Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Izabrali ste Kanban metodologiju, počeli da je primenjujete i – to nije dalo očekivane rezultate ili iziskuje više truda nego što ste očekivali. Možda je rešenje ipak u softveru?

Ukoliko ste IT poslodavac, a ne hvalite se nekom agilnom metodologijom koju koristite, retki ste poput jednoroga. To je skroz u redu, jer je agilnost uvela mnoge prednosti u poslovanje u najrazličitijim industrijama, u potpunosti ostavivši staru waterfall praksu za sobom.

Međutim, primena Scruma i kod nas malo manje poznatog Kanbana za neke ne donosi očekivane rezultate. Zapitali smo se zašto?

Zato što kompanije uglavnom uzimaju najpopularniji framework u tom trenutku. To posledično znači da najčešće nisu izabrale adekvatnu metodologiju za svoje timove, a vrlo često je nepravilno ili nepotpuno primenjuju. To je, sa jedne strane, očekivano. Prilikom promene principa rada potrebno je mnogo vremena, testiranja i omaški – osim ukoliko vam u tome ne pomaže softver, dodaje Ivana Soldatović, Product Owner softvera KANBANSI koji je razvio niški tim BAD SISTEMS:

Sam Kanban je, u suštini, veoma jednostavan za korišćenje, ali se timovi često susreću sa izazovima jer se ne upoznaju sa metodologijom pre nego što počnu da je primenjuju. U nekim slučajevima postoji i nedovoljno spremnosti od strane timova da se ova metodologija usvoji, a nikako ne smemo zaboraviti ni strpljenje, glavni faktor prilikom usvajanja svakog novog načina rada i organizovanja posla.

Kada uzmemo u obzir da Kanban, ma koliko bio jednostavan, ipak zahteva detaljno praćenje radnog procesa i praćenje aktivnosti svakog člana tima u svakom trenutku, što je manuelno vrlo teško izvodljivo, softveri poput KANBANSI-ja tada itekako imaju smisla jer su oni vaši digitalni Kanban Masteri.

Alat za praćenje razvoja projekta – u realnom vremenu

Ovaj konkretan softver namenjen je samozaposlenim pojedincima i preduzećima od 5 do 50 zaposlenih. Svi oni, kako navodi naša sagovornica, uopšte ne moraju da budu upoznati sa samom tehnologijom jer se većina funkcionalnosti razume i koristi intuitivno, dok su funkcionalnosti specifične za samu metodologiju opcionog karaktera i ne moraju ih svi koristiti.

Kao i većina domaćih softvera razvijanih od strane kompanija i KANBANSI je nastao kao rezultat internih potreba, a tim je pre početka njegovog kreiranja za svakodnevnu organizaciju posla koristio Trello i MeisterTask – do trenutka kada ovi alati više nisu mogli da zadovolje njihove potrebe. Tada su rešili da naprave sopstveni, dodaje Ivana:

Želeli smo da napravimo proizvod koji će pomoći pri organizaciji razvojnih procesa IT firmi ali smo tu ideju kasnije proširili i na firme iz drugih industrija. „Mi smo, u stvari, razvijali softver koji je menadžmentu trebalo da omogući bolji pregled svakog koraka razvoja projekata. Samim tim smo smanjili obim komunikacije između članova tima.

KANBANSI je, dakle, bio zamišljen kao alat za brz uvid i projekte, namenjen svim zainteresovanim stranama – vlasnicima, partnerima i klijentima. “Ovako zamišljen proizvod imao je samo neophodne informacije o projektu, kako se nepotrebni detalji ne bi gomilali. Većina tih informacija dolazila bi iz drugih internih alata koji su se koristili na dnevnom nivou. Međutim, i to se vremenom menjalo, kaže Ivana:

Pokazalo nam se da postoji potreba za interakcijom na samoj platformi. Nakon toga pojavila se i potreba za samoodrživim alatom sa sopstvenom bazom podataka. Zbog toga smo celokupnu strukturu morali da promenimo više puta.

Različiti paketi za različite potrebe

Od te inicijalne verzije softvera prošle su dve godine, a u međuvremenu se najviše radilo na načinu na koji je postavljena struktura organizacije što, kako navodi Ivana, ovaj softver posebno izdvaja od konkurencije, pored njegove jednostavnosti:

Ovaj alat funkcioniše tako da u okviru sveobuhvatnog paketa korisnici najpre kreiraju svoje organizacione jedinice, timove, a nakon toga panele u okviru istih na kojima se beleže aktivnosti. Jedna osoba može biti član više timova i u svakom od njih imati različiti zadatak.

Takođe, jedna od glavnih njegovih funkcionalnosti je „real time update“, opcija koja članovima tima omogućava da u realnom vremenu vide aktivnosti na panelu.

Korisnici takođe mogu da biraju između starter i business paketa i u okviru oba se nalaze sve funkcionalnosti koje rešenje nudi. “Starter paket je zamišljen kao rešenje za upravljanje sopstvenim projektima i u okviru ovog paketa korisnik ima opciju da istraži mogućnosti alata i odluči da pređe na business paket koji otvara nove mogućnosti, poput dodavanja saradnika i upravljanje timovima, kao i veći prostor za skladištenje”, dodaje Ivana.

Na taj način, čini se, izbegavamo da zagrizemo više nego što bi trebalo kada želimo da primenimo neku agilnu metodologiju, a verovatno ćemo izbeći i većinu grešaka koju timovi prave kada se opredele za Kanban. Za tim koji je razvijao ovaj softver, kaže Ivana, to znači povećanje broja korisnika iz meseca u mesec (iako još uvek ne žele da javno izlaze sa tim podatkom), a za samu Kanban metodologiju, nastalu još pedesetih godina prošlog veka, jedan potpuno novi život.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.