Cartizz: Od nule do Internet prodavnice za manje od 24 časa

Kako do Internet prodavnice za manje od 24 časa?

Vladan Dobrenov pokrenuo je Cartizz kao odgovor na komplikovan i dugotrajan proces izrade web prodavnice. U razgovoru za Netokraciju otkriva nam kako servis funkcioniše i kome je namenjen.

U periodu u kom je internet trgovina doživela astronomski rast, sasvim je OK reći da više i vrapci na grani znaju da e-commerce nije nikakva budućnost, već realna sadašnjost koja je mnogim biznisima u vreme globalne pandemije pomogla da prevaziđu lockdown, pa čak i lansiraju nove proizvode ili usluge.

Cena ulaska u Internet trgovinu značajno se spustila tokom proteklih godina, a pored novih mogućnosti koje takav vid trgovine donosi, trgovci su danas suočeni i sa novim izazovima – kako odabrati pouzdano, jednostavno i prihvatljivo rešenje koje će im pomoći da pokrenu i razviju svoj digitalni biznis? Da li se obratiti specijalizovanoj agenciji ili potražiti par developera i dizajnera koji će osmisliti nekakav web shop? Gde uopšte započeti potragu za idejama i znanjem?

Pitanja je zaista mnogo, ali odgovor na svako od njih mogao bi doći u vidu domaćeg servisa Cartizz koji svojim korisnicima nudi ključ-u-ruke rešenje za pokretanje web prodavnice, optimizovano i pregledno iskustvo kupovine, te mobilne aplikacije za zaokruženo shopping iskustvo. O čemu je tačno reč, otkrivamo u razgovoru sa osnivačem ovog servisa.

Od nule do Internet prodavnice za manje od 24h

Već dugi niz godina Vladan Dobrenov radi sa ljudima i biznisima kako bi im pomogao u ostvarenju njihovih poslovnih ideja. Iako je u osnovi grafički dizajner, Vladan se sa svojim studijem Art & Code vremenom specijalizovao za razvoj startapa. Bilo da su u pitanju digitalni ili fizički proizvodi ili kompletan biznis, naš sagovornik radio je sa klijentima na svemu – od izrade osnovne ideje, pa sve do krajnjeg cilja tj. izlaska na tržište.

Kao posledica dugogodišnjeg iskustva, nastao je i Cartizz koji je u osnovi zamišljen kao servis koji ima za cilj da omogući svakom ko ima neku vrstu proizvoda da ga ponudi na online tržištu u kratkom roku i uz minimalna ulaganja – bez nekog opsežnog predznanja za njegovu upotrebu.

U prevodu, to je jednostavan upravljački sistem putem kojeg trgovci za kratko vreme mogu da pokrenu svoju internet prodavnicu kroz odabir predefinisanih izgleda i funkcionalnosti, ali uz pojedine odlike koje ga čine jedinstvenim na tržištu o čemu je Dobrenov i govorio za Netokraciju.

Ukoliko znate da koristite Facebook, znaćete da upravljate proizvodima u sklopu jednostavnog interfejsa koji Cartizz nudi svojim korisnicima – trgovcima.

Na početku razgovora, zanimalo nas je po čemu se Cartizz razlikuje od konkurencije koja je prisutna kako kroz internacionalna rešenja, tako i kroz lokalne servise namenjene domaćem tržištu. Vladan kaže da ga raduje to što postoji dosta dobrih e-commerce rešenja koja nude mogućnosti za kreiranje web prodavnice u što kraćem roku, ali da je Cartizz jedini koji nudi full managed service tj. poslovni model prema kojem se svakom klijentu dodeljuje profesionalac za integraciju ovog sistema, a koji ima zadatak da sasluša klijenta i njegove potrebe i na osnovu tih informacija prilagodi servis njegovom biznisu:

Prednost jednog lokalizovanog sistema ogleda se prvenstveno u sistemu koji je u potpunosti prilagođen domaćem tržištu. Pažljivo smo osluškivali šta je to što muči domaće trgovce i potrudili se da budemo uz njih prilikom pokretanja same prodavnice. Takav sistem je lakši i brži za implementaciju jer se klijenti i Cartizz integratori lako sporazumevaju.

U saradnji sa našim timom, klijent definiše potrebe biznisa i na kraju procesa dobija brendiran webshop i gotove mobilne aplikacije – nekada i za manje od 24 časa. Kompletnom ponudom i proizvodima klijent upravlja preko Cartizz sistema čije je korišćenje toliko uprošćeno da korisnicima često kažemo da ukoliko znaju da koriste Facebook, znaće i Cartizz.

S druge strane, ono po čemu se Cartizz možda i najviše razlikuje jeste to što trgovcima nudi i rešenje za mobilne aplikacije kako bi svojim kupcima ponudili još elegantnije iskustvo online trgovine. Same aplikacije u potpunosti su sinhronizovane sa web prodavnicom gde trgovac sa lakoćom ažurira proizvode, šalje obaveštenja o promocijama, akcijama i popustima, a sve to kroz sistem notifikacija i email obaveštenja:

Kupci koji preuzmu aplikaciju jednim su klikom u prodavnici, a sistem notifikacija trgovcima pruža mogućnost da svoje korisnike obaveste o pogodnostima vezanim za proizvode ili usluge. U ovom trenutku, Cartizz svojim klijentima nudi mogućnost brendiranih aplikacija na App Store, Google Play i Huawei App Gallery prodavnici čime smo pokrili najveći deo mobilnog tržišta i postarali se da našim korisnicima obezbedimo jedan moderan pristup poslovanju.

Brendirane web shop aplikacije predstavljaju produžetak ličnog brenda i dodatni kanal za trgovinu, a dostupne su na svim vodećim mobilnim platformama.

Potvrda ideje na srpskom tržištu – sledeća stanica lansiranje u regionu

Razgovarajući sa Vladanom o skaliranju samog biznisa, dotakli smo se i postojećih korisnika. Netokracijin sagovornik otkriva da je Cartizz lansiran pre samo pola godine i da se tim već sada može pohvaliti trocifrenim brojem zadovoljnih klijenata – cifrom koja deluje optimistično i koja kompaniji potvrđuje da su napravili proizvod koji zadovoljava potrebe mnogih biznisa sa sebi svojstvenim potrebama:

Klijenti sve više razumeju koje benefite dobijaju izlaskom na online tržište, sve više su spremni da ulažu u tom pravcu.

Od trgovaca koji u ovom trenutku koriste Cartizz, Dobrenov kaže da se tu nalaze mali proizvođači prehrambrenih proizvoda, kreatori garderobe, zanatlije i umetnici, ali i oni trgovci koji prodaju ekskluzivnu robu i koji imaju specijalizovane prodavnice. On dodaje da pandemija jeste uticala na trgovce tako što ih je naterala da razmišljaju o online trgovini, ali da će i COVID-19 proći – ono što će ostati jesu nove navike potrošača koji sada više nego ikada pridaju značaj digitalnim kanalima kupovine.

Govoreći na temu finansiranja, Vladan otkriva da je Cartizz u 100% vlasništvu osnivača, te da je tim uspeo da razvije čitavu stvar od nule zahvaljujući sopstvenim sredstvima i znanju. Dobrenov ne skriva da je do sada bilo nekoliko ponuda iz inostranstva da se kupi deo kompanije, ali su sve odbijene jer pored novca nije bilo drugih vrednosti koje bi unapredile biznis – vrednosti koje su čak i potrebnije od samog novca:

Do kraja godine planiramo da lansiramo Cartizz 2.0 koji će biti još moćniji i koji će biti spreman za rast van granica naše zemlje. Imajući to na umu, naša vrata su otvorena za investitore koji znanjem o radu na startapima i konekcijama mogu pomoći da Cartizz postane planetarno poznat.

Brendiranje i društvene mreže kao dodatne usluge za trgovce čiji biznisi rastu

Ono što odvaja Cartizz, od recimo, agencijskog pristupa u okviru kojeg trgovac sarađuje sa developerima i dizajnerima koji za potrebe njegovog biznisa kreiraju unikatno rešenje bazirano na nekoj od postojećih tehnologija, jeste pre svega cena koja je prilagođena onim biznisima koji su tek na početku. Cartizz inicijalna instalacija iznosi 365 evra, nakon koje korisnici imaju tri meseca besplatnog održavanja, a nakon toga mesečno održavanje je 35 evra gde korisnici u sklopu cene imaju uračunat hosting, oficijalni email inbox, izlistavanje aplikacija na prodavnicama i ljubaznu tehničku podršku kada im je potrebna.

Međutim, Vladan i njegov tim poželeli su da odu korak dalje, te su svoje dugogodišnje iskustvo pretočili u set dodatnih usluga koje su trgovcima ponudili u vidu mesečne pretplate ili jednokratnih paketa, a tiču se dizajnerskih usluga, grafičkih paketa, te dizajna ambalaže tj. fizičkog proizvoda, ali i usluga fotografisanja i video usluga. Na pitanje Netokracije zašto je tim odlučio da servise usluge proširi dodatnim uslugama, Dobrenov odgovara:

Zbog svog prethodnog iskustva znam koliko je komplikovano svakom pojedincu koji počinje biznis ili ga podiže na sledeću lestvicu, da objedini sve ono što mu je potrebno kako bi na kraju došao do krajnjeg kupca.

Otuda smo osmislili koncept da uz Cartizz sistem koji je ozbiljan alat za online prodaju, mi možemo da pomognemo klijentima i oko ostalih važnih stvari koje su neophodne da bi prodaja funkcionisala, a to su na prvom mestu dobar logotip i brend identitet, kvalitetno pakovanje i ambalaža, prisutnost na društvenim mrežama i na kraju svi znamo da dobra fotografija govori mnogo o samom proizvodu a video zapis kao reklama je najbolje sredstvo za prodaju.

Naš sagovornik dodaje da su sve navedene usluge dodatne i da se za njih klijenti mogu odlučiti u bilo kom trenutku, to jest onda kada osete da im posao raste i da je vreme da svoj biznis podignu na viši nivo.

Širenje prodajnog tima, a potom i širenje na nova tržišta

Za kraj, zanimalo nas je koji su kratkoročni, a koji dugoročni planovi za Cartizz? Iako nam je Vladan već otkrio da je u planu Cartizz 2.0 i izlazak na regionalno, te potom i globalno tržište, naš sagovornik kaže da je primarni cilj dostići željeni target po pitanju broja korisnika koji će timu obezbediti sigurne prihode i učiniti servis stabilnim na duge staze.

“Što se tiče razvoja koji je u toku, Cartizz 2.0 bi trebao da bude spreman do kraja ove godine, a on će nam otvoriti mogućnost da se pojavimo na tržištima u regionu kao i u svetu”, ističe Dobrenov i dodaje da je tim već porastao za još tri radna mesta, pri čemu je fokus trenutno na stvaranju još boljeg i većeg prodajnog tima – a za ta mesta su uveliko otvorene i pozicije.

Za kraj, Vladan ističe da bi tim voleo da investicija prepozna njih, a ne da oni tragaju za njom. “Otvoreni smo za razgovore sa investitorima koji prepoznaju vrednost ovog projekta i koji pored novca žele da investiraju svoje znanje i iskustvo u Cartizz, te koji istinski veruju da bi internet trgovina trebala da bude dostupna što većem broju trgovaca sada kada je potreba kupaca konačno tu”, zaključuje Dobrenov.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

Gaming

Otvorene nacionalne kvalifikacije za internacionalni IeSF šampionat – najboljima put u Izrael i vredne nagrade

U nedelju 25. aprila u organizaciji Srpskog Saveza E-sporta zvanično su otvorene nacionalne kvalifikacije za 13. IeSF Svetski e-sports šampionat čiji je domaćin Eilat, grad u Izraelu.