Ko su zapravo 'gejmeri'?

Ko su zapravo ‘gejmeri’?

Ko danas najviše igra video igre - muškarci ili žene? Upravo na ovo pitanje odgovorio je istraživački centar 'Pew' koji je ustanovio nekoliko interesantnih zaključaka. I dok je broj onih koji uživaju u video igrama veoma približan, gejmerima se u najvećoj meri deklarišu upravo muškarci, potvrđujući činjenicu da ovom industrijom i dalje dominira 'jači pol'.

gaming-main

“Pew Research Center” ispitivao je navike muškaraca i žena koji povremeno ili često igraju video igre na području Sjedinjenih Američkih Država. Prema upitniku, 50% anketiranih muškaraca izjavilo je da igra video igre, dok je sa druge strane 48% pripadnica “lepšeg pola” potvrdilo istu aktivnost – kako na video konzolama, tako i putem PC računara i mobilnih uređaja.

Ipak, kada govorimo o identifikovanju gejmera, muškarci su i dalje dominantniji.

Istraživački centar potvrdio je da 49% odraslih u SAD danas igra video igre. Na pitanje ko su zapravo gejmeri, čak 60% ukupno ispitanih izjavilo je da je to muška aktivnost. 15 odsto muškaraca identifikovalo je sebe kao gejmere, dok je isto uradilo svega 6% žena koje su bile obuhvaćene anketom.

Ako želiš bit ću ja, program tvog kompjutera

Ovo poređenje svakako možemo pripisati pop kulturi koja još od 70-ih godina prošlog veka industriju video igara svojstveno pripaja muškarcima – tinejdžerima. Činjenica je dodatno pojačana popularnim naslovima kao što su “Call of Duty”, “Madden” i “The Legend of Zelda” čiji su marketing budžeti gotovo u potpunosti okrenuti muškoj populaciji, izveštava Polygon u svojoj kolumni još iz 2013. godine.

Sada i na papiru - devojke su polovina industrije video igara, zapamtimo to.
Sada i na papiru – devojke su polovina industrije video igara, zapamtimo to (Izvor: Ticcy)

Istraživanje je takođe pokazalo da muškarci starosne dobi od 18 do 29 godina u velikoj meri igraju video igre – njih 77%, dok 33% prepoznaje sebe kao gejmere. Kada su žene i devojke u pitanju, 57% priznalo je da konzumira različite video igre, pri čemu je svega 9% identifikovalo sebe pravim gejmerima.

Stvari ipak postaju nešto interesantnije kako rastu i godine. U starosnoj dobi 50+, više od 38 odsto ispitanica izjavilo je da igra video igre, dok je kod muškaraca taj broj približan 29 odsto.

I dok istraživanje daje odličan uvid u kretanje gejming industrije, te sve veći broj žena i devojaka koje konzumiraju video igre, ono takođe ukazuje da je u pitanju industrija koja se i dalje nije pomirila sa konceptom ravnopravnosti, a koju je sve donedavno potresala “Gamergate” afera, čiji se efekti i dan danas mogu primetiti u pojedinim gejmerskim krugovima.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.