Šta jedno drvo može da promeni?

Šta jedno drvo može da promeni?

Najbolje vreme da zasadite drvo bilo je pre 20 godina. Drugo najbolje vreme je sada. Ipak, to je cimanje. A i napolju je hladno, ili vruće. Ili pada kiša. Ili imate loš dan. Ne biste da uprljate ruke, a i nemate potreban alat. Uradiće već to neko drugi. Biće prilike. Neki drugi dan. Uostalom, šta jedno drvo može da promeni?

ivan_minic

Postojimo mi i oni. Nas ima mnogo vrsta, a ni njih ništa manje. Ipak, svi mi njih nikada nećemo razumeti. A ni oni neće nas. Sa našima, naćićemo zajednički jezik, iako često uz mnogo muka. Ujediniće nas, ako ništa, zajednički neprijatelj. Kao i njih. Prvo neprijatelj, a ako njega nema na vidiku, možda i interes. Ipak, mi ćemo se razumeti. Možda se nećemo baš uvek i oko svega slagati, ali ćemo se čak i tada poštovati. Jer mi biramo da se borimo i stvaramo, da gradimo i spajamo, da kopamo i nađemo, i da nikada ne odustanemo od toga.

Nekolicina mladih ljudi okupljenih oko Startit-a godinama unazad pokušava da promeni svet oko nas. Od ranije znamo da ljudi koji su dovoljno ludi da pomisle da mogu promeniti svet – zapravo su upravo oni koji to na kraju i urade. Tih nekoliko ljudi su nas pre nekoliko meseci naterali da mislimo da možemo. Da poverujemo u to. Sada je na nas red…

Ne znam možemo li. Znam da se moramo više potruditi.

Makar toliko dugujemo sebi.

Imamo još dve nedelje da pokažemo kakvi smo i koliko nas je. Da li ćemo se (i ovaj put) unapred predati, ili ćemo se boriti do kraja? Nije stvar para, stvar je principa. Jedini siguran način da ne uspemo je da ni ne pokušamo.

14. novembra Kickstarter će kao surovi sudija označiti kraj ove bitke (i početak naredne). To je samo jedan međukorak do konačne pobede, u koju sam uveren. Uspešan ili ne, odlučićete vi.

U ovom trenutku cajger kaže da je sakupljeno $23.623, što znači da fali $76.337. Možda je to više nego što možemo. Nije sramota nemati. Nije sramota ni neuspeti. Ali, kada otvorite stranicu kampanje, prvi veliki broj koji ćete videti je 101… To je broj nas koji smo odlučili da pokušamo.

Samo toliko, od svih nas koji smo mislili da znamo da možemo. Od više hiljada ljudi koji su sherovali, tvitnuli ili lajkovali, jedva smo ušli u trocifreno.

Ne želim da prihvatim da je to naša realnost – moramo bolje

Ponoviću, nije stvar para, stvar je principa. Upišite se. Neko se može odreći $10 neko 20, a neko 100, ili mnogo više. Budite deo ovoga. Pokrenite ljude oko sebe, ako sami neće. Iscimajte se, i iscimajte ih. Nemojte čekati i gledati sa strane. I previše je pasivnih učesnika sopstvenih života. Uzmite svoj život u svoje ruke.

Ako ne uradite to, za 10 godina pitaćete se da li smo ipak mogli. Ako pobedimo, kajaćete se što niste bili deo toga. Što niste našli vremena i volje, što niste verovali u sebe… u nas. Ako se u životu morate kajati, ne dozvolite da to bude zbog nečega što niste uradili, a trebalo je.

Pre ili kasnije, uz ili bez nas, oni će pobediti. I to je stvar principa. Mi smo ti koji mogu da odluče između pre ili kasnije. Mi smo ti koji mogu da utiču na faktor koji često nazivamo – sreća. Jer, na kraju dana, sreća često znači „samo“ to da smo skupili hrabrosti i iskoristili priliku koja nam se ukazala.

Da li postoji nešto važnije što možete uraditi tako lako? I ja mislim da ne.

Podrži Startit Center

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.