Ko su zapravo 'gejmeri'?

Ko su zapravo ‘gejmeri’?

Ko danas najviše igra video igre - muškarci ili žene? Upravo na ovo pitanje odgovorio je istraživački centar 'Pew' koji je ustanovio nekoliko interesantnih zaključaka. I dok je broj onih koji uživaju u video igrama veoma približan, gejmerima se u najvećoj meri deklarišu upravo muškarci, potvrđujući činjenicu da ovom industrijom i dalje dominira 'jači pol'.

gaming-main

„Pew Research Center“ ispitivao je navike muškaraca i žena koji povremeno ili često igraju video igre na području Sjedinjenih Američkih Država. Prema upitniku, 50% anketiranih muškaraca izjavilo je da igra video igre, dok je sa druge strane 48% pripadnica „lepšeg pola“ potvrdilo istu aktivnost – kako na video konzolama, tako i putem PC računara i mobilnih uređaja.

Ipak, kada govorimo o identifikovanju gejmera, muškarci su i dalje dominantniji.

Istraživački centar potvrdio je da 49% odraslih u SAD danas igra video igre. Na pitanje ko su zapravo gejmeri, čak 60% ukupno ispitanih izjavilo je da je to muška aktivnost. 15 odsto muškaraca identifikovalo je sebe kao gejmere, dok je isto uradilo svega 6% žena koje su bile obuhvaćene anketom.

Ako želiš bit ću ja, program tvog kompjutera

Ovo poređenje svakako možemo pripisati pop kulturi koja još od 70-ih godina prošlog veka industriju video igara svojstveno pripaja muškarcima – tinejdžerima. Činjenica je dodatno pojačana popularnim naslovima kao što su „Call of Duty“, „Madden“ i „The Legend of Zelda“ čiji su marketing budžeti gotovo u potpunosti okrenuti muškoj populaciji, izveštava Polygon u svojoj kolumni još iz 2013. godine.

Sada i na papiru - devojke su polovina industrije video igara, zapamtimo to.
Sada i na papiru – devojke su polovina industrije video igara, zapamtimo to (Izvor: Ticcy)

Istraživanje je takođe pokazalo da muškarci starosne dobi od 18 do 29 godina u velikoj meri igraju video igre – njih 77%, dok 33% prepoznaje sebe kao gejmere. Kada su žene i devojke u pitanju, 57% priznalo je da konzumira različite video igre, pri čemu je svega 9% identifikovalo sebe pravim gejmerima.

Stvari ipak postaju nešto interesantnije kako rastu i godine. U starosnoj dobi 50+, više od 38 odsto ispitanica izjavilo je da igra video igre, dok je kod muškaraca taj broj približan 29 odsto.

I dok istraživanje daje odličan uvid u kretanje gejming industrije, te sve veći broj žena i devojaka koje konzumiraju video igre, ono takođe ukazuje da je u pitanju industrija koja se i dalje nije pomirila sa konceptom ravnopravnosti, a koju je sve donedavno potresala „Gamergate“ afera, čiji se efekti i dan danas mogu primetiti u pojedinim gejmerskim krugovima.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Propustili ste

Kultura 2.0

Brendovi treba da poštuju autentičnost svakog influensera – i tu leži ključ kvalitetnijeg sadržaja

Ako ste se barem jednom iznervirali kada ste prelistavajući Instagram Story isti proizvod videli na deset različitih profila - ovo je tekst za vas. Sa predstavnicima agencija i influenserima razgovaramo o ovoj praksi.

Office Talks Podcast

Poreski raj ili pakao? (gost Milan Trbojević)

Da se odmah razumemo, nema te online peticije koja će naterati državu za pregovarački sto sa frilenserima. Radnici digitalne ekonomije moraju se udružiti i ozbiljno shvatiti ambicije države za naplatom poreza za svaku deviznu doznaku.

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.