Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Izabrali ste Kanban metodologiju, počeli da je primenjujete i – to nije dalo očekivane rezultate ili iziskuje više truda nego što ste očekivali. Možda je rešenje ipak u softveru?

Ukoliko ste IT poslodavac, a ne hvalite se nekom agilnom metodologijom koju koristite, retki ste poput jednoroga. To je skroz u redu, jer je agilnost uvela mnoge prednosti u poslovanje u najrazličitijim industrijama, u potpunosti ostavivši staru waterfall praksu za sobom.

Međutim, primena Scruma i kod nas malo manje poznatog Kanbana za neke ne donosi očekivane rezultate. Zapitali smo se zašto?

Zato što kompanije uglavnom uzimaju najpopularniji framework u tom trenutku. To posledično znači da najčešće nisu izabrale adekvatnu metodologiju za svoje timove, a vrlo često je nepravilno ili nepotpuno primenjuju. To je, sa jedne strane, očekivano. Prilikom promene principa rada potrebno je mnogo vremena, testiranja i omaški – osim ukoliko vam u tome ne pomaže softver, dodaje Ivana Soldatović, Product Owner softvera KANBANSI koji je razvio niški tim BAD SISTEMS:

Sam Kanban je, u suštini, veoma jednostavan za korišćenje, ali se timovi često susreću sa izazovima jer se ne upoznaju sa metodologijom pre nego što počnu da je primenjuju. U nekim slučajevima postoji i nedovoljno spremnosti od strane timova da se ova metodologija usvoji, a nikako ne smemo zaboraviti ni strpljenje, glavni faktor prilikom usvajanja svakog novog načina rada i organizovanja posla.

Kada uzmemo u obzir da Kanban, ma koliko bio jednostavan, ipak zahteva detaljno praćenje radnog procesa i praćenje aktivnosti svakog člana tima u svakom trenutku, što je manuelno vrlo teško izvodljivo, softveri poput KANBANSI-ja tada itekako imaju smisla jer su oni vaši digitalni Kanban Masteri.

Alat za praćenje razvoja projekta – u realnom vremenu

Ovaj konkretan softver namenjen je samozaposlenim pojedincima i preduzećima od 5 do 50 zaposlenih. Svi oni, kako navodi naša sagovornica, uopšte ne moraju da budu upoznati sa samom tehnologijom jer se većina funkcionalnosti razume i koristi intuitivno, dok su funkcionalnosti specifične za samu metodologiju opcionog karaktera i ne moraju ih svi koristiti.

Kao i većina domaćih softvera razvijanih od strane kompanija i KANBANSI je nastao kao rezultat internih potreba, a tim je pre početka njegovog kreiranja za svakodnevnu organizaciju posla koristio Trello i MeisterTask – do trenutka kada ovi alati više nisu mogli da zadovolje njihove potrebe. Tada su rešili da naprave sopstveni, dodaje Ivana:

Želeli smo da napravimo proizvod koji će pomoći pri organizaciji razvojnih procesa IT firmi ali smo tu ideju kasnije proširili i na firme iz drugih industrija. „Mi smo, u stvari, razvijali softver koji je menadžmentu trebalo da omogući bolji pregled svakog koraka razvoja projekata. Samim tim smo smanjili obim komunikacije između članova tima.

KANBANSI je, dakle, bio zamišljen kao alat za brz uvid i projekte, namenjen svim zainteresovanim stranama – vlasnicima, partnerima i klijentima. “Ovako zamišljen proizvod imao je samo neophodne informacije o projektu, kako se nepotrebni detalji ne bi gomilali. Većina tih informacija dolazila bi iz drugih internih alata koji su se koristili na dnevnom nivou. Međutim, i to se vremenom menjalo, kaže Ivana:

Pokazalo nam se da postoji potreba za interakcijom na samoj platformi. Nakon toga pojavila se i potreba za samoodrživim alatom sa sopstvenom bazom podataka. Zbog toga smo celokupnu strukturu morali da promenimo više puta.

Različiti paketi za različite potrebe

Od te inicijalne verzije softvera prošle su dve godine, a u međuvremenu se najviše radilo na načinu na koji je postavljena struktura organizacije što, kako navodi Ivana, ovaj softver posebno izdvaja od konkurencije, pored njegove jednostavnosti:

Ovaj alat funkcioniše tako da u okviru sveobuhvatnog paketa korisnici najpre kreiraju svoje organizacione jedinice, timove, a nakon toga panele u okviru istih na kojima se beleže aktivnosti. Jedna osoba može biti član više timova i u svakom od njih imati različiti zadatak.

Takođe, jedna od glavnih njegovih funkcionalnosti je „real time update“, opcija koja članovima tima omogućava da u realnom vremenu vide aktivnosti na panelu.

Korisnici takođe mogu da biraju između starter i business paketa i u okviru oba se nalaze sve funkcionalnosti koje rešenje nudi. “Starter paket je zamišljen kao rešenje za upravljanje sopstvenim projektima i u okviru ovog paketa korisnik ima opciju da istraži mogućnosti alata i odluči da pređe na business paket koji otvara nove mogućnosti, poput dodavanja saradnika i upravljanje timovima, kao i veći prostor za skladištenje”, dodaje Ivana.

Na taj način, čini se, izbegavamo da zagrizemo više nego što bi trebalo kada želimo da primenimo neku agilnu metodologiju, a verovatno ćemo izbeći i većinu grešaka koju timovi prave kada se opredele za Kanban. Za tim koji je razvijao ovaj softver, kaže Ivana, to znači povećanje broja korisnika iz meseca u mesec (iako još uvek ne žele da javno izlaze sa tim podatkom), a za samu Kanban metodologiju, nastalu još pedesetih godina prošlog veka, jedan potpuno novi život.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.