10 citata Lazara Džamića koje bi trebalo da zapamtite

10 citata Lazara Džamića koje bi trebalo da zapamtite

Drugi dan konferencije o Internet ekonomiji Nova Energija, zatvorio je dugo najavljivani Lazar Džamić, šef agencije Google ZOO iz Londona i jedan od inspirativnijih misliaca sa ovih prostora koje je domaća publika imala priliku da čuje. Bacivši svetlo na trendove koji već sada oblikuju svet u kome živimo, Džamić nam je otkrio kako da iskoristimo domaću pamet na globalnom nivou.

lazar-dzamic

Snađi se

Znate li šta je JUGAAD? Hindu reč koja označava pojam snalaženja. Ovo je nova popularna reč u biznisu jer svet se drastično promenio, a način na koji smo naučeni da vodimo biznis, on je nastao u doba izobilja. Nažalost, ne živimo više u takvim vemenima.

Od jednog dinara dva

Svet postaje siromašniji, sve je manje para, ali je sve više životnih stilova. Više personalizovanih stvari, više potreba koje treba zadovoljiti. Svet je konektivan, on postaje ubrzan, sve se odvija jako jako brzo. Pogledajte samo inovacije u Formuli 1 gde se svakih 12 minuta uvede jedna nova inovacija. Ubrzanje života odlika je modernog čoveka. Mi bukvalno živimo u tablici, danas moraš da imaš spreadsheat da bi vodio život.

Svetsko, a naše

Jedno dugme iz Beograda može da proda proizvod u Njujorku, Londonu, Dubaiju. Sve je do te mere globalizovano da postoji reogranizacija žiotnih stilova, ljudi danas sve više „žive“ online.

Novca nema

Hajde da ne radimo više, nego pametnije. Kreirajmo neki drugačiji svet, postoji mnogo toga što možemo da privučemo, usvojimo i primenimo na ovim prostorima. Stari model poslovanja namenjen je svetu izobilja, svetu u kome ima novca. Sada je situacija totalno drugačija.

Resursi nisu uvek najbitniji

Što je više para ulagano u Start Wars filmove, kritike su bile sve lošije. Imati mnogo resursa često ume da bude kontraproduktivno. Manjak istih ne mora uvek biti loš, pogotovo kada ste na početku.

6 zakona JUGAAD-a

Kako razmišljati na novi način, JUGAAD?

  1. Vidike prilike u problemima
  2. Više sa manje
  3. Fleksibilnost
  4. Jednostavnost
  5. Uključi margine
  6. Sledi srce i instinkt

Grunfov recept za Srbiju

  1. Hakovanje  – mi moramo da hakujemo naš kolektivni mentalitet
  2. Institunalizacija – hajde da osnujemo instutut za snalaženje koji će u jedan predmet spojiti tehnologiju, biznis i marketing
  3. Profesionalizacija – uradimo nešto drugo, odozdo. Kreirajmo 5.000 malih firmi u Srbiji sa grunfovskim mentalitetom, pet hiljada malih startapa
  4. Aktivizam – nedostaju nam radne akcijene na ovom prostoru. Svi ste čuli za hakatone, hajde da organizujemo hakaMOBE. Hajde da vodimo ljude u nerazvijene sredine, otvorimo pop-up radionice u kojima ćemo obučavati male firme, starije građane kako da koriste Internet, računare, servise
  5. Amputacija blama – u Srbiji postoji velika doza blama, nas je sramota da radimo korisne stvari

Veće patriote od njih’

U Srbiji je danas izopačeno značenje reči patriota. Hajde da mi budemo veće patriote od vladajuće strane i da skinemo prljavštinu sa te reči. Pokažimo im da ono što rade za ovu državu nije dobro.

Gejmifikacija nacije

Srbiji je preko potrebna gejmifikacija, bilo gde i to u što većoj meri. Pogledajte kako danas izgleda edukativni sistem, deca više nisu spremna da uče na zastareli način. Hajde da im pružimo mogućnost da uče kroz igru, i sami rezultati će biti mnogo bolji.

Cogito ergo sum

Najbolji način da se predvidi budućnost jeste da je izmislimo sami!

Ostavi komentar

  1. Miloš

    Miloš

    2. 5. 2015. u 20:53 Odgovori

    Hvala vam najlepše na ovom sižeu u ime nas koji nismo bili u prilici da pijemo mudrost sa izvora. Nama, doduše, ne treba Hindu reč za čuvenu „parolu snađi se“. Njima u Londonu i treba, pošto su im takvi koncepti do nedavno bili „far out“…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.