Strast prema učenju i rad na sebi recept su za uspešnu digitalnu karijeru

Strast prema učenju i rad na sebi recept su za uspešnu digitalnu karijeru

Treća po redu Ladies of New Business konferencija u Beogradu održana je u ICT Hub-u ove srede, okupivši oko stotinak posetilaca. Žene iz IT sektora, preduzetnice i jedan predstavnik jačeg pola govorili su o položaju žena u oblasti digitalnih i kreativnih industrija, ali i o veštinama potrebnim za uspešnu digitalnu karijeru, kao i izazovima za preudzetnice.

Tamara Milić
Nada Mihovilović i Natalija Pešić otvorile su prvi jesenji Ladies of New Business u Beogradu.

Kako se žene osećaju u poslovnom okruženju u kom dominiraju muškarci? Privilegovano? Zapostavljeno? Kao da tu ne pripadaju? O svojim razmišljanjima na ovu temu govorili su učesnici jesenjeg izdanja konferencije Ladies of New Buseness konferencije, te ličnim primerom i savetima nastojali da ohrabre i motivišu žene na uspeh ne samo u poslovnom, već i u privatnom životu.

Ladies of New Business su otvorilie Nada Mihovilović i Natalija Pešić, predstavnice kompanije Vip mobile, opaskom da se nikad nisu osećale ugroženo u radnom okruženju zbog činjenice da su žene. „Ključ je u tome kako se postavite. Ako to uradite na pravi način nema razloga da se osetite uskraćeno i da na bilo koji način ispaštate što ste pripadnice slabijeg pola“, rekla je Neda. Čak i ako, kako dodaje, tri puta odete na porodiljsko, što je većini žena prilično stresan korak jer ne znaju da li će posle toga moći da se vrate na posao:

Da bi period trenzicije sa porodiljskog bolovanja na posao prošao što bezbolnije i manje stresno smatram da je bitno da ostanete u kontaktu sa kolegama i da sa njima ne bi trebalo u potpunosti da prekidate komunikaciju. Takođe, jako je bitno je da sve vreme osluškujete tržište jer se za godinu dana sve može promeniti.

Tamara Milić
Više od 100 učesnica okupilo se na prvom jesenjem izdanju Ladiesa u Beogradu.

Ukoliko se toga pridržavate i pritom znate svoj posao mala je verovatnoća da ćete se naći u neprijatnoj situaciji, zaključila je Neda, a sa tim se složila i Sanja Milosavljević, preduzetnica koja potpuno sama vodi radionicu ručno pravljenih testenina Moje gnezdo. Iako je po obrazovanju profesor srpskog jezika, a po struci prevodilac, rešila je da pokrene svoj biznis u oblasti proizvodnje hrane:

Prošle godine rešila sam da probam nešto novo – preduzetništvo. Odabrala sam veštinu koju već znam, a preostalo vreme nisam usmerila na dalje učenje, nego na unapređenje biznisa. A u tome mi je Internet došao kao lek zbog problema sa komunikacijom.

Tamara Milić
Sanja Milosavljević podelila je sa učesnicima priču o tome kako je pokrenula radionicu ručno rađenih testenina Moje gnezdo.

Sanja je istakla da je po prirodi introvertna osoba i da su joj kanali online komunikacije postali neophodan alat prilikom širenja posla. „Mnogo je lakše kada nemate direktan kontakt sa ljudima i stupate u kontakt sa potencijalnim kupcima kada vama odgovara i kad vam je prijatno“, kaže Sanja. Ona na osnovu vizuelnog identiteta svojih potencijalnih mušterija na društvenim mrežama odlučuje na koji način će im se obratiti i koji će ton dati komunikaciji i na taj naćin digitalne alate koristi gotovo intuitivno, bez preteranog promišljanja i taktiziranja.

Digitalne veštine uče se ‘van klupe’

Sastavni deo konferencije bila je i panel diskusija na kojoj su učesnici govorili o obrazovanju za digitalni sektor, očuvanju konkurentnosti u oblasti koja se stalno menja, kao i o tome šta traže od svojih zaposlenih.

Stefan Salom, jedan od osnivača i razvojni direktor kompanije Infostud, Maja Lazarević, direktorka i osnivač kompanije Market Republic i Vera Stojanović, Delivery Manager u kompaniji Levi9 složili su se da je formalno obrazovanje bitno, ali daleko od presudnog faktora jer se većina stvari danas može naći online. Stefan kaže:

Neke univerzalne digitalne veštine  trebalo bi da se standardizuju na fakultetima, ali ako do toga ne dođe neće nastati problem jer se one mogu i samostalno naučiti. Važno je uvideti da nije praktično stalno menjati programe fakulteta jer se digitalni svet konstantno menja. S druge strane, neke veštine koje predstavljaju osnovu bi trebalo potencirati.

Odgovor na ovaj problem je, kako su svi učesnici zaključili, upravo neformalno obrazovanje. Suština svega je, kako kaže Maja, da znate šta hoćete, a ako to ne znate onda sigurno znate šta ne želite. „Formalno obrazovanje shvatite kao osnovu, ali ukoliko vas vodi žeđ i radoznalost, sve ono što želite da saznate je sad lako dostupno na vama ja samo da uzmete“.

Tamara Milić
Panel diskusija ugostila je predstavnike tehnološkog sektora i digitalnih marketinških agencija.

A šta kada na posao dođete posle fakulteta kao junior? Kako se zapravo razlikuje posao mentoriranja u malim agencijama i velikim kompanijama? Vera kaže:

U agencijama stvarno morate biti spremni da grizete, plus morate shvatiti da nema loše ideje. Taj proces je vrlo dinamičan i često se uči u hodu. Kompanije su, uslovno rečeno, uređenije, proces mentoriranja je ozbiljniji, ali oba načina imaju svoje prednosti.

Potencijalni kandidati zaposao, pak, u oba slučaja moraju imati samopouzdanja i biti iskreni i otvoreni. Maja kaže da nju uvek oduševljava lični stav, a ostali dodaju da je jako važno biti svestan toga šta znaš, a šta ne. Maja zaključuje:

Morate znati prepoznati priliku i zgrabiti je. Po meni, jako je važno plašiti se novih zadataka. To treba naučiti da voliš jer, ako te zadatak ne plaši, onda nije vredno truda. Tek kad ostvariš tako nešto počinješ da rasteš.

Za sve devojke kojima su potrebne smernice u daljem razvoju karijere, pokretanju ili unapređenju posla Netokracija je spremila Ladies of New Business program mentorstva za koji prijave startuju u decembru. U okviru programa, zanteresovanim ženama i devojkama mentorke će biti uspešne žene iz kreativne i tehnološke digitalne industrije koje će svojim savetima usmeravati njihov poslovni razvoj.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.