Šta jedno drvo može da promeni?

Šta jedno drvo može da promeni?

Najbolje vreme da zasadite drvo bilo je pre 20 godina. Drugo najbolje vreme je sada. Ipak, to je cimanje. A i napolju je hladno, ili vruće. Ili pada kiša. Ili imate loš dan. Ne biste da uprljate ruke, a i nemate potreban alat. Uradiće već to neko drugi. Biće prilike. Neki drugi dan. Uostalom, šta jedno drvo može da promeni?

ivan_minic

Postojimo mi i oni. Nas ima mnogo vrsta, a ni njih ništa manje. Ipak, svi mi njih nikada nećemo razumeti. A ni oni neće nas. Sa našima, naćićemo zajednički jezik, iako često uz mnogo muka. Ujediniće nas, ako ništa, zajednički neprijatelj. Kao i njih. Prvo neprijatelj, a ako njega nema na vidiku, možda i interes. Ipak, mi ćemo se razumeti. Možda se nećemo baš uvek i oko svega slagati, ali ćemo se čak i tada poštovati. Jer mi biramo da se borimo i stvaramo, da gradimo i spajamo, da kopamo i nađemo, i da nikada ne odustanemo od toga.

Nekolicina mladih ljudi okupljenih oko Startit-a godinama unazad pokušava da promeni svet oko nas. Od ranije znamo da ljudi koji su dovoljno ludi da pomisle da mogu promeniti svet – zapravo su upravo oni koji to na kraju i urade. Tih nekoliko ljudi su nas pre nekoliko meseci naterali da mislimo da možemo. Da poverujemo u to. Sada je na nas red…

Ne znam možemo li. Znam da se moramo više potruditi.

Makar toliko dugujemo sebi.

Imamo još dve nedelje da pokažemo kakvi smo i koliko nas je. Da li ćemo se (i ovaj put) unapred predati, ili ćemo se boriti do kraja? Nije stvar para, stvar je principa. Jedini siguran način da ne uspemo je da ni ne pokušamo.

14. novembra Kickstarter će kao surovi sudija označiti kraj ove bitke (i početak naredne). To je samo jedan međukorak do konačne pobede, u koju sam uveren. Uspešan ili ne, odlučićete vi.

U ovom trenutku cajger kaže da je sakupljeno $23.623, što znači da fali $76.337. Možda je to više nego što možemo. Nije sramota nemati. Nije sramota ni neuspeti. Ali, kada otvorite stranicu kampanje, prvi veliki broj koji ćete videti je 101… To je broj nas koji smo odlučili da pokušamo.

Samo toliko, od svih nas koji smo mislili da znamo da možemo. Od više hiljada ljudi koji su sherovali, tvitnuli ili lajkovali, jedva smo ušli u trocifreno.

Ne želim da prihvatim da je to naša realnost – moramo bolje

Ponoviću, nije stvar para, stvar je principa. Upišite se. Neko se može odreći $10 neko 20, a neko 100, ili mnogo više. Budite deo ovoga. Pokrenite ljude oko sebe, ako sami neće. Iscimajte se, i iscimajte ih. Nemojte čekati i gledati sa strane. I previše je pasivnih učesnika sopstvenih života. Uzmite svoj život u svoje ruke.

Ako ne uradite to, za 10 godina pitaćete se da li smo ipak mogli. Ako pobedimo, kajaćete se što niste bili deo toga. Što niste našli vremena i volje, što niste verovali u sebe… u nas. Ako se u životu morate kajati, ne dozvolite da to bude zbog nečega što niste uradili, a trebalo je.

Pre ili kasnije, uz ili bez nas, oni će pobediti. I to je stvar principa. Mi smo ti koji mogu da odluče između pre ili kasnije. Mi smo ti koji mogu da utiču na faktor koji često nazivamo – sreća. Jer, na kraju dana, sreća često znači „samo“ to da smo skupili hrabrosti i iskoristili priliku koja nam se ukazala.

Da li postoji nešto važnije što možete uraditi tako lako? I ja mislim da ne.

Podrži Startit Center

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.