10 citata Lazara Džamića koje bi trebalo da zapamtite

10 citata Lazara Džamića koje bi trebalo da zapamtite

Drugi dan konferencije o Internet ekonomiji Nova Energija, zatvorio je dugo najavljivani Lazar Džamić, šef agencije Google ZOO iz Londona i jedan od inspirativnijih misliaca sa ovih prostora koje je domaća publika imala priliku da čuje. Bacivši svetlo na trendove koji već sada oblikuju svet u kome živimo, Džamić nam je otkrio kako da iskoristimo domaću pamet na globalnom nivou.

lazar-dzamic

Snađi se

Znate li šta je JUGAAD? Hindu reč koja označava pojam snalaženja. Ovo je nova popularna reč u biznisu jer svet se drastično promenio, a način na koji smo naučeni da vodimo biznis, on je nastao u doba izobilja. Nažalost, ne živimo više u takvim vemenima.

Od jednog dinara dva

Svet postaje siromašniji, sve je manje para, ali je sve više životnih stilova. Više personalizovanih stvari, više potreba koje treba zadovoljiti. Svet je konektivan, on postaje ubrzan, sve se odvija jako jako brzo. Pogledajte samo inovacije u Formuli 1 gde se svakih 12 minuta uvede jedna nova inovacija. Ubrzanje života odlika je modernog čoveka. Mi bukvalno živimo u tablici, danas moraš da imaš spreadsheat da bi vodio život.

Svetsko, a naše

Jedno dugme iz Beograda može da proda proizvod u Njujorku, Londonu, Dubaiju. Sve je do te mere globalizovano da postoji reogranizacija žiotnih stilova, ljudi danas sve više “žive” online.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Novca nema

Hajde da ne radimo više, nego pametnije. Kreirajmo neki drugačiji svet, postoji mnogo toga što možemo da privučemo, usvojimo i primenimo na ovim prostorima. Stari model poslovanja namenjen je svetu izobilja, svetu u kome ima novca. Sada je situacija totalno drugačija.

Resursi nisu uvek najbitniji

Što je više para ulagano u Start Wars filmove, kritike su bile sve lošije. Imati mnogo resursa često ume da bude kontraproduktivno. Manjak istih ne mora uvek biti loš, pogotovo kada ste na početku.

6 zakona JUGAAD-a

Kako razmišljati na novi način, JUGAAD?

  1. Vidike prilike u problemima
  2. Više sa manje
  3. Fleksibilnost
  4. Jednostavnost
  5. Uključi margine
  6. Sledi srce i instinkt

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Grunfov recept za Srbiju

  1. Hakovanje  – mi moramo da hakujemo naš kolektivni mentalitet
  2. Institunalizacija – hajde da osnujemo instutut za snalaženje koji će u jedan predmet spojiti tehnologiju, biznis i marketing
  3. Profesionalizacija – uradimo nešto drugo, odozdo. Kreirajmo 5.000 malih firmi u Srbiji sa grunfovskim mentalitetom, pet hiljada malih startapa
  4. Aktivizam – nedostaju nam radne akcijene na ovom prostoru. Svi ste čuli za hakatone, hajde da organizujemo hakaMOBE. Hajde da vodimo ljude u nerazvijene sredine, otvorimo pop-up radionice u kojima ćemo obučavati male firme, starije građane kako da koriste Internet, računare, servise
  5. Amputacija blama – u Srbiji postoji velika doza blama, nas je sramota da radimo korisne stvari

Veće patriote od njih’

U Srbiji je danas izopačeno značenje reči patriota. Hajde da mi budemo veće patriote od vladajuće strane i da skinemo prljavštinu sa te reči. Pokažimo im da ono što rade za ovu državu nije dobro.

Gejmifikacija nacije

Srbiji je preko potrebna gejmifikacija, bilo gde i to u što većoj meri. Pogledajte kako danas izgleda edukativni sistem, deca više nisu spremna da uče na zastareli način. Hajde da im pružimo mogućnost da uče kroz igru, i sami rezultati će biti mnogo bolji.

Cogito ergo sum

Najbolji način da se predvidi budućnost jeste da je izmislimo sami!

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.