Jasno je da budućnost komunikacije leži u 'chat' servisima koje danas umogome posmatramo kao produžetke društvenih mreža. Kako izgleda rad u timu koji je zadužen za jedan od najpoznatijih servisa tog tipa, Messenger, poslednjeg dana Spark.me konferencije otkrio nam je Andrew Song - menadžer proizvoda u Facebooku.

Nakon što je Nataša Đukanović i ovoga puta predstavila svog sagovornika, Andrew, koji je inače deo razvojnog tima Facebook Messengera, istakao je kako je veoma je ponosan što ima priliku da radi na platformi koju koristi ogroman broj ljudi širom sveta (oko 900 miliona) – a koja u isto vreme pomaže ljudima da ostanu povezani na najlakši mogući način, uz česta usavršavanja i podizanje korisničkog iskustva na viši nivo.
Song se nadovezao i na Natašino pitanje o samostalnosti Messengera kao odvojenog proizvoda – potezu koji je pre nešto više od godinu dana izazvao veliki broj negativnih reakcija, a koje su kasnije prikrivene nizom korisnih funkcija koje su u međuvremenu postale sastavni deo platforme:
Odlučili smo se za taj zato što odvojeni proizvod, u ovom slučaju Messenger, čini samu komunikaciju jednostavnijom, koji u isto vreme pruža bolje korisničko iskustvo jer sve potrebne komunikacione alate imate na jednom mestu.
Privatnost ispred svega
Kada je reč o nekim budućim planovima, Song navodi da je pred njim i njegovim timom popriličan broj zadataka, te da je u planu da se sama konverzacija na platformi učini znatno bržom nego što je to do sada slučaj, bilo da je reč o chatu, običnim ili video pozivima. Andrew isitče kako tim ulaže velike napore kako bi shvatili na koji način ljudi koriste ovaj proizvod u svakodnevnom životu. Bogato i sadržajno korisničko iskustvo cilj je kome se teži.
Na pitanje kako uspešno funkcionišu dva odvojena proizvoda pod krovom iste kompanije, tačnije WhatsApp i Messenger, Andrew napominje da iako oba servisa imaju gotovo identičan broj korisnika, svaki ima svoje prednosti i kao takvi razvijaju ih potpuno različiti timovi koje samim tim i krase različite odlike.

Kada je reč o procesu monetizacije, Song je bio veoma jasan stavljajući u prvi plan privatnost korisnika, dodavši da je ostavljeno dovoljno prostora za developere kako bi kreirali različite aplikacije koje mogu iskoristiti sve funkcionalnosti koje Messenger kao platforma nudi.
Trenutno nismo previše fokusirani na monetizaciju, želimo da developeri kvalitetno odrade svoj posao i stvore jak komunikacioni alat za korisnike širom sveta. Takođe, dosta napora ulažemo kako bismo povećali privatnost korisnika kao ključnog elementa aplikacije. Osluškujemo potrebe svih pre nego što krenemo sa kreiranjem novih funkcija.
Pred kraj izlaganja usledilo je i pitanje iz publike – kako Messenger utiče na povećanu potrošnju mobilnog Interneta. Song kaže kako tim već duže vreme radi na ovom problemu, te da je ključna reč optimizacija potrošnje.
Novosadski dryTools pobednik startap takmičenja
Finale startap takmičenja koje se i ove godine održalo na Spark.me konferenciji, okupilo je žiri koji su između ostalog činili: Dilyan Dimitrov, Dave Haynes, Marvin Liao i Predrag Lešić, a čiji je zadatak bio da izaberu najbolji tim.
U finalu su tako učestvovali SmartLumies (pametne kocke za učenje programiranja dece različitih uzrasta i to bez ekrana), zatim Be and Mee iz Crne Gore koji su napravili ureaj za pametni monitoring pčela – kako bi pčelari dobili precizniju sliku o uslovima u kojima se nalaze pčele, kao i pobednik dryTools iz Srbije čiji softver generiše 80% koda koji se mora napisati tokom kreiranja aplikacije – štedeći tako vreme i ubrzavajući posao programerima.
Titulu najboljeg, ali i put na TechCrunch Disrupt u San Francisku, sada već tradicionalno, osvojio je startap iz Srbije. Tim dryTools iz Novog Sada dobiće priliku da predstavi svoj proizvod svetski poznatim investitorima na jednoj od najvećih konferencija ovog tipa koja se održava u centru tehnološkog preduzetništva ovog septembra.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!