Ko danas najviše igra video igre - muškarci ili žene? Upravo na ovo pitanje odgovorio je istraživački centar 'Pew' koji je ustanovio nekoliko interesantnih zaključaka. I dok je broj onih koji uživaju u video igrama veoma približan, gejmerima se u najvećoj meri deklarišu upravo muškarci, potvrđujući činjenicu da ovom industrijom i dalje dominira 'jači pol'.
“Pew Research Center” ispitivao je navike muškaraca i žena koji povremeno ili često igraju video igre na području Sjedinjenih Američkih Država. Prema upitniku, 50% anketiranih muškaraca izjavilo je da igra video igre, dok je sa druge strane 48% pripadnica “lepšeg pola” potvrdilo istu aktivnost – kako na video konzolama, tako i putem PC računara i mobilnih uređaja.
Ipak, kada govorimo o identifikovanju gejmera, muškarci su i dalje dominantniji.
Istraživački centar potvrdio je da 49% odraslih u SAD danas igra video igre. Na pitanje ko su zapravo gejmeri, čak 60% ukupno ispitanih izjavilo je da je to muška aktivnost. 15 odsto muškaraca identifikovalo je sebe kao gejmere, dok je isto uradilo svega 6% žena koje su bile obuhvaćene anketom.
Ako želiš bit ću ja, program tvog kompjutera
Ovo poređenje svakako možemo pripisati pop kulturi koja još od 70-ih godina prošlog veka industriju video igara svojstveno pripaja muškarcima – tinejdžerima. Činjenica je dodatno pojačana popularnim naslovima kao što su “Call of Duty”, “Madden” i “The Legend of Zelda” čiji su marketing budžeti gotovo u potpunosti okrenuti muškoj populaciji, izveštava Polygon u svojoj kolumni još iz 2013. godine.

Istraživanje je takođe pokazalo da muškarci starosne dobi od 18 do 29 godina u velikoj meri igraju video igre – njih 77%, dok 33% prepoznaje sebe kao gejmere. Kada su žene i devojke u pitanju, 57% priznalo je da konzumira različite video igre, pri čemu je svega 9% identifikovalo sebe pravim gejmerima.
Stvari ipak postaju nešto interesantnije kako rastu i godine. U starosnoj dobi 50+, više od 38 odsto ispitanica izjavilo je da igra video igre, dok je kod muškaraca taj broj približan 29 odsto.
I dok istraživanje daje odličan uvid u kretanje gejming industrije, te sve veći broj žena i devojaka koje konzumiraju video igre, ono takođe ukazuje da je u pitanju industrija koja se i dalje nije pomirila sa konceptom ravnopravnosti, a koju je sve donedavno potresala “Gamergate” afera, čiji se efekti i dan danas mogu primetiti u pojedinim gejmerskim krugovima.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!