Cartizz: Od nule do Internet prodavnice za manje od 24 časa

Kako do Internet prodavnice za manje od 24 časa?

Vladan Dobrenov pokrenuo je Cartizz kao odgovor na komplikovan i dugotrajan proces izrade web prodavnice. U razgovoru za Netokraciju otkriva nam kako servis funkcioniše i kome je namenjen.

U periodu u kom je internet trgovina doživela astronomski rast, sasvim je OK reći da više i vrapci na grani znaju da e-commerce nije nikakva budućnost, već realna sadašnjost koja je mnogim biznisima u vreme globalne pandemije pomogla da prevaziđu lockdown, pa čak i lansiraju nove proizvode ili usluge.

Cena ulaska u Internet trgovinu značajno se spustila tokom proteklih godina, a pored novih mogućnosti koje takav vid trgovine donosi, trgovci su danas suočeni i sa novim izazovima – kako odabrati pouzdano, jednostavno i prihvatljivo rešenje koje će im pomoći da pokrenu i razviju svoj digitalni biznis? Da li se obratiti specijalizovanoj agenciji ili potražiti par developera i dizajnera koji će osmisliti nekakav web shop? Gde uopšte započeti potragu za idejama i znanjem?

Pitanja je zaista mnogo, ali odgovor na svako od njih mogao bi doći u vidu domaćeg servisa Cartizz koji svojim korisnicima nudi ključ-u-ruke rešenje za pokretanje web prodavnice, optimizovano i pregledno iskustvo kupovine, te mobilne aplikacije za zaokruženo shopping iskustvo. O čemu je tačno reč, otkrivamo u razgovoru sa osnivačem ovog servisa.

Od nule do Internet prodavnice za manje od 24h

Već dugi niz godina Vladan Dobrenov radi sa ljudima i biznisima kako bi im pomogao u ostvarenju njihovih poslovnih ideja. Iako je u osnovi grafički dizajner, Vladan se sa svojim studijem Art & Code vremenom specijalizovao za razvoj startapa. Bilo da su u pitanju digitalni ili fizički proizvodi ili kompletan biznis, naš sagovornik radio je sa klijentima na svemu – od izrade osnovne ideje, pa sve do krajnjeg cilja tj. izlaska na tržište.

Kao posledica dugogodišnjeg iskustva, nastao je i Cartizz koji je u osnovi zamišljen kao servis koji ima za cilj da omogući svakom ko ima neku vrstu proizvoda da ga ponudi na online tržištu u kratkom roku i uz minimalna ulaganja – bez nekog opsežnog predznanja za njegovu upotrebu.

U prevodu, to je jednostavan upravljački sistem putem kojeg trgovci za kratko vreme mogu da pokrenu svoju internet prodavnicu kroz odabir predefinisanih izgleda i funkcionalnosti, ali uz pojedine odlike koje ga čine jedinstvenim na tržištu o čemu je Dobrenov i govorio za Netokraciju.

Ukoliko znate da koristite Facebook, znaćete da upravljate proizvodima u sklopu jednostavnog interfejsa koji Cartizz nudi svojim korisnicima – trgovcima.

Na početku razgovora, zanimalo nas je po čemu se Cartizz razlikuje od konkurencije koja je prisutna kako kroz internacionalna rešenja, tako i kroz lokalne servise namenjene domaćem tržištu. Vladan kaže da ga raduje to što postoji dosta dobrih e-commerce rešenja koja nude mogućnosti za kreiranje web prodavnice u što kraćem roku, ali da je Cartizz jedini koji nudi full managed service tj. poslovni model prema kojem se svakom klijentu dodeljuje profesionalac za integraciju ovog sistema, a koji ima zadatak da sasluša klijenta i njegove potrebe i na osnovu tih informacija prilagodi servis njegovom biznisu:

Prednost jednog lokalizovanog sistema ogleda se prvenstveno u sistemu koji je u potpunosti prilagođen domaćem tržištu. Pažljivo smo osluškivali šta je to što muči domaće trgovce i potrudili se da budemo uz njih prilikom pokretanja same prodavnice. Takav sistem je lakši i brži za implementaciju jer se klijenti i Cartizz integratori lako sporazumevaju.

U saradnji sa našim timom, klijent definiše potrebe biznisa i na kraju procesa dobija brendiran webshop i gotove mobilne aplikacije – nekada i za manje od 24 časa. Kompletnom ponudom i proizvodima klijent upravlja preko Cartizz sistema čije je korišćenje toliko uprošćeno da korisnicima često kažemo da ukoliko znaju da koriste Facebook, znaće i Cartizz.

S druge strane, ono po čemu se Cartizz možda i najviše razlikuje jeste to što trgovcima nudi i rešenje za mobilne aplikacije kako bi svojim kupcima ponudili još elegantnije iskustvo online trgovine. Same aplikacije u potpunosti su sinhronizovane sa web prodavnicom gde trgovac sa lakoćom ažurira proizvode, šalje obaveštenja o promocijama, akcijama i popustima, a sve to kroz sistem notifikacija i email obaveštenja:

Kupci koji preuzmu aplikaciju jednim su klikom u prodavnici, a sistem notifikacija trgovcima pruža mogućnost da svoje korisnike obaveste o pogodnostima vezanim za proizvode ili usluge. U ovom trenutku, Cartizz svojim klijentima nudi mogućnost brendiranih aplikacija na App Store, Google Play i Huawei App Gallery prodavnici čime smo pokrili najveći deo mobilnog tržišta i postarali se da našim korisnicima obezbedimo jedan moderan pristup poslovanju.

Brendirane web shop aplikacije predstavljaju produžetak ličnog brenda i dodatni kanal za trgovinu, a dostupne su na svim vodećim mobilnim platformama.

Potvrda ideje na srpskom tržištu – sledeća stanica lansiranje u regionu

Razgovarajući sa Vladanom o skaliranju samog biznisa, dotakli smo se i postojećih korisnika. Netokracijin sagovornik otkriva da je Cartizz lansiran pre samo pola godine i da se tim već sada može pohvaliti trocifrenim brojem zadovoljnih klijenata – cifrom koja deluje optimistično i koja kompaniji potvrđuje da su napravili proizvod koji zadovoljava potrebe mnogih biznisa sa sebi svojstvenim potrebama:

Klijenti sve više razumeju koje benefite dobijaju izlaskom na online tržište, sve više su spremni da ulažu u tom pravcu.

Od trgovaca koji u ovom trenutku koriste Cartizz, Dobrenov kaže da se tu nalaze mali proizvođači prehrambrenih proizvoda, kreatori garderobe, zanatlije i umetnici, ali i oni trgovci koji prodaju ekskluzivnu robu i koji imaju specijalizovane prodavnice. On dodaje da pandemija jeste uticala na trgovce tako što ih je naterala da razmišljaju o online trgovini, ali da će i COVID-19 proći – ono što će ostati jesu nove navike potrošača koji sada više nego ikada pridaju značaj digitalnim kanalima kupovine.

Govoreći na temu finansiranja, Vladan otkriva da je Cartizz u 100% vlasništvu osnivača, te da je tim uspeo da razvije čitavu stvar od nule zahvaljujući sopstvenim sredstvima i znanju. Dobrenov ne skriva da je do sada bilo nekoliko ponuda iz inostranstva da se kupi deo kompanije, ali su sve odbijene jer pored novca nije bilo drugih vrednosti koje bi unapredile biznis – vrednosti koje su čak i potrebnije od samog novca:

Do kraja godine planiramo da lansiramo Cartizz 2.0 koji će biti još moćniji i koji će biti spreman za rast van granica naše zemlje. Imajući to na umu, naša vrata su otvorena za investitore koji znanjem o radu na startapima i konekcijama mogu pomoći da Cartizz postane planetarno poznat.

Brendiranje i društvene mreže kao dodatne usluge za trgovce čiji biznisi rastu

Ono što odvaja Cartizz, od recimo, agencijskog pristupa u okviru kojeg trgovac sarađuje sa developerima i dizajnerima koji za potrebe njegovog biznisa kreiraju unikatno rešenje bazirano na nekoj od postojećih tehnologija, jeste pre svega cena koja je prilagođena onim biznisima koji su tek na početku. Cartizz inicijalna instalacija iznosi 365 evra, nakon koje korisnici imaju tri meseca besplatnog održavanja, a nakon toga mesečno održavanje je 35 evra gde korisnici u sklopu cene imaju uračunat hosting, oficijalni email inbox, izlistavanje aplikacija na prodavnicama i ljubaznu tehničku podršku kada im je potrebna.

Međutim, Vladan i njegov tim poželeli su da odu korak dalje, te su svoje dugogodišnje iskustvo pretočili u set dodatnih usluga koje su trgovcima ponudili u vidu mesečne pretplate ili jednokratnih paketa, a tiču se dizajnerskih usluga, grafičkih paketa, te dizajna ambalaže tj. fizičkog proizvoda, ali i usluga fotografisanja i video usluga. Na pitanje Netokracije zašto je tim odlučio da servise usluge proširi dodatnim uslugama, Dobrenov odgovara:

Zbog svog prethodnog iskustva znam koliko je komplikovano svakom pojedincu koji počinje biznis ili ga podiže na sledeću lestvicu, da objedini sve ono što mu je potrebno kako bi na kraju došao do krajnjeg kupca.

Otuda smo osmislili koncept da uz Cartizz sistem koji je ozbiljan alat za online prodaju, mi možemo da pomognemo klijentima i oko ostalih važnih stvari koje su neophodne da bi prodaja funkcionisala, a to su na prvom mestu dobar logotip i brend identitet, kvalitetno pakovanje i ambalaža, prisutnost na društvenim mrežama i na kraju svi znamo da dobra fotografija govori mnogo o samom proizvodu a video zapis kao reklama je najbolje sredstvo za prodaju.

Naš sagovornik dodaje da su sve navedene usluge dodatne i da se za njih klijenti mogu odlučiti u bilo kom trenutku, to jest onda kada osete da im posao raste i da je vreme da svoj biznis podignu na viši nivo.

Širenje prodajnog tima, a potom i širenje na nova tržišta

Za kraj, zanimalo nas je koji su kratkoročni, a koji dugoročni planovi za Cartizz? Iako nam je Vladan već otkrio da je u planu Cartizz 2.0 i izlazak na regionalno, te potom i globalno tržište, naš sagovornik kaže da je primarni cilj dostići željeni target po pitanju broja korisnika koji će timu obezbediti sigurne prihode i učiniti servis stabilnim na duge staze.

“Što se tiče razvoja koji je u toku, Cartizz 2.0 bi trebao da bude spreman do kraja ove godine, a on će nam otvoriti mogućnost da se pojavimo na tržištima u regionu kao i u svetu”, ističe Dobrenov i dodaje da je tim već porastao za još tri radna mesta, pri čemu je fokus trenutno na stvaranju još boljeg i većeg prodajnog tima – a za ta mesta su uveliko otvorene i pozicije.

Za kraj, Vladan ističe da bi tim voleo da investicija prepozna njih, a ne da oni tragaju za njom. “Otvoreni smo za razgovore sa investitorima koji prepoznaju vrednost ovog projekta i koji pored novca žele da investiraju svoje znanje i iskustvo u Cartizz, te koji istinski veruju da bi internet trgovina trebala da bude dostupna što većem broju trgovaca sada kada je potreba kupaca konačno tu”, zaključuje Dobrenov.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.