Ko su zapravo 'gejmeri'?

Ko su zapravo ‘gejmeri’?

Ko danas najviše igra video igre - muškarci ili žene? Upravo na ovo pitanje odgovorio je istraživački centar 'Pew' koji je ustanovio nekoliko interesantnih zaključaka. I dok je broj onih koji uživaju u video igrama veoma približan, gejmerima se u najvećoj meri deklarišu upravo muškarci, potvrđujući činjenicu da ovom industrijom i dalje dominira 'jači pol'.

gaming-main

„Pew Research Center“ ispitivao je navike muškaraca i žena koji povremeno ili često igraju video igre na području Sjedinjenih Američkih Država. Prema upitniku, 50% anketiranih muškaraca izjavilo je da igra video igre, dok je sa druge strane 48% pripadnica „lepšeg pola“ potvrdilo istu aktivnost – kako na video konzolama, tako i putem PC računara i mobilnih uređaja.

Ipak, kada govorimo o identifikovanju gejmera, muškarci su i dalje dominantniji.

Istraživački centar potvrdio je da 49% odraslih u SAD danas igra video igre. Na pitanje ko su zapravo gejmeri, čak 60% ukupno ispitanih izjavilo je da je to muška aktivnost. 15 odsto muškaraca identifikovalo je sebe kao gejmere, dok je isto uradilo svega 6% žena koje su bile obuhvaćene anketom.

Ako želiš bit ću ja, program tvog kompjutera

Ovo poređenje svakako možemo pripisati pop kulturi koja još od 70-ih godina prošlog veka industriju video igara svojstveno pripaja muškarcima – tinejdžerima. Činjenica je dodatno pojačana popularnim naslovima kao što su „Call of Duty“, „Madden“ i „The Legend of Zelda“ čiji su marketing budžeti gotovo u potpunosti okrenuti muškoj populaciji, izveštava Polygon u svojoj kolumni još iz 2013. godine.

Sada i na papiru - devojke su polovina industrije video igara, zapamtimo to.
Sada i na papiru – devojke su polovina industrije video igara, zapamtimo to (Izvor: Ticcy)

Istraživanje je takođe pokazalo da muškarci starosne dobi od 18 do 29 godina u velikoj meri igraju video igre – njih 77%, dok 33% prepoznaje sebe kao gejmere. Kada su žene i devojke u pitanju, 57% priznalo je da konzumira različite video igre, pri čemu je svega 9% identifikovalo sebe pravim gejmerima.

Stvari ipak postaju nešto interesantnije kako rastu i godine. U starosnoj dobi 50+, više od 38 odsto ispitanica izjavilo je da igra video igre, dok je kod muškaraca taj broj približan 29 odsto.

I dok istraživanje daje odličan uvid u kretanje gejming industrije, te sve veći broj žena i devojaka koje konzumiraju video igre, ono takođe ukazuje da je u pitanju industrija koja se i dalje nije pomirila sa konceptom ravnopravnosti, a koju je sve donedavno potresala „Gamergate“ afera, čiji se efekti i dan danas mogu primetiti u pojedinim gejmerskim krugovima.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Internet marketing

Budžeti za digitalno oglašavanje u najvećoj meri stopirani – ali se brendovi polako vraćaju u igru

Kako brendovi treba da se postave za vreme pandemije i trebaju li više da ulažu u digitalne kanale?

Startapi i poslovanje

Pitali smo IT kompanije kako su organizovale rad na daljinu i koje savete imaju za svoje kolege

Sa kojim se to izazovima susreću IT kompanije sada kada svi njihovi zaposleni rade od kuće?

Intervju

Šta radi Chief Revenue Officer i zašto je baš ova osoba potrebna vašem biznisu?

Relativno mlada profesija naziva 'Chief Revenue Officera' nastala je u Silicijumskoj dolini i polako se širi među kompanijama širom sveta. O njenoj ulozi i važnosti u IT industriji razgovaramo sa Vedranom Rašićem.

Novost

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.