Kako izgraditi lični brend na digitalnim kanalima i da li je on presudan za zaposlenje?

Prvi deo Netokracijinog Ladies of New Business programa mentorstva otpočeo je sinoć u ICT Hub-u. Tom prilikom, tridesetak žena i devojaka imalo je priliku da čuje predavanje na temu ličnog brendiranja na društvenim mrežama, ali i da radi sa mentorima iz kreativne i tehnološke industrije na razvoju svojih veština i svoje karijere.

Anđelka Ducić, CEO i marketing direktor agencije Symbiotica, sinoćno okupljanje otvorila je pitanjem za koje bi se moglo reći da je u eri dominacije društvenih medija uvek aktuelno – kako bi se, zapravo, trebalo predstaviti na online kanalima, a u cilju toga da postanete prepoznatljivo ime u oblasti kojom se bavite?

Društveni mediji postali su važan kanal za napredovanje u karijeri i alat koji poslodavci i potencijalni klijenti često koriste ne bi li otkrili s kim „imaju posla“. Ma koliko se to nekome ne sviđa, veoma je bitno da se ta činjenica što pre prihvati jer, ako se sami ne brendiramo – brendiraće nas neko drugi.

S druge strane, kako Anđelka ističe, teško da ćete uspeti da na mrežama predstavite nekog drugog ukoliko to najpre niste uradili za sebe. Dakle, ukoliko „plovite“ online vodama i bavite se menadžmentom, komunikacijama ili marketingom ovaj vid poslovne prepoznatljivosti ne smete zanemariti.

Odakle početi?

Nakon prihvatanja činjenice da ste vi svoj proizvod i da ste vi vaša najbolja preporuka važno je zapitati se zašto ja ovo radim, ističe Ducićeva, koja je ujedno i jedna od mentorki.

Iako prisustvo na mrežama ni izbliza ne služi samo za unapređenje karijernog aspekta (već, naravno, i za zabavu), najvažnije je odrediti koja je vaša ciljna grupa. Sasvim je ok da se na tim kanalima vidi i društveni i privatni život, ali to mora biti sa merom i način svoje komunikacije morate prilagoditi prvenstveno onome šta zapravo želite da postignete tom mrežom.

Netokracija
Anđelka Ducić objasnila je devojkama koji je pravi način upotrebe društvenih mreža u poslovne svrhe.

Prvi korak je da uradite ono za šta poznate ličnosti kažu da nikad ne rade – guglajte sebe. „Vaš cilj je da brendirate svoje ime u određenoj oblasti i da biste to postigli vaše ime bi trebalo da se nađe na prvoj strani pretrage„, kaže Anđelka. Trik koji ona koristi prilikom obavljanja svog posla jeste postavljanje Google Alert-a – alata koji korisnika obaveštava svaki put kada neko u pretraživač ukuca pojam koji ste naveli (npr. vaše ime i prezime).

Međutim, šta se dešava kada su rezultati pretrage vašeg imena i prezimena uglavnom negativnog konteksta? „Najbolji način je da kontaktirate osobu koja je to napisala, bilo to na portalu, nekoj društvenoj mreži i sl. Ukoliko je to prešlo određenu meru postoji i legalna pravna akcija, ali to su ekstremni slučajevi“, ističe ona.

Ono što se ne objavi na Facebooku – nije se desilo!

Pored listinga sa imenima konsultanata iz određene oblasti na kojoj bi vaše ime trebalo da se pojavi, ultimativni način brendiranja je imati svoj sajt, koji bi trebalo da bude prilagođen cilju koji želite da postignete i oblašću kojom se bavite. „Pri pravljenju bloga, sajta i slično nema striktne formule i ne mora se uložiti mnogo, ali je preporuka da se izbegnu jednostavnije forme i odabere neka wordpress tema“, dodaje Anđelka.

Međutim, isti rezultat može se postići i prisustvom na Facebooku.

Kako je Instagram nešto komplikovaniji za brendiranje zbog akcenta na vizuelno, i kako poslodavci za potencijalnim kandidatima najviše vole da se informišu preko ove društvene mreže, veoma je bitno da tu koliko god možete izbegnete iznošenje „zapaljivih“ stavova i na public ne stavljati bilo šta što ne želite da vidi vaša baka.

Naravno, svi online akteri svesni su da niko na mrežama nije u potpunosti (ili možda ni približno) iskren, ali je to postao važan deo naših identiteta.

Netokracija
Nakon predavanja devojke su sa svojim mentorkama razgovarale o unapređenju svoje karijere i svojim ciljevima.

LinkedIn – sve moćnije oružje poslodavaca i potencijalnih klijenata

Drugi kanal koji postaje sve moćnija opcija za pronalaženje posla i predstavljanje je LinkedIn, a kako Ducićeva ističe, on se najčešće pogrešno koristi. „To nije mesto za selfije, niti je kanal za regularne postove. To je mesto za relevantne poslovne podatke koji se moraju redovno ažurirati i dopunjavati“, objašnjava ona.

Jako je bitno da je fotografija profesionalna i uredna, da su navedene sve vaše veštine, prethodno radno iskustvo, a više je nego preporučljivo da imate ispunjenu rubriku Recommendations, jer se pokazuje da neko ceni vaš rad.

Jedna od ključnih stvari je i da se priključite grupama iz vaše oblasti i da se povežete sa odgovarajućim ljudima.

Dakle, sve se svodi na to kakav utisak ostavljate kad vas neko gugla, kako se predstavljate na mrežama na kojima biste trebali da budete prisutni i na ne zanemarivanje činjenice da iza online profila stoje konkretne osobe. „U jednom momentu će to izgledati kao sizifov posao, u drugom postajete svesni da postajete poznati“, ističe Anđelka.

Nakon predavanja okupljene devojke imale su priliku da sa svojim mentorkama 1-na-1 porazgovaraju o pravcu građenja svojih karijera, alatima i veštinama koji su im za to potrebni, ali i sledećim potezima koje je potrebno da učine ne bi li unapredile poslovni aspekt svog života. Drugi deo ovog programa, na kom će devojke sa mentorkama nastaviti svoje biznis usavršavanje, očekuje nas u februaru i takođe će biti praćeno predavanjem jedne od mentorki.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.