Krajem oktobra stiže Digitalk Niš - dva događaja tokom četiri dana o digitalnoj ekonomiji i medijima

Krajem oktobra stiže Digitalk Niš – dva događaja tokom četiri dana o digitalnoj ekonomiji i medijima

Mediji u eri brzog protoka informacija i digitalna ekonomija, biće glavni fokus predstojeće Digitalk Niš konferencije koja se održava krajem oktobra. Ukoliko do sada niste, obezbedite vaše kotizacije na vreme.

Od 27. do 30. oktobra u hotelu Tami Residence u Nišu održaće se konferencija Digitalk koju čine dvodnevna medijska konferencija Digitalk Media Days i trodnevna konferencija o digitalnoj ekonomiji Digitalk Niš.

Činjenica je da je niška IT scena u usponu. To pokazuju cifre od preko 100 registrovanih IT firmi, a gotovo sve velike IT kompanije koje rade u Srbiji otvaraju svoje kancelarije u Nišu, poput Quantox Technology, HTEC, Simphony i Vega IT.

Ono što nedostaje ovom ekosistemu jesu događaji koji će negovati i okupljati zajednicu, povezujući ljude iz industrije. Kako kažu iz organizacije, upravo tu nastupa Digitalk koji želi da se pozicionira kao mesto koje će povezivati ljudi, inspirisati mlade i davati jedno novo mesto za okupljanje zajednice.

Komunicirajući oko konferencije sa lokalnom IT zajednicom, iz organizacije su shvatili da postoji velika želja za ovakvim konferencijama i događajima, pa se očekuje da bi pomenuta konferencija mogla da okupi preko 800 ljudi.

Najveći broj publike će naravno biti sa lokala iz Niša i sa juga Srbije, ali je očekivano i da se veliki broj “veterana”, odnosno ljudi koji su stasavali dvehiljaditih godina upravo na BizBuzz konferenciji iza koje je stajao Vitomir Ognjanović, prijavljuje na Digitalk Niš.

Šta nas očekuje u Nišu i zašto, kako kažu, digitalni putevi vode u ovaj grad, rećiće nam osnivači Digitalk-a, Vladimir Kovač, Ivan Minić i Vitomir Ognjanović.

Kako ste se i zašto odlučili da organizujete dva događaja u četiri dana?

Vladimir: Organizujući događaje više od deset godina došli smo do “čarobne formule” – jedan kraći usko stručni događaj u oblasti koja je deo digitalne ekonomije (u Zrenjaninu je to elektronska trgovina, u Nišu ove godine medijska industrija) koji prati veći događaj gde se bavimo našim temama – tehnologija, inovacije, marketing i kreativne industrije. Uz naravno, nezaobilazni networking, za koji u takvoj organizaciji uvek ima sasvim dovoljno prostora i vremena.

Recept za dva događaja koja se nadovezuju smo preuzeli iz nekih naših pređašnjih iskustava. Media Days je pre svega B2B događaj, poput E-Commerce Days koji smo realizovali u Zrenjaninu. Ljudima iz sveta biznisa jednostavno trebaju događaji koji su fokusirani na razvoj određenih industrija i gde se u relativno kratko vremena može sažeti sve ono što određenu industriju u tom trenutku muči, te predstaviti studije slučaja koje rešavaju ove probleme ili koje prave određeni napredak u toj industriji.

Poseban momenat je to što se ovakav događaj izmešta iz uobičajenih centara poput Beograda, pa su ljudi veoma zainteresovani da odvoje dva dana svog vremena i sa ljudima iz svoje industrije razmene iskustva i znanja. Upravo to je ono što očekujemo od Media Days događaja gde ćemo zaista okupiti najrelevantnije ljude iz sveta digitalnih medija, izdavača, agencija i brendova.

Kao glavnu lokaciju ste odabrali Niš. Kako ste došli na tu odluku?

Vladimir: Pre svega zato što smo se pre 15 godina u Nišu svi upoznali na konferenciji Bizbuzz koju je tada Vita sa prijateljima i kolegama organizovao. Iz tog događaja i energije nastale su gotovo sve dobre lokalne inicijative po Srbiji, a i naše prijateljstvo koje smo posle nekoliko godina neformalne saradnje na projektima pretvorili u Digitalk.

Ivan, Vlada i Vita će po prvi put okupiti digitalnu i medijsku zajednicu u Nišu.

Šta publika sve može očekivati od predstojeće konferencije?

Vitomir: Na konferenciji Digitalk Media Days pokušaćemo da odgovorimo na pitanje kako da nezavisni mediji postanu i ostanu održivi. Da bi to bilo moguće, potrebno je mnogo znanja koja izlaze iz okvira onoga što ljudi iz medija doživljavaju kao svoj primarni zadatak i posao, ali je potrebna i promena razmišljanja i ugla gledanja. U tih dva dana pokazaćemo kako su neki mediji iz regiona uspeli na ovom putu kroz veoma konkretne i jasne studije slučaja.

Bavićemo se oglašavanjem i dovesti najvažnije igrače na tržištima regiona i dati predstavnicima medija priliku da se upoznaju sa njima i njihovim uglom gledanja. Odgovorićemo na pitanja – kako prodati oglasni prostor, ali i šta raditi sa neprodatim? Pričaćemo o alternativnim načinima finansiranja medija kao što je donacijski model koji dobro funkcioniše za medije i pojedince koji imaju posvećene zajednice. Da bi takav pristup bio moguć, naučićemo medije i kako da formiraju i neguju odnos sa svojom zajednicom, ali i mnogo toga drugog.

Ivan: Na Digitalk Niš konferenciji pričaćemo neke od najboljih priča koje su potekle iz ovog regiona. Neke su vrlo lične, neke su profesonalne, neke u oblasti tehnologije i startapa, neke u kreativnim industrijama, neke u domenima koji možda na prvi pogled nemaju veze sa tim. Ipak, sve one nam, kroz žive primere ljudi koji će biti na sceni pokazuju da je nešto naizgled nemoguće, ipak moguće, čak i ovde i čak i odavde.

Saznaćete da u Beogradu postoji tim ljudi koji prave globalno popularni animirani serijal, da u Novom Sadu postoji mali arhitektonski studio koji godinama unazad osvaja najveće svetske nagrade za dizajn jahti i enterijera aviona. Upoznaćete jednog svetskog rekordera koji ima neverovatnu priču. Bračni par iz Sombora koji se bave wedding fotografijom i već gotovo deceniju su među najtraženijima na svetu. Biće tu i jedan od pet najboljih kreativnih direktora na svetu po izboru žirija Kanskog festivala. I ovo je samo mali delić programa koji smo pripremili.

Takođe, važno je reći da će na konferenciji biti prisutni predstavnici svih investicionih fondova koji su aktivni u ovom regionu i pričaćemo o njihovim planovima. Pored samog programa, imaćemo i veliku žurku, a biće i nekih iznenađenja, ali da ne otkrivamo još.

Kome je tačno namenjena ova konferencija? 

Vladimir: Sve što radimo, radimo zato što verujemo da je ovom društvu to potrebno da bi bilo u koraku sa najrazvijenijima. Media Days su za sve ljude iz medija, agencija, ali i sve one koji žele i planiraju da prave medijski sadržaj ili vide medije kao prirodne partnere u svom radu.

Digitalk Niš Konferencija je za sve one koji vide svoje mesto u digitalnom ekosistemu. Predstavnici tehnoloških kompanija, marketari, kreativci i svi oni koji u svom životu i radu internet i digitalne proizvode vide kao važne. Takođe, uvek nam je veoma važno da lokalna zajednica bude osnažena i među prijavljenima već sada ima dosta kolega iz marketing i IT zajednice grada Niša, kao i studenata sa Univerziteta u Nišu.

Šta biste imali da poručite za kraj?

Ivan: Da nije bilo Niša, ne bi bilo mnogo toga što danas naše živote čini boljim. Ako se sećate kako je to bilo od 2006. do 2011. godine, ne moramo ništa da vam govorimo, verovatno ste već kupili karte i rezervisali smeštaj. Za one koji nisu, u jednoj rečenici – sada smo na jednom novom početku i svako ko dođe, otići će sa novim znanjima, kontaktima i poznanstvima, ali i motivisan i inspirisan da napravi iskorak u svom životu i poslu.


Za više informacija posetite zvanični sajt konferencije.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Novost

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Najava

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.