Katarina Šonjić pokreće Employer Branding agenciju Kat on coffe

Katarina Šonjić se Employer Brandingom u IT-ju bavi 4 godine – a sada pokreće svoju agenciju

'Kat on coffee' je nova agencija za Employer Branding koju je nedavno pokrenula Katarina Šonjić. Ovo je njena priča.

Katarina Šonjić na početku karijere tražila se u različitim oblastima, od digitalnog marketinga, prodaje, HR-a i organizacije događaja pa sve do Employer Brandinga – oblasti u kojoj se konačno osećala kao svoj na svom.

Od te 2017. godine u kompaniji Zuhlke preuzela je sve EB aktivnosti, što joj je omogućilo da se brzo razvije a, kako dodaje, imala je i sreću da prođe kroz Universumovu Employer Branding akademiju gde je dobila osnovu za kreiranje prve strategije. “Sklapanjem te teorije i mnogo eksperimentisanja u praksi sam kroz 3.5 godine aktivno prošla kroz skoro sve EB procese i dobro upoznala šta znači nositi ovako lepu ali i zahtevnu rolu”, objašnjava ona i dodaje:

Pored toga, od 2019. godine pišem blog Kat on Coffee i trudim se da inspirišem ljude da se bave ovom oblašću, ili da barem obrate pažnju na nju. Prošle godine sam kreirala i svoj prvi autorski kurs Uvod u Employer Branding svet sa Kat koji je lep start i početak za sve koji žele da upoznaju ovu oblast malo više. Trudila sam se da bude praktičan i da bude kurs koji bih i ja volela da prođem. Njegovo kreiranje pružilo mi je dodatne izazove ali i priliku da još bolje i dublje razumem kako ceo ovaj prelep svet izgleda.

Blog i kurs toliko su napredovali da je Katarina odlučila da je vreme za korak dalje i osnovala je istoimenu agenciju koja će se baviti edukacijom i konsultacijama u pomenutoj oblasti. O samom poslu i planovima naše sagovornice razgovaramo u nastavku teksta.

Domaće tržište ima veliku potrebu za Employer Branding specijalistima – i to je Katarina prepoznala

Iako se poslovno planiranje, a pogotovo pokretanje sopstvenog biznisa, posmatra kao vrlo strukturisan i jasno određen proces, Katarina nam je otkrila da za nju nije postojao jasan trenutak kada je odlučila da je to njen sledeći korak, ali ipak je osetila veliki nalet motivacije zbog pozitivnog feedback-a koji je dobijala. Ona dodaje:

Blog sam kreirala iz nekih potpuno drugih motiva i ambicija koje su bile orijentisane isključivo na moj izlazak iz komfor zone i skretanje pažnje na ovu temu. Nisam ni mogla da sanjam da ću sada pisati iz ove pozicije.

Ipak, da bi to ostvarila, naša sagovornica morala je da napusti sigurnost stabilnog posla u kompaniji i to je, kaže, bio prilično strašan i izazovan proces, pogotovo kada se uzme u obzir da je to mesto u okviru kog je bila zadovoljna i gde se sjajno razvijala. “Pritom, vezana sam za članove tima i to je dodatno otežalo ceo proces odlučivanja”, objašnjava ona i dodaje: 

Pri donošenju ovakvih odluka smatram da je mnogo važno da se okrenemo sebi i stvarima koje su nam zaista važne. Proces je jako turbulentan jer postoje dani kada si najmotivisanija osoba na svetu, kao i dani kada se pitaš šta ti je to trebalo u životu. Definitivno sam mnogo naučila o sebi dok sam vagala i planirala svoj karijerni razvoj.

Trenutna situacija koja se ogleda u povećanoj digitalizaciji i nezasićenju tržišta po pitanju Employer Branding-a su mi dodatno dali znak da je možda ovo idealan trenutak za start nove priče. Takođe, velika motivacija dolazi i iz želje da se povežem sa drugim tržištima i internacionalnim ekspertima, što se već sada dešava.

Uskoro stiže nova radionica, a u drugoj polovini godine i specijalan događaj

Cilj za Kat on coffee agenciju biće sledeći: pomoći poslodavcima da pravilnom postavkom EB procesa naprave velike pomake i ostvare željene rezultate. “Razumevanjem ove oblasti želim da podignem svest o važnosti brige o zaposlenima, iskrenoj i prilagođenoj komunikaciji i pomognem da na našim prostorima imamo još više uspešnih i sjajnih primera. Takođe, želim da doprinesem da veći broj talenata može da ostvari svoj potencijal u matičnoj zemlji, kao i da se smanji broj ljudi koji odlazi, jer ne može da pronađe posao”, navodi Katarina i dodaje:

Sebe posmatram kao enabler-a, osobu koja treba da pruži podršku organizaciji ili pojedincu da bolje razumeju EB, i da dalje samostalno nastave da implementiraju zdrave prakse i naravno ostvaruju svoje ciljeve.

U ovom trenutku sam se fokusirala na tri strima: edukaciju (kreiranjem autorskih kurseva, radionica i mentorskog programa želim da prenesem neke osnovne koncepte i prakse kroz koje sam i sama prošla), projekte (pomažem u procesu kreiranja strategije ili uspostavljanja procesa kako bi se ostvarile dobre osnove u organizacijama) i podršku (kroz konsultacije ili pronalaženje idealnih kandidata za EB rolu).

Naša sagovornica ističe i da se za ovu godinu fokusirala na Srbiju, iako u budućnosti želi da se poveže i sa drugim tržištima. “Ipak, smatram da je važno da krenem od primera i situacija koje su mi već poznate, da vidim i osetim svoj doprinos, pa da onda idem dalje. U regionu sam trenutno veoma povezana i sa Hrvatskom, koja ima veoma slične izazove na koje nailazim u Srbiji”, ističe ona i dodaje da je u kontaktu i sa jednim startapom iz Poljske koji radi asesment employer brenda, i pomaže im tako što daje inpute o domaćem tržištu i regionu, kako bi se proizvod prilagodio. “Uskoro ću i zvanično imati partnersku licencu koja će omogućiti globalnu perspektivu”, objašnjava naša sagovornica i dodaje:

Trenutno radim na dva projekta sa klijentima koji žele da uspostave EB procese, što me izuzetno raduje i mnogo sam srećna kada dođem u okruženje u kom se već prepoznaje važnost ove oblasti. Pored toga, vodim računa o polaznicima mog prvog online kursa, koji su već krenuli sa implementacijom nekih praksi, što me baš posebno ispunjava.

U periodu koji sledi, otkriva Katarina za kraj, planira i novu radionicu za koju kaže da donosi jedan nov koncept na naše tržište i direktno povezuje kreiranje nekog brenda kroz njegove ambasadore (što je, kaže, njena trenutno omiljena tema), a u drugoj polovini godine stiže i jedan događaj o kome ćemo pričati u nekom od narednih tekstova. Do tada, pratite njen blog – već sada možete pronaći mnogo zanimljivih stvari.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Zabava i zanimljivosti

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Web 3.0

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.

Karijere

Kako započeti karijeru u web3 – saveti programera

Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Tehnologija

Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

U auto industriji Španija nije izgradila ime kakvo je realno mogla da ima. Međutim, nova era traži nove heroje, a ova zemlja na Pirinejima ima važnog igrača koji bi mogao da promeni percepciju države u specifičnom automobilskom svetu.

Analiza

Više od $135 miliona investicija za srpske startape u 2021. godini

Prema godišnjem izveštaju Startup Genome, prošla godina bila je najuspešnija ikada za domaći startap ekosistem, a procentualno gledano u njega je uloženo čak 600% više investicija u odnosu na 2020.