Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Izabrali ste Kanban metodologiju, počeli da je primenjujete i – to nije dalo očekivane rezultate ili iziskuje više truda nego što ste očekivali. Možda je rešenje ipak u softveru?

Ukoliko ste IT poslodavac, a ne hvalite se nekom agilnom metodologijom koju koristite, retki ste poput jednoroga. To je skroz u redu, jer je agilnost uvela mnoge prednosti u poslovanje u najrazličitijim industrijama, u potpunosti ostavivši staru waterfall praksu za sobom.

Međutim, primena Scruma i kod nas malo manje poznatog Kanbana za neke ne donosi očekivane rezultate. Zapitali smo se zašto?

Zato što kompanije uglavnom uzimaju najpopularniji framework u tom trenutku. To posledično znači da najčešće nisu izabrale adekvatnu metodologiju za svoje timove, a vrlo često je nepravilno ili nepotpuno primenjuju. To je, sa jedne strane, očekivano. Prilikom promene principa rada potrebno je mnogo vremena, testiranja i omaški – osim ukoliko vam u tome ne pomaže softver, dodaje Ivana Soldatović, Product Owner softvera KANBANSI koji je razvio niški tim BAD SISTEMS:

Sam Kanban je, u suštini, veoma jednostavan za korišćenje, ali se timovi često susreću sa izazovima jer se ne upoznaju sa metodologijom pre nego što počnu da je primenjuju. U nekim slučajevima postoji i nedovoljno spremnosti od strane timova da se ova metodologija usvoji, a nikako ne smemo zaboraviti ni strpljenje, glavni faktor prilikom usvajanja svakog novog načina rada i organizovanja posla.

Kada uzmemo u obzir da Kanban, ma koliko bio jednostavan, ipak zahteva detaljno praćenje radnog procesa i praćenje aktivnosti svakog člana tima u svakom trenutku, što je manuelno vrlo teško izvodljivo, softveri poput KANBANSI-ja tada itekako imaju smisla jer su oni vaši digitalni Kanban Masteri.

Alat za praćenje razvoja projekta – u realnom vremenu

Ovaj konkretan softver namenjen je samozaposlenim pojedincima i preduzećima od 5 do 50 zaposlenih. Svi oni, kako navodi naša sagovornica, uopšte ne moraju da budu upoznati sa samom tehnologijom jer se većina funkcionalnosti razume i koristi intuitivno, dok su funkcionalnosti specifične za samu metodologiju opcionog karaktera i ne moraju ih svi koristiti.

Kao i većina domaćih softvera razvijanih od strane kompanija i KANBANSI je nastao kao rezultat internih potreba, a tim je pre početka njegovog kreiranja za svakodnevnu organizaciju posla koristio Trello i MeisterTask – do trenutka kada ovi alati više nisu mogli da zadovolje njihove potrebe. Tada su rešili da naprave sopstveni, dodaje Ivana:

Želeli smo da napravimo proizvod koji će pomoći pri organizaciji razvojnih procesa IT firmi ali smo tu ideju kasnije proširili i na firme iz drugih industrija. „Mi smo, u stvari, razvijali softver koji je menadžmentu trebalo da omogući bolji pregled svakog koraka razvoja projekata. Samim tim smo smanjili obim komunikacije između članova tima.

KANBANSI je, dakle, bio zamišljen kao alat za brz uvid i projekte, namenjen svim zainteresovanim stranama – vlasnicima, partnerima i klijentima. “Ovako zamišljen proizvod imao je samo neophodne informacije o projektu, kako se nepotrebni detalji ne bi gomilali. Većina tih informacija dolazila bi iz drugih internih alata koji su se koristili na dnevnom nivou. Međutim, i to se vremenom menjalo, kaže Ivana:

Pokazalo nam se da postoji potreba za interakcijom na samoj platformi. Nakon toga pojavila se i potreba za samoodrživim alatom sa sopstvenom bazom podataka. Zbog toga smo celokupnu strukturu morali da promenimo više puta.

Različiti paketi za različite potrebe

Od te inicijalne verzije softvera prošle su dve godine, a u međuvremenu se najviše radilo na načinu na koji je postavljena struktura organizacije što, kako navodi Ivana, ovaj softver posebno izdvaja od konkurencije, pored njegove jednostavnosti:

Ovaj alat funkcioniše tako da u okviru sveobuhvatnog paketa korisnici najpre kreiraju svoje organizacione jedinice, timove, a nakon toga panele u okviru istih na kojima se beleže aktivnosti. Jedna osoba može biti član više timova i u svakom od njih imati različiti zadatak.

Takođe, jedna od glavnih njegovih funkcionalnosti je „real time update“, opcija koja članovima tima omogućava da u realnom vremenu vide aktivnosti na panelu.

Korisnici takođe mogu da biraju između starter i business paketa i u okviru oba se nalaze sve funkcionalnosti koje rešenje nudi. “Starter paket je zamišljen kao rešenje za upravljanje sopstvenim projektima i u okviru ovog paketa korisnik ima opciju da istraži mogućnosti alata i odluči da pređe na business paket koji otvara nove mogućnosti, poput dodavanja saradnika i upravljanje timovima, kao i veći prostor za skladištenje”, dodaje Ivana.

Na taj način, čini se, izbegavamo da zagrizemo više nego što bi trebalo kada želimo da primenimo neku agilnu metodologiju, a verovatno ćemo izbeći i većinu grešaka koju timovi prave kada se opredele za Kanban. Za tim koji je razvijao ovaj softver, kaže Ivana, to znači povećanje broja korisnika iz meseca u mesec (iako još uvek ne žele da javno izlaze sa tim podatkom), a za samu Kanban metodologiju, nastalu još pedesetih godina prošlog veka, jedan potpuno novi život.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Mobilno

Marko Obradović Edge: 5 saveta za bolju fotografiju mobilnim telefonom

Kako do najbolje fotografije sa vašeg odmora - uz pomoć pametnog telefona? Nagrađivani fotograf Marko Obradović Edge otkriva nam svojih 5 saveta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

Tehnologija

Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.