Ko je ŽIŠKA?

Ko je ŽIŠKA?

Otvorimo li Vukajliju (da, onaj sajt na kome smo provodili leto 2011-te) i potražimo li reč ŽIŠKA, naići ćemo na definiciju koja kaže: hemija – varnica na relaciji između dvoje ljudi, bez kojih se ne može razviti prava veza. ŽIŠKA u smislu domaćeg advertajzinga ogleda se u dvojici kreativca koji su jednog dana pomislili kako mogu bolje, a već sledećeg to i uradili. Ko je bre taj ŽIŠKA? Goran i Miloš rado su nas prosvetlili.

ziska_main
Miloš, Ilija, Goran i Džordž!

„E, red bi bio da se vidimo na kafi“, iskucah Goranu još krajem leta kada se saznalo da je pokrenuo sopstveni shop po imenu ŽIŠKA. „Red bi bio“, odgovara on. Par dana kasnije i našli smo se na Novom Beogradu u jednom lokalnom kafiću ispijajući Arabiku dok smo komentarisali najnovije iz srpskog didžitala, ugovarajući temu za Goranovu prvu kolumnu. Vidno neispavani i na kofeinu, Jankuloski i druga strana ove priče, Miloš Skokić, predstavili su mi njihovu agenciju koja zvuči kao priča koja bi mogla „potpaliti“ domaći digital sa ciljem da se rekalibrišu ambicije klijenata.

Već na početku razgovora zanimalo me je zašto su izašli iz jedne domaće agencije i krenuli svojim putem. Goran kaže da okretanje preduzetništvu nisu planirali, ali da se to jednostavno desilo u trenutku kada je delovalo kao najlogičniji korak i kada su imali resurse da to i ostvare: „Tako je i sa idejama, kad ti neko baci žišku, pa ti ne da mira“. Nastavljamo priču o klijentima i pitam Miloša kako planiraju da nateraju kompanije da izađu iz zone komfora:

Nijedna kompanija nikada ne izlazi iz zone komfora, zadatak je agencije da vrhunskom uslugom i rezultatima redefiniše zonu komfora u odnosu na tržište. Zato kompanije i plaćaju agencije – da dobiju edge u odnosu na konkurenciju. To je više tiha voda breg roni nego potpaljivanje.

Svi smo integrisani, ali zna se ko je u čemu jači

Pogledamo li danas landscape digitalnih agencija u Srbiji, teško da ćemo se koristiti superlativima. Ipak, kako domaće tržište i nije baš toliko zanemarljivo, upitao sam Gorana i Miloša kako to da danas nemamo jednu super-veliku, go-to agenciju koja okuplja vrhunski talenat. Nadao sam se odgovoru kako domaća digital ad scena još uvek nije na tom nivou, no Miloš tvrdi da tržište ima više koristi od velikog broja malih, ali specijalizovanih agencija koje su fluidne po prirodi i vole da sarađuju na velikim projektima.

milos1
Džordž ume da nanjuši dobar content

I dok Skokić ističe da rad manjih agencija usložnjava već komplikovane procese, Jankuloskog cela ta priča podseća na integrisanje u velikim agencijama pa kaže – pre par godina, na Weekend Media Festivalu, Bruketa je u trenutku korporativne iskrenosti izjavio: „Dobro, nemojte da se lažemo, svi smo sada integrisani, ali zna se koja je agencija jača u čemu!“

Ne postoji digital landscapeeveryone’s in a digital game now! Postoji samo advertising landscape. To nije samo floskula nego i realnost na pitch-evima. Nikad nećemo imati go-to agenciju koja okuplja top talenat jer smo u kreativnoj industriji – top talenat za tebe nije top talenat za mene, top kadar u jednoj agenciji neće proizvesti top rad u drugom okruženju i slično.

Digitalni marketing nije štikliranje svakog boksa (niti je za svakoga)

Koliko često naletite na digitalce koji prodaju san o kvalitetnom marketingu vođenim pogrešnim metrikama? U mom poslu, prečesto. Da se ne lažemo, primetan je veliki broj digitalaca koji svom poslu pristupa krajnje površno. Niti su Facebook i Twitter jedine poznate i efikasne platforme, niti baš svakome treba Instagram…

Digitalno oglašavanje u 2016. godini ipak je nešto složenije od grama motivacije koju vam svakog ponedeljka i petka serviraju Internet gurui. Šta ćemo sa ostalim kanalima? Miloš dodaje i plastični primer:

Uvek počinjemo žalopojkom o budžetima, ali budžeti nikad neće doći dok su nam očekivanja ovako niska… manjka nam ambicije. Pogledajmo velike brendove poput Telenora ili Coca-Cole kod nas, ili kampanju „Malena i Klepetan“ u komšiluku, možemo zaključiti da je moguće raditi dobre stvari. Ipak, da bi ovakve kampanje prestale da budu izuzeci, moramo da prestanemo da posmatramo digital kao tri posta na Facebooku nedeljno.

janq
..ili da batalimo sve i pokrenemo opet korporativni blog!?

Kao najveći problem sa kojim se tržište digitalnog marketinga danas susreće u Srbiji, Goran navodi upravo činjenicu da se ovim poslom danas može baviti svak’. Za nešto smislenije rezultate, potrebno je pak izvući Instagram iz rupe zvane „ostali“, pokidati Snapchat pre nego što ga ubije Instagram Stories, a treba videti i šta ćemo sa YouTube-om, napominje Jankuloski, poručujući da ako kanal ne dodaje priči, verovatno je pametno da ga zaobiđemo – ne moramo da štikliramo baš svaki boks.

Nepoznato je ono što nas pokreće

Privodeći razgovor kraju budući da su momci morali da žure na pitch, zamolio sam Gorana i Miloša da mi daju svoje predikcije za stanje digitala u Srbiji u 2017. godini. Jasan i kratak odgovor – ne znamo! Skokić se nadovezuje pričom da je to ujedno i najuzbudljiviji deo bavljenja ovim poslom. E-commerce već duže vreme je u povoju, ali njegov dolazak nije dramatičan kao što smo prvobitno zamislili.

Ocenivši da će se industrija u predstojećoj godini ipak susresti sa nešto većim budžetima, kao i da će se praviti kvalitetniji video sadržaj, iz ŽIŠKE predviđaju da će se i dalje raditi sa influenserima – doduše ovoga puta promišljenije. In-house digitalni timovi nastaviće da se šire, manje će se ulagati u oglašavanje, a (nadamo se svi), više u produkciju sadržaja. I na tržište dolazi jedna nova agencija čiji osnivači kažu da će promeniti sve.

giphy

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Propustili ste

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Tehnologija

Zašto je AI za nas i dalje kao tinejdžerski seks?

U misiji da demistifikujemo AI i konačno isteramo na čistac realne probleme i obesmislimo sav taj AI 'hype' organizujemo prvi internacionalni Brain Summit. Do tada, koje predrasude u vezi veštačke inteligencije vi imate?

Startapi i poslovanje

Beogradski Workpuls analizira efikasnost zaposlenih za preko 1.000 klijenata širom sveta

U trenutku kada se u mnogim kompanijama javlja dodatna potreba za optimizacijom radnih procesa i povećanjem efikasnosti, nameće se i potreba za savremenim alatima koji im u tome mogu pomoći. Jedan od njih je i Workpuls.

Startapi i poslovanje

Oh Monday poslaće vam svakog ponedeljka spisak ‘remote’ poslova u inostranim kompanijama

Usvajanje novih zakonskih odluka o paušalnom oporezivanju podiglo je ogromnu prašinu u IT zajednici. I dok jedni polako počinju da se prilagođavaju, drugi razmišljaju da li postoji način da ostanu u Srbiji a da rade za inostranu kompaniju - u čemu im može pomoći domaći projekat Oh Monday - nedeljni pregled poslova 'na daljinu' direktno u inbox.