Future Heroes: Podržite Kickstarter kampanju R&D studija iz Srbije - Netokracija.rs

Future Heroes: Podržite Kickstarter kampanju R&D studija iz Srbije

R&D studio Hectic Games pokrenuo je danas Kickstarter kampanju za svoju drugu igru - Future Heroes. Laka za učenje, ali puna strateške dubine, igra obezbeđuje beskonačnu zabavu i uzbudljivo putovanje ispunjeno sitnim taktičkim izazovima.

Pre dve godine, predstavili smo vam Kerber Games —  studio za razvoj društvenih igara, a sa njegovim osnivačima imali smo prilike da razgovaramo i u Office Talks podkastu. Jedan od osnivača, Dušan Jovčić, sada ima novi venue — R&D studio za razvoj društvenih igara Hectic Games. Ovaj svojevrsni centar za istraživanje i razvoj društvenih igara okuplja tim iskusnih game dizajnera, dizajnera narativa, artista i grafičkih dizajnera, na misiji da promene pristup razvoju društvenih igara u Srbiji.

Da je taj cilj blizu ostvarenja, svedoči činjenica da su obezbedili seed investiciju, i uveliko rade na tome da primene lean startup i quick prototyping metodologije u industriji društvenih igara. Uz navedeno, Dušan je izdvojio i sledeće:

Već smo sami objavili jednu igru (firma je otvorena u julu ove godine), a pokrenuli smo i Kickstarter kampanju za drugu igru koju pravimo (Future Heroes). Razvijamo saradnje i sa domaćim i stranim partnerima (razvijamo čitave igre ili delove igara za druge) a kalendar za sledeću godinu nam je već pun sa još dve crowdfunding kampanje.

Future Heroes igru opisuje kao ultimativnu trick-taking igru brzog tempa koja garantuje akciju koja podiže adrenalin. Kako kaže, laka je za učenje, ali puna strateške dubine i “obezbeđuje beskonačnu zabavu i uzbudljivo putovanje ispunjeno sitnim taktičkim izazovima”.

Idealna za dva do četiri igrača, Future Heroes je igra koja se može igrati bez dugog čitanja pravila, a može se okarakterisati i kao snažna dopunska igra koja ima brz tempo i zahteva mali prostor za igru. Više o samoj igri, Hectic Games studiju, investiciji koju su podigli i Kickstarter kampanji, Dušan je ispričao u intervjuu koji sledi.

Možeš li nam reći nešto više o Hectic Games-u?

Dušan: Hectic Games je centar za istraživanje i razvoj društvenih igara, koji je formiran sa ciljem da efikasno i brzo analizira tržište, iz toga izvlači bitne zaključke i na osnovu tih zaključaka, ali i iskustava i preferencija članova tima kreira nove društvene igre. Trudimo se da u prilagođenom obliku primenjujemo lean startup metodologiju, brzo dobijemo prototipe, testiramo i lansiramo nove proizvode.

Ekipu čini devet osoba, podeljenih po timovima po osnovnim temama kojima se bave. To su business develompent, game development, graphic design i marketing. Imamo i spoljne saradnike, pre svega na polju razvoja arta za igre, koji su tu onda kada je potrebno foksuirano i brzo stvoriti vizuelna rešenja za pojedinačne igre koje uđu u finalnu fazu — što u principu znači da radimo na njihovom objavljivanju. Uz to, radimo na nekoliko projekata, oni koji se pokažu kao obećavajući se razvijaju u kompletne igre, a projekte koji ne pokažu trakciju iteriramo ili potpuno ostavimo po strani.

Takođe, otvoreni smo za partnerstva sa drugim kompanijama, gde razvijamo celokupne proizvode ili na osnovu naše ekspertize pomažemo u određenom delu razvoja. Prva igra koju smo objavili je Dragon’s Nest. Nastala je kao rezultat nečega što zovemo mini game challenge unutar kompanije. Svi članovi Hectic Games-a su prilično plodni dizajneri igara, pa kako im se kreativna oštrica ne bi istupila dok radimo nužne delove razvoja većih igara, periodično jedni drugima predstavljamo nove koncepte koji su manji u obimu.

Nakon testiranja odaberemo onaj koji se najviše dopao svima i od njega napravimo malu igru koju direktno objavimo. Dragon’s Nest je pravljen ciljano kao proizvod za Essen Spiel, sajam na kom smo izlagali, i prošao je odlično, prodali smo dobar deo inicijalnog stock-a igre, ostatak je već našao svog distributera u Nemačkoj, a postoje i izdavači u zemljama EU koji su zainteresovani da je prevedu na svoj jezik i objave. Trenutno radimo na verziji za domaće tržište, koja će, ako sve prođe kako treba uskoro biti objavljena i dostupna igračima iz Srbije.

Na udaljenoj planeti, vodite svoje heroje i borite se protiv drugih igrača kreirajući najjače kombinacije magija i oružja…

Ovo nije tvoj prvi put da vodiš studio za razvoj društvenih igara. Kako su ti prethodna iskustva pomogla u stvaranju nove priče?

Dušan: Tako je, vodio sam studio za razvoj društvenih igara koji je iza sebe ostavio jednu kreiranu i objavljenu igru. Tu sam prošao sve faze razvoja proizvoda i biznisa, naučio mnogo stvari, upoznao i sarađivao sa divnim ljudima i gurnuo nogu u vrata industrije društvenih igara. Nažalost, studio nije uspeo da ostvari rezultate dovoljno dobre da održi momentum i tim se polako rasuo a ja sam doneo odluku da pokušam da izvučem najviše iz tog iskustva i izazova koji je preda mnom, što je u praksi bilo, donesi proizvod na svet i prodaj ga.

Prošlo je sa delimičnim uspehom, uz mnogo borbe i muke ali sve u svemu set važnih lekcija koje su me usmerile na neke nove pravce razmišljanja i principe rada koje bih želeo da implementiram.

Nedavno ste zatvorili seed rundu investicije. Koliko je ona iznosila, za šta ste je upotrebili i ko je bio investitor?

Dušan: Sa seed rundom smo imali puno sreće, jer smo našli partnera iz Srbije koji ima razumevanja za R&D kao takav, veliku ljubav prema društvenim igrama i poštovanje za kreativne procese osobene za ovu industriju. Dodatno, saradnja funkcioniše tako da iz nje nemamo samo monetarne već i ekspertske benefite i deljenje znanja, što dosta pomaže pošto Hectic Games ima kompleksnije procese i strukturu od klasičnog studija za razvoj društvenih igara.

Uzevši u obzir interni dogovor koji imamo, ono što mogu da podelim sa vama da je runway koji smo obezbedili dovoljan za godinu dana nesmetanog rada. Sa tim da je u planu da ako projekti koje razvijamo pokažu dovoljnu trakciju razgovaramo i o produžetku saradnje. Deo investicije smo već iskoristili za otvaranje pravnog lica, nabavku opreme i angažovanje tima a na dalje planiramo da ulažemo pre svega u razvoj i plasiranje novih proizvoda.

Trenutno lansirate i drugu igru i pokrećete Kickstarter kampanju. Kakav vam je cilj ovog puta?

Dušan: Kickstarter, odnosno crowdfunding kao takav je jedan od bitnih elemenata našeg biznis modela, i ako nije jedini. On nam služi za testiranje tržišta kroz određeni proizvod, koje je najbliže pravoj stvari (osmisliš igru, odštampaš i prodaješ). Kako pravimo fizički proizvod, logistika je najveći problem, pogotovo iz Srbije, pa nam Kickstarter dođe kao dobar kanal za kontakt sa mušterijama iz drugih zemalja, na način koji je bezbedniji (u suštini ljudi kupe igre u napred, tako da znamo koju količinu pravimo sa manje rizika). Dobar rezultat na Kickstarter-u je dodatni vetar u leđa svakoj igri za njen ukupni život kao proizvoda.

Future Heroes je naša druga igra koja vas vodi u distopijsku budućnost, gde ste u ulozi gladijatorskog trenera. Na udaljenoj planeti, vodite svoje heroje i borite se protiv drugih igrača kreirajući najjače kombinacije magija i oružja. Igra je laka za učenje, ali puna strateške dubine, jer smo je pravili kao proizvod koji je pogodan za šire tržište, a opet je dovoljno dobro dizajniran da neće razočarati iskusnije igrače. Igru mogu igrati 2-4 igrača, pravila se lako uče, ne zauzima previše mesta na stolu a partija traje oko 20-tak minuta.

Igru mogu igrati 2-4 igrača, pravila se lako uče, ne zauzima previše mesta na stolu a partija traje oko 20-tak minuta.

Za kraj, da li se (i koliko) tržište društvenih igara u Srbiji promenilo u poslednjih nekoliko godina?

Dušan: Tržište društvenih igara u Srbiji stabilno napreduje. Ima sve više ljudi koji ulaze u ovaj nekada hobi a sad već mainstream način zabave. U odnosu na vreme kada sam se ja prvi put uhvatio u koštac sa dizajniranjem igara, nastaje dosta novih proizvoda, prevode se strani hitovi, sve više stakeholdera ulazi u ovaj biznis. Promovišući Future Heroes smo videli i da se otvorilo sijaset novih klubova po Beogradu ali i širom Srbije.

Posebno veliki pozdrav ovom prilikom za klubove Manga iz Pančeva i Groot i Ravnica iz Beograda koji nam uvek otvore svoja vrata za testiranja i okupljanja. Ono što mi je jako drago je da smo uspeli da oformimo organizaciju, koja se zove SEDI — Srpski Esnaf Društvenih Igara, koja okuplja domaće dizajnere, timove i kompanije koji razvijaju sopstvene proizvode.

Rezultat toga je 5-6 novih igara nastalih u Srbiji više u toku svake godine i jedna zajednica koja raste i zbira znanje i resurse bitne za bavljenje ovim poslom. Cilj nam je da naša mala družina u nekom trenutku postane glavno mesto na koje ideš ako te zanima bilo šta vezano za osmišljavanje društvenih igara.


Future Heroes kampanju na Kickstarter-u možete da podržite klikom na ovaj link!


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Posetili smo promociju pet srpskih startapa u Cirihu

Ovim povodom, osnivači pet domaćih startapa pitch-ovali su svoje ideje pred investitorima, a Lav Odrović imenovan je za počasnog predstavnika Privredne komore Srbije u Švajcarskoj.

Startapi i poslovanje

Hipokratija: Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Na platformi Hipokratija, pacijenti ostavljaju iskrene recenzije o medicinskim uslugama širom Srbije kako bi pomogli drugim ljudima u odabiru pravog lekara.

Office Talks Podcast

Više rada a manje povišica za programere

U novoj epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o stanju na IT tržištu koje je i dalje uzdrmano otkazima i smanjenom broju zapošljavanja stručnih kadrova.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Hipokratija: Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Na platformi Hipokratija, pacijenti ostavljaju iskrene recenzije o medicinskim uslugama širom Srbije kako bi pomogli drugim ljudima u odabiru pravog lekara.

Office Talks Podcast

Više rada a manje povišica za programere

U novoj epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o stanju na IT tržištu koje je i dalje uzdrmano otkazima i smanjenom broju zapošljavanja stručnih kadrova.

Digitalni mediji

Social Serbia 2024: Ljudi u Srbiji se plaše AI alata i manje veruju influenserima!

Kakvo je stanje u digitalu, koje platforme koristimo, kome verujemo i šta se u navikama korisnika promenilo u poslednjih godinu dana – pitanja su na koja odgovara upravo objavljeno istraživanje Social Serbia 2024.

Karijere

Na koji ćeš faks? Poseti Metaverse sajam obrazovanja koji je okupio 128.000 studenata

Predstavljamo vam virtuelni 3D sajam obrazovanja zasnovan na Metaverse tehnologiji, koji mladima u Srbiji i regionu značajno olakšava potragu za idealnim izborom fakulteta i budućim zaposlenjem!

Karijere

Otvoren Mejkers lab konkurs: 25.000 učenika imaće pristup učionicama budućnosti!

Grupa za obrazovanje koju čine Nordeus Fondacija, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa Digitalna Srbija, otvorila je konkurs za pokretanje Mejkers lab učionica u srednjim školama širom Srbije.

Karijere

Kako je kompanija ASEE uz Miloša Ljevaju stvorila jak tim za cyber bezbednost

Ovo je inspirativna priča o Milošu Ljevaji, superheroju u poslovnom i privatnom životu. Igra za "plavi", odbrambeni tim. Počeo je da radi kao priznati IT stručnjak u ASEE Grupi na strateškom razvoju u oblasti sajber bezbednosti još 2010. godine, ali njegova avantura se nije tu zaustavila.