Katarina Šonjić pokreće Employer Branding agenciju Kat on coffe

Katarina Šonjić se Employer Brandingom u IT-ju bavi 4 godine – a sada pokreće svoju agenciju

'Kat on coffee' je nova agencija za Employer Branding koju je nedavno pokrenula Katarina Šonjić. Ovo je njena priča.

Katarina Šonjić na početku karijere tražila se u različitim oblastima, od digitalnog marketinga, prodaje, HR-a i organizacije događaja pa sve do Employer Brandinga – oblasti u kojoj se konačno osećala kao svoj na svom.

Od te 2017. godine u kompaniji Zuhlke preuzela je sve EB aktivnosti, što joj je omogućilo da se brzo razvije a, kako dodaje, imala je i sreću da prođe kroz Universumovu Employer Branding akademiju gde je dobila osnovu za kreiranje prve strategije. “Sklapanjem te teorije i mnogo eksperimentisanja u praksi sam kroz 3.5 godine aktivno prošla kroz skoro sve EB procese i dobro upoznala šta znači nositi ovako lepu ali i zahtevnu rolu”, objašnjava ona i dodaje:

Pored toga, od 2019. godine pišem blog Kat on Coffee i trudim se da inspirišem ljude da se bave ovom oblašću, ili da barem obrate pažnju na nju. Prošle godine sam kreirala i svoj prvi autorski kurs Uvod u Employer Branding svet sa Kat koji je lep start i početak za sve koji žele da upoznaju ovu oblast malo više. Trudila sam se da bude praktičan i da bude kurs koji bih i ja volela da prođem. Njegovo kreiranje pružilo mi je dodatne izazove ali i priliku da još bolje i dublje razumem kako ceo ovaj prelep svet izgleda.

Blog i kurs toliko su napredovali da je Katarina odlučila da je vreme za korak dalje i osnovala je istoimenu agenciju koja će se baviti edukacijom i konsultacijama u pomenutoj oblasti. O samom poslu i planovima naše sagovornice razgovaramo u nastavku teksta.

Domaće tržište ima veliku potrebu za Employer Branding specijalistima – i to je Katarina prepoznala

Iako se poslovno planiranje, a pogotovo pokretanje sopstvenog biznisa, posmatra kao vrlo strukturisan i jasno određen proces, Katarina nam je otkrila da za nju nije postojao jasan trenutak kada je odlučila da je to njen sledeći korak, ali ipak je osetila veliki nalet motivacije zbog pozitivnog feedback-a koji je dobijala. Ona dodaje:

Blog sam kreirala iz nekih potpuno drugih motiva i ambicija koje su bile orijentisane isključivo na moj izlazak iz komfor zone i skretanje pažnje na ovu temu. Nisam ni mogla da sanjam da ću sada pisati iz ove pozicije.

Ipak, da bi to ostvarila, naša sagovornica morala je da napusti sigurnost stabilnog posla u kompaniji i to je, kaže, bio prilično strašan i izazovan proces, pogotovo kada se uzme u obzir da je to mesto u okviru kog je bila zadovoljna i gde se sjajno razvijala. “Pritom, vezana sam za članove tima i to je dodatno otežalo ceo proces odlučivanja”, objašnjava ona i dodaje: 

Pri donošenju ovakvih odluka smatram da je mnogo važno da se okrenemo sebi i stvarima koje su nam zaista važne. Proces je jako turbulentan jer postoje dani kada si najmotivisanija osoba na svetu, kao i dani kada se pitaš šta ti je to trebalo u životu. Definitivno sam mnogo naučila o sebi dok sam vagala i planirala svoj karijerni razvoj.

Trenutna situacija koja se ogleda u povećanoj digitalizaciji i nezasićenju tržišta po pitanju Employer Branding-a su mi dodatno dali znak da je možda ovo idealan trenutak za start nove priče. Takođe, velika motivacija dolazi i iz želje da se povežem sa drugim tržištima i internacionalnim ekspertima, što se već sada dešava.

Uskoro stiže nova radionica, a u drugoj polovini godine i specijalan događaj

Cilj za Kat on coffee agenciju biće sledeći: pomoći poslodavcima da pravilnom postavkom EB procesa naprave velike pomake i ostvare željene rezultate. “Razumevanjem ove oblasti želim da podignem svest o važnosti brige o zaposlenima, iskrenoj i prilagođenoj komunikaciji i pomognem da na našim prostorima imamo još više uspešnih i sjajnih primera. Takođe, želim da doprinesem da veći broj talenata može da ostvari svoj potencijal u matičnoj zemlji, kao i da se smanji broj ljudi koji odlazi, jer ne može da pronađe posao”, navodi Katarina i dodaje:

Sebe posmatram kao enabler-a, osobu koja treba da pruži podršku organizaciji ili pojedincu da bolje razumeju EB, i da dalje samostalno nastave da implementiraju zdrave prakse i naravno ostvaruju svoje ciljeve.

U ovom trenutku sam se fokusirala na tri strima: edukaciju (kreiranjem autorskih kurseva, radionica i mentorskog programa želim da prenesem neke osnovne koncepte i prakse kroz koje sam i sama prošla), projekte (pomažem u procesu kreiranja strategije ili uspostavljanja procesa kako bi se ostvarile dobre osnove u organizacijama) i podršku (kroz konsultacije ili pronalaženje idealnih kandidata za EB rolu).

Naša sagovornica ističe i da se za ovu godinu fokusirala na Srbiju, iako u budućnosti želi da se poveže i sa drugim tržištima. “Ipak, smatram da je važno da krenem od primera i situacija koje su mi već poznate, da vidim i osetim svoj doprinos, pa da onda idem dalje. U regionu sam trenutno veoma povezana i sa Hrvatskom, koja ima veoma slične izazove na koje nailazim u Srbiji”, ističe ona i dodaje da je u kontaktu i sa jednim startapom iz Poljske koji radi asesment employer brenda, i pomaže im tako što daje inpute o domaćem tržištu i regionu, kako bi se proizvod prilagodio. “Uskoro ću i zvanično imati partnersku licencu koja će omogućiti globalnu perspektivu”, objašnjava naša sagovornica i dodaje:

Trenutno radim na dva projekta sa klijentima koji žele da uspostave EB procese, što me izuzetno raduje i mnogo sam srećna kada dođem u okruženje u kom se već prepoznaje važnost ove oblasti. Pored toga, vodim računa o polaznicima mog prvog online kursa, koji su već krenuli sa implementacijom nekih praksi, što me baš posebno ispunjava.

U periodu koji sledi, otkriva Katarina za kraj, planira i novu radionicu za koju kaže da donosi jedan nov koncept na naše tržište i direktno povezuje kreiranje nekog brenda kroz njegove ambasadore (što je, kaže, njena trenutno omiljena tema), a u drugoj polovini godine stiže i jedan događaj o kome ćemo pričati u nekom od narednih tekstova. Do tada, pratite njen blog – već sada možete pronaći mnogo zanimljivih stvari.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

9 razloga zašto žene ne (p)ostaju preduzetnice

Čula sam više puta da žene preduzetnice njihove kolege muškarci doživljavaju 'neozbiljno' i 'da se ne bave pravim biznisima'. Zašto postoji takva reputacija, i da li je zaista tako? 

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Propustili ste

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.

Tehnologija

Crypto Lifers prvi je projekat umetnika Vladimira Popova koji nam otkriva kako je ušao u NFT svet

Da NFT i digitalna umetnost bazirana na blockchain tehnologiji nije prisutna samo u bogatim društvima i državama pokazuje nam i jedan od domaćin autora NFT kolekcije, Vladimir Popov. Njegov umetnički rad je već objavljen na internetu, a o tome ćemo govoriti u nastavku teksta.

Karijere

ProductDock organizuje ‘Rookie Boot Camp’ – tromesečnu praksu za studente i diplomce koji poznaju Javu

Program prakse biće organizovan u novosadskoj kancelariji ove kompanije od 1. marta, a otvorene su četiri pozicije za praksu. Na kraju programa, svi učesnici u skladu sa postignutim rezultatima imaće priliku za stalno zaposlenje u ProductDock-u.