Platforma Joberty koja broji više od 100.000 korisnika od ovog septembra dostupna je u svim zemljama sveta i povezivaće programere i IT kompanije na globalnom nivou - uz novi 'pametni' sistem zapošljavanja.
Nakon što su se prvobitno pozicionirali na šest tržišta regiona, Joberty tim sada svoju platformu podiže na globalni nivo, pa će korisnici moći da istražuju recenzije, poslove, kompanije i plate u IT-ju i van granica svoje zemlje. Uz to, moći će i da pretražuju opcije remote rada u regionu, ali i na globalu, kao i da vode diskusije u okviru internacionalne IT zajednice.
Još jedna od velikih novina na kojima je Joberty radio mesecima unazad jeste i razvoj AI matching sistema zapošljavanja. Ovaj algoritam nazvan je Perfect match i ima za cilj spajanje kandidata i kompanija koji su baš po međusobnoj meri.
Više o tome otkriva nam Nikola Mijailović, jedan od osnivača i direktor pomenute platforme.
Kako AI matching sistem funkcioniše?
Govoreći o tome kako AI matching sistem funkcioniše, Nikola nam je otkrio da će kandidati imati priliku da do detalja opišu svoj profil, preferencije po pitanju kulture kompanije, projekata, tehnologija, plate i benefita, načina rada i svog daljeg razvoja, a da će kompanije, sa druge strane, i dalje oglašavati pozicije sa jasno definisanim potrebama u smislu veština i senioriteta koji bi kandidat trebalo da poseduje:
Nekada naša potraga za poslovnom prilikom nije u skladu sa vrednostima koje očekujemo od kompanije ili je vođena samo jednim delom kriterijuma. Ono gde mi želimo da pomognemo jeste da kandidate u toku potrage podsetimo na šta je sve bitno obratiti pažnju da bi njihovo celokupno poslovno iskustvo ocenili na visokom nivou i da bi pronašli kompaniju koja je najbolja opcija za njih.
Korisnici će od sada nakon ispunjavanja svog profila na Joberty-u dobiti jasne preporuke za poslovne prilike i kompanije koje su u skladu sa njihovim željama, ali ne samo u smislu radne pozicije i plate.
Govoreći o kreiranju AI matching sistema, Nikola je otkrio da se prva ideja o match-ovanju developera i IT kompanija se pojavila pre više od godinu dana. “Shvatili smo da ne postoji idealan kandidat ili poslodavac, ali da je moguće napraviti perfect match. Potrebno je saznati koja su očekivanja, preference i ponuda obe strane, kako bi se napravio taj idealan spoj”, otkriva on i dodaje:
Uzimajući u obzir sva aktuelna dešavanja oko razvoja veštačke inteligencije, verujemo da je sada pravo vreme za rešavanje ovog problema primenom najnovije AI tehnologije.
Uvođenje veštačke inteligencije u sam proizvod je bio logičan korak, ali za nas ipak izlazak iz zone komfora. To nije domensko znanje koje smo imali u našem dev timu, pa smo angažovali eksterne konsultante da nam pomognu u tom procesu. Početkom godine smo krenuli da razvijamo Data strategiju, koja je u sebi imala nekoliko koraka pripreme za sve ono što ćemo osmisliti mesecima kasnije.
U aktivnosti osmišljavanja različitih inicijativa, njihovom prioritizacijom i dodeljivanjem resursa smo zapravo uključili ceo Joberty tim. Kada smo osmislili ceo algoritam, trebalo nam je par meseci da razvijemo ceo sistem. U pitanju je prva BETA verzija AI algoritma, koji svakako nastavljamo da dalje razvijamo i treniramo.
Naredni period donosi i nove usluge za lokalno tržište
Na pitanje kako je izgledao proces testiranja ovog sistema, Nikola nam je otkrio da je on podrazumevao kreiranje velikog broja različitih i široko diverzifikovanih profila korisnika i oglasa za posao, da bi na kraju imali proveru % poklapanja. “Tokom nekoliko iteracija testiranja usavršili smo pondere koje smo koristili za različite kriterijume, kako bi algoritam davao što preciznije match-eve. Veoma smo zadovoljni prvim rezultatima, a za dalji razvoj sistema je ključan feedback naših korisnika”, dodaje naš sagovornik.
Taj sistem, uvereni su u Joberty-ju, moći će da konkuriše sličnim platformama na svetskom nivou. Uvođenje AI matching sistema im je, kaže, omogućilo da plasiraju novu uslugu na tržištu – Pay per hire:
Nakon što kompanija definiše oglas za posao, svoje preference i očekivanja od zaposlenog, algoritam će predložiti proverene kandidate koji su najbolji match. Kompanija plaća uslugu nakon što zaposli kandidata, tako da primenom AI tehnologije disraptujemo usluge tradicionalnih HR agencija. Ova usluga će imati dve vertikale: lokalno zapošljavanje i remote zapošljavanje za klijente iz SAD i zapadne Evrope.

Nikola dodaje i da je njihova ključna komparativna prednost je baza od 100.000 developera iz regiona jugoistočne Evrope. “Kao što je već poznato, radi se o talentima sa odličnim tehničkim znanjem i iskustvom u radu na kompleksnim globalnim projektima. Ne treba zanemariti kulturološku bliskost i dobro znanje engleskog jezika. Verujemo da je za uspeh Joberty-a dobitna kombinacija: baze korisnika, jedinstvene tehnologije, kao i marketing i prodajnog iskustva našeg biznis tima”, navodi Mijailović.
Nikola nam je otkrio i da, što se tiče njihovog tima, za ovu godinu ne planiraju veća zapošljavanja, iako su uvek otvoreni za vrhunske talente koji imaju velike ambicije. Što se tiče daljih planova, Nikola je otkrio sledeće:
Nakon što smo spojili 6 lokalnih platformi u jednu globalnu, stvorili su se uslovi za brže skaliranje proizvoda i biznisa. Dalja strategija razvoja biznisa podrazumevaće jačanje naše pozicije u regionu, kao i ulazak na zapadna tržišta preko zapošljavanja za remote poslove. Aktivno pratimo situaciju na globalnom tržištu, pa u skladu sa tim donosimo biznis odluke. Nakon što se sentiment IT industrije popravi, nastavićemo dalju ekspanziju na nova tržišta u Evropi, što će pratiti širenje našeg lokalnog i internacionalnog tima.
Pored toga, u planu su i neke nove usluge za lokalno tržište, koje ćemo najaviti u narednim mesecima. “Uvek smo mnogo ulagali u edukaciju korisnika i tržišta. Sada nastavljamo da širimo pozitivan uticaj i pišemo neke druge linije koda koje će ostati dugo posle nas”, zaključuje Mijailović.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!