Kako izgraditi lični brend na digitalnim kanalima i da li je on presudan za zaposlenje? - Netokracija.rs

Kako izgraditi lični brend na digitalnim kanalima i da li je on presudan za zaposlenje?

Prvi deo Netokracijinog Ladies of New Business programa mentorstva otpočeo je sinoć u ICT Hub-u. Tom prilikom, tridesetak žena i devojaka imalo je priliku da čuje predavanje na temu ličnog brendiranja na društvenim mrežama, ali i da radi sa mentorima iz kreativne i tehnološke industrije na razvoju svojih veština i svoje karijere.

Anđelka Ducić, CEO i marketing direktor agencije Symbiotica, sinoćno okupljanje otvorila je pitanjem za koje bi se moglo reći da je u eri dominacije društvenih medija uvek aktuelno – kako bi se, zapravo, trebalo predstaviti na online kanalima, a u cilju toga da postanete prepoznatljivo ime u oblasti kojom se bavite?

Društveni mediji postali su važan kanal za napredovanje u karijeri i alat koji poslodavci i potencijalni klijenti često koriste ne bi li otkrili s kim “imaju posla”. Ma koliko se to nekome ne sviđa, veoma je bitno da se ta činjenica što pre prihvati jer, ako se sami ne brendiramo – brendiraće nas neko drugi.

S druge strane, kako Anđelka ističe, teško da ćete uspeti da na mrežama predstavite nekog drugog ukoliko to najpre niste uradili za sebe. Dakle, ukoliko “plovite” online vodama i bavite se menadžmentom, komunikacijama ili marketingom ovaj vid poslovne prepoznatljivosti ne smete zanemariti.

Odakle početi?

Nakon prihvatanja činjenice da ste vi svoj proizvod i da ste vi vaša najbolja preporuka važno je zapitati se zašto ja ovo radim, ističe Ducićeva, koja je ujedno i jedna od mentorki.

Iako prisustvo na mrežama ni izbliza ne služi samo za unapređenje karijernog aspekta (već, naravno, i za zabavu), najvažnije je odrediti koja je vaša ciljna grupa. Sasvim je ok da se na tim kanalima vidi i društveni i privatni život, ali to mora biti sa merom i način svoje komunikacije morate prilagoditi prvenstveno onome šta zapravo želite da postignete tom mrežom.

Anđelka Ducić objasnila je devojkama koji je pravi način upotrebe društvenih mreža u poslovne svrhe. Netokracija

Prvi korak je da uradite ono za šta poznate ličnosti kažu da nikad ne rade – guglajte sebe. “Vaš cilj je da brendirate svoje ime u određenoj oblasti i da biste to postigli vaše ime bi trebalo da se nađe na prvoj strani pretrage“, kaže Anđelka. Trik koji ona koristi prilikom obavljanja svog posla jeste postavljanje Google Alert-a – alata koji korisnika obaveštava svaki put kada neko u pretraživač ukuca pojam koji ste naveli (npr. vaše ime i prezime).

Međutim, šta se dešava kada su rezultati pretrage vašeg imena i prezimena uglavnom negativnog konteksta? “Najbolji način je da kontaktirate osobu koja je to napisala, bilo to na portalu, nekoj društvenoj mreži i sl. Ukoliko je to prešlo određenu meru postoji i legalna pravna akcija, ali to su ekstremni slučajevi”, ističe ona.

Ono što se ne objavi na Facebooku – nije se desilo!

Pored listinga sa imenima konsultanata iz određene oblasti na kojoj bi vaše ime trebalo da se pojavi, ultimativni način brendiranja je imati svoj sajt, koji bi trebalo da bude prilagođen cilju koji želite da postignete i oblašću kojom se bavite. “Pri pravljenju bloga, sajta i slično nema striktne formule i ne mora se uložiti mnogo, ali je preporuka da se izbegnu jednostavnije forme i odabere neka wordpress tema”, dodaje Anđelka.

Međutim, isti rezultat može se postići i prisustvom na Facebooku.

Kako je Instagram nešto komplikovaniji za brendiranje zbog akcenta na vizuelno, i kako poslodavci za potencijalnim kandidatima najviše vole da se informišu preko ove društvene mreže, veoma je bitno da tu koliko god možete izbegnete iznošenje “zapaljivih” stavova i na public ne stavljati bilo šta što ne želite da vidi vaša baka.

Naravno, svi online akteri svesni su da niko na mrežama nije u potpunosti (ili možda ni približno) iskren, ali je to postao važan deo naših identiteta.

Nakon predavanja devojke su sa svojim mentorkama razgovarale o unapređenju svoje karijere i svojim ciljevima. Netokracija

LinkedIn – sve moćnije oružje poslodavaca i potencijalnih klijenata

Drugi kanal koji postaje sve moćnija opcija za pronalaženje posla i predstavljanje je LinkedIn, a kako Ducićeva ističe, on se najčešće pogrešno koristi. “To nije mesto za selfije, niti je kanal za regularne postove. To je mesto za relevantne poslovne podatke koji se moraju redovno ažurirati i dopunjavati”, objašnjava ona.

Jako je bitno da je fotografija profesionalna i uredna, da su navedene sve vaše veštine, prethodno radno iskustvo, a više je nego preporučljivo da imate ispunjenu rubriku Recommendations, jer se pokazuje da neko ceni vaš rad.

Jedna od ključnih stvari je i da se priključite grupama iz vaše oblasti i da se povežete sa odgovarajućim ljudima.

Dakle, sve se svodi na to kakav utisak ostavljate kad vas neko gugla, kako se predstavljate na mrežama na kojima biste trebali da budete prisutni i na ne zanemarivanje činjenice da iza online profila stoje konkretne osobe. “U jednom momentu će to izgledati kao sizifov posao, u drugom postajete svesni da postajete poznati”, ističe Anđelka.

Nakon predavanja okupljene devojke imale su priliku da sa svojim mentorkama 1-na-1 porazgovaraju o pravcu građenja svojih karijera, alatima i veštinama koji su im za to potrebni, ali i sledećim potezima koje je potrebno da učine ne bi li unapredile poslovni aspekt svog života. Drugi deo ovog programa, na kom će devojke sa mentorkama nastaviti svoje biznis usavršavanje, očekuje nas u februaru i takođe će biti praćeno predavanjem jedne od mentorki.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.