Kombi Nacija za korisnike iz regiona olakšava pronalazak kombi prevoza

Kombi Nacija je startap iz Srbije koji za korisnike iz regiona olakšava pronalazak kombi prevoza

Činjenica je da se svako od nas našao u situaciji da mu je potreban kombi prevoz za različite potrebe, dok potraga za istim često ume da donese mnogo izazova. Odlučnost da značajno pojednostavi ovaj proces i potragu za kombi prevozom, Aleksandar Smiljković pretvorio je u osnivanje startapa Kombi Nacija.

Ideja za Kombi Nacija aplikaciju nastala je igrom slučaja, na osnovu ličnog Aleksandrovog iskustva i poteškoća u pronalaženju i korišćenju usluga kombi prevoza prilikom preseljenja i renoviranja doma. Samo pronalaženje usluge kombi prevoza u odgovarajućem kvalitetu i ceni i dalje nije lak zadatak i obično se svodi na mukotrpno pretraživanje oglasa i pozivanje individualnih prevoznika o kojima često ne znamo ništa osim broja telefona.

Zato je tim okupljen oko Kombi Nacija aplikacije odlučio da kreira i pokrene digitalnu uslugu u vidu aplikacije koja će predstavljati svojevrsnu zajednicu kombi prevoznika i korisnika kojima je potreban prevoz. Tako je nastala i vizija Kombi Nacija aplikacije da kombi prevoz učini jednostavnijim i efikasnijim nego što je trenutno.

Prvi koraci koji su prethodili razvoju aplikacije bili su istraživanje tržišta usluge kombi prevoza, testiranje potražnje i mapiranje potreba prevoznika i korisnika prevoza kroz dubinske intervjue. Sprovedene analize su pokazale da je tržište prilično neuređeno i slabo digitalizovano što uslugu kombi prevoza čini složenom, skupom i neefikasnom. I to je bio prelomni trenutak za preuzimanje inicijative i početak rada na aplikaciji.

Aleksandar Smiljković, jedan od idejnih tvoraca ovog servisa, u nastavku intervjua nam je detaljno govorio o tome kako se aplikacija razvijala, kako danas izgleda i koji su naredni poslovni planovi za ovaj startap, uključujući širenje ali i buduće planove za finansiranje ovog projekta.

Koliko ljudi danas čini ovaj startap i kako ste podeljeni po pozicijama?

Aleksandar: Trenutno je na aplikaciji angažovano četvoro ljudi uključujući i dva suosnivača. Role su podeljene na upravljanje proizvodom i poslovnu strategiju, razvoj softvera i IT arhitekturu, komunikaciju i upravljanje zajednicom korisnika i tehničku podršku. Tim ima iskustva u kreiranju i lansiranju aplikacija koje koristi veliki broj korisnika. To su uglavnom proizvodi i usluge koje se odnose na finansijske servise, igre i učenje.

Logistika i transport su nove oblasti za nas i tokom rada na aplikaciji smo puno toga saznali ali verujemo da nas pravo učenje i sazrevanje u ovoj oblasti tek čeka. Kao podrška timu uključeno je i angažovanje spoljnih saradnika i stručnjaka po potrebi za savetovanje, digitalni marketing, dizajn i razvoj. Očekujemo da tim naraste do 10 članova u narednih par godina naravno u zavisnosti od ostvarenja.

Kome je servis zapravo namenjen, kako on tačno funkcioniše i koji problem rešava?

Aleksandar: Aplikacija je namenjena prevoznicima i korisnicima kojima je potreban kombi prevoz. Spajanjem slobodnih prevoznika i korisnika prevoza, Kombi Nacija aplikacija omogućava pronalaženje optimalne rute za prevoznika i najbolje ponude za korisnika. Istovremeno, bolje popunjavanje slobodnih tura i manje praznog hoda utiče na manju emisiju CO2 i na taj način čuva i štiti životnu sredinu.

Aplikacija funkcioniše tako što korisnici prevoza prvo definišu detalje prevoza koji im je potreban. Dostupne su sve vrste kombi prevoza, bilo da je u pitanju prevoz robe, prevoz putnika, selidba, prevoz vozila ili odnošenje viška. Na osnovu toga zainteresovani prevoznici šalju svoje ponude.

Korisnik bira najbolju ponudu i nakon toga definiše detalje isporuke direktno sa prevoznikom. Aplikacija omogućava praćenje realizacije prevoza i nakon uspešne isporuke korisnik prevoza i prevoznik se međusobno ocenjuju pružajući uvid u kvalitet i pouzdanost obe strane prilikom pružanja usluge kombi prevoza.

Na testnom uzorku utvrđeno je da se cene kombi prevoza mogu razlikovati i preko 50% u zavisnosti od blizine i slobodnog prostora prevoznika. Sa druge strane interno istraživanje Kombi Nacija tima pokazalo je da u 50% vožnji postoji slobodan prostor ili je vozilo potpuno prazno. To je puno praznog hoda koji se može mnogo bolje i pametnije iskoristiti!

Koliko aktivnih korisnika danas imate u bazi i koji su njihovi utisci?

Aleksandar: Na aplikaciji je registrovano blizu 1.200 korisnika iz celog EX-YU regiona i pripadajuće dijaspore. U pitanju je relativno mali broj međutim kada se u obzir uzmu činjenice da je aplikacija dostupna tek pre nešto više od mesec dana i da je korišćen vrlo limitiran budžet za njenu promociju, smatramo da je to obećavajući rezultat.

Kada je u pitanju struktura baze, veći deo korisnika trenutno čine prevoznici kojih je oko 900. Brzina kojom smo došli do tako velikog broja prevoznika je i za nas iznenađujuća i to pokazuje da kod prevoznika postoji snažna potreba za ovakvom vrstom usluge. Tako je Kombi Nacija aplikacija ujedno postala i najveća flota kombi prevoznika u regionu bez i jednog vozila u svom vlasništvu.

Utisci korisnika aplikacije su jako pozitivni. Za ovo kratko vreme primili smo desetine poruka sa pohvalama i rečima podrške kako od strane prevoznika tako i od korisnika prevoza. Puno njih nas je kontaktiralo i slalo različite predloge i ideje koje ćemo uzeti u razmatranje u narednom periodu kako bismo aplikaciju učinili još boljom. Još jedna od stvari na koju smo posebno ponosni je dostizanje Kombi Nacija aplikacije na treću poziciju u trendingu na Google Play prodavnici u kategoriji automobila i vozila u drugoj nedelji od lansiranja.

Na koji način sarađujete sa prevoznicima? Da li se oni sami prijavljuju na aplikaciju ili je neki drugi sistem u pitanju?

Aleksandar: Tako je, aplikacija obuhvata sve vrste kombi transporta, bilo da je u pitanju prevoz robe, prevoz putnika, selidbe, prevoz vozila ili odnošenje viška. Kombi Nacija aplikacija omogućava prevoz putnika i robe u zemlji i inostranstvu. Želeli smo da na jednom mestu i na jednostavan način pokrijemo sve ključne scenarije koji mogu zatrebati korisnicima prevoza.

Tokom rada na aplikaciji i pre njenog lansiranja pokrenuli smo naš zvanični sajt kombinacija.app na kojem smo predstavili uslugu i ponudili opciju za prijavu zainteresovanih korisnika. U periodu od tri meseca prijavilo se preko 200 kandidata od kojih su većina bili sami prevoznici. Na taj način obezbedili smo solidnu bazu prevoznika od samog početka, a to nam je dalje omogućilo da korisnici prevoza odmah osete sve prednosti korišćenja aplikacije i pronađu najbolje ponude za svoj kombi prevoz.

Prevoznici se samostalno prijavljuju na aplikaciju. Nakon verifikacije svog broja telefona i unosa osnovnih ličnih podataka, prevoznici biraju vrste usluga kombi prevoza koje žele da ponude preko aplikacije, definišu da li rade kao pravno lice i da li je transport osiguran ili ne. Ceo postupak traje 2-3 minuta i nakon uspešne registracije prevoznici odmah mogu da pristupe slobodnim turama i pošalju korisnicima prevoza svoje ponude.

Prevoznici redovno dobijaju automatske notifikacije o dostupnim turama kao i o tome kada je neka njihova ponuda izabrana. Na taj način su uvek u toku sa ključnim aktivnostima na aplikaciji i koriste aplikaciju praktično svakodnevno.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Na koji način je projektovan vaš biznis model? Kako ste zamislili monetizaciju samog servisa?

Aleksandar: Model monetizacije je prilično jednostavan i transparentan iz ugla korisnika. Aplikacija je potpuno besplatna za korisnike prevoza i plan je da tako ostane nadalje, dok će prevoznici plaćati prihvatljivu naknadu samo za uspešno realizovane vožnje, ali tek od sledeće godine nakon isteka promotivnog perioda.

Ne postoji naknada za preuzimanje i aktiviranje aplikacije, niti obavezna mesečna pretplata kao preduslov za njeno korišćenje. Ukoliko broj korisnika i dostupnih tura dovoljno naraste razmotrićemo uvođenje nekog modela premijum pretplate koji će omogućiti veću vidljivost i bolje pozicioniranje prevoznika.

Na koji način je projekat do sada finansiran, da li je u pitanju bootstrap ili ste imali određenu investiciju?

Aleksandar: Projekat se trenutno finansira isključivo iz ličnih izvora, dakle u pitanju je bootstraping. To je moguće pre svega zahvaljujući dostupnim internim kompetencama, visokom stepenu automatizacije servisa i niskoj troškovnoj bazi. Imajuću u vidu ohrabrujuće inicijalne rezultate definitivno razmišljamo o investiciji. Prva adresa su nam fondovi za inovacije poput StarTech-a za koji smo apliciriali u ovogodišnjem pozivu, a pratićemo i druge dostupne konkurse. Dalje od toga nismo razmišljali, idemo korak po korak.

Postoji li konkurencija za Kombi Naciju?

Aleksandar: Trenutno ne postoji ni jedna aplikacija koja je specijalizovana za kombi prevoz. Ipak postoje brojni drugi servisi preko kojih korisnici dolaze do željene usluge.

Vrlo često su to tradicionalni portali za oglašavanje koji podrazumevaju pretraživanje oglasa, kontaktiranje prevoznika i traženje njihovih ponuda ponaosob od strane korisnika prevoza, što je neefikasno i limitirajuće. Kombi Nacija Aplikacija u potpunosti preokreće takav proces pronalaženja kombi prevoza. Pomoću aplikacije slobodni i zainteresovani prevoznici pronalaze dostupne ture i kontaktiraju korisnike prevoza sa odgovarajućom ponudom, a korisnik bira onu koja mu najviše odgovara dok za to ulaže minimalni trud.

Kada je u pitanju prevoz putnika, korisnici koji češće putuju na relaciji sa inostranstvom koriste različite carpooling i ride sharing servise. Međutim takve usluge se uglavnom odnose samo na putnička vozila. To znači da je broj dostupnih mesta i prostor za prtljag manji u odnosu na kombi vozila. Koncept rada je takođe drugačiji kod takvih servisa jer ponuđač prevoza definiše uslove vožnje, a ne obrnuto.

Takođe postoje specijalizovane platforme koje funkcionišu kao berze transporta. Takve berze se fokusiraju primarno na kamionski prevoz velikih tereta (iznad 3,5 tone) i uglavnom ih koriste samo pravna lica, i na strani prevoznika i na strani korisnika prevoza. Karakteristika za takve berze transporta je komplikovaniji korisnički interfejs i obavezna mesečna pretplata.

Obični ljudi i mala preduzeća nemaju jednostavan i automatizovan način da dođu do optimalnog kombi prevoza koji je povoljniji, kvalitetniji i efikasniji. Ne isključujemo mogućnost ulaska na tržište lokalnog ili stranog rešenja koje bi adresiralo sličnu ciljnu grupu i/ili njihove probleme. U pitanju je usluga koja je nova za tržište, ali ne i za svet.

Koji su naredni planovi za ovaj startap, kao i za tim koji ga razvija?

Aleksandar: Primarni cilj je dalji rast korisničke baze, posebno u delu korisnika prevoza i pronalaženju novih poslova za kombi prevoznike. Sledeći prioritet je rad na još većoj aktivnosti korisnika na aplikaciji što će kasnije omogućiti i njenu monetizaciju.

Imajući u vidu da je aplikacija trenutno dostupna samo za Android uređaje tim radi na izradi web aplikacije za korisnike koji preferiraju takvu vrstu interakcije (bez preuzimanja aplikacije) ili koriste računar i iOS uređaje. Naravno u planu je i izrada iOS aplikacije, ali to će zahtevati više vremena.

U cilju povećanja aktivnosti korisnika u planu su i nove funkcionalnosti za objavljivanje slobodnih tura prevoznika i uvođenje dodatnih notifikacija. Osnova za monetizaciju biće integracija sa bankom i prihvatanje kartičnih transakcija za naplatu ostvarenih naknada od prevoznika. Sve ove aktivnosti će prirodno pratiti i angažovanje dodatnih članova tima i angažovanje eksternih resursa u cilju njihove realizacije.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Intervju

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Sponzorisano

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Intervju

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.