Kriptomat sa preko 200.000 korisnika planira širenje na nova tržišta

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Kripto menjačnica Kriptomat sa preko 200.000 korisnika planira širenje na nova tržišta – i svoju kriptovalutu

Svet kriptovaluta postaje sve intenzivniji, a dobri primeri iz kripto sveta dolaze nam kako iz regiona, tako i Srbije. Jedan od njih je i menjačnica Kriptomat, sa čijim osnivačem smo razgovarali.

Još 2017. godine u periodu crypto bull run-a, Srđan Mahmutović (CEO i osnivač Kriptomata), pokušavao je da pronađe najjednostavniji način da poseduje i trguje kriptovalutama. Međutim, kako blockchain industrija nije bila još dovoljno orijentisana prema krajnjim korisnicima, već najviše prema programerima, nije bilo jednostavnog načina da se upravlja portfoliom kriptovaluta.

Takođe, nije ni bilo dovoljno materijala za edukaciju na lokalnim jezicima, a Srđana je još tada mnogo ljudi pitalo da im pomogne da investiraju u kriptovalute. Njegovo iskustvo od skoro 20 godina u IT industriji ga je navelo da prepozna priliku na tržištu da razvije online kripto menjačnicu koja će biti dostupna svima, svugde i veoma jednostavna za korišćenje. Odatle i proizilazi slogan #EverybodyDeservesCrypto.

Kao rezultat svega toga, nastao je Kriptomat koji se ubrzo pozicionirao kao jedna od boljih kripto menjačnica u regionu, sa idejom da se uskoro proširi i na određene države u Evropskoj uniji, što je samo jedan od planova koji sledi u narednom periodu za tim koji stoji iza ovog servisa.

Jedinstvena nagrada u NFT tokenima kao deo ponude za korisnike

Već na početku, Srđan nam je detaljnije otkrio da Kriptomat svoje zvanično predstavništvo ima u Estoniji, kao i da tim od preko 50 ljudi radi većinom remote, ali postoje i kancelarije u pomenutoj zemlji, Sloveniji i Srbiji. Kada je reč o samom core timu, pored Srđana, tu su još i Dejan Davidović koji je COO, Robi Hribar je Head of Product, Aleksander Ottokat je CEO, Vladan Marković je Head of Engineering, a Jaka Erjavec je CTO.

Naš sagovornik nam otkriva i da je osnivački tim uglavnom iz Slovenije, a u vlasničkoj strukturi ima i ljudi iz Srbije i Estonije. Dalje, govoreći pre svega o funkcionisanju i radu samog servisa, Srđan kaže da je Kriptomat zapravo kripto menjačnica koja nudi najjednostaviji način da se upravlja kriptovalutama, što nam je i detaljno objasnio:

Na Kriptomatu kriptovalute mogu da se kupuju, prodaju i razmenjuju na jednostavan način i sve je u potpunosti lokalizovano na više od 20 evropskih jezika. Pored osnovnih funkcija menjačnice, korisnici mogu da koriste i druge funkcije, kao što je kripto štednja ili ponavljajuće kupovine, koje služe da se postavi redovna kupovina određene kriptovalute, čime se dobija bezbrižnost da li će market biti povoljan ili ne na duže staze.

Ono čime Kriptomat može veoma da se pohvali u odnosu na druge svetske menjačnice je potpuna lokalizacija i edukacija korisnika. Kriptomat jako puno investira u lokalizaciju, jer želi da omogući bilo kome da ima jednostavan ulaz u svet kriptovaluta. Zahvaljujući tome, Kriptomat je liderska menjačnica u mnogim zemljama Evrope.

Pored ovih usluga, servis nudi i jedan veoma zanimljiv koncept nagrađivanja korisnika u vidu NFT-a, a o ovim tokenima smo imali priliku da detaljno pišemo početkom tekuće godine. Kvalitet koji Kriptomat donosi na ovom tržištu, ali i njegove mogućnosti, do sada je prepoznalo više od 200.000 korisnika koji su veoma aktivni posebno, kako Srđan ističe, u pomoći oko lokalizacije i prevoda, gde stalno dobijaju povratne informacije kako da poboljšaju sam proizvod.

U planu je i širenje na nova tržišta

Ono što smo takođe uspeli da saznamo, a na šta je čitav tim ponosan zajedno sa Srđanom, jeste da Kriptomat konstantno ima priliv novih korisnika posebno zato što nudi pristup ka više od 200 kriptovaluta, što još uvek nije dostupno ni na nekim od najvećih svetskih menjačnica, a pogotovo ne u lokalnom jeziku i lokalnim FIAT valutama.

Iako Kriptomat za sada nije dostupan na tržištu Srbije, dosta korisnika iz naše zemlje ipak koristi benefite ove kripto menjačnice.

Štaviše, osvrnuli smo se i na biznis model Kriptomata, gde nam je Srđan pre svega otkrio da je ova kripto menjačnica na početku finansirana iz sopstvenih izvora sve do pre nekoliko meseci, kada je zatvorena prva runda investicije u kojoj su učestvovali LaunchHUB Ventures i nekoliko angel investitora. Sa druge strane, sam biznis model je baziran na zaradi od komisije  od svake transakcije, kao i sve kripto menjačnice.

Pred sam kraj razgovora, Srđan nam je govorio i o tome na koji način tim gleda na postojeću konkurenciju na srpskom i regionalnom tržištu i šta ih konkretno izdvaja od drugih sličnih servisa. On tom prilikom ističe sledeće:

Kriptomat nije toliko aktivan na srpskom tržištu još uvek, ali imamo veliki broj korisnika iz Srbije. Međutim, Kriptomat je najbolje pozicioniran na tržištima Slovačke, Grčke, Hrvatske, Slovenije i Italije. Ono što Kriptomat najviše izdvaja je velika jednostavnost korišćenja, lokalizacija i edukativni materijal.

Kada već pominjemo tržišta, ono što u narednom period čeka našeg sagovornika i njegovu ekipu, jeste planiranje otvaranja novih tržišta izvan Evrope, a pored toga sledi lansiranje nekoliko proizvoda koje je zajednica tražila od Kriptomata i za kojim tržište ima realnu potrebu.

“U planu imamo i da lansiramo svoju kriptovalutu koja će nuditi velike povoljnosti za korisnike Kriptomata, međutim to je stvar intenzivnih promena i dešavanja na tržištu kriptovaluta, sve se brzo menja, pa se i to može promeniti”, zaključio je na kraju Srđan.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Web 3.0

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Novost

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.