Kriptomat sa preko 200.000 korisnika planira širenje na nova tržišta

Kripto menjačnica Kriptomat sa preko 200.000 korisnika planira širenje na nova tržišta – i svoju kriptovalutu

Svet kriptovaluta postaje sve intenzivniji, a dobri primeri iz kripto sveta dolaze nam kako iz regiona, tako i Srbije. Jedan od njih je i menjačnica Kriptomat, sa čijim osnivačem smo razgovarali.

Još 2017. godine u periodu crypto bull run-a, Srđan Mahmutović (CEO i osnivač Kriptomata), pokušavao je da pronađe najjednostavniji način da poseduje i trguje kriptovalutama. Međutim, kako blockchain industrija nije bila još dovoljno orijentisana prema krajnjim korisnicima, već najviše prema programerima, nije bilo jednostavnog načina da se upravlja portfoliom kriptovaluta.

Takođe, nije ni bilo dovoljno materijala za edukaciju na lokalnim jezicima, a Srđana je još tada mnogo ljudi pitalo da im pomogne da investiraju u kriptovalute. Njegovo iskustvo od skoro 20 godina u IT industriji ga je navelo da prepozna priliku na tržištu da razvije online kripto menjačnicu koja će biti dostupna svima, svugde i veoma jednostavna za korišćenje. Odatle i proizilazi slogan #EverybodyDeservesCrypto.

Kao rezultat svega toga, nastao je Kriptomat koji se ubrzo pozicionirao kao jedna od boljih kripto menjačnica u regionu, sa idejom da se uskoro proširi i na određene države u Evropskoj uniji, što je samo jedan od planova koji sledi u narednom periodu za tim koji stoji iza ovog servisa.

Jedinstvena nagrada u NFT tokenima kao deo ponude za korisnike

Već na početku, Srđan nam je detaljnije otkrio da Kriptomat svoje zvanično predstavništvo ima u Estoniji, kao i da tim od preko 50 ljudi radi većinom remote, ali postoje i kancelarije u pomenutoj zemlji, Sloveniji i Srbiji. Kada je reč o samom core timu, pored Srđana, tu su još i Dejan Davidović koji je COO, Robi Hribar je Head of Product, Aleksander Ottokat je CEO, Vladan Marković je Head of Engineering, a Jaka Erjavec je CTO.

Naš sagovornik nam otkriva i da je osnivački tim uglavnom iz Slovenije, a u vlasničkoj strukturi ima i ljudi iz Srbije i Estonije. Dalje, govoreći pre svega o funkcionisanju i radu samog servisa, Srđan kaže da je Kriptomat zapravo kripto menjačnica koja nudi najjednostaviji način da se upravlja kriptovalutama, što nam je i detaljno objasnio:

Na Kriptomatu kriptovalute mogu da se kupuju, prodaju i razmenjuju na jednostavan način i sve je u potpunosti lokalizovano na više od 20 evropskih jezika. Pored osnovnih funkcija menjačnice, korisnici mogu da koriste i druge funkcije, kao što je kripto štednja ili ponavljajuće kupovine, koje služe da se postavi redovna kupovina određene kriptovalute, čime se dobija bezbrižnost da li će market biti povoljan ili ne na duže staze.

Ono čime Kriptomat može veoma da se pohvali u odnosu na druge svetske menjačnice je potpuna lokalizacija i edukacija korisnika. Kriptomat jako puno investira u lokalizaciju, jer želi da omogući bilo kome da ima jednostavan ulaz u svet kriptovaluta. Zahvaljujući tome, Kriptomat je liderska menjačnica u mnogim zemljama Evrope.

Pored ovih usluga, servis nudi i jedan veoma zanimljiv koncept nagrađivanja korisnika u vidu NFT-a, a o ovim tokenima smo imali priliku da detaljno pišemo početkom tekuće godine. Kvalitet koji Kriptomat donosi na ovom tržištu, ali i njegove mogućnosti, do sada je prepoznalo više od 200.000 korisnika koji su veoma aktivni posebno, kako Srđan ističe, u pomoći oko lokalizacije i prevoda, gde stalno dobijaju povratne informacije kako da poboljšaju sam proizvod.

U planu je i širenje na nova tržišta

Ono što smo takođe uspeli da saznamo, a na šta je čitav tim ponosan zajedno sa Srđanom, jeste da Kriptomat konstantno ima priliv novih korisnika posebno zato što nudi pristup ka više od 200 kriptovaluta, što još uvek nije dostupno ni na nekim od najvećih svetskih menjačnica, a pogotovo ne u lokalnom jeziku i lokalnim FIAT valutama.

Iako Kriptomat za sada nije dostupan na tržištu Srbije, dosta korisnika iz naše zemlje ipak koristi benefite ove kripto menjačnice.

Štaviše, osvrnuli smo se i na biznis model Kriptomata, gde nam je Srđan pre svega otkrio da je ova kripto menjačnica na početku finansirana iz sopstvenih izvora sve do pre nekoliko meseci, kada je zatvorena prva runda investicije u kojoj su učestvovali LaunchHUB Ventures i nekoliko angel investitora. Sa druge strane, sam biznis model je baziran na zaradi od komisije  od svake transakcije, kao i sve kripto menjačnice.

Pred sam kraj razgovora, Srđan nam je govorio i o tome na koji način tim gleda na postojeću konkurenciju na srpskom i regionalnom tržištu i šta ih konkretno izdvaja od drugih sličnih servisa. On tom prilikom ističe sledeće:

Kriptomat nije toliko aktivan na srpskom tržištu još uvek, ali imamo veliki broj korisnika iz Srbije. Međutim, Kriptomat je najbolje pozicioniran na tržištima Slovačke, Grčke, Hrvatske, Slovenije i Italije. Ono što Kriptomat najviše izdvaja je velika jednostavnost korišćenja, lokalizacija i edukativni materijal.

Kada već pominjemo tržišta, ono što u narednom period čeka našeg sagovornika i njegovu ekipu, jeste planiranje otvaranja novih tržišta izvan Evrope, a pored toga sledi lansiranje nekoliko proizvoda koje je zajednica tražila od Kriptomata i za kojim tržište ima realnu potrebu.

“U planu imamo i da lansiramo svoju kriptovalutu koja će nuditi velike povoljnosti za korisnike Kriptomata, međutim to je stvar intenzivnih promena i dešavanja na tržištu kriptovaluta, sve se brzo menja, pa se i to može promeniti”, zaključio je na kraju Srđan.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Propustili ste

Intervju

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Analiza

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Sponzorisano

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Intervju

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.