Strast prema učenju i rad na sebi recept su za uspešnu digitalnu karijeru

Strast prema učenju i rad na sebi recept su za uspešnu digitalnu karijeru

Treća po redu Ladies of New Business konferencija u Beogradu održana je u ICT Hub-u ove srede, okupivši oko stotinak posetilaca. Žene iz IT sektora, preduzetnice i jedan predstavnik jačeg pola govorili su o položaju žena u oblasti digitalnih i kreativnih industrija, ali i o veštinama potrebnim za uspešnu digitalnu karijeru, kao i izazovima za preudzetnice.

Tamara Milić
Nada Mihovilović i Natalija Pešić otvorile su prvi jesenji Ladies of New Business u Beogradu.

Kako se žene osećaju u poslovnom okruženju u kom dominiraju muškarci? Privilegovano? Zapostavljeno? Kao da tu ne pripadaju? O svojim razmišljanjima na ovu temu govorili su učesnici jesenjeg izdanja konferencije Ladies of New Buseness konferencije, te ličnim primerom i savetima nastojali da ohrabre i motivišu žene na uspeh ne samo u poslovnom, već i u privatnom životu.

Ladies of New Business su otvorilie Nada Mihovilović i Natalija Pešić, predstavnice kompanije Vip mobile, opaskom da se nikad nisu osećale ugroženo u radnom okruženju zbog činjenice da su žene. „Ključ je u tome kako se postavite. Ako to uradite na pravi način nema razloga da se osetite uskraćeno i da na bilo koji način ispaštate što ste pripadnice slabijeg pola“, rekla je Neda. Čak i ako, kako dodaje, tri puta odete na porodiljsko, što je većini žena prilično stresan korak jer ne znaju da li će posle toga moći da se vrate na posao:

Da bi period trenzicije sa porodiljskog bolovanja na posao prošao što bezbolnije i manje stresno smatram da je bitno da ostanete u kontaktu sa kolegama i da sa njima ne bi trebalo u potpunosti da prekidate komunikaciju. Takođe, jako je bitno je da sve vreme osluškujete tržište jer se za godinu dana sve može promeniti.

Tamara Milić
Više od 100 učesnica okupilo se na prvom jesenjem izdanju Ladiesa u Beogradu.

Ukoliko se toga pridržavate i pritom znate svoj posao mala je verovatnoća da ćete se naći u neprijatnoj situaciji, zaključila je Neda, a sa tim se složila i Sanja Milosavljević, preduzetnica koja potpuno sama vodi radionicu ručno pravljenih testenina Moje gnezdo. Iako je po obrazovanju profesor srpskog jezika, a po struci prevodilac, rešila je da pokrene svoj biznis u oblasti proizvodnje hrane:

Prošle godine rešila sam da probam nešto novo – preduzetništvo. Odabrala sam veštinu koju već znam, a preostalo vreme nisam usmerila na dalje učenje, nego na unapređenje biznisa. A u tome mi je Internet došao kao lek zbog problema sa komunikacijom.

Tamara Milić
Sanja Milosavljević podelila je sa učesnicima priču o tome kako je pokrenula radionicu ručno rađenih testenina Moje gnezdo.

Sanja je istakla da je po prirodi introvertna osoba i da su joj kanali online komunikacije postali neophodan alat prilikom širenja posla. „Mnogo je lakše kada nemate direktan kontakt sa ljudima i stupate u kontakt sa potencijalnim kupcima kada vama odgovara i kad vam je prijatno“, kaže Sanja. Ona na osnovu vizuelnog identiteta svojih potencijalnih mušterija na društvenim mrežama odlučuje na koji način će im se obratiti i koji će ton dati komunikaciji i na taj naćin digitalne alate koristi gotovo intuitivno, bez preteranog promišljanja i taktiziranja.

Digitalne veštine uče se ‘van klupe’

Sastavni deo konferencije bila je i panel diskusija na kojoj su učesnici govorili o obrazovanju za digitalni sektor, očuvanju konkurentnosti u oblasti koja se stalno menja, kao i o tome šta traže od svojih zaposlenih.

Stefan Salom, jedan od osnivača i razvojni direktor kompanije Infostud, Maja Lazarević, direktorka i osnivač kompanije Market Republic i Vera Stojanović, Delivery Manager u kompaniji Levi9 složili su se da je formalno obrazovanje bitno, ali daleko od presudnog faktora jer se većina stvari danas može naći online. Stefan kaže:

Neke univerzalne digitalne veštine  trebalo bi da se standardizuju na fakultetima, ali ako do toga ne dođe neće nastati problem jer se one mogu i samostalno naučiti. Važno je uvideti da nije praktično stalno menjati programe fakulteta jer se digitalni svet konstantno menja. S druge strane, neke veštine koje predstavljaju osnovu bi trebalo potencirati.

Odgovor na ovaj problem je, kako su svi učesnici zaključili, upravo neformalno obrazovanje. Suština svega je, kako kaže Maja, da znate šta hoćete, a ako to ne znate onda sigurno znate šta ne želite. „Formalno obrazovanje shvatite kao osnovu, ali ukoliko vas vodi žeđ i radoznalost, sve ono što želite da saznate je sad lako dostupno na vama ja samo da uzmete“.

Tamara Milić
Panel diskusija ugostila je predstavnike tehnološkog sektora i digitalnih marketinških agencija.

A šta kada na posao dođete posle fakulteta kao junior? Kako se zapravo razlikuje posao mentoriranja u malim agencijama i velikim kompanijama? Vera kaže:

U agencijama stvarno morate biti spremni da grizete, plus morate shvatiti da nema loše ideje. Taj proces je vrlo dinamičan i često se uči u hodu. Kompanije su, uslovno rečeno, uređenije, proces mentoriranja je ozbiljniji, ali oba načina imaju svoje prednosti.

Potencijalni kandidati zaposao, pak, u oba slučaja moraju imati samopouzdanja i biti iskreni i otvoreni. Maja kaže da nju uvek oduševljava lični stav, a ostali dodaju da je jako važno biti svestan toga šta znaš, a šta ne. Maja zaključuje:

Morate znati prepoznati priliku i zgrabiti je. Po meni, jako je važno plašiti se novih zadataka. To treba naučiti da voliš jer, ako te zadatak ne plaši, onda nije vredno truda. Tek kad ostvariš tako nešto počinješ da rasteš.

Za sve devojke kojima su potrebne smernice u daljem razvoju karijere, pokretanju ili unapređenju posla Netokracija je spremila Ladies of New Business program mentorstva za koji prijave startuju u decembru. U okviru programa, zanteresovanim ženama i devojkama mentorke će biti uspešne žene iz kreativne i tehnološke digitalne industrije koje će svojim savetima usmeravati njihov poslovni razvoj.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?