KupujemProdajem od sada dostupan za korisnike u Hrvatskoj, Crnoj Gori, BiH i Severnoj Makedoniji

KupujemProdajem od sada dostupan za korisnike u Hrvatskoj, Crnoj Gori, BiH i Severnoj Makedoniji

Nakon dugog niza godina poslovanja u Srbiji, sajt KupujemProdajem će sada biti dostupan kupcima i prodavcima u regionu Zapadnog Balkana.

Nove poslovne promene je ekskluzivno za Netokraciju komentarisao Bojan Leković, osnivač i CEO pomenute kompanije. On je tom prilikom istakao da je ideja širenja poslovanja na susedne države u planovima od samog nastanka platforme, pre petnaest godina. Do ovog trenutka se, prema njegovim rečima, došlo prirodnim rastom i silom tzv. network efekta, koji je posledica rasta i uspeha KupujemProdajem na tržištu Srbije.

Redovnim analizama ekosistema ovog servisa, potvrđeno je da broj korisnika iz inostranstva raste u skladu sa rastom platforme, te da oko 10% mesečnog saobraćaja na KupujemProdajem dolazi iz regiona Zapadnog Balkana.

U duhu značajnih inovacija i osvežavanja sistema koji se sprovode tokom obeležavanja petnaest godina postojanja KupujemProdajem, odluka da se olakša korišćenje posetiocima, tačnije korisnicima iz regiona je bila laka i logična. Govoreći više o tehničkim detaljima unapređenja postojeće verzije ove platforme, Bojan ističe sledeće:

Nedavno smo sproveli praktično potpunu tranziciju korisnika na osveženu desktop platformu, izrađenu u React-u sa Next.js-om. To je bio samo vrh ledenog brega procesa refaktorizacije i ubrzanja čitavog KP backenda, važnog i izazovnog zadatka kojim se uspešno bavi naš Delivery tim. Stoga je i tehnički deo ovog projekta za širenje u susedne države u značajnoj meri već bio pripremljen i nije bilo većih izazova u realizaciji.

Mesto za korisnike iz regiona – od igle do lokomotive

Prodavci iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Severne Makedonije sada mogu jasno i detaljno da navedu odakle prodaju robu. Bojan takođe dodaje da kupci, sa druge strane, imaju pristup ka skoro 5 miliona oglasa ne starijih od mesec dana, a kroz filtere pretrage sada mogu da gledaju i samo oglase iz svoje države i urbanih centara u okviru nje, ukoliko to žele:

S obzirom na privlačnu snagu koju KP ima kao platforma, ova činjenica će sama po sebi dovesti do prirodnog rasta broja korisnika u ovim državama, što povlači sopstveni network efekat i povećava korisnost patforme za njih. Pogotovo ako se uzme u obzir da u većini ovih država ne postoji platforma poput KupujemProdajem.

Sa druge strane, nama je jako bitno da korist od ovog širenja osete i korisnici u Srbiji. Nadamo se da će, uz podršku logističkih kompanija i našeg marketinga, uspeti da realizuju više kupoprodaja u regionu.

Primer primene filtera lokacije za Bosnu i Hercegovinu.

Govoreći nam o narednim planovima za ovaj popularni servis, naš sagovornik dodaje da je cilj nastaviti sa unapređenjem platforme koja nastoji da premaši očekivanja za 2,6 miliona korisnika. Tom prilikom se podsećamo i intervjua sa Bojanom na Netokraciji 2020. godine kada smo govorili o tome u kom smeru će se dalje razvijati ova platforma.

Nakon uspešnog lansiranja vertikale Poslovi, jasno se nameće činjenica da budućnost razvoja KP, između ostalog, leži i u fasilitiranju momenta transakcije, odnosno čitavoj lepezi proizvoda i usluga koji dodaju vrednost na već postojeću platformu.

“Radimo na tome da postanemo dnevna navika, mesto gde korisnici iz čitavog regiona traže i nalaze “Praktično sve” – i širimo naše timove pripremajući se za tu budućnost”, zaključio je Leković na kraju.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Native Teams: Kako doći do i na šta potrošiti €6,3 miliona investicije?

Kompanija Native Teams, koja je zakonski poslodavac za frilensere, podigla je višemilionsku investiciju od grupe fondova. Evo u šta će uložiti dobijen novac.

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Propustili ste

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Karijere

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Intervju

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.