KRIK-u međunarodno priznanje za upotrebu otvorenih podataka u novinarstvu

KRIK-u međunarodno priznanje za upotrebu otvorenih podataka u novinarstvu

Mreža za istraživanje kriminala i korupcije - KRIK, ponela je titulu pobednika na dodeli ovogodišnjih 'Data Journalism' nagrada i to u kategoriji otvoreni podaci (Open Data). KRIK je priznanje dobio za projekat baze imovine političara, dok su nagrade dodeljene u okviru samita Globalne mreže urednika u Beču na kome je prisustvovalo više od 750 urednika i novinara iz čak 70 zemalja.

Samit Globalne mreže urednika (Global Editors Network) održan je ovih dana u Beču gde se okupilo više od 750 novinara i urednika koji su imali prilike da se upoznaju sa najnovijim primerima upotrebe tehnologije u novinarstvu i medijima, ali i da se međusobno povežu.

Desetu godinu zaredom dodeljene su i Data Journalism Awards za 2017. godinu na kojima je srpski KRIK odneo pobedu u Open Data kategoriji. Mreža za istraživanje kriminala i korupcije priznanje je dobila za svoj rad na bazi imovine političara u okviru koje se nalaze detaljni podaci o tome šta poseduju, čime su se bavili i sa kim su poslovali ključni srpski političari.

U kategoriji otvoreni podaci KRIK je bio u konkurenciji sa još 5 međunarodnih publikacija iz Avganistana, Španije, Južne Afrike, Kenije i Sjedinjenih Američkih Država koju je predstavljala čuvena Propublica. Kako izveštava KRIK, nagradu su primili urednik Stevan Dojčinović i novinarka Dragana Pećo.

Dodelu nagrada pogledajte na zvaničnom Global Editors Network YouTube kanalu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?