Kako izgraditi lični brend na digitalnim kanalima i da li je on presudan za zaposlenje?

Prvi deo Netokracijinog Ladies of New Business programa mentorstva otpočeo je sinoć u ICT Hub-u. Tom prilikom, tridesetak žena i devojaka imalo je priliku da čuje predavanje na temu ličnog brendiranja na društvenim mrežama, ali i da radi sa mentorima iz kreativne i tehnološke industrije na razvoju svojih veština i svoje karijere.

Anđelka Ducić, CEO i marketing direktor agencije Symbiotica, sinoćno okupljanje otvorila je pitanjem za koje bi se moglo reći da je u eri dominacije društvenih medija uvek aktuelno – kako bi se, zapravo, trebalo predstaviti na online kanalima, a u cilju toga da postanete prepoznatljivo ime u oblasti kojom se bavite?

Društveni mediji postali su važan kanal za napredovanje u karijeri i alat koji poslodavci i potencijalni klijenti često koriste ne bi li otkrili s kim „imaju posla“. Ma koliko se to nekome ne sviđa, veoma je bitno da se ta činjenica što pre prihvati jer, ako se sami ne brendiramo – brendiraće nas neko drugi.

S druge strane, kako Anđelka ističe, teško da ćete uspeti da na mrežama predstavite nekog drugog ukoliko to najpre niste uradili za sebe. Dakle, ukoliko „plovite“ online vodama i bavite se menadžmentom, komunikacijama ili marketingom ovaj vid poslovne prepoznatljivosti ne smete zanemariti.

Odakle početi?

Nakon prihvatanja činjenice da ste vi svoj proizvod i da ste vi vaša najbolja preporuka važno je zapitati se zašto ja ovo radim, ističe Ducićeva, koja je ujedno i jedna od mentorki.

Iako prisustvo na mrežama ni izbliza ne služi samo za unapređenje karijernog aspekta (već, naravno, i za zabavu), najvažnije je odrediti koja je vaša ciljna grupa. Sasvim je ok da se na tim kanalima vidi i društveni i privatni život, ali to mora biti sa merom i način svoje komunikacije morate prilagoditi prvenstveno onome šta zapravo želite da postignete tom mrežom.

Netokracija
Anđelka Ducić objasnila je devojkama koji je pravi način upotrebe društvenih mreža u poslovne svrhe.

Prvi korak je da uradite ono za šta poznate ličnosti kažu da nikad ne rade – guglajte sebe. „Vaš cilj je da brendirate svoje ime u određenoj oblasti i da biste to postigli vaše ime bi trebalo da se nađe na prvoj strani pretrage„, kaže Anđelka. Trik koji ona koristi prilikom obavljanja svog posla jeste postavljanje Google Alert-a – alata koji korisnika obaveštava svaki put kada neko u pretraživač ukuca pojam koji ste naveli (npr. vaše ime i prezime).

Međutim, šta se dešava kada su rezultati pretrage vašeg imena i prezimena uglavnom negativnog konteksta? „Najbolji način je da kontaktirate osobu koja je to napisala, bilo to na portalu, nekoj društvenoj mreži i sl. Ukoliko je to prešlo određenu meru postoji i legalna pravna akcija, ali to su ekstremni slučajevi“, ističe ona.

Ono što se ne objavi na Facebooku – nije se desilo!

Pored listinga sa imenima konsultanata iz određene oblasti na kojoj bi vaše ime trebalo da se pojavi, ultimativni način brendiranja je imati svoj sajt, koji bi trebalo da bude prilagođen cilju koji želite da postignete i oblašću kojom se bavite. „Pri pravljenju bloga, sajta i slično nema striktne formule i ne mora se uložiti mnogo, ali je preporuka da se izbegnu jednostavnije forme i odabere neka wordpress tema“, dodaje Anđelka.

Međutim, isti rezultat može se postići i prisustvom na Facebooku.

Kako je Instagram nešto komplikovaniji za brendiranje zbog akcenta na vizuelno, i kako poslodavci za potencijalnim kandidatima najviše vole da se informišu preko ove društvene mreže, veoma je bitno da tu koliko god možete izbegnete iznošenje „zapaljivih“ stavova i na public ne stavljati bilo šta što ne želite da vidi vaša baka.

Naravno, svi online akteri svesni su da niko na mrežama nije u potpunosti (ili možda ni približno) iskren, ali je to postao važan deo naših identiteta.

Netokracija
Nakon predavanja devojke su sa svojim mentorkama razgovarale o unapređenju svoje karijere i svojim ciljevima.

LinkedIn – sve moćnije oružje poslodavaca i potencijalnih klijenata

Drugi kanal koji postaje sve moćnija opcija za pronalaženje posla i predstavljanje je LinkedIn, a kako Ducićeva ističe, on se najčešće pogrešno koristi. „To nije mesto za selfije, niti je kanal za regularne postove. To je mesto za relevantne poslovne podatke koji se moraju redovno ažurirati i dopunjavati“, objašnjava ona.

Jako je bitno da je fotografija profesionalna i uredna, da su navedene sve vaše veštine, prethodno radno iskustvo, a više je nego preporučljivo da imate ispunjenu rubriku Recommendations, jer se pokazuje da neko ceni vaš rad.

Jedna od ključnih stvari je i da se priključite grupama iz vaše oblasti i da se povežete sa odgovarajućim ljudima.

Dakle, sve se svodi na to kakav utisak ostavljate kad vas neko gugla, kako se predstavljate na mrežama na kojima biste trebali da budete prisutni i na ne zanemarivanje činjenice da iza online profila stoje konkretne osobe. „U jednom momentu će to izgledati kao sizifov posao, u drugom postajete svesni da postajete poznati“, ističe Anđelka.

Nakon predavanja okupljene devojke imale su priliku da sa svojim mentorkama 1-na-1 porazgovaraju o pravcu građenja svojih karijera, alatima i veštinama koji su im za to potrebni, ali i sledećim potezima koje je potrebno da učine ne bi li unapredile poslovni aspekt svog života. Drugi deo ovog programa, na kom će devojke sa mentorkama nastaviti svoje biznis usavršavanje, očekuje nas u februaru i takođe će biti praćeno predavanjem jedne od mentorki.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Netokracija

Kako pronaći svoje mesto u IT industriji (ili se bolje pozicionirati u istoj)?

Netokracijina peta po redu Ladies of New Business konferencija održaće se 4. decembra u ICT Hub-u, a ovo izdanje biće posvećeno devojkama i ženama koje rade u u svetu IT-ja, ili u taj sektor žele da uđu.

Kultura 2.0

Kako žene menjaju IT – uprkos uverenju da je to ‘muška’ oblast?

Kada je Ksenija započela karijeru kao softverski inženjer jedina stvar koja joj je zapala za oko bila je činjenica da su među tridesetak zaposlenih u kompaniji bile samo dve žene jer - biti programer nije ’ženski’ posao. Kakva je situacija danas?

Kolumna

Kako pobediti u borbi za normalniji Internet u Srbiji?

Pre desetak dana jedna devojka odlučila je da sebi oduzme život. Kako je jedan deo njenog i privatnog i profesionalnog života podrazumevao javno eksponiranje, a uzevši u obzir da je bila veoma harizmatična i neobična, sve je to privuklo mnogo više pažnje nego neki drugi slični slučajevi. Pažnje javnosti i pažnje medija.

Propustili ste

Tehnologija

Ideja vs. Ideja: Sa kakvim se izazovima suočavaju timovi koji razvijaju IoT rešenja?

Vip IoT Challenge takmičenje polako ulazi u svoju završnicu. Poznati timovi koji su ušli u uži kurg i koji kroz rad sa mentorima čekaju proglašenje pobednika u januaru. Sa dva finalna tima razgovaramo o njihovim rešejnima i iskustvima sa takmičenja.

Startapi i poslovanje

Tim Energym sa pametnom teretanom pobednik konkursa ‘IMAM REŠENJE za pametniji grad’

Konkurs 'IMAM REŠENJE za pametniji grad' kompanije Belgrade Waterfront sinoć je završen, a nagradu od pet hiljada evra osvojio je pobednički tim Energym Group. Drugo i treće mesto osvojili timovi Smart Light sa projektom Eco Light i tim Smart Solutions, sa projektom Smart Waste Monitoring System.

Kultura 2.0

Zadruga, Svetsko prvenstvo i Ubice mog oca najpretraživaniji pojmovi na Guglu u 2018. godini

Obrni-okreni i dalje smo nacija koja se ne odvaja od malih ekrana - čak i kada smo na Internetu.

Izrada web stranica

.RS domen uveo podršku za dijakritičke znakove i postao deo svetske IDN mreže

Nacionalni .RS domen od juče podržava čak 13 novih jezika uključujući i njihova pisma tj. dijakritike koji čine sastavni deo ovih jezika. Time se .RS domen priključuje velikoj svetskoj IDN mreži u okviru koje je registrovano oko 7,5 miliona IDN domena.

Startapi i poslovanje

Startap Akademija čeka vaše prijave – zatvaraju se za dva dana!

Startap akademija je projekat namenjen unapređivanju srpske startap scene koji je ove godine za učesnike potpuno besplatan, a prijave traju do srede u ponoć.

Startapi i poslovanje

Ogledalo Firme zaposlenima daje mogućnost da ocene svog šefa – potpuno anonimno

Većina zaposlenih retko će javno izneti utiske o svom radnom mestu i time budućim kolegama staviti do znanja šta ih čeka. Ovaj izazov pokušava da reši domaći servis Ogledalo Firme.