
Kako je nastao LeadDelta – startap Vedrana Rašića koji je proglašen za najbolji SaaS proizvod na ProductHunt-u
Vedran Rašić, suosnivač i generalni direktor startapa koji je na Product Hunt-u osvojio prestižnu Golden Kitty nagradu, podelio je sa nama tajne uspešnog SaaS proizvoda.
Srpski startap LeadDelta osvojio je Golden Kitty titutlu za najbolji SaaS proizvod u 2022. godini, na prestižnom startap takmičenju u organizaciji Product Hunt-a. Tako je, zahvaljujući glasovima ljudi širom sveta, jedan mali srpsko-kanadski tim uspeo da se nađe rame uz rame s gigantima kakvi su ChatGPT, Notion, Canva, Make i Miro.
Nastao kao odgovor na ekspanziju digitalnih kanala u prodajnim interakcijama između kompanija i kupaca njihovih usluga, njihov proizvod predstavlja alat za menadžment društvenog kapitala, namenjen B2B profesionalcima i timovima u softverskim, finansijskim, regruterskim, ali i kompanija visokorizičnog kapitala.
Za razliku od zastarelih alata sličnih funkcije – koji su se pokazali kao previše generički i suvoparni – ovaj proizvod nudi mnoštvo funkcija kojima se postiže prirodniji i lakši kontakt s kupcima, ali i preciznije prikupljanje podataka. O tome kako je izgledao put do osvajanja prestižne nagrade i zauzimanja značajne pozicije na globalnoj SaaS sceni, razgovarali smo sa Vedranom Rašićem, suosnivačem i izvršnim direktorom startapa LeadDelta.
Baza koju čini 10.000 korisnika
Vođeni geslom da su najuspešniji timovi međusobno povezani i rade kolaborativno – a da mreže kontakata kriju blago informacija i ekonomskih prilika kako za pojedince, tako i za kompanije – Vedran i njegov tim otpočeli su LeadDelta koncept u martu 2020. godine. Vođeni ličnim iskustvom, osmislili su način kako doći do prave osobe u pravo vreme, bilo da je u pitanju prodaja, marketing, zapošljavanje ili obezbeđivanje finansijskih sredstava.
Danas LeadDelta pomaže B2B timovima da efektivnije prodaju, zapošljavaju i marketuju svoje proizvode i usluge, kroz združenu mrežu kontakata. Proizvod čine Network manager, Smart inbox, Data integration i Workspaces koji korisniku pomažu da izgradi bolje odnose sa online konekcijama – bez neželjenih poruka, oglasa i drugih ometanja. A kako sve to funkcioniše, Vedran objašnjava na sledeći način:
LeadDelta omogućava da, na primer, “uvezete” svoje LinkedIn konekcije u platformu i koristite alate kao što su označavanje, beleške, masovne poruke, otključavanje podataka, izvoz jednim klikom, integracija Zapier-a i slično.
LeadDelta tim čini devet zaposlenih, isto toliko kontraktora, ali i pregršt drugih stakeholder-a, među kojima naš sagovornik posebno ističe tim koji je sa njim već prošao jednu uspešnu iteraciju:
Name, jedan od mojih prethodnih startapa Autoklose je uspešno akviziran 2020. Dobar deo tima je i sada u LeadDelta-i. Tu su, ‘founding’ marketar Milana Zelen, ‘founding’ prodavac Igor Stanković, a sada i ‘founding’ softver inženjer Esma Bostan. Iza nedavne ‘pre-seed’ runde finansiranja stoji i jedan od naših ‘founding’ investitora i osnivač organizacije Serbian Entreprenuers, Tihomir Bajić.
Korisničku bazu trenutno čini preko 10.000 korisnika koji dolaze iz raznih delatnosti, uglavnom profesionalci i kompanije koji žele efekasnije upravljanje svojom mrežom poslovnih kontakata. Kada je reč o državama iz kojih potiču, prednjače SAD, Kanada, Velika Britanija, Nemačka, i Australija. Sve to svedoči o rastu koji je startap zabeležio u proteklih godinu dana:
Rast je popriličan, kada smo prvi put izašli na Product Hunt imali smo oko 1.000 korisnika, dakle rast je 10x i više.
Nadalje, proizvode najviše koriste izvršni direktori malih, ali i nekoliko velikih kompanija (Fortune 500, Inc 5000) i njihovi sekretari, zatim prodavci, regruteri, proizvodni menadžeri, i mnogi drugi profesionalci. Najdominantnije industrije su Softwer Outsoursing, Management Consulting, finansije i frilenseri.
Od proizvoda dana do prestižne nagrade
U nastavku razgovora, Vedran nam je objasnio kako funkcioniše celokupan LeadDelta koncept. Prema njegovim rečima, u pitanju je “bezbolan” način za uvoz podatke sa različitih mesta u jednu bazu, omogućujući lako organizovanje kontakata, a zatim i međutimsku kolaboraciju:
Zamislite da jedan izvršni direktor može da pomogne prodavcu da brže zatvori prodaju. Ili da prodavac pomogne regruteru da lakše zatvori poziciju na preporuku.
Što se tiče pretplate na njihove proizvode, LeadDelta primenjuje klasičan SaaS biznis model gde nakon 10 dana testa počinje pretplata koja košta $29 mesečno po licenci. Takođe, primenjuju B2C2B GTM, odnosno business to consumer to business, go-to-market strategiju gde pojedinac postane korisnik i nakon uspešnog korisčćenja, na preporuku, na platformu uvodi tim po tim. Na sve navedeno, Vedran dodaje i:
LeadDelta je trenutno na raskrsnici kada organski moramo da uvedemo više različitih planova pretplate kako bismo zadovoljili potrebe korisnika na različitim nivoima razvoja, ali i korišćenja naše platforme.
Nadalje, našeg sagovornika smo pitali kako je izgledao put do prestižnog Product Hunt priznanja, kao i koje su sve uslove kao tim morali da ispune da bi do toga uopšte došlo. On nam je ispričao da je put ka nagradi otpočeo je godinu dana ranije kada je LeadDelta dva puta za redom imao najbolji proizvod dana. Sam proces kvalifikacije, on nam je objasnio na sledeći način:
Kvalifikuje vas osoblje Product Hunt/a, kao i zajednica. To je prvi izazov. Da vas dovoljan broj ljudi prijavi za takmičenje. Naravno, Product Hunt je poprilično tajanstven kako obrađuje i sprovodi glasanje. Glasalo je preko pola miliona ljudi i jedan mali tim iz Srbije, odnosno Kanade je uspeo da dobije znatnu količinu tih glasova, zajedno sa gigantima kao sto su ChatGPT, Notion, Canva, Make, Miro.
Međutim, pored nagrada, ono što je značajno a malo ko primeti, jeste isticanje određene grupe proizvoda. Proizvodi koji poput LeadDelta-e menjaju budućnost profesionalnih odnosa, i uvida u sopstvenu mrežu kontakata.

90% posla je pronaći fit između proizvoda i tržišta
Kako bi prilikom promocije proizvoda na Product Hunt-u osigurali najviše podrške za finale, Vedran i njegov tim su koristili upravo LeadDelta platformu, zatim e-mail marketing i sam Product Hunt. Kampanja je trajala čitavu sedmicu, pri čemu je bilo veoma važno osigurati sigurne glasove:
Kreirali smo različite liste, na kojoj mreži provode najviše vremena i postarali se da u pravo vreme, na tom pravom mestu dobiju informaciju da mogu da naš podrže. Dosta smo se koristili i referalima odnosno preporukama kao nekom vrstom poluge, gde bismo mi pripremili sadržaj, a fanovi bi dalje prosledili svojim grupama.
Uzevši u obzir sve navedeno, interesovalo nas je da li postoji recept za sve one preduzetnike koji tek počinju da grade karijeru u startap ekosistemu i pokušavaju da se probiju na tržištu. Osnivač LeadDelta-a nam je odgovorio:
Da biste podigli raketu potrebno je 90% goriva. Posle je sve kruzing. Ista stvar je i sa startapom. 90% posla je pronaći fit između proizvoda i tržišta (product market fit / PMF). To uspevate tako sto pronađete visok nivo NPS/a, 1M ARR, i imate odličan renewal.
Nemojte čekati savršeni trenutak da izbacite proizvod. Proizvod treba da je na tržištu ma koliko imperfektan bio. Tržiste je tu da mu sudi i da vas usmeri. Na vama je da uvek slušate, pratite, i vučete poteze.
Na kraju razgovora pitali smo ga i za plan koji LeadDelta tim ima u narednih godinu dana. Kako kaže, ideja je da nametnu LeadDelta-u kao go to rešenje za uvezivanje kontakata i konekcija timova, i da dođu do Product Market Fit-a, a znaće da su taj cilj ostvarili ukoliko postignu odličan NPS rezultat, 1 M annual recurring revenue (ARR) i visoku stopu obnove ugovora.
Prema Vedranovim rečima, titula najboljeg SaaS proizvoda 2022, značiće im pre svega kao signal talentima i investitorima da je pravo vreme za promenu u CRM industriji i da su upravo oni tim koji viziju budućnosti može sprovesti u delo.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!