LearnUpon nakon 10 godina poslovanja nastavlja da unapređuje proizvode i širi tim u Srbiji

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

LearnUpon nakon 10 godina poslovanja nastavlja da unapređuje proizvode i širi tim u Srbiji

Proslaviti 10 godina uspešnog poslovanja u IT industriji jeste lep i respektabilan jubilej. Deceniju rada ove godine obeležava i kompanija LearnUpon, jedna od najbrže rastućih SaaS kompanija u Srbiji sa čijim smo suosnivačem Desom Andersonom razgovarali u intervjuu koji sledi.

Suosnivač i izvršni direktor LearnUpon-a Brendan Noud i Des Anderson su dugo radili u eLearning industriji gde su uspeli da uvide koliko je većina LMS sistema u tom trenutku bila siromašna i koliko su procesi u takvim sistemima komplikovani. Otuda, znali su da jednostavno mora postojati bolji način za takve sisteme.

Naš sagovornik je u to vreme radio kao “solutions architect” dok je Brendan bio u prodaji, pa su kroz veliku izloženost industriji stekli uvid u to šta funkcioniše, a šta ne. S obzirom na to da su u prvi plan odmah hteli da stave krajnje korisnike i klijente, ovaj dvočlani tim je video priliku za razvijanje sopstvenog proizvoda, s obzirom na to da je većina tadašnjih rešenja na tržištu bila ograničena na mnogo načina kada je korisnička podrška u pitanju.

Upravo ovaj izazov je privukao Brendana i Desa koji su našli inspiraciju u početku za pokretanje sopstvene firme. Des nam je otkrio da ta ista inspiracija traje i danas u izgradnji i rastu LearnUpon-a kao kompanije.

U detaljnom razgovoru sa njim, otkrivamo vam najranije početke sada razvijene kompanije sa 15 miliona krajnjih korisnika LMS (learning management system) alata i planove za Srbiju u kojoj LearnUpon ima skoro 100 zaposlenih ljudi u product i engineering timovima.

Des, kako je izgledao tim tadašnjeg startapa, da li si imao pomoć u pokretanju firme u vidu nekih drugih suosnivača?

Des Anderson: Sve je počelo tako što smo Brendan i ja sedeli za kuhinjskim stolom, radili dan i noć da napravimo LearnUpon platformu i da registrujemo našeg prvog kupca. Tek u avgustu 2013. godine smo zaposlili prvog člana tima, koji je, naravno, bio u korisničkoj podršci. Veoma smo ponosni na činjenicu da su naši prvi zaposleni kao što su Šejn, Stevo, Kerolajn i dalje članovi tima.

Svedoci smo njihovog karijernog uspona u LearnUpon-u, pratimo njihov razvoj sa tadašnjih početnih pozicija ka novim ulogama i podržavamo ih u pravcima koji stimulišu njihov profesionalni rast. Kao kompaniji koja podržava edukaciju, ovo je posebno važno za nas jer svi zajedno rastemo od prvih dana, uvek učimo.

Šejn kao korisnička podrška je bio prvi zaposleni koji je posetio naš srpski tim. Često me vraćanje na to vreme zasmeje, npr. sećam se da je Šejn tada spavao u našoj kancelariji, tadašnjem malom stanu za koji je on bio uveren da ga proganja duh po imenu Betanija. 🙂

Stevo, koji se pridružio kao inženjer, započeo je svoju poziciju tako što je dobio knjigu o Ruby on Rails tehnologiji sa ciljem da kroz tri meseca nauči taj jezik i napiše funkcionalnosti na aplikaciji. Sada je “Staff engineer” u našem timu, i s obzirom da je sjajno savladao RoR, sada se bavi drugim stvarima kao što su GoLang, Microservices i skaliranje. Zajedno smo prešli dug put, od skromnih početaka pa do sada.

U tom cilju, uvek smo bili odmereni u svom pristupu i takav pristup podržavamo i danas. Bez indeksiranja na SoS-u (sindrom sjajnog objekta), bili smo fokusirani, intenzivno smo radili na stvaranju odličnog proizvoda za naše prve kupce. Tih dana to nismo shvatali, ali naša kultura je počela da se učvršćava. Postavljanje klijenata u centar svega što radimo dok se trudimo da budemo “Fun, Driven, Adaptable” su sastavni delovi našeg kodeksa kulture još od ranih i skromnih početaka kada smo bili mali tim a razvijaju se i dan danas.

U našoj državi pomenuta kompanija bi uskoro mogla da ima 100 zaposlenih u product i engineering timovima.

Na koji način se vizija LearnUpon-a s početka razvijala tokom godina, tačnije kako je izgledao rast kompanije do danas?

Des Anderson: Kada smo Brendan i ja osnovali LearnUpon 2012. godine, verovali smo da sistem za upravljanje učenjem treba da bude brz za postavljanje, jednostavan za korišćenje i podržan neverovatnom korisničkom podrškom.

Danas se možemo pohvaliti da smo izgradili strastven i iskusan tim koji je uvek spreman da ide korak dalje. Klijenti su takođe videli naš potencijal. Sada imamo preko 1.300 klijenata i više od 15 miliona korisnika na našoj platformi, koji svakodnevno prolaze kroz treninge i obuke zarad njihovog daljeg razvoja.

Uz to, uvek smo imali zdrav osećaj za realnost i to se vratilo u kulturu naše kompanije. Posebno kod startapa, jednostavno ne znate kako će to ispasti. Uvek postoji šansa da stvari propadnu, a ponekad vam je potrebno koliko sreće, toliko i napornog rada da biste uspeli. Definitivno smo nadmašili svaki naš san. Od prvog dana bili smo izuzetno uporni. Prihvatili smo se izazova i to je postavilo sjajnu osnovu za sve ostalo.

Vaš proizvod LMS (learning management system) je nosilac mnogobrojnih nagrada i ima čak 15 miliona krajnjih korisnika. Možete li nam reći nešto više o tome?

Des Anderson: Nismo previše fokusirani na nagrade, ali uvek je lepo kada nas stručnjaci iz industrije imenuju kao lidera u našoj oblasti! Misija LearnUpon-a je partnerstvo sa kompanijama koje veruju da je pružanje odličnog učenja od suštinskog značaja za postizanje rezultata. Međutim, nagrade na koje smo najponosniji su priznanja vezana za naš fokus ka klijentima.

Uz pomoć našeg LMS-a možete lako da kreirate i upravljate programima za učenje, ali što je najvažnije, da ih isporučite na privlačan način prilagođen korisnicima. Ono što zapravo izdvaja LearnUpon jesu naša platforma i ljudi. Korisnika stavljamo na prvo mesto, a naše globalno prisustvo znači da možemo ponuditi korisničku podršku 24 sata dnevno.

Sve ovo zajedno pomaže našim klijentima da izgrade strategije učenja koje donose stvarne rezultate. Postoji preko hiljadu LMS-ova koje možete izabrati, ali ono što je najvažnije jeste da prilikom tog odabira imate pravog partnera koji će ulagati u vaš uspeh isto koliko i vi.

LearnUpon vremenom raste i otvarate kancelarije u Filadelfiji, Sidneju i Beogradu. Koliko danas imate ukupno zaposlenih ljudi, a koliko konkretno u prestonici Srbije?

Des Anderson: Imamo nešto više od 290 zaposlenih širom sveta, tačnije 90 u Srbiji. Iz perspektive saradnje, naši timovi međusobno funkcionišu preko granica i rade zajedno na svim našim lokacijama. Alat kao što je Slack olakšava članovima našeg tima u Srbiji da sarađuju sa kolegama iz Irske, SAD-a i Australije i to ne samo u vezi posla. Postoji mnogo onlajn igara i događaja koji se dešavaju u različitim vremenskim zonama, koji doprinose izgradnji globalnih konekcija između članova našeg tima.

LearnUpon je u stalnoj potrazi za novim talentima, a tim u Srbiji igra značajnu ulogu u razvoju pomenute kompanije.

Koji je bio glavni razlog za otvaranje kancelarije u Srbiji?

Des Anderson: Ja sam srpski zet. 🙂 Kada je kompanija osnovana, živeo sam (i dalje živim!) u Beogradu i želeo sam da ovde izgradim tehnološki centar. Beogradski univerziteti imaju odlične rezultate u stvaranju visoko kvalitetnih tehničkih talenata tako da je prvi korak bio osmišljavanje strategije privlačenja talenata čime smo započeli naš put zapošljavanja. Univerziteti i regruteri su nam pomogli da pronađemo nove članove tima.

Njihovo razumevanje nam je pomoglo da razbijemo jezičke barijere i premostimo jaz u kulturi kada je zapošljavanje u pitanju. Naša prva zvanična kancelarija bila je u YUBC-u, što je pomak u odnosu na prethodnu gde smo uspeli da smestimo 15 Luppera iako je prostor bio dobar samo za osam. Neverovatno je šta možete da uradite uklanjanjem nameštaja i uvođenjem manjih stolova. U početku, sastavni deo naše kulture je bila odmerenost u tome da se fokusiramo na izgradnju odličnog proizvoda i razvijemo našu kompaniju, a ne na potencijalnom luksuzu koji bi veći stolovi mogli da doprinesu.

Nakon toga, naša nova kancelarija je imala prostor za elektronsku tablu za pikado, balkon, pa čak i salu za sastanke, što je izgledalo kao ogromno dostignuće i znak našeg rasta. Taj uspeh pripisujemo neverovatnom radu i trudu koji su naši članovi ulagali u kompaniju. Zbog toga smo danas u mogućnosti da otvaramo nove kancelarije (primer toga je poslednje otvorena kancelarija u Juti) i da, i dalje delujemo na našu misiju na globalnom nivou.

Koje sve IT pozicije LearnUpon ima u Srbiji i da li planirate nova zapošljavanja u Beogradu u toku sledeće godine?

Des Anderson: U Srbiji sada imamo skoro 100 zaposlenih koji su većinski raspoređeni u Engineering, Product, Design, Security, IT i People Operations timove. Kontinuirano radimo na zapošljavanju, u stalnoj smo potrazi za novim talentima koji su radoznali i željni učenja.

Tokom narednih nekoliko godina, naš fokus će biti ulaganje u naše tehničke osnove kako bismo zaista unapredili okvire skalabilnosti, dostupnosti, pristupačnosti, bezbednosti i pouzdanosti uz kontinuirano pružanje vrednosti našim klijentima. Da bismo bili uspešni, potrebni su nam sjajni inženjeri koji će nam se pridružiti na našem putovanju i pomoći nam da pripremimo LearnUpon za narednih deset godina.

Na koji način se vremenom razvijala kompanijska kultura i na šta ste konkretno najviše ponosni u odnosu na ono što vas izdvaja od drugih?

Des Anderson: Svi mi koji smo deo LearnUpon-a zapravo predstavljamo kulturu kompanije i njeni smo čuvari. Zadovoljstvo je znati da se naše vrednosti cene i poštuju i bitno je da se osećamo slobodno, da istaknemo kada imamo osećaj da se one ne poštuju.

U privilegovanoj poziciji sam zato što radim sa skoro svim timovima, lep je prizor videti i osetiti energiju svakog tima, kao i njihovu međutimsku saradnju, i to je jedna od stvari koja meni lično daje motivaciju za rad, znajući da radim sa izuzetno talentovanim ljudima.

Ponosan sam što znam da je LearnUpon kompanija koja je zaposlila više od 290 ljudi i tako im dala priliku da izgrade svoje karijere u određenim pravcima i da krenu onim karijernim putem za koji možda nikada nisu ni znali da je moguć.

LearnUpon ima velike planove za narednu godinu kada je reč o razvoju i daljem unapređenju proizvoda.

Sa kojim ste se sve poslovnim izazovima suočavali tokom ovih deset godina i na koji način ste ih prevazilazili? 

Des Anderson: Iz poslovne perspektive, izazovi kao što su korišćenje iste tehnologije, usmeravanje ka potencijalno drugoj tehnologiji ili isprobavanje novog dizajn paterna na proizvodu i izlazak van okvira koda – takve situacije će uvek biti tu i spremne da vas izazovu. Dok kodirate, vi zapravo sebi stvarate neku vrstu “tehničkog duga” gde morate paziti da ne unosite previše “biblioteka” ili drugih stvari od kojih ćete biti zavisni.

Ono što je važno tokom ovih izazova jeste da ostanete iskreni i verni sebi i nikada ne dozvolite da izađete van okvira vaše ličnosti. To može biti teško održati pogotovo kada je pritisak sa svih strana. Tokom ovih godina, bili smo izuzetno iskreni u pogledu onoga što pokušavamo da uradimo – način na koji smo se ponašali pre 10 godina je isti način na koji se ponašamo i sada.

Pandemija je takođe bila period izazova za sve nas. Kada je COVID-19 počeo u martu 2020. godine, doneli smo odluku da zaštitimo naše zaposlene i njihove porodice tako što smo preko noći prešli na remote rad. Niko nije očekivao da će tadašnji odlazak iz kancelarije biti na tako dugačak period.

Naš People Operations tim je neumorno radio kako bismo svi bili zaštićeni, zdravi i bezbedni. Pokrenuli su onlajn program učenja (tzv. LupWell) koji ima za cilj širenje svesti o važnosti mentalnog zdravlja. Takođe smo ažurirali naš kodeks kulture, koji je svima nama u LearnUpon-u veoma važan.

Između ostalog, od početka pandemije, uspešno smo zaposlili preko 260 ljudi na svim lokacijama i konstantno smo radili na načinima kako da i oni osete našu kulturu iako se njihov početak ne vezuje za rad iz kancelarije i ličnog upoznavanja ljudi. S obzirom da to tada nije bilo moguće, kreirali smo kanal na Slack-u pod nazivom “Donuts chats” koji nasumično povezuje dvoje kolega kako bi se ljudi upoznali i imali priliku da ćaskaju i dele iskustva.

Shvatili smo da ljudi uživaju u takvim načinima interakcije pa smo odlučili da to zadržimo i sada kada imamo mogućnost da se lično sretnemo, a s obzirom da stalno radimo na zapošljavanju novih članova širom sveta, i dalje imamo želju da se ljudi međusobno upoznaju iako ne rade isključivo zajedno.

Veliku pažnju pridajete različitim vidovima stručnih događaja za zajednicu. Da li ćete nastaviti u tom smeru?

Des Anderson: Profesionalni događaji su sastavni deo sveukupne strategije LearnUpon-a. Prisustvujemo brojnim međunarodno priznatim sajmovima, konferencijama i izložbama, a naša pažnja do danas je uglavnom bila usmerena na SAD i Evropu. Ove godine smo bili srećni što smo imali priliku da se fokusiramo na događaje uživo kroz sponzorstva događaja, izlaganja i leadership sesije.

Događaji su moćni alati koji nam omogućavaju da se povežemo sa našim klijentima i partnerima na smislen način i izgradimo kredibilitet kod novih potencijalnih kupaca. Oni su takođe odličan način da povećamo svest i vrednost našeg brenda kod publike koja rezonuje sa nama.

Dok se spremamo za sledeću godinu, neki veliki događaji na kojima možete očekivati da nas vidite su “Learning Technologies”, ATD i “Training Conference”. Takođe se trudimo i da budemo prisutni na srpskom tržištu kada su u pitanju tech događaji i izuzetno nam je drago što smo ove godine bili Gold sponzori na Heapcon konferenciji zbog mogućnosti da upoznamo dosta tech talenta i razmenimo ideje i iskustva.

Kada je razmena ideja i iskustva u pitanju, ove godine smo započeli i sa držanjem Meetup sesija na razne teme iz oblasti u kojima su naši članovi tima veliki poznavaoci i drago nam je što imamo priliku da takvo znanje i iskustva podelimo sa drugima. Što se drugih događaja tiče, stalno pratimo dešavanja na našem tržištu i sigurno se vidimo na nekoj konferenciji i u toku sledeće godine.

Koji su poslovni planovi za kompaniju u narednom periodu, na šta ćete najviše prebaciti fokus?

Des Anderson: Na mnogo načina, brzo smo rasli, ali još uvek postoji ogromna prilika za nas i još uvek se osećamo kao da smo tek počeli. Više nismo startap, već radimo na skaliranju. Poslednja decenija je bila neverovatna, ali postoji još desetine hiljada kompanija za koje možemo biti odličan LMS partner.

Zato se nadam da ćemo za 10 godina biti mnogo dalje na tom putu. Konkretno, trenutno imamo velike planove u vezi sa našim proizvodom i vizijom na kojima već uveliko radimo i još dosta toga treba da se razvije u našoj oblasti tokom 2023. godine, a zajedno sa našim planovima zapošljavanja, obe oblasti će biti veoma inspirativne i razvojne za naš dalji desetogodišnji plan.


Pogledajte koje su trenutno otvorene pozicije koje kompanija LearnUpon traži u Beogradu i drugim gradovima. 


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Sponzorisano

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.