Tajne uspešne trgovine kriptovalutama: Kako izabrati 'onu pravu' i ostvariti profit?

Tajne uspešne trgovine kriptovalutama: Kako izabrati ‘onu pravu’ i ostvariti profit?

Kombinacija ekonomije i tehnologije dovela je do jedne od trenutno najpopularnijih stvari na Internetu - Bitcoina. Skoro da nema osobe koja danas nije čula za ovu digitalnu valutu, pogotovo otkako je njena vrednost počela da raste (iako je ona nastala još 2009. godine). Ipak, tek mali broj ljudi zna da pored nje postoji preko hiljadu drugih kriptovaluta. Koje su najpopularnije i (možda) u budućnosti najprofitabilnije i kako ih nabaviti?

Definicija digitalnih valuta Evropske centralne banke u izveštaju Virtual currency schemes – a further analysis iz 2015. godine kaže da ova vrsta elektronskog novca zapravo predstavlja digitalni prikaz vrednosti koji nije izdat od strane neke banke, kreditne institucije ili neke institucije e-novca, i koji se (u određenim slučajevima) može koristiti kao alternativa za standardne oblike novca.

Fintech zajednica koja se ovim poljem bavi, pak, već optimistično očekuje da ova alternativa u budućnosti postane mainstream, te u potpunosti zameni fizički novac. Jer, ko se ne bi odlučio na brzu i pouzdanu transakciju koja se beleži u blockchain lancu –  bazi podataka koja se ne nalazi na jednom mestu, sadrži podatke o svim izvedenim transakcijama i, što je najvažnije, oni se ne mogu izmeniti.

Kako je štampanje novčanica skupo, a one relativno lake za falsifikovanje, ne čudi što je zaključak nekih učesnika Svetskog ekonomskog foruma u Davosu još 2016. bio da se fizičkom novcu bliži kraj, te da dolazi vreme novih finansijskih instrumenata i njihove legitimacije, među kojima su i digitalne valute. I to samo za deset godina, kako tvrdi Džon Krajan, CEO Deutche banke.

BTC, ETC, DASH, XRP, LTC, XRP. Šta to sve znači i čemu to služi?

Dakle, kako digitalne valute „ne idu nigde“, sledeći korak je, kako ocenjuje Đorđe Đorđević, koambasador kriptovalute Dash za Srbiju pored Nebojše Jovića, stabilizacija postojećeg tržišta kriptovaluta. To bi značilo da se od trenutnog broja koji iznosi blizu 1.500 njihov broj drastično smanji, usled čega će se stvoriti jasna granica između uloga koje svaka od kriptovaluta ima.

Pored neizbežnog Bitcoina (BTC) (čija vrednost u velikoj meri oscilira, iako je više puta u toku prošle godine dostizao svoju rekordnu vrednost), jedna od najdominantnijih i najpopularnijih digitalnih valuta je Ether (ETC), valuta softverske platforme Ethereum, koju je pre tri godine stvorio Vitalik Buterin (i za to pobedio Cukerberga i 2014. dobio Svetsko tehnološko priznanje u oblasti IT softvera) i koja omogućava realizovanje peer to peer pametnih ugovora. Uz pomoć njih se na bezbedan način može vršiti transfer novca, imovine ili bilo kojih drugih vrednosti, bez potrebe za posrednikom, a svaka transakcija se beleži i gotovo se ne može izmeniti.

Još jedna kriptovaluta koja se sve češće spominje je i Dash, digitalna valuta koja „za razliku od Bitcoina, omogućava gotovo instant transakcije, dok je njihova cena zanemarljiva i često iznosi svega par centi“, kaže Đorđević. Pored obezbeđivanja brze, jednostavne i bezbedne transakcije, naš sagovorik navodi da je cilj Dash zajednice da konstantno radi na projektima unapređenja stabilnosti i funkcionalnosti valute. U tu svrhu u junu 2018. očekuje se i lansiranje projekta Dash Evolution koji će „predstavljati nadgradnju postojećih payment sistema poput PayPal-a, ali kroz blockchain i Dash mrežu“.

Među najperspektivnijim kriptovalutama najčešće se navode Bitcoin, Ether, Dash, Ripple, Litecoin i Monero.

Krajem prošle godine, pažnju medija i javnosti privukao je Ripple (XRP), čiji je kreator istoimena kompanija, a koji u sve većem broju koriste kompanije poput UniCredit-a i UBS-a. Njen cilj je, kako iz ove kompanije iz San Franciska navode, da „odmah i skoro besplatno omogući globalne finansijske transakcije bilo koje veličine i bez povraćaja“. Ovo je ujedno i jedna od valuta koja je u toku godine doživela najveći rast i njena vrednost se u prvoj polovini 2017. povećala za 3,977%.

Još jedna valuta koja dominira na svetskim listama najznačajnih digitalnih novčića je i Litecoin, valuta koju je stvorio bivši inženjer Google-a i za koju se kaže da je prva pratilja Bitcoinu, iako je ova valuta kreirana upravo ne bi li ispravila njegove nedostatke. U njene prednosti ubraja se to da je bezbednija od Bitcoina i usled rasta njene vrednosti predstavlja dobru investiciju.

Poslednja valuta koja se najčešće pominje na svetskim listama top 5 kriptovaluta je Monero (XMR), kriptovaluta nastala 2014. godine koja, za razliku od svojih „rođaka“ teži potpunoj privatnosti i anonimnosti transakcija i to je razlog zašto se ne može pristupiti detaljima razmene (ko je ovu valutu poslao, ko ju je primio i sl.). Pored toga, njena skalabilnost je čini sve primamljivijom opcijom za ulaganje i njena vrednost nastavlja da raste.

Šta predstoji bezbednoj kupovini?

Još jedno od aktuelnih pitanja koje prati „bum“ koje su kriptovalute izazvale jeste i večita dilema onih koji bi na ovaj način želeli da se obogate: „rudariti“ ili kupovati?

Kako je „rudarenje“ prilično skup posao jer zahteva računare velike snage, jedini izbor koji imaju entuzijazisti u ovom polju koji se nalaze na početku svoje „karijere“ u domenu kriptovaluta jeste kupovina. Brojni marketi poput BitMEX-a, UpCoin-a nude mogućnost kupovine/prodaje raznih kriptovaluta, a zauzvrat jako često traže brojne informacije o vama, a sve u svrhu poboljšanja „slabe tačke“ ove vrste trasakcije – bezbednosti. Đorđe kaže:

Prvo i osnovno jeste razumeti da osnovni smisao kriptovaluta nije brza i laka zarada novca – kreatori blockchain tehnologije to nikada nisu imali u planu. Međutim, u trenutnoj situaciji se kroz trgovinu različitim valutama može brzo zaraditi, ali je neophodan veliki oprez.

Dobro poznavanje samih kriptovaluta i provera informacija iz više izvora su ključ bezbedne trgovine digitalnim valutama.

Prvo pravilo, kako Đorđe navodi, jeste – dobro informisanje pre upuštanja u bilo kakvu kupovinu. „Učestalost prevara sa kriptovautama leži upravo u tome što jako malo ljudi razume kako one funkcionišu i stoga predstavljaju laku metu“, kaže on.

Drugo – „koristite zdrav razum i uvek proveravajte sve informacije koje dobijate na više izvora„. Osim toga, naš sagovornik posebno ističe da ne treba nikako ulagati novac koji niste spremni da izgubite – „tržište je veoma nestabilno i svakog trenutka se može desiti veliki pad kao što smo i videli pre par dana kada su gotovo sve kriptovalute izgubile dosta svoje vrednosti“.

Pored online načina kupovine, pojedine kriptovalute moguće je kupiti i putem bankomata, a najbolji način za njihovo čuvanje je digitalni novčanik. Dakle, kao i uvek kada je reč o sigurnom načinu trgovine sve se svodi na temeljno istraživanje, praćenje trendova, berze (poput CoinMarketCap) i sreću, jer berza kriptovaluta je isto što i ona regularna – kocka. Jedina sigurna stvar u toj „igri“ jeste da kriptovalute predstavljaju gotovo sigurnu budućnost.

Ostavi komentar

  1. MarkoSS

    MarkoSS

    20. 9. 2018. u 13:38 Odgovori

    Dobar clanak, cak i u danasnjim danima kada kriptovalute nisu vise toliko unosne za vecinu ljudi. Ali postoji mnogo alternativa BTC, novih i interesantnih projekata koji nam samo govore da je block chain buducnost i da treba verovati u celu kripto pricu. Jedan od projekata koji je meni privukao paznju je MobileGo, proverite https://priceprediction.info/coin/MGO kad budete imali vremena

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Propustili ste

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.

Tehnologija

10 zanimljivih gedžeta koji mogu biti vaši na Crni petak!

Crni petak, dan poznat po velikim popustima na razne proizvode polako nam se bliži. Ako želite da izbegnete stampedo ljudi u šoping centrima, mi smo za vas pripremili zanimljive gedžete koje možete kupiti preko domaćih web prodavnica.