Kako izgraditi lični brend na digitalnim kanalima i da li je on presudan za zaposlenje?

Prvi deo Netokracijinog Ladies of New Business programa mentorstva otpočeo je sinoć u ICT Hub-u. Tom prilikom, tridesetak žena i devojaka imalo je priliku da čuje predavanje na temu ličnog brendiranja na društvenim mrežama, ali i da radi sa mentorima iz kreativne i tehnološke industrije na razvoju svojih veština i svoje karijere.

Anđelka Ducić, CEO i marketing direktor agencije Symbiotica, sinoćno okupljanje otvorila je pitanjem za koje bi se moglo reći da je u eri dominacije društvenih medija uvek aktuelno – kako bi se, zapravo, trebalo predstaviti na online kanalima, a u cilju toga da postanete prepoznatljivo ime u oblasti kojom se bavite?

Društveni mediji postali su važan kanal za napredovanje u karijeri i alat koji poslodavci i potencijalni klijenti često koriste ne bi li otkrili s kim „imaju posla“. Ma koliko se to nekome ne sviđa, veoma je bitno da se ta činjenica što pre prihvati jer, ako se sami ne brendiramo – brendiraće nas neko drugi.

S druge strane, kako Anđelka ističe, teško da ćete uspeti da na mrežama predstavite nekog drugog ukoliko to najpre niste uradili za sebe. Dakle, ukoliko „plovite“ online vodama i bavite se menadžmentom, komunikacijama ili marketingom ovaj vid poslovne prepoznatljivosti ne smete zanemariti.

Odakle početi?

Nakon prihvatanja činjenice da ste vi svoj proizvod i da ste vi vaša najbolja preporuka važno je zapitati se zašto ja ovo radim, ističe Ducićeva, koja je ujedno i jedna od mentorki.

Iako prisustvo na mrežama ni izbliza ne služi samo za unapređenje karijernog aspekta (već, naravno, i za zabavu), najvažnije je odrediti koja je vaša ciljna grupa. Sasvim je ok da se na tim kanalima vidi i društveni i privatni život, ali to mora biti sa merom i način svoje komunikacije morate prilagoditi prvenstveno onome šta zapravo želite da postignete tom mrežom.

Netokracija
Anđelka Ducić objasnila je devojkama koji je pravi način upotrebe društvenih mreža u poslovne svrhe.

Prvi korak je da uradite ono za šta poznate ličnosti kažu da nikad ne rade – guglajte sebe. „Vaš cilj je da brendirate svoje ime u određenoj oblasti i da biste to postigli vaše ime bi trebalo da se nađe na prvoj strani pretrage„, kaže Anđelka. Trik koji ona koristi prilikom obavljanja svog posla jeste postavljanje Google Alert-a – alata koji korisnika obaveštava svaki put kada neko u pretraživač ukuca pojam koji ste naveli (npr. vaše ime i prezime).

Međutim, šta se dešava kada su rezultati pretrage vašeg imena i prezimena uglavnom negativnog konteksta? „Najbolji način je da kontaktirate osobu koja je to napisala, bilo to na portalu, nekoj društvenoj mreži i sl. Ukoliko je to prešlo određenu meru postoji i legalna pravna akcija, ali to su ekstremni slučajevi“, ističe ona.

Ono što se ne objavi na Facebooku – nije se desilo!

Pored listinga sa imenima konsultanata iz određene oblasti na kojoj bi vaše ime trebalo da se pojavi, ultimativni način brendiranja je imati svoj sajt, koji bi trebalo da bude prilagođen cilju koji želite da postignete i oblašću kojom se bavite. „Pri pravljenju bloga, sajta i slično nema striktne formule i ne mora se uložiti mnogo, ali je preporuka da se izbegnu jednostavnije forme i odabere neka wordpress tema“, dodaje Anđelka.

Međutim, isti rezultat može se postići i prisustvom na Facebooku.

Kako je Instagram nešto komplikovaniji za brendiranje zbog akcenta na vizuelno, i kako poslodavci za potencijalnim kandidatima najviše vole da se informišu preko ove društvene mreže, veoma je bitno da tu koliko god možete izbegnete iznošenje „zapaljivih“ stavova i na public ne stavljati bilo šta što ne želite da vidi vaša baka.

Naravno, svi online akteri svesni su da niko na mrežama nije u potpunosti (ili možda ni približno) iskren, ali je to postao važan deo naših identiteta.

Netokracija
Nakon predavanja devojke su sa svojim mentorkama razgovarale o unapređenju svoje karijere i svojim ciljevima.

LinkedIn – sve moćnije oružje poslodavaca i potencijalnih klijenata

Drugi kanal koji postaje sve moćnija opcija za pronalaženje posla i predstavljanje je LinkedIn, a kako Ducićeva ističe, on se najčešće pogrešno koristi. „To nije mesto za selfije, niti je kanal za regularne postove. To je mesto za relevantne poslovne podatke koji se moraju redovno ažurirati i dopunjavati“, objašnjava ona.

Jako je bitno da je fotografija profesionalna i uredna, da su navedene sve vaše veštine, prethodno radno iskustvo, a više je nego preporučljivo da imate ispunjenu rubriku Recommendations, jer se pokazuje da neko ceni vaš rad.

Jedna od ključnih stvari je i da se priključite grupama iz vaše oblasti i da se povežete sa odgovarajućim ljudima.

Dakle, sve se svodi na to kakav utisak ostavljate kad vas neko gugla, kako se predstavljate na mrežama na kojima biste trebali da budete prisutni i na ne zanemarivanje činjenice da iza online profila stoje konkretne osobe. „U jednom momentu će to izgledati kao sizifov posao, u drugom postajete svesni da postajete poznati“, ističe Anđelka.

Nakon predavanja okupljene devojke imale su priliku da sa svojim mentorkama 1-na-1 porazgovaraju o pravcu građenja svojih karijera, alatima i veštinama koji su im za to potrebni, ali i sledećim potezima koje je potrebno da učine ne bi li unapredile poslovni aspekt svog života. Drugi deo ovog programa, na kom će devojke sa mentorkama nastaviti svoje biznis usavršavanje, očekuje nas u februaru i takođe će biti praćeno predavanjem jedne od mentorki.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Tehnologija

SBB predstavio EON Smart Box – pametne funkcije i 4K rezolucija sastavni deo ponude

SBB i United Grupa predstavili su danas u hotelu Metropol u Beogradu prvi 'smart box' u regionu koji spaja televizijske sadržaje sa Android TV digitalnim servisima. Novi uređaj nosi naziv EON i biće dostupan već od sutra.

Novost

Google uvodi naplatu za YouTube, Google Play i druge servise – cenu snose proizvođači u EU?

Pvi put u svojoj istoriji Gugl će naplaćivati licence proizvođačima telefona u Evropi za instalaciju njegovih servisa kao što su Google Play, YouTube ili Gmail.

Analiza

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Kultura 2.0

Uključite se u raspravu o Centralnom registru stanovništva – bazi podataka građana Srbije

Okrugli sto o Nacrtu zakona o Centralnom registru građana održava se danas, a predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i druge zainteresovane strane raspravljaće o tome da li je sveobuhvatna evidencija o građanima na jednom mestu dobro rešenje.

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.