Spark.Me: Zašto se Messenger odvojio od Facebooka?

Spark.Me: Zašto se Messenger odvojio od Facebooka i u kom pravcu ide?

Jasno je da budućnost komunikacije leži u 'chat' servisima koje danas umogome posmatramo kao produžetke društvenih mreža. Kako izgleda rad u timu koji je zadužen za jedan od najpoznatijih servisa tog tipa, Messenger, poslednjeg dana Spark.me konferencije otkrio nam je Andrew Song - menadžer proizvoda u Facebooku.

andew
Andrew Song dolazi nam iz Facebooka gde je zadužen za razvoj Messengera (Foto: Igor Milić)

Nakon što je Nataša Đukanović i ovoga puta predstavila svog sagovornika, Andrew, koji je inače deo razvojnog tima Facebook Messengera, istakao je kako je veoma je ponosan što ima priliku da radi na platformi koju koristi ogroman broj ljudi širom sveta (oko 900 miliona) – a koja u isto vreme pomaže ljudima da ostanu povezani na najlakši mogući način, uz česta usavršavanja i podizanje korisničkog iskustva na viši nivo.

Song se nadovezao i na Natašino pitanje o samostalnosti Messengera kao odvojenog proizvoda – potezu koji je pre nešto više od godinu dana izazvao veliki broj negativnih reakcija, a koje su kasnije prikrivene nizom korisnih funkcija koje su u međuvremenu postale sastavni deo platforme:

Odlučili smo se za taj zato što odvojeni proizvod, u ovom slučaju Messenger, čini samu komunikaciju jednostavnijom, koji u isto vreme pruža bolje korisničko iskustvo jer sve potrebne komunikacione alate imate na jednom mestu.

Privatnost ispred svega

Kada je reč o nekim budućim planovima, Song navodi da je pred njim i njegovim timom popriličan broj zadataka, te da je u planu da se sama konverzacija na platformi učini znatno bržom nego što je to do sada slučaj, bilo da je reč o chatu, običnim ili video pozivima. Andrew isitče kako tim ulaže velike napore kako bi shvatili na koji način ljudi koriste ovaj proizvod u svakodnevnom životu. Bogato i sadržajno korisničko iskustvo cilj je kome se teži.

Na pitanje kako uspešno funkcionišu dva odvojena proizvoda pod krovom iste kompanije, tačnije WhatsApp i Messenger, Andrew napominje da iako oba servisa imaju gotovo identičan broj korisnika, svaki ima svoje prednosti i kao takvi razvijaju ih potpuno različiti timovi koje samim tim i krase različite odlike.

andew1
Pregršt pitanja iz publike upotpunilo je izlaganje predavača iz Facebooka koji je bio rad da uputi učesnike u procese donošenja odluka u jednoj tako velikoj kompaniji (Foto: Igor Milić)

Kada je reč o procesu monetizacije, Song je bio veoma jasan stavljajući u prvi plan privatnost korisnika, dodavši da je ostavljeno dovoljno prostora za developere kako bi kreirali različite aplikacije koje mogu iskoristiti sve funkcionalnosti koje Messenger kao platforma nudi.

Trenutno nismo previše fokusirani na monetizaciju, želimo da developeri kvalitetno odrade svoj posao i stvore jak komunikacioni alat za korisnike širom sveta. Takođe, dosta napora ulažemo kako bismo povećali privatnost korisnika kao ključnog elementa aplikacije. Osluškujemo potrebe svih pre nego što krenemo sa kreiranjem novih funkcija.

Pred kraj izlaganja usledilo je i pitanje iz publike – kako Messenger utiče na povećanu potrošnju mobilnog Interneta. Song kaže kako tim već duže vreme radi na ovom problemu, te da je ključna reč optimizacija potrošnje.

Novosadski dryTools pobednik startap takmičenja

Finale startap takmičenja koje se i ove godine održalo na Spark.me konferenciji, okupilo je žiri koji su između ostalog činili: Dilyan Dimitrov, Dave Haynes, Marvin Liao i Predrag Lešić, a čiji je zadatak bio da izaberu najbolji tim.

U finalu su tako učestvovali SmartLumies (pametne kocke za učenje programiranja dece različitih uzrasta i to bez ekrana), zatim Be and Mee iz Crne Gore koji su napravili ureaj za pametni monitoring pčela – kako bi pčelari dobili precizniju sliku o uslovima u kojima se nalaze pčele, kao i pobednik dryTools iz Srbije čiji softver generiše 80% koda koji se mora napisati tokom kreiranja aplikacije – štedeći tako vreme i ubrzavajući posao programerima.

pulsesparkrs

Titulu najboljeg, ali i put na TechCrunch Disrupt u San Francisku, sada već tradicionalno, osvojio je startap iz Srbije. Tim dryTools iz Novog Sada dobiće priliku da predstavi svoj proizvod svetski poznatim investitorima na jednoj od najvećih konferencija ovog tipa koja se održava u centru tehnološkog preduzetništva ovog septembra.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.