Kako izgraditi lični brend na digitalnim kanalima i da li je on presudan za zaposlenje? - Netokracija.rs

Kako izgraditi lični brend na digitalnim kanalima i da li je on presudan za zaposlenje?

Prvi deo Netokracijinog Ladies of New Business programa mentorstva otpočeo je sinoć u ICT Hub-u. Tom prilikom, tridesetak žena i devojaka imalo je priliku da čuje predavanje na temu ličnog brendiranja na društvenim mrežama, ali i da radi sa mentorima iz kreativne i tehnološke industrije na razvoju svojih veština i svoje karijere.

Anđelka Ducić, CEO i marketing direktor agencije Symbiotica, sinoćno okupljanje otvorila je pitanjem za koje bi se moglo reći da je u eri dominacije društvenih medija uvek aktuelno – kako bi se, zapravo, trebalo predstaviti na online kanalima, a u cilju toga da postanete prepoznatljivo ime u oblasti kojom se bavite?

Društveni mediji postali su važan kanal za napredovanje u karijeri i alat koji poslodavci i potencijalni klijenti često koriste ne bi li otkrili s kim „imaju posla“. Ma koliko se to nekome ne sviđa, veoma je bitno da se ta činjenica što pre prihvati jer, ako se sami ne brendiramo – brendiraće nas neko drugi.

S druge strane, kako Anđelka ističe, teško da ćete uspeti da na mrežama predstavite nekog drugog ukoliko to najpre niste uradili za sebe. Dakle, ukoliko „plovite“ online vodama i bavite se menadžmentom, komunikacijama ili marketingom ovaj vid poslovne prepoznatljivosti ne smete zanemariti.

Odakle početi?

Nakon prihvatanja činjenice da ste vi svoj proizvod i da ste vi vaša najbolja preporuka važno je zapitati se zašto ja ovo radim, ističe Ducićeva, koja je ujedno i jedna od mentorki.

Iako prisustvo na mrežama ni izbliza ne služi samo za unapređenje karijernog aspekta (već, naravno, i za zabavu), najvažnije je odrediti koja je vaša ciljna grupa. Sasvim je ok da se na tim kanalima vidi i društveni i privatni život, ali to mora biti sa merom i način svoje komunikacije morate prilagoditi prvenstveno onome šta zapravo želite da postignete tom mrežom.

Netokracija
Anđelka Ducić objasnila je devojkama koji je pravi način upotrebe društvenih mreža u poslovne svrhe.

Prvi korak je da uradite ono za šta poznate ličnosti kažu da nikad ne rade – guglajte sebe. „Vaš cilj je da brendirate svoje ime u određenoj oblasti i da biste to postigli vaše ime bi trebalo da se nađe na prvoj strani pretrage„, kaže Anđelka. Trik koji ona koristi prilikom obavljanja svog posla jeste postavljanje Google Alert-a – alata koji korisnika obaveštava svaki put kada neko u pretraživač ukuca pojam koji ste naveli (npr. vaše ime i prezime).

Međutim, šta se dešava kada su rezultati pretrage vašeg imena i prezimena uglavnom negativnog konteksta? „Najbolji način je da kontaktirate osobu koja je to napisala, bilo to na portalu, nekoj društvenoj mreži i sl. Ukoliko je to prešlo određenu meru postoji i legalna pravna akcija, ali to su ekstremni slučajevi“, ističe ona.

Ono što se ne objavi na Facebooku – nije se desilo!

Pored listinga sa imenima konsultanata iz određene oblasti na kojoj bi vaše ime trebalo da se pojavi, ultimativni način brendiranja je imati svoj sajt, koji bi trebalo da bude prilagođen cilju koji želite da postignete i oblašću kojom se bavite. „Pri pravljenju bloga, sajta i slično nema striktne formule i ne mora se uložiti mnogo, ali je preporuka da se izbegnu jednostavnije forme i odabere neka wordpress tema“, dodaje Anđelka.

Međutim, isti rezultat može se postići i prisustvom na Facebooku.

Kako je Instagram nešto komplikovaniji za brendiranje zbog akcenta na vizuelno, i kako poslodavci za potencijalnim kandidatima najviše vole da se informišu preko ove društvene mreže, veoma je bitno da tu koliko god možete izbegnete iznošenje „zapaljivih“ stavova i na public ne stavljati bilo šta što ne želite da vidi vaša baka.

Naravno, svi online akteri svesni su da niko na mrežama nije u potpunosti (ili možda ni približno) iskren, ali je to postao važan deo naših identiteta.

Netokracija
Nakon predavanja devojke su sa svojim mentorkama razgovarale o unapređenju svoje karijere i svojim ciljevima.

LinkedIn – sve moćnije oružje poslodavaca i potencijalnih klijenata

Drugi kanal koji postaje sve moćnija opcija za pronalaženje posla i predstavljanje je LinkedIn, a kako Ducićeva ističe, on se najčešće pogrešno koristi. „To nije mesto za selfije, niti je kanal za regularne postove. To je mesto za relevantne poslovne podatke koji se moraju redovno ažurirati i dopunjavati“, objašnjava ona.

Jako je bitno da je fotografija profesionalna i uredna, da su navedene sve vaše veštine, prethodno radno iskustvo, a više je nego preporučljivo da imate ispunjenu rubriku Recommendations, jer se pokazuje da neko ceni vaš rad.

Jedna od ključnih stvari je i da se priključite grupama iz vaše oblasti i da se povežete sa odgovarajućim ljudima.

Dakle, sve se svodi na to kakav utisak ostavljate kad vas neko gugla, kako se predstavljate na mrežama na kojima biste trebali da budete prisutni i na ne zanemarivanje činjenice da iza online profila stoje konkretne osobe. „U jednom momentu će to izgledati kao sizifov posao, u drugom postajete svesni da postajete poznati“, ističe Anđelka.

Nakon predavanja okupljene devojke imale su priliku da sa svojim mentorkama 1-na-1 porazgovaraju o pravcu građenja svojih karijera, alatima i veštinama koji su im za to potrebni, ali i sledećim potezima koje je potrebno da učine ne bi li unapredile poslovni aspekt svog života. Drugi deo ovog programa, na kom će devojke sa mentorkama nastaviti svoje biznis usavršavanje, očekuje nas u februaru i takođe će biti praćeno predavanjem jedne od mentorki.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.