Ko su zapravo 'gejmeri'?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Ko su zapravo ‘gejmeri’?

Ko danas najviše igra video igre - muškarci ili žene? Upravo na ovo pitanje odgovorio je istraživački centar 'Pew' koji je ustanovio nekoliko interesantnih zaključaka. I dok je broj onih koji uživaju u video igrama veoma približan, gejmerima se u najvećoj meri deklarišu upravo muškarci, potvrđujući činjenicu da ovom industrijom i dalje dominira 'jači pol'.

gaming-main

“Pew Research Center” ispitivao je navike muškaraca i žena koji povremeno ili često igraju video igre na području Sjedinjenih Američkih Država. Prema upitniku, 50% anketiranih muškaraca izjavilo je da igra video igre, dok je sa druge strane 48% pripadnica “lepšeg pola” potvrdilo istu aktivnost – kako na video konzolama, tako i putem PC računara i mobilnih uređaja.

Ipak, kada govorimo o identifikovanju gejmera, muškarci su i dalje dominantniji.

Istraživački centar potvrdio je da 49% odraslih u SAD danas igra video igre. Na pitanje ko su zapravo gejmeri, čak 60% ukupno ispitanih izjavilo je da je to muška aktivnost. 15 odsto muškaraca identifikovalo je sebe kao gejmere, dok je isto uradilo svega 6% žena koje su bile obuhvaćene anketom.

Ako želiš bit ću ja, program tvog kompjutera

Ovo poređenje svakako možemo pripisati pop kulturi koja još od 70-ih godina prošlog veka industriju video igara svojstveno pripaja muškarcima – tinejdžerima. Činjenica je dodatno pojačana popularnim naslovima kao što su “Call of Duty”, “Madden” i “The Legend of Zelda” čiji su marketing budžeti gotovo u potpunosti okrenuti muškoj populaciji, izveštava Polygon u svojoj kolumni još iz 2013. godine.

Sada i na papiru - devojke su polovina industrije video igara, zapamtimo to.
Sada i na papiru – devojke su polovina industrije video igara, zapamtimo to (Izvor: Ticcy)

Istraživanje je takođe pokazalo da muškarci starosne dobi od 18 do 29 godina u velikoj meri igraju video igre – njih 77%, dok 33% prepoznaje sebe kao gejmere. Kada su žene i devojke u pitanju, 57% priznalo je da konzumira različite video igre, pri čemu je svega 9% identifikovalo sebe pravim gejmerima.

Stvari ipak postaju nešto interesantnije kako rastu i godine. U starosnoj dobi 50+, više od 38 odsto ispitanica izjavilo je da igra video igre, dok je kod muškaraca taj broj približan 29 odsto.

I dok istraživanje daje odličan uvid u kretanje gejming industrije, te sve veći broj žena i devojaka koje konzumiraju video igre, ono takođe ukazuje da je u pitanju industrija koja se i dalje nije pomirila sa konceptom ravnopravnosti, a koju je sve donedavno potresala “Gamergate” afera, čiji se efekti i dan danas mogu primetiti u pojedinim gejmerskim krugovima.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

Prve AA video igre i najava Epic Games kampusa: Šta je sve obeležilo srpsku gaming industriju u 2022.

Kao jedna od stabilnijih grana IT ekosistema u Srbiji, gaming je nastavio da beleži svoj rast i razvoj. Predikcije vezane za lokalni 'game dev' su dobre i za 2023. godinu, a mi vam donosimo pregled najznačajnijih momenata iz ove oblasti koji su obeležili prošlu godinu.

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Intervju

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.