JobFair Srbija pomaže IT studentima da nađu prvi posao ili praksu

JobFair već 16 godina pomaže studentima tehnoloških fakulteta da naprave prve profesionalne korake

Sajam poslova i praksi 'JobFair - kreiraj svoju budućnost!' ove godine okupio je studente iz cele Srbije. Sa organizatorima razgovaramo o prelasku na 'online' format i prisećamo se kako je sve počelo.

Sajam poslova i praksi JobFair – Kreiraj svoju budućnost! pre 16 godina pokrenule su dve studentske organizacije koje imaju ogranak i u Beogradu: Istek (Udruženje studenata elektrotehnike Evrope) i BEST (Udruženje studenata tehnike Evrope). Tadašnji studenti shvatili su da je bitno poboljšati veze između kompanija i mladih i našli su način da to i urade po ugledu na manifestacije sličnog tipa koje organizuju studentska udruženja širom Evrope.

Tako je nastao pomenuti sajam poslova i praksi za studente i diplomce tehničko-tehnoloških i prirodno-matematičkih fakulteta, a vizija koju su prvi organizatori Sajma imali, a koja je i ostala do danas, jeste sprečavanje odliva mozgova i mogućnost zapošljavanja mladih u struci u našoj zemlji.

U nastavku teksta razgovaramo sa Oljom Jakovljević i Ognjenom Trticom, studentima koji su danas glavni organizatori Sajma. Oni su nam otkrili i koliko je bilo izazovno ceo događaj preseliti na Internet, a prisećamo se i samog nastanka projekta.

Pored sajamskog dela, studenti imaju i dodatne sadržaje za profesionalni razvoj

Na početku razgovora, Olja i Ognjen objasnili su nam da je prvi organizacioni tim bio sastavljen od predstavnika BEST-a i Istek-a, kao i osoba odgovornih za kontakt sa kompanijama, odnose sa javnošću i Informacione tehnologije. “Takva timska struktura, nezavisna od oba udruženja organizatora sajma, se pokazala kao dobitna kombinacija i danas se primenjuje”, pojašnjava Ognjen i dodaje:

Taj prvobitni tim je imao jako težak zadatak, ali ga je krasio veliki entuzijazam, požrtvovanost i neizmerna želja da projekat uspe. Mnogi od ljudi koji su učestvovali u organizaciji Sajma proteklih godina, danas su Alumni članovi udruženja i predstavnici uspešnih kompanija, prijatelja JobFair-a, i svi oni su saglasni u jednoj oceni: da je rad u timu kao što je JobFair Organizacioni Odbor, ipak nešto drugo, nešto mnogo veće od rada u timu jedne kompanije.

U međuvremenu, JobFair je prerastao svoje osnivače i nove generacije, među kojima su i Olja i Ognjen, rade na tome da on bude još bolji, a njihov uspeh ogleda se i u tome da je na prvom Sajmu učestvovalo 12 kompanija iz tehničko-tehnoloških oblasti, a danas taj broj iznosi preko 50. “Osim toga, povećali smo i broj posetioca, poslatih CV-jeva i uveli nove aktivnosti koje su propratni deo Sajma”, objašnjava Olja i dodaje:

Svake godine trudimo se da te sadržaje unapredimo, vodeći računa o najnovijim trendovima i aktuelnim dešavanjima među studentima. Pored sajamskog dela organizujemo i seminar ličnih i profesionalnih veština, simulaciju razgovora za posao, panel diskusije i diskusije sa zaposlenima vodećih kompanija u našoj zemlji o aktuelnim temama iz inženjerske branše.

Ovogodišnji JobFair održan je online, ali je okupio studente iz cele zemlje

Olja i Ognjen u nastavku razgovora objasnili su nam i da je želja organizatora bila da JobFair ne bude samo mesto gde će studenti pokušavati da se dopadnu kompanijama, već da i same kompanije JobFair vide kao mesto gde mogu da se afirmišu među talentovanim studentimamesto gde će se “boriti” za mlade stručnjake.

Kompanije su zaista prepoznale važnost JobFair-a, prihvatile učešće na radionicama i postavljale štandove iz godine u godinu, ali im je 2020. godina, kao i svim organizatorima fizičkih događaja, postavila nove izazove. Ognjen objašnjava:

JobFair je nastao još 2005. godine i ono što smo poslednjih 15 godina gradili jeste tradicija: prvi ponedeljak i utorak u novembru svake godine rezervisan je za JobFair i punu zgradu Tehničkih fakulteta. Nažalost, ove godine zbog mera koje su na snazi, nismo uspeli da obezbedimo Sajam u istom obliku, ali smo se zato potrudili da naš Sajam postane karijerna platforma.

To je, saglasni su naši sagovornici, bilo prilično izazovno, morali su da se brzo prilagode novim uslovima i kreiraju novi koncept Sajma, ali uz trud i rad više od 100 volontera, uspeli su da naprave odgovarajuće virtualno rešenje. “Naš website www.jobfair.rs je postao online platforma tokom 2. i 3. novembra, a svaki posetilac Sajma je imao priliku da se registruje, ostavi svoj CV, virtualno poseti štandove kompanija učesnica i kroz Zoom platformu razgovara sa predstavnicima ovih kompanija. Uspeli smo da kreiramo budućnost i ove godine, uprkos svim preprekama i okupili smo studente iz cele zemlje“, objasnila je Olja za Netokraciju.

Na kraju razgovora, naši sagovornici su nam otkrili i svoje lične planove što se tiče daljeg razvoja karijere: prioritet je završetak studija. “Plan je da uskoro krenemo u potragu za praksom ili poslom u struci i da tokom sledećeg leta, pored učenja za ispite, steknemo prvo radno iskustvo. Na JobFair-u smo se uverili koliko zapravo mogućnosti postoji za mlade ljude u Srbiji, tako da se jako radujemo onome što budućnost nosi”, zaključuju oni.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

E-commerce

Kako do Internet prodavnice za manje od 24 časa?

Vladan Dobrenov pokrenuo je Cartizz kao odgovor na komplikovan i dugotrajan proces izrade web prodavnice. U razgovoru za Netokraciju otkriva nam kako servis funkcioniše i kome je namenjen.

Gaming

Otvorene nacionalne kvalifikacije za internacionalni IeSF šampionat – najboljima put u Izrael i vredne nagrade

U nedelju 25. aprila u organizaciji Srpskog Saveza E-sporta zvanično su otvorene nacionalne kvalifikacije za 13. IeSF Svetski e-sports šampionat čiji je domaćin Eilat, grad u Izraelu.