Katarina Šonjić pokreće Employer Branding agenciju Kat on coffe

Katarina Šonjić se Employer Brandingom u IT-ju bavi 4 godine – a sada pokreće svoju agenciju

'Kat on coffee' je nova agencija za Employer Branding koju je nedavno pokrenula Katarina Šonjić. Ovo je njena priča.

Katarina Šonjić na početku karijere tražila se u različitim oblastima, od digitalnog marketinga, prodaje, HR-a i organizacije događaja pa sve do Employer Brandinga – oblasti u kojoj se konačno osećala kao svoj na svom.

Od te 2017. godine u kompaniji Zuhlke preuzela je sve EB aktivnosti, što joj je omogućilo da se brzo razvije a, kako dodaje, imala je i sreću da prođe kroz Universumovu Employer Branding akademiju gde je dobila osnovu za kreiranje prve strategije. “Sklapanjem te teorije i mnogo eksperimentisanja u praksi sam kroz 3.5 godine aktivno prošla kroz skoro sve EB procese i dobro upoznala šta znači nositi ovako lepu ali i zahtevnu rolu”, objašnjava ona i dodaje:

Pored toga, od 2019. godine pišem blog Kat on Coffee i trudim se da inspirišem ljude da se bave ovom oblašću, ili da barem obrate pažnju na nju. Prošle godine sam kreirala i svoj prvi autorski kurs Uvod u Employer Branding svet sa Kat koji je lep start i početak za sve koji žele da upoznaju ovu oblast malo više. Trudila sam se da bude praktičan i da bude kurs koji bih i ja volela da prođem. Njegovo kreiranje pružilo mi je dodatne izazove ali i priliku da još bolje i dublje razumem kako ceo ovaj prelep svet izgleda.

Blog i kurs toliko su napredovali da je Katarina odlučila da je vreme za korak dalje i osnovala je istoimenu agenciju koja će se baviti edukacijom i konsultacijama u pomenutoj oblasti. O samom poslu i planovima naše sagovornice razgovaramo u nastavku teksta.

Domaće tržište ima veliku potrebu za Employer Branding specijalistima – i to je Katarina prepoznala

Iako se poslovno planiranje, a pogotovo pokretanje sopstvenog biznisa, posmatra kao vrlo strukturisan i jasno određen proces, Katarina nam je otkrila da za nju nije postojao jasan trenutak kada je odlučila da je to njen sledeći korak, ali ipak je osetila veliki nalet motivacije zbog pozitivnog feedback-a koji je dobijala. Ona dodaje:

Blog sam kreirala iz nekih potpuno drugih motiva i ambicija koje su bile orijentisane isključivo na moj izlazak iz komfor zone i skretanje pažnje na ovu temu. Nisam ni mogla da sanjam da ću sada pisati iz ove pozicije.

Ipak, da bi to ostvarila, naša sagovornica morala je da napusti sigurnost stabilnog posla u kompaniji i to je, kaže, bio prilično strašan i izazovan proces, pogotovo kada se uzme u obzir da je to mesto u okviru kog je bila zadovoljna i gde se sjajno razvijala. “Pritom, vezana sam za članove tima i to je dodatno otežalo ceo proces odlučivanja”, objašnjava ona i dodaje: 

Pri donošenju ovakvih odluka smatram da je mnogo važno da se okrenemo sebi i stvarima koje su nam zaista važne. Proces je jako turbulentan jer postoje dani kada si najmotivisanija osoba na svetu, kao i dani kada se pitaš šta ti je to trebalo u životu. Definitivno sam mnogo naučila o sebi dok sam vagala i planirala svoj karijerni razvoj.

Trenutna situacija koja se ogleda u povećanoj digitalizaciji i nezasićenju tržišta po pitanju Employer Branding-a su mi dodatno dali znak da je možda ovo idealan trenutak za start nove priče. Takođe, velika motivacija dolazi i iz želje da se povežem sa drugim tržištima i internacionalnim ekspertima, što se već sada dešava.

Uskoro stiže nova radionica, a u drugoj polovini godine i specijalan događaj

Cilj za Kat on coffee agenciju biće sledeći: pomoći poslodavcima da pravilnom postavkom EB procesa naprave velike pomake i ostvare željene rezultate. “Razumevanjem ove oblasti želim da podignem svest o važnosti brige o zaposlenima, iskrenoj i prilagođenoj komunikaciji i pomognem da na našim prostorima imamo još više uspešnih i sjajnih primera. Takođe, želim da doprinesem da veći broj talenata može da ostvari svoj potencijal u matičnoj zemlji, kao i da se smanji broj ljudi koji odlazi, jer ne može da pronađe posao”, navodi Katarina i dodaje:

Sebe posmatram kao enabler-a, osobu koja treba da pruži podršku organizaciji ili pojedincu da bolje razumeju EB, i da dalje samostalno nastave da implementiraju zdrave prakse i naravno ostvaruju svoje ciljeve.

U ovom trenutku sam se fokusirala na tri strima: edukaciju (kreiranjem autorskih kurseva, radionica i mentorskog programa želim da prenesem neke osnovne koncepte i prakse kroz koje sam i sama prošla), projekte (pomažem u procesu kreiranja strategije ili uspostavljanja procesa kako bi se ostvarile dobre osnove u organizacijama) i podršku (kroz konsultacije ili pronalaženje idealnih kandidata za EB rolu).

Naša sagovornica ističe i da se za ovu godinu fokusirala na Srbiju, iako u budućnosti želi da se poveže i sa drugim tržištima. “Ipak, smatram da je važno da krenem od primera i situacija koje su mi već poznate, da vidim i osetim svoj doprinos, pa da onda idem dalje. U regionu sam trenutno veoma povezana i sa Hrvatskom, koja ima veoma slične izazove na koje nailazim u Srbiji”, ističe ona i dodaje da je u kontaktu i sa jednim startapom iz Poljske koji radi asesment employer brenda, i pomaže im tako što daje inpute o domaćem tržištu i regionu, kako bi se proizvod prilagodio. “Uskoro ću i zvanično imati partnersku licencu koja će omogućiti globalnu perspektivu”, objašnjava naša sagovornica i dodaje:

Trenutno radim na dva projekta sa klijentima koji žele da uspostave EB procese, što me izuzetno raduje i mnogo sam srećna kada dođem u okruženje u kom se već prepoznaje važnost ove oblasti. Pored toga, vodim računa o polaznicima mog prvog online kursa, koji su već krenuli sa implementacijom nekih praksi, što me baš posebno ispunjava.

U periodu koji sledi, otkriva Katarina za kraj, planira i novu radionicu za koju kaže da donosi jedan nov koncept na naše tržište i direktno povezuje kreiranje nekog brenda kroz njegove ambasadore (što je, kaže, njena trenutno omiljena tema), a u drugoj polovini godine stiže i jedan događaj o kome ćemo pričati u nekom od narednih tekstova. Do tada, pratite njen blog – već sada možete pronaći mnogo zanimljivih stvari.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.