Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Izabrali ste Kanban metodologiju, počeli da je primenjujete i – to nije dalo očekivane rezultate ili iziskuje više truda nego što ste očekivali. Možda je rešenje ipak u softveru?

Ukoliko ste IT poslodavac, a ne hvalite se nekom agilnom metodologijom koju koristite, retki ste poput jednoroga. To je skroz u redu, jer je agilnost uvela mnoge prednosti u poslovanje u najrazličitijim industrijama, u potpunosti ostavivši staru waterfall praksu za sobom.

Međutim, primena Scruma i kod nas malo manje poznatog Kanbana za neke ne donosi očekivane rezultate. Zapitali smo se zašto?

Zato što kompanije uglavnom uzimaju najpopularniji framework u tom trenutku. To posledično znači da najčešće nisu izabrale adekvatnu metodologiju za svoje timove, a vrlo često je nepravilno ili nepotpuno primenjuju. To je, sa jedne strane, očekivano. Prilikom promene principa rada potrebno je mnogo vremena, testiranja i omaški – osim ukoliko vam u tome ne pomaže softver, dodaje Ivana Soldatović, Product Owner softvera KANBANSI koji je razvio niški tim BAD SISTEMS:

Sam Kanban je, u suštini, veoma jednostavan za korišćenje, ali se timovi često susreću sa izazovima jer se ne upoznaju sa metodologijom pre nego što počnu da je primenjuju. U nekim slučajevima postoji i nedovoljno spremnosti od strane timova da se ova metodologija usvoji, a nikako ne smemo zaboraviti ni strpljenje, glavni faktor prilikom usvajanja svakog novog načina rada i organizovanja posla.

Kada uzmemo u obzir da Kanban, ma koliko bio jednostavan, ipak zahteva detaljno praćenje radnog procesa i praćenje aktivnosti svakog člana tima u svakom trenutku, što je manuelno vrlo teško izvodljivo, softveri poput KANBANSI-ja tada itekako imaju smisla jer su oni vaši digitalni Kanban Masteri.

Alat za praćenje razvoja projekta – u realnom vremenu

Ovaj konkretan softver namenjen je samozaposlenim pojedincima i preduzećima od 5 do 50 zaposlenih. Svi oni, kako navodi naša sagovornica, uopšte ne moraju da budu upoznati sa samom tehnologijom jer se većina funkcionalnosti razume i koristi intuitivno, dok su funkcionalnosti specifične za samu metodologiju opcionog karaktera i ne moraju ih svi koristiti.

Kao i većina domaćih softvera razvijanih od strane kompanija i KANBANSI je nastao kao rezultat internih potreba, a tim je pre početka njegovog kreiranja za svakodnevnu organizaciju posla koristio Trello i MeisterTask – do trenutka kada ovi alati više nisu mogli da zadovolje njihove potrebe. Tada su rešili da naprave sopstveni, dodaje Ivana:

Želeli smo da napravimo proizvod koji će pomoći pri organizaciji razvojnih procesa IT firmi ali smo tu ideju kasnije proširili i na firme iz drugih industrija. „Mi smo, u stvari, razvijali softver koji je menadžmentu trebalo da omogući bolji pregled svakog koraka razvoja projekata. Samim tim smo smanjili obim komunikacije između članova tima.

KANBANSI je, dakle, bio zamišljen kao alat za brz uvid i projekte, namenjen svim zainteresovanim stranama – vlasnicima, partnerima i klijentima. “Ovako zamišljen proizvod imao je samo neophodne informacije o projektu, kako se nepotrebni detalji ne bi gomilali. Većina tih informacija dolazila bi iz drugih internih alata koji su se koristili na dnevnom nivou. Međutim, i to se vremenom menjalo, kaže Ivana:

Pokazalo nam se da postoji potreba za interakcijom na samoj platformi. Nakon toga pojavila se i potreba za samoodrživim alatom sa sopstvenom bazom podataka. Zbog toga smo celokupnu strukturu morali da promenimo više puta.

Različiti paketi za različite potrebe

Od te inicijalne verzije softvera prošle su dve godine, a u međuvremenu se najviše radilo na načinu na koji je postavljena struktura organizacije što, kako navodi Ivana, ovaj softver posebno izdvaja od konkurencije, pored njegove jednostavnosti:

Ovaj alat funkcioniše tako da u okviru sveobuhvatnog paketa korisnici najpre kreiraju svoje organizacione jedinice, timove, a nakon toga panele u okviru istih na kojima se beleže aktivnosti. Jedna osoba može biti član više timova i u svakom od njih imati različiti zadatak.

Takođe, jedna od glavnih njegovih funkcionalnosti je „real time update“, opcija koja članovima tima omogućava da u realnom vremenu vide aktivnosti na panelu.

Korisnici takođe mogu da biraju između starter i business paketa i u okviru oba se nalaze sve funkcionalnosti koje rešenje nudi. “Starter paket je zamišljen kao rešenje za upravljanje sopstvenim projektima i u okviru ovog paketa korisnik ima opciju da istraži mogućnosti alata i odluči da pređe na business paket koji otvara nove mogućnosti, poput dodavanja saradnika i upravljanje timovima, kao i veći prostor za skladištenje”, dodaje Ivana.

Na taj način, čini se, izbegavamo da zagrizemo više nego što bi trebalo kada želimo da primenimo neku agilnu metodologiju, a verovatno ćemo izbeći i većinu grešaka koju timovi prave kada se opredele za Kanban. Za tim koji je razvijao ovaj softver, kaže Ivana, to znači povećanje broja korisnika iz meseca u mesec (iako još uvek ne žele da javno izlaze sa tim podatkom), a za samu Kanban metodologiju, nastalu još pedesetih godina prošlog veka, jedan potpuno novi život.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.

Startapi i poslovanje

Kako je beogradski Intelisale porastao za vreme pandemije i prilagodio svoj posao trenutnim potrebama klijenata?

Vratite se koji mesec unazad i zapitajte se - koliko ste svoje poslovanje morali da prilagodite zahtevima klijenata čiji su biznisi bili direktno ili indirektno pogođeni pandemijom COVID-19?

Startapi i poslovanje

Upoznajte Stefana Feješa, najmlađeg programera koji radi u GitHubu i jedinog koji dolazi iz Srbije

Stefan Feješ ima 20 godina, fakultet bi trebalo da završi 2022. godine, a već je kreirao šesti najbrže rastući 'open source' projekat u 2018. godini, govorio na nekim od najpoznatijih 'tech' konferencija širom sveta, a prošlog meseca postao je i najmlađi član GitHub tima.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Startapi i poslovanje

ICT Hub Venture investirao u beogradski startap Trickest sa ciljem da se podrži razvoj rešenja u oblasti ‘cyber’ bezbednosti

ICT Hub Venture, investicioni fond sa sedištem u Beogradu koji ulaže u startape u ranoj fazi razvoja, investirao je u Trickest, beogradski startap koji se bavi 'cyber' bezbednošću. Cilj je da se podrži razvoj 'cloud-based' platforme koja će omogućiti dinamično testiranje radi pronalaska slabih tačaka i ranjivosti svakog sistema.