Od nužde do preduzetništva: 'Jaki momci' preseliće vas bez muke i stresa

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Od nužde do preduzetništva: ‘Jaki momci’ preseliće vas bez muke i stresa

Svi znamo da su selidbe zahtevan i stresan posao. Međutim, ako uspete da na internetu nađete pravu ekipu koja će premestiti vaš dom, onda ste rešili više od polovine posla.

Novi servis za online zakazivanje selidbi nosi naziv Jaki Momci, a ovaj naziv nije dobio sasvim slučajno. Reč je zaista o “jakoj” ekipi koja je spremna da odradi posao na profesionalan način i pomogne ljudima da lakše obave izazovan posao preseljenja. Jer svako ko se selio, zna koji “pakao” mora da prođe u ovom procesu.

Ideja za pokretanje ovog servisa je nastala u ne baš srećnim okolnostima, otkrio nam je Jakov Ninković, suosnivač Jakih Momaka i naš sagovornik u ovom intervjuu. Njegova žena Katarina i on su ostali bez posla i bili su prinuđeni da nađu bilo kakav priliv novca što pre.

Upravo ta potraga je dovela Jakova do zaposlenja u jednoj beogradskoj firmi za selidbe u kojoj je radio skoro godinu dana. Za to vreme, jak tempo posla značajno je uticao na njegov način života u negativnom kontekstu, radio je i po 15 sati dnevno, a tom prilikom je i sam video potencijal u ovom poslu ako se radi na pravi način.

Poštovanje radnika, poštovanje klijenta, priča koja ima potencijal da se razvija, Jakov sve to nije pronašao u firmi u kojoj je radio. Jedan dan, kada se vraćao kući sa posla, razmišljao je kako bi nazvao svoju firmu za preseljenja gde je logičan odabira bio da naziv bude Jaki Momci. Od tog trenutka napravljen je biznis plan, urađen logo, sajt i napravljene su uniforme, a sve ostalo je prepušteno jednim delom sreći i velikim delom ogromnom zalaganju kako bi i sam biznis rastao.

Do sada je urađeno preko 700 selibdi za različite klijente

Uvodeći nas u priču razvoja svog biznisa, Jakov nam je otkrio da je inicijalni dogovor bio da se na početku ne plaća veliki novac za reklame na Guglu, već da akcenat bude na preporukama. Prema njegovima rečima, čitav tim je želeo da dozvoli firmi da sama raste i sazreva vremenom:

U početku je bilo zaista teško, ali nismo nijedan trenutak pomislili da nećemo uspeti. Firmu smo otvorili 15.06.2020. Odličan podatak je da smo za šest prvih meseci imali isto onoliko posla koliko u samom aprilu 2021. Od tog aprila nekako je sve krenulo svojim tokom i evo svakim danom je sve jače i jače.

Ovaj servis je prvobitno pokrenut od strane Katarine i Jakova, a za sada ekipu čine i četiri uigrana Jaka Momka, dok je plan da se za sledeću godinu napravi širenje poslovanja i kupovina još jednog vozila. Govoreći nam iskreno, Jakov dodaje da su prvo ljudi oko njih bili dosta sumnjičavi u vezi otvaranja firme i ulaska u preduzetništvo – jednim delom zbog i dalje prisutnog straha prenetog kroz generacije, a koji podrazumeva težnju ka zadržavanju sigurnog posla i sigurne plate.

Katarina i Jakov su se iz jedne nezavidne situacije odlučili da uđu u svet preduzetništva, što se do sada ispostavilo kao pun pogodak.

Naš sagovornik kaže da su on, Katarina i deo ekipe zaista verovali u pokretanje novog servisa. Iako prvih par meseci nije bilo posla, svi su znali da žele da idu putem preduzetništva, pa su se u skladu sa tim naoružali strpljenjem i polako obavljali jedno po jedno preseljenje za klijente. Dobro urađen posao, rezultovao je preporukama koje su se nizale u nedogled.

Otuda su se Jaki Momci više pozicionirali ka porodičnim preseljenjima i preseljenjima malih firmi sa ciljem da ponude profesionalnu i preciznu uslugu. Jakov tom prilikom kaže da je čitavom timu uvek drago da dođu na poziv i upoznaju se sa ljudima pre samog preseljenja, pa da nakon toga naprave procenu posla koji treba obaviti:

Korona virus je malo ubrzala stvari. Tako da je tokom prethodnih godina praksa uglavnom bila da nam ljudi pošalju što detaljnije informacije, fotografije, video snimke stvari koje se preseljavaju na mail ili društvene mreže.

Svaki klijent dobija detaljnu ponudu ispisanu na mail, detaljne cene po stavkama koje imamo u preseljenju. Usluge koje pružamo su prenos i prevoz, demontaža/montaža nameštaja koji se seli, zaštita nameštaja i lomljivih stvari kao i skladištenje stvari i nameštaja.

Između ostalog, ovaj servis takođe pruža i mogućnost kompletnog organizovanja preseljenja, uz dolazak sa već spremljenim kutijama i svim ostalim materijalom za pakovanje, obeležavanje, sortiranje i kasnije raspakivanje. Sve ovo radi se sa ciljem da klijenti koji sarađuju sa ovim servisom osete sigurnost, kao i da percipiraju Jake Momke kao ljude na koje mogu da se oslone, kao prijatelje ili članove porodice.

Sa druge strane, naš sagovornik nam otkriva da su hteli da naprave raznolikost među samim klijentima sa kojima imaju prilike da sarađuju. Tako da pored stalnih preseljenja ovaj servis obavlja i isporuku stripova, nameštaja za razne salone, PVC stolariju, a do danas su uradili 715 uspešnih selidbi.

S obzirom na to da rade u gotovo identičnim oblastima, zanimalo nas je da li su Jaki Momci do sada imali priliku da rade sa stranicom Whatifness, gde nam je Jakov rekao da su Strahinja i Anja (osnivači ovog pokreta) njihovi prijatelji kao i da su svi tu da budu jaki jedni za druge – radi stvaranja jake zajednice. I sa jedne i sa druge strane postoji veliki broj zdravih ideja, tako da je moguća saradnja na nekim budućim projektima.

Jačanje zajednice mladih na selu i njihovo preseljenje

Nastavivši dalje naš razgovor, Jakov nam je detaljnije približio koliko je nastup na društvenim mrežama pomogao da se sam servis pozicionira kod mlađih korisnika, kao i na koji način on i njegova ekipa planiraju da dalje ulažu u digitalni sadržaj. Tom prilikom, Ninković otkriva sledeće:

Od početka je plan bio da priču o Jakim Momcima ispričamo svima. Društvene mreže su to prepoznale, tako da imamo dosta organskih pratioca. Tu se nalazi dosta mladih ljudi, kao i onih koji se tako osećaju, čiji je broj poveći. Takođe smo pokrenuli i Jake priče na YouTube kanalu.

Preko leta smo birali najjače priče kojima ćemo organizovati besplatno preseljenje iz grada na selo. “Preseli se na selo – kao Jelena” je prva epizoda. U planu je snimanje još takvih epizoda sa ciljem da podstaknemo mlade da razmisle o povratku na selo. Imali smo desetine preseljenja mladih na selo. Svaki put je neko novo iskustvo, propraćeno velikim emocijama. Želimo nam svakako još mnogo takvih preseljenja u budućnosti.

Ideja je da se tim Jakih Momaka vremenom dodatno proširi kako budu rasle obaveze i poslovi u vezi preseljenja.

Takođe, Jakov nam je otkrio da ceo digitalni marketing kao i sav sadržaj na društvenim mrežama rade isključivo on i Katarina, dok bez pomoći fotografa, videografa i drugih momaka iz ekipe, pravljenje sadržaja ne bi bilo moguće. U planu Jakih Momaka je dosta projekata, kao i proširenje firme, a kako obaveza ima i na pretek, pomoć stručnjaka za marketing će našim protagonistima u budućnosti i te kako dobro doći.

Na pitanje Netokracije da li postoji određena konkurencija servisu Jaki Momci posebno na lokalnom tržištu, Jakov šaljivo dodaje da konkurencija ne postoji ne zato što su oni najbolji i najjači, već zbog toga što se ne trude da se takmiče za tržište:

Imamo svoju priču. Ljudi dolaze sami do nas. Uglavnom preko preporuke ili društvenih mreža. Iz dana u dan se širi krug ljudi koji nas podržavaju i žele da sarađuju sa nama. U Valjevu stvarno nema nikog ko se na ovakav način bavi preseljenjima, osim nas. Dok u Beogradu smo zaista u dobrim odnosima sa velikim brojem kolega. Tako da se pomažemo međusobno i sarađujemo na nekim većim projektima.

Živimo u vremenu gde se dosta stvari dešava online. Trebalo bi to iskoristiti na pravi način, dobru ideju pretvoriti u pravu priču, upakovati je lepo i plasirati ljudima na društvenim mrežana. Ispratili smo projekte nekih obućara, molera, stolara koji su kreirali jako dobre priče na društvenim mrežama. I na taj način stekli dosta klijenata.

Na samom kraju intervjua, Jakov nam je detaljnije govorio o narednim planovima za pomenuti servis, pomenuvši da je ove godine napravljena saradnja sa prijateljima iz povezanih delatnosti, pa su tako omogućene i dodatne usluge svima koji rade na preseljenju.

Usluge čišćenja i održavanja (nazvana je Jake Žene), usluge moleraja (Jaki Moleri), kao i Jaki Stolari. “Plan je da od sledeće godine napravimo firmu koja će biti (sve u jednom) ili kako je preko poznatije All in one – gde ćemo ubaciti jake keramičare, parketare, električare, vodoinstalatere”, kaže Ninković i dodaje sledeće:

Tako ćemo zaokružiti celu priču, gde dolazimo na adresu, pakujemo stvari, zaštićujemo, nosimo u naš magacinski prostor, gde će čekati na majstore da završe sav posao, nakon čega ide završni sjaj za koje su zadužene Jake Žene. I sve to završavate na jednom mestu i sa jednom firmom. Jače od toga ne može.

Takođe, Jakov i njegova ekipa nastaviće sa akcijom preseljenja na selo, pa za sledeću godinu već postoji plan nastavka ovog procesa. Cilj je da pomenuti servis učestvuje u jačanju zajednica mladih na selu, kao i da na taj način pruži svoj snažni doprinos u ovom važnom procesu decentralizacije života i posla u Srbiji.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Web 3.0

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Novost

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Novost

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.