sa prodajom njihovih podataka trećim licima, prikupljenim tokom online trgovine;
  • Samo 20% koristi enkripciju kako bi zaštitili svoje privatne podatke.

g1

Pomenuto istraživanje pokazalo je da postoje i ogromne razlike u stavovima korisnika tj. ispitanika. SAD i Kanada najviše su zabrinute zbog hakerskih napada i krađe ličnih podataka, dok su Italijani veoma raspoloženi da ustupe vladinim agencijama na korišćenje lične podatke. Za razliku od njih, Francuzi to ne bi uradili ni za potrebe borbe protiv terorizma. Azijske zemlje poput Indije i Malezije, nemaju problem sa personalizovanim reklamama, dok stanovnici Indije imaju izuzetno izražen i visok stepen poverenja u organizacije koje čuvaju i koriste se ličnim podacima građana, zaključuje anketa.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.