Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Izabrali ste Kanban metodologiju, počeli da je primenjujete i – to nije dalo očekivane rezultate ili iziskuje više truda nego što ste očekivali. Možda je rešenje ipak u softveru?

Ukoliko ste IT poslodavac, a ne hvalite se nekom agilnom metodologijom koju koristite, retki ste poput jednoroga. To je skroz u redu, jer je agilnost uvela mnoge prednosti u poslovanje u najrazličitijim industrijama, u potpunosti ostavivši staru waterfall praksu za sobom.

Međutim, primena Scruma i kod nas malo manje poznatog Kanbana za neke ne donosi očekivane rezultate. Zapitali smo se zašto?

Zato što kompanije uglavnom uzimaju najpopularniji framework u tom trenutku. To posledično znači da najčešće nisu izabrale adekvatnu metodologiju za svoje timove, a vrlo često je nepravilno ili nepotpuno primenjuju. To je, sa jedne strane, očekivano. Prilikom promene principa rada potrebno je mnogo vremena, testiranja i omaški – osim ukoliko vam u tome ne pomaže softver, dodaje Ivana Soldatović, Product Owner softvera KANBANSI koji je razvio niški tim BAD SISTEMS:

Sam Kanban je, u suštini, veoma jednostavan za korišćenje, ali se timovi često susreću sa izazovima jer se ne upoznaju sa metodologijom pre nego što počnu da je primenjuju. U nekim slučajevima postoji i nedovoljno spremnosti od strane timova da se ova metodologija usvoji, a nikako ne smemo zaboraviti ni strpljenje, glavni faktor prilikom usvajanja svakog novog načina rada i organizovanja posla.

Kada uzmemo u obzir da Kanban, ma koliko bio jednostavan, ipak zahteva detaljno praćenje radnog procesa i praćenje aktivnosti svakog člana tima u svakom trenutku, što je manuelno vrlo teško izvodljivo, softveri poput KANBANSI-ja tada itekako imaju smisla jer su oni vaši digitalni Kanban Masteri.

Alat za praćenje razvoja projekta – u realnom vremenu

Ovaj konkretan softver namenjen je samozaposlenim pojedincima i preduzećima od 5 do 50 zaposlenih. Svi oni, kako navodi naša sagovornica, uopšte ne moraju da budu upoznati sa samom tehnologijom jer se većina funkcionalnosti razume i koristi intuitivno, dok su funkcionalnosti specifične za samu metodologiju opcionog karaktera i ne moraju ih svi koristiti.

Kao i većina domaćih softvera razvijanih od strane kompanija i KANBANSI je nastao kao rezultat internih potreba, a tim je pre početka njegovog kreiranja za svakodnevnu organizaciju posla koristio Trello i MeisterTask – do trenutka kada ovi alati više nisu mogli da zadovolje njihove potrebe. Tada su rešili da naprave sopstveni, dodaje Ivana:

Želeli smo da napravimo proizvod koji će pomoći pri organizaciji razvojnih procesa IT firmi ali smo tu ideju kasnije proširili i na firme iz drugih industrija. „Mi smo, u stvari, razvijali softver koji je menadžmentu trebalo da omogući bolji pregled svakog koraka razvoja projekata. Samim tim smo smanjili obim komunikacije između članova tima.

KANBANSI je, dakle, bio zamišljen kao alat za brz uvid i projekte, namenjen svim zainteresovanim stranama – vlasnicima, partnerima i klijentima. “Ovako zamišljen proizvod imao je samo neophodne informacije o projektu, kako se nepotrebni detalji ne bi gomilali. Većina tih informacija dolazila bi iz drugih internih alata koji su se koristili na dnevnom nivou. Međutim, i to se vremenom menjalo, kaže Ivana:

Pokazalo nam se da postoji potreba za interakcijom na samoj platformi. Nakon toga pojavila se i potreba za samoodrživim alatom sa sopstvenom bazom podataka. Zbog toga smo celokupnu strukturu morali da promenimo više puta.

Različiti paketi za različite potrebe

Od te inicijalne verzije softvera prošle su dve godine, a u međuvremenu se najviše radilo na načinu na koji je postavljena struktura organizacije što, kako navodi Ivana, ovaj softver posebno izdvaja od konkurencije, pored njegove jednostavnosti:

Ovaj alat funkcioniše tako da u okviru sveobuhvatnog paketa korisnici najpre kreiraju svoje organizacione jedinice, timove, a nakon toga panele u okviru istih na kojima se beleže aktivnosti. Jedna osoba može biti član više timova i u svakom od njih imati različiti zadatak.

Takođe, jedna od glavnih njegovih funkcionalnosti je „real time update“, opcija koja članovima tima omogućava da u realnom vremenu vide aktivnosti na panelu.

Korisnici takođe mogu da biraju između starter i business paketa i u okviru oba se nalaze sve funkcionalnosti koje rešenje nudi. “Starter paket je zamišljen kao rešenje za upravljanje sopstvenim projektima i u okviru ovog paketa korisnik ima opciju da istraži mogućnosti alata i odluči da pređe na business paket koji otvara nove mogućnosti, poput dodavanja saradnika i upravljanje timovima, kao i veći prostor za skladištenje”, dodaje Ivana.

Na taj način, čini se, izbegavamo da zagrizemo više nego što bi trebalo kada želimo da primenimo neku agilnu metodologiju, a verovatno ćemo izbeći i većinu grešaka koju timovi prave kada se opredele za Kanban. Za tim koji je razvijao ovaj softver, kaže Ivana, to znači povećanje broja korisnika iz meseca u mesec (iako još uvek ne žele da javno izlaze sa tim podatkom), a za samu Kanban metodologiju, nastalu još pedesetih godina prošlog veka, jedan potpuno novi život.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.

Tehnologija

Koji izazovi najviše muče QA inženjere?

Glavni zadatak QA inženjera je da bude podrška obezbeđivanju kvaliteta proizvoda. Zvuči lako, zar ne? U praksi, naravno, nije tako.

Internet marketing

Novi Chrome uvodi promene koje će razdrmati oblast digitalnog oglašavanja

Nedavno održana Google I/O konferencija dala nam je bolji uvid u promene koje će uskoro zahvatiti Chrome. Kako će one uticati na korisnike, ali i na oglašivače, pročitajte u nastavku teksta.

Internet marketing

Pogled iz rovova: Kako urednik medija Ad Age vidi budućnost marketinških agencija?

Urednik medija Ad Age, uoči svog predavanja na konferenciji Digital Day, otkriva nam koje promene očekuju agencije u narednom periodu, sa kakvim se opasnostima suočavaju i, najbitnije - kako mogu da ih prevaziđu.