Katarina Šonjić pokreće Employer Branding agenciju Kat on coffe

Katarina Šonjić se Employer Brandingom u IT-ju bavi 4 godine – a sada pokreće svoju agenciju

'Kat on coffee' je nova agencija za Employer Branding koju je nedavno pokrenula Katarina Šonjić. Ovo je njena priča.

Katarina Šonjić na početku karijere tražila se u različitim oblastima, od digitalnog marketinga, prodaje, HR-a i organizacije događaja pa sve do Employer Brandinga – oblasti u kojoj se konačno osećala kao svoj na svom.

Od te 2017. godine u kompaniji Zuhlke preuzela je sve EB aktivnosti, što joj je omogućilo da se brzo razvije a, kako dodaje, imala je i sreću da prođe kroz Universumovu Employer Branding akademiju gde je dobila osnovu za kreiranje prve strategije. “Sklapanjem te teorije i mnogo eksperimentisanja u praksi sam kroz 3.5 godine aktivno prošla kroz skoro sve EB procese i dobro upoznala šta znači nositi ovako lepu ali i zahtevnu rolu”, objašnjava ona i dodaje:

Pored toga, od 2019. godine pišem blog Kat on Coffee i trudim se da inspirišem ljude da se bave ovom oblašću, ili da barem obrate pažnju na nju. Prošle godine sam kreirala i svoj prvi autorski kurs Uvod u Employer Branding svet sa Kat koji je lep start i početak za sve koji žele da upoznaju ovu oblast malo više. Trudila sam se da bude praktičan i da bude kurs koji bih i ja volela da prođem. Njegovo kreiranje pružilo mi je dodatne izazove ali i priliku da još bolje i dublje razumem kako ceo ovaj prelep svet izgleda.

Blog i kurs toliko su napredovali da je Katarina odlučila da je vreme za korak dalje i osnovala je istoimenu agenciju koja će se baviti edukacijom i konsultacijama u pomenutoj oblasti. O samom poslu i planovima naše sagovornice razgovaramo u nastavku teksta.

Domaće tržište ima veliku potrebu za Employer Branding specijalistima – i to je Katarina prepoznala

Iako se poslovno planiranje, a pogotovo pokretanje sopstvenog biznisa, posmatra kao vrlo strukturisan i jasno određen proces, Katarina nam je otkrila da za nju nije postojao jasan trenutak kada je odlučila da je to njen sledeći korak, ali ipak je osetila veliki nalet motivacije zbog pozitivnog feedback-a koji je dobijala. Ona dodaje:

Blog sam kreirala iz nekih potpuno drugih motiva i ambicija koje su bile orijentisane isključivo na moj izlazak iz komfor zone i skretanje pažnje na ovu temu. Nisam ni mogla da sanjam da ću sada pisati iz ove pozicije.

Ipak, da bi to ostvarila, naša sagovornica morala je da napusti sigurnost stabilnog posla u kompaniji i to je, kaže, bio prilično strašan i izazovan proces, pogotovo kada se uzme u obzir da je to mesto u okviru kog je bila zadovoljna i gde se sjajno razvijala. “Pritom, vezana sam za članove tima i to je dodatno otežalo ceo proces odlučivanja”, objašnjava ona i dodaje: 

Pri donošenju ovakvih odluka smatram da je mnogo važno da se okrenemo sebi i stvarima koje su nam zaista važne. Proces je jako turbulentan jer postoje dani kada si najmotivisanija osoba na svetu, kao i dani kada se pitaš šta ti je to trebalo u životu. Definitivno sam mnogo naučila o sebi dok sam vagala i planirala svoj karijerni razvoj.

Trenutna situacija koja se ogleda u povećanoj digitalizaciji i nezasićenju tržišta po pitanju Employer Branding-a su mi dodatno dali znak da je možda ovo idealan trenutak za start nove priče. Takođe, velika motivacija dolazi i iz želje da se povežem sa drugim tržištima i internacionalnim ekspertima, što se već sada dešava.

Uskoro stiže nova radionica, a u drugoj polovini godine i specijalan događaj

Cilj za Kat on coffee agenciju biće sledeći: pomoći poslodavcima da pravilnom postavkom EB procesa naprave velike pomake i ostvare željene rezultate. “Razumevanjem ove oblasti želim da podignem svest o važnosti brige o zaposlenima, iskrenoj i prilagođenoj komunikaciji i pomognem da na našim prostorima imamo još više uspešnih i sjajnih primera. Takođe, želim da doprinesem da veći broj talenata može da ostvari svoj potencijal u matičnoj zemlji, kao i da se smanji broj ljudi koji odlazi, jer ne može da pronađe posao”, navodi Katarina i dodaje:

Sebe posmatram kao enabler-a, osobu koja treba da pruži podršku organizaciji ili pojedincu da bolje razumeju EB, i da dalje samostalno nastave da implementiraju zdrave prakse i naravno ostvaruju svoje ciljeve.

U ovom trenutku sam se fokusirala na tri strima: edukaciju (kreiranjem autorskih kurseva, radionica i mentorskog programa želim da prenesem neke osnovne koncepte i prakse kroz koje sam i sama prošla), projekte (pomažem u procesu kreiranja strategije ili uspostavljanja procesa kako bi se ostvarile dobre osnove u organizacijama) i podršku (kroz konsultacije ili pronalaženje idealnih kandidata za EB rolu).

Naša sagovornica ističe i da se za ovu godinu fokusirala na Srbiju, iako u budućnosti želi da se poveže i sa drugim tržištima. “Ipak, smatram da je važno da krenem od primera i situacija koje su mi već poznate, da vidim i osetim svoj doprinos, pa da onda idem dalje. U regionu sam trenutno veoma povezana i sa Hrvatskom, koja ima veoma slične izazove na koje nailazim u Srbiji”, ističe ona i dodaje da je u kontaktu i sa jednim startapom iz Poljske koji radi asesment employer brenda, i pomaže im tako što daje inpute o domaćem tržištu i regionu, kako bi se proizvod prilagodio. “Uskoro ću i zvanično imati partnersku licencu koja će omogućiti globalnu perspektivu”, objašnjava naša sagovornica i dodaje:

Trenutno radim na dva projekta sa klijentima koji žele da uspostave EB procese, što me izuzetno raduje i mnogo sam srećna kada dođem u okruženje u kom se već prepoznaje važnost ove oblasti. Pored toga, vodim računa o polaznicima mog prvog online kursa, koji su već krenuli sa implementacijom nekih praksi, što me baš posebno ispunjava.

U periodu koji sledi, otkriva Katarina za kraj, planira i novu radionicu za koju kaže da donosi jedan nov koncept na naše tržište i direktno povezuje kreiranje nekog brenda kroz njegove ambasadore (što je, kaže, njena trenutno omiljena tema), a u drugoj polovini godine stiže i jedan događaj o kome ćemo pričati u nekom od narednih tekstova. Do tada, pratite njen blog – već sada možete pronaći mnogo zanimljivih stvari.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Sirenin krug poverenja: Zašto founderi toliko često biraju nepotizam?

Nepotizam je neiskren način da se ljudima veruje. Pogotovo u poslu.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Prevara od 70 miliona dolara – ko je kriv?

U 36. epizodi Netokracijinog Office Talks podcasta ugostili smo novinara BIRN-a, Aleksandra Đorđevića, sa kojim smo razgovarali o Internet prevarama. Reč je o nepostojećim sajtovima za kupovinu kriptovaluta i berzama, te call centrima koji su nedavno dospeli u žižu javnosti.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.

Startapi i poslovanje

Američko-srpska podcast platforma Sounder.fm osigurala novu investiciju od $2.15 miliona

Nakon prošlogodišnje investicije od 1,8 miliona dolara, ova platforma za hostovanje i laku pretragu podcasta, audio knjiga i newscasta, prikupila je još 2,15 miliona dolara.

Startapi i poslovanje

NBS: U 2020. godini Srbija izvezla €1,37 milijardi ICT usluga

Sporiji rast nego u 2019. godini mogao bi biti opravdan aktuelnom pandemijom.

Novost

Program ‘Tačka povratka’ objavio vodič za lakši povratak Srba iz dijaspore u domovinu

Program za povezivanje sa srpskom dijasporom 'Tačka povratka' objavio je besplatan online 'Vodič za povratnike', namenjen građanima u dijaspori, bilo da su se već odlučili da se vrate u Srbiju, tek razmišljaju o povratku, ili ih zanimaju prilike za poslovnu saradnju.

Kultura 2.0

Platforma net.kabinet predstavlja interdisciplinarni kurs ‘Epidemija’ za srednjoškolce

Fondacija Petlja, Inicijativa 'Digitalna Srbija' i UNICEF predstavili su kurs "Epidemija" koji povezuje znanja o fenomenu epidemije iz ugla biologije, hemije, matematike i informatike. Kurs se sastoji iz tekstova, ilustracija, kvizova, a narator je glumac Miloš Biković.