Proveo sam 24 časa u (digitalnoj) koži osobe koja boluje od Kronove bolesti

Proveo sam 24 časa u (digitalnoj) koži osobe koja boluje od Kronove bolesti

Često ne možemo da razumemo ljude koji boluju od hroničnih bolesti, sve dok se zaista ne upoznamo sa njihovim problemima - makar i virtuelno. Zahvaljujući mobilnoj aplikaciji 'In Theirs Shoes' imao sam priliku da provedem dan 'u cipelama' osobe koja boluje od Kronove bolesti i da se bolje upoznam sa izazovima sa kojima se oboleli suočavaju svakodnevno, a sve sa ciljem obeležavanja Svetskog dana zapaljenskih bolesti creva.

Dan 19. maj može biti sasvim običan dan. Posao, piće sa prijateljima, Noć muzeja. 19. maj je ujedno i Svetski dan zapaljenskih bolesti creva, ali koliko zapravo znamo o bolestima sa kojima se susreće ne tako mali deo naše populacije?

Članovi UKUKS-a, Udruženja koje okuplja obolele od ovih bolesti, kažu da je u našoj zemlji registrovano preko 8.000 bolelih od Kronove bolesti i ulceroznog kolitisa. Ove bolesti najčešće pogađaju pripadnike mlađe populacije, a tegobe su praćene jakim bolovima u stomaku, mučninom, nadimanjem, povraćanjem, povišenom temperaturom, pojavom učestalih stolica, gubitkom na kilaži i drugo.

Sa ciljem podizanja svesti o postojanju ovih bolesti, ranom otkrivanju i pravovremenoj dijagnostici, udruženje UKUKS je u saradnji sa japanskom farmaceutskom kućom Takeda pokušalo da na nešto drugačiji način obeleži ovaj dan – u Beogradu, Sarajevu i Podgorici, pokrenuvši akciju pod nazivom „U njihovim cipelama“ u kojoj je i Netokracija učestvovala.

Koliko ste puta spremi da odete u toalet pre nego što kažete da ne možete više?

Kako iz UKUKS-a kažu, čitava ideja iza ove akcije bila je da se putem mobilne aplikacije približe svakodnevni problemi sa kojima se suočavaju osobe koje boluju od Kronove bolesti, ali da učesnici akcije iz prve ruke posvedoče koji su to izazovi koji pogađaju naše kolege, prijatelje i članove porodice.

Preuzevši aplikaciju „In Their Shoes“ koju sam pomenuo na početku ovog teksta, zadatak se činio manje-više jednostavan: pratite korake koje ti aplikacija kaže i to je to. Međutim, već na početku shvatite da ovo nije igra. Zadaci koje ispunjavate tokom 24 časa vrlo brzo vam pokažu kako izgleda svakodnevnica osobe koja boluje od Kronove bolesti – bilo da ste na poslu, u prirodi ili kući.

Aplikacija „U njihovim cipelama“ je kroz avatar vizuelno prikazivala psiho-fizičko stanje korisnika u zavisnosti od zadataka i problema koje prouzrokuje Kronova bolest.

Kako je vreme odmicalo, imao sam nekoliko zadataka koje sam morao da obavim – kao što su česti odlasci do toaleta, bez obzira na to da li ste na sastanku ili na putu. Ispunjavanje zadatka morao sam da dokažem: fotografijom vrata toaleta ili drugih koraka koji su me čekali, kako bih mogao da nastavim sa svojim danom.

Priznajem da u početku nisam mogao da se naviknem na potpuno promenjen ritam. Nije lako ući u ulogu nekoga ko se sa Kronovom bolešću nosi već dugi niz godina. Ipak, rešio sam da istrajem do kraja i da pružim podršku obolelima, te sam do kraja dana ispunio svaki od navedenih zadataka. Iz aplikacije sam mogao da vidim različite notifikacije koje sam primao, ali i trenutno psihičko stanje mog avatara koji je menjao izraz lica u zavisnosti od raspoloženja – tj. od broja odlaska do toaleta i generalno ishrani koju sam morao da vodim.

Sa Kronovom bolešću se živi, ali moramo biti svesni velikih odricanja

Da čitava akcija bude još realnija, pobrinuli su se i naši poznati glumci koji su takođe bili deo ovog projekta i koji su me često zvali u toku dana, predstavljajući se kao moji prijatelji, ali i doktori sa kojima sam vodio razgovor o ne tako prijatnim temama.

Kako ova bolest izgleda iz ugla osobe koja se sa njom nosi već 18 godina, saznao sam od naše koleginice iz Zagreba koja boluje od Kronove bolest:

Kao osoba koja je odrasla sa upalnom bolesti creva, Kronovu bolest bih opisala kao strogog učitelja, koji ponekad frustrira, ponekad boli, ali najviše uči. Daje ti priliku da puno više radiš na sebi i paziš na svoj um i telo. Prihvatiti hroničnu bolest je dugačak, ali moguć proces i nakon 18 godina „staža sa Kronom“ mogu reći da on još uvek traje, ali zasiguno ne gledam na njega kao na neprijatelja i stavku koja me ograničava u životu. I ovde vredi pravilo 90/10: Samo 10 posto događaja u našim životima ne možemo kontrolisati, a ostalih 90 su rezultat naših reakcija u određenoj situaciji. I da, ponosni sam ekspert u poznavanju najboljih WC-a u gradu!

Ambasada Japana podržala je udruženje UKUKS, u kojoj je inače bio održan skup povodom Svetskog dana zapaljenskih bolesti creva.

Iako su hronične bolesti, a pogotovo Kronova bolest, vid oboljenja sa kojim se uz povećanu opreznost može normalno živeti, neprijatne mučnine i česti odlasci do toaleta neizbežni su. Dodajte tome i činjenicu da niste uvek kući ili na poslu, već na sastanku, u bioskopu, na ulici ili na putovanju i videćete da život sa zapaljenskim bolestima creva nije prijatan. Čak i najjednostavniji zadaci mogu biti izuzetno neprijatni.

Iskoristio bih ovu priliku da se zahvalim Udruženje za Kronovu bolest i ulcerozni kolitis Srbije i ambasadi Japana na prilici da učestvujem u akciji „In Their Shoes“. Pozivam vas da se edukujete na temu zapaljenskih bolesti creva na zvaničnom sajtu udruženja, a ukoliko poznajete osobe koje se muče sa stomačnim i crevnim problemima, skrenite im pažnju na redovne kontrole i na značaj rane dijagnoze Kronove bolesti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?