Kupci u 2016. godini žele vrednost - a ne vaše reklame

Kupci u 2016. godini žele vrednost – a ne vaše reklame

Vi stojite i vičete, ali koliko vas ljudi zapravo čuje? U doba digitalnog marketinga, taj broj sve je manji. Vaši korisnici i kupci danas ne žele da vas samo slušaju, oni žele da im ponudite dodatnu vrednost, nezaboravno iskustvo. Oni žele da ih edukujete, da budete tu za njih u bilo koje doba dana ili noći. Kako sve to izvesti na webu koji je toliko segmentovan? Otkriva nam Džoni Votson, jedan od govornika na ovogodišnjoj IAB MIXX konferenciji.

johny_1

Šta to danas stoji na putu inovacija? „U većini slučajeva, nedostatak fokusa!“, započinje razgovor Džoni Votson, kreativni direktor digitala u londonskoj agenciji VCCP Blue i jedan od ovogodišnjih govornika na prvoj IAB MIXX konferenciji u Srbiji. Tokom svoje 25-godišnje karijere u advertajzingu, Votson je bio zadužen za lansiranje digitalnih odeljenja u čak tri offline agencije, no kako ističe – naše shvatanje digitala mora se fundamentalno promeniti u 2016. godini:

Web više nije mesto na kome možete samo da se derete, ne otkako je na scenu stupio AdBlocking fenomen.

Džoni ukazuje na to da danas imamo veliki broj kanala na kojima možemo plasirati svoje marketinške potrebe, no da li je zaista relevantno biti prisutan na svakom od njih? Mora li i Instagram i Snapchat? Mora li uopšte taj social ukoliko vam ne donosi rezultate? „Prodaja i konverzije jesu bitne, ali se potrudite da pronađete one kanale na kojima se okuplja vaša publika. Pokažite vašim korisnicima da vam je stalo do njih i videćete rezultate“, dodaje on.

Reklame na Internetu visoka su cena koju korisnici ne žele da plate

Govoreći o trendovima koji oblikuju Internet oglašavanje, Votson pominje i AdBlocking koji je digitalne marketare u 2016. godini naučio važnoj lekciji – blokiranje reklama proisteklo je od potrebe korisnika da se zaštite od napadnih poruka koje stoje na putu sadržaju koji oni žele da konzumiraju. I dok ti isti korisnici prihvataju reklame na TV-u u zamenu za originalan video sadržaj koji dobijaju, Internet je jedno potpuno drugačije igralište na kome važe druga pravila.

„Da svi vole display reklame, pa ne bi ih blokirali? Umesto što vičete, budite od koristi vašim korisnicima i plasirajte zanimljiv sadržaj koji žele da konzumiraju“, ističe Votson, dodajući da je granica između informativnog sadržaja i digitalnog marketinga sve tanja, ali da postoje brendovi koji veoma uspešno krstare content vodama, pružajući ekskluzivan, informativan i zanimljiv sadržaj koji korisnici prihvataju oberučke:

Pogledajte RedBull i njihovu strategiju sadržajnog marketinga. Jedan Feliks Baumgartner nije skočio sa ivice svemira samo da bi pokazao kako je to moguće, već je iza njega stao brend čije se vrednosti godinama vezuju za ekstremne sportove, a koji je gledaocima širom sveta priredio jedan nezaboravan show te 2012. godine. Felixov stunt niste mogli da vidite na televiziji, ali ste ga zato sigurno pratili na nekom od mnogobrojnih digitalnih kanala.

No, pre nego što krenete sa vašom content marketing strategijom, zapitajte se – šta je to što zaista govorite vašim kupcima? Koji je to sadržaj koji im nudite i kolika je njegova realna vrednost? Digital nam je omogućio da budemo prisutni u različitim oblicima i formatima, pogledajte samo Facebook Messenger i upotrebu chatbotova. Danas živimo i radimo na prekretnici koja će naveliko promeniti industriju oglašavanja. Na nama ostaje hoćemo li se na vreme pripremiti ili ne.

Neka publika bude na vašoj strani!

Džoni će pred beogradskim auditorijumom održati predavanje pod imenom „Stop Shouting, Make Yourself Useful“ u kojem će objasniti suštinu ponašanja ljudi koji danas pristupaju webu i kako prići istim tim ljudima sa konkretnim sadržajem – sadržajem koji ne ometa njihovo iskustvo već ga oplemenjuje. „Podeliću neke od najupečatljivijih primera kompanija i brendova koji su uspeli da osvoje srce i umove svojih kupaca, kao i konkretne ciljeve koje možete primeniti već sutradan pri izradi vaše strategije“, napominje on.

Na pitanje o nativnom oglašavanju tj. advertorijalima, Votson ističe da je ovo jedan od konkretnih primera kako brendovi danas mogu da sarađuju sa medijima i influenserima na kreiranju brendiranog sadržaja čija se poruka savršeno uklapa u strukturu mediuma na kojem se prenosi. Ipak, nije dovoljno samo nalepiti oznaku „sponzorisano“, Džoni otkriva – potrebno je pridobiti publiku interesantnim sadržajem koji će oplemeniti njihovo iskustvo, koji će im pružiti dodatnu vrednost iznova i iznova. „Sadržajni marketing nije od danas do sutra – you’re in it for the long haul“.

Prilika da postavimo granicu koju ćemo nadmašiti iduće godine

Kako su baš sinoć u ponoć zatvorene prijave za IAB MIXX Awards Serbia 2016, upitali smo Votsona kako on gleda na nagrade u industriji oglašavanja i zbog čega su one bitne. „Kreativci obožavaju nagrade!“, ističe on, dodavši da su agencije i klijenti ti koji često pokušavaju da umanje njihovu vrednost – bilo zbog cene učešća ili drugih razloga.

Nagrade su naš cilj, naš benchmark koji nam svake godine govori gde je postavljena granica, kako bismo idućeg puta težili ka tome da pređemo tu liniju, da izađemo iz zone komfora i zapnemo koji stepen više ne bismo li ostvarili zaista impresivne rezultate. A ni prilika da se hvalite pred kolegama nije loša.

b111

Ukoliko još uvek niste obezbedili svoje mesto na IAB MIXX konferenciji koja se održava 15. decembra u Narodnom pozorištu u Beogradu, učinite to sada i iskoristite specijalan promo kod „NETOKRACIJA“ koji vam garantuje 15% popusta pri kupovini ulaznice! Pored toga, tu je i količinski popust za tri i više kupljenih karata.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Intervju

Nova zakonska regulativa omogućava lakše dobijanje boravišne vize za strance koji žele da postanu deo srpskog IT sektora

Vlada Srbije početkom godine donela je Uredbu kojom se definišu osnovi boravka stranaca koji se često nazivaju i Startup, Talent i Investor vize, a koja zapravo predstavlja kriterijume za određivanje kategorija stranaca kojima se privremeni boravak u Srbiji može odobriti nezavisno od osnova za odobrenje privremenog boravka. O tome šta to znači za domaći IT sektor, otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.