Vi stojite i vičete, ali koliko vas ljudi zapravo čuje? U doba digitalnog marketinga, taj broj sve je manji. Vaši korisnici i kupci danas ne žele da vas samo slušaju, oni žele da im ponudite dodatnu vrednost, nezaboravno iskustvo. Oni žele da ih edukujete, da budete tu za njih u bilo koje doba dana ili noći. Kako sve to izvesti na webu koji je toliko segmentovan? Otkriva nam Džoni Votson, jedan od govornika na ovogodišnjoj IAB MIXX konferenciji.
Šta to danas stoji na putu inovacija? “U većini slučajeva, nedostatak fokusa!”, započinje razgovor Džoni Votson, kreativni direktor digitala u londonskoj agenciji VCCP Blue i jedan od ovogodišnjih govornika na prvoj IAB MIXX konferenciji u Srbiji. Tokom svoje 25-godišnje karijere u advertajzingu, Votson je bio zadužen za lansiranje digitalnih odeljenja u čak tri offline agencije, no kako ističe – naše shvatanje digitala mora se fundamentalno promeniti u 2016. godini:
Web više nije mesto na kome možete samo da se derete, ne otkako je na scenu stupio AdBlocking fenomen.
Džoni ukazuje na to da danas imamo veliki broj kanala na kojima možemo plasirati svoje marketinške potrebe, no da li je zaista relevantno biti prisutan na svakom od njih? Mora li i Instagram i Snapchat? Mora li uopšte taj social ukoliko vam ne donosi rezultate? “Prodaja i konverzije jesu bitne, ali se potrudite da pronađete one kanale na kojima se okuplja vaša publika. Pokažite vašim korisnicima da vam je stalo do njih i videćete rezultate”, dodaje on.
Reklame na Internetu visoka su cena koju korisnici ne žele da plate
Govoreći o trendovima koji oblikuju Internet oglašavanje, Votson pominje i AdBlocking koji je digitalne marketare u 2016. godini naučio važnoj lekciji – blokiranje reklama proisteklo je od potrebe korisnika da se zaštite od napadnih poruka koje stoje na putu sadržaju koji oni žele da konzumiraju. I dok ti isti korisnici prihvataju reklame na TV-u u zamenu za originalan video sadržaj koji dobijaju, Internet je jedno potpuno drugačije igralište na kome važe druga pravila.
“Da svi vole display reklame, pa ne bi ih blokirali? Umesto što vičete, budite od koristi vašim korisnicima i plasirajte zanimljiv sadržaj koji žele da konzumiraju”, ističe Votson, dodajući da je granica između informativnog sadržaja i digitalnog marketinga sve tanja, ali da postoje brendovi koji veoma uspešno krstare content vodama, pružajući ekskluzivan, informativan i zanimljiv sadržaj koji korisnici prihvataju oberučke:
Pogledajte RedBull i njihovu strategiju sadržajnog marketinga. Jedan Feliks Baumgartner nije skočio sa ivice svemira samo da bi pokazao kako je to moguće, već je iza njega stao brend čije se vrednosti godinama vezuju za ekstremne sportove, a koji je gledaocima širom sveta priredio jedan nezaboravan show te 2012. godine. Felixov stunt niste mogli da vidite na televiziji, ali ste ga zato sigurno pratili na nekom od mnogobrojnih digitalnih kanala.
No, pre nego što krenete sa vašom content marketing strategijom, zapitajte se – šta je to što zaista govorite vašim kupcima? Koji je to sadržaj koji im nudite i kolika je njegova realna vrednost? Digital nam je omogućio da budemo prisutni u različitim oblicima i formatima, pogledajte samo Facebook Messenger i upotrebu chatbotova. Danas živimo i radimo na prekretnici koja će naveliko promeniti industriju oglašavanja. Na nama ostaje hoćemo li se na vreme pripremiti ili ne.
Neka publika bude na vašoj strani!
Džoni će pred beogradskim auditorijumom održati predavanje pod imenom “Stop Shouting, Make Yourself Useful” u kojem će objasniti suštinu ponašanja ljudi koji danas pristupaju webu i kako prići istim tim ljudima sa konkretnim sadržajem – sadržajem koji ne ometa njihovo iskustvo već ga oplemenjuje. “Podeliću neke od najupečatljivijih primera kompanija i brendova koji su uspeli da osvoje srce i umove svojih kupaca, kao i konkretne ciljeve koje možete primeniti već sutradan pri izradi vaše strategije”, napominje on.
Na pitanje o nativnom oglašavanju tj. advertorijalima, Votson ističe da je ovo jedan od konkretnih primera kako brendovi danas mogu da sarađuju sa medijima i influenserima na kreiranju brendiranog sadržaja čija se poruka savršeno uklapa u strukturu mediuma na kojem se prenosi. Ipak, nije dovoljno samo nalepiti oznaku “sponzorisano”, Džoni otkriva – potrebno je pridobiti publiku interesantnim sadržajem koji će oplemeniti njihovo iskustvo, koji će im pružiti dodatnu vrednost iznova i iznova. “Sadržajni marketing nije od danas do sutra – you’re in it for the long haul”.
Prilika da postavimo granicu koju ćemo nadmašiti iduće godine
Kako su baš sinoć u ponoć zatvorene prijave za IAB MIXX Awards Serbia 2016, upitali smo Votsona kako on gleda na nagrade u industriji oglašavanja i zbog čega su one bitne. “Kreativci obožavaju nagrade!”, ističe on, dodavši da su agencije i klijenti ti koji često pokušavaju da umanje njihovu vrednost – bilo zbog cene učešća ili drugih razloga.
Nagrade su naš cilj, naš benchmark koji nam svake godine govori gde je postavljena granica, kako bismo idućeg puta težili ka tome da pređemo tu liniju, da izađemo iz zone komfora i zapnemo koji stepen više ne bismo li ostvarili zaista impresivne rezultate. A ni prilika da se hvalite pred kolegama nije loša.
Ukoliko još uvek niste obezbedili svoje mesto na IAB MIXX konferenciji koja se održava 15. decembra u Narodnom pozorištu u Beogradu, učinite to sada i iskoristite specijalan promo kod “NETOKRACIJA” koji vam garantuje 15% popusta pri kupovini ulaznice! Pored toga, tu je i količinski popust za tri i više kupljenih karata.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!