Podcast Pojačalo: Glas podrške za vaš (budući) preduzetnički put

Podcast Pojačalo: Glas podrške za vaš (budući) preduzetnički put

Sa Ivanom Minićem razgovaram o novom projektu koji je početkom godine ugledao svetlost dana.

Za sebe kaže da se poslednjih 18 godina klacka između marketinga i tehnologije, pokušavajući da pronađe nove načine kako da ove dve oblasti iskoristi u razvoju poslovanja malih preduzeća. Njegovo ime je Ivan Minić i šanse su velike da ste u nekom trenutku susreli sa jednim od njegovih projekata na webu.

Početkom godine Ivan je i zvanično predstavio pojacalo.rs – novi nedeljni podcast posvećen preduzetništvu koji je u startu podržao USAID. Sadržaj je posvećen vlasnicima malih i srednjih preduzeća, ali i svima koji tek planiraju da pokrenu sopstveni biznis. Prve epizode već uveliko su dostupne.

Sa idejom o ovom podcast-u Ivan me je upoznao još u septembru kada smo potpuno neobavezno razgovarali o stvarima koje bi mogle da se pokrenu na domaćem tržištu. Moram priznati da je zaista sjajno pratiti ovu priču od njenog začetka, preko realizacije i do puštanja prve epizode.

O tome zašto i kako, sa Ivanom razgovaram u prvom javnom predstavljanju Pojačala.

***

Nakon nekoliko meseci pauze ponovo si aktivan na domaćem Internetu i to sa novim projektom. Šta je to pojacalo.rs?

Ivan: Pojačalo je još jedan pokušaj da buduće preduzetnike pripremimo i motivišemo, a postojeće obrabrimo da istraju u svojim poduhvatima. Taj put je, naročito na početku, stresan, težak, nepredvidljiv, a naš zadatak je da barem deo nedoumica rešimo i pomognemo ljudima da bolje razumeju sistem, propise, dobre prakse – a na kraju i sopstveni biznis.

Postigao si mnogo uspeha sa MojomFirmom kao nezaobilaznom destinacijom za sve preduzetnike i one koji planiraju to da postanu. Da li je Pojačalo u neku ruku nastavak koji je publika s nestrpljenjem čekala?

Ivan: Nastavak ne, jer i dalje verujem da će MojaFirma nastaviti svoj život u budućnosti. Ovo je malo drugačije, iako se obraća istoj publici. Ovo je više lako nedeljno štivo koje svako može poslušati ili pogledati na putu za posao ili dok se uveče odmara.

Takođe, sa nekim aktivnostima planiramo i da se malo preselimo u offline, što do sada nismo radili, jer mislim da svo to znanje i sva ta dobra energija na jednom mestu, pravilno usmereni, mogu doneti sjajne stvari.

Zašto podcast kao glavni format? Smatraš li da je ovaj medium dovoljno zastupljen kod nas ili je ovo prilika da se popularizuje?

Ivan: Podcast je ovde baš underground, a definitivno mislim da je kao format sjajan za mnoge stvari. Za ovo što mi želimo da radimo je idealan. Kako smatram da bi audio format bio osuđen na veoma suženu publiku, odlučili smo se i za video opciju za one kojima je to prosto prirodniji način konzumacije sadržaja.

Na kojim vas sve platformama publika može pratiti?

Ivan: Za video – Youtube i Facebook, za audio Soundcloud, a od nedavno smo prisutni i na Apple i Google podcasts.

Pojačalo je u startu podržao USAID. Šta je sve obuhvaćeno projektom – spominju se i događaji, radionice?

Ivan: U ovom trenutku mogu da kažem da ćemo u prvoj fazi raditi nedeljni podcast, da ćemo svakog drugog meseca praviti animirani video kojim ćemo široj javnosti objašnjavati neke od najčešćih nedoumica preduzetnika, kao i da ćemo se svakog drugog meseca družiti na događajima čiji je primarni cilj networking, ali gde će biti i zanimljivih edukativnih i zabavnih sadržaja.

Prelistavajući sajt primetio sam jednu zanimljivu rečenicu, ona kaže ‘Radimo to i zato što je i nama nekada neko pomogao’. Smatraš li da se na ovim prostorima znanje i iskustvo deli u dovoljnoj meri ili je to i dalje privilegija pojedinaca?

Ivan: Mislim da ovde postoji problem druge vrste. Ovde niko ne želi da pita. Jednim delom je to što na taj način pokazuje da je samo čovek, da nije bezgrešan i sveznajuć, a drugi jer postoji strah da će biti odbijeni. I hoće, možda. A možda i neće? Takođe, postoji tu još jedna stvar – ako nekog pitate, a pitali ste ga jer mu verujete i jer je neka vrsta autoriteta, šta ćete ako dobijete odgovor i on od vas zahteva da nešto promenite?

Više od decenije redovno pričam sa malim preduzetnicima iz raznih sfera poslovanja, pokušavajući da im pomognem da unaprede svoj biznis, često i pro bono i primetio sam taj kulturološki fenomen da ljudi jako loše podnose bilo kakvu kritiku i komentar. U suštini, oni vas pitaju da bi dobili potvrdu i na taj način skinuli odgovornost sa sebe za krajnji rezultat. Ne svi, naravno, ali to je način na koji rezonuje jako puno onih koji pokušaju. Sa takvim stavom, put do uspeha je mnogo teži.

Koliko je zapravo u startu bitna podrška zajednice, istomišljenika, glasa sa Interneta koji ti govori da je potpuno OK da kreneš da razvijaš svoju priču?

Ivan: Verujem da ljudi kreću da razvijaju svoj biznis onog trenutka kada im neki unutrašnji glas više ne da da se bave bilo čim drugim. Kada volja bude dovoljno jaka i ideja sazri – vreme je. To ne znači da će biti uspešno, ali znači da vam sledi možda i najvrednije životno iskustvo koje ćete steći. Upoznaćete sebe bolje nego u bilo kojoj drugoj situaciji. Suočićete se sa brojnim izazovima, imaćete veliku odgovornost i ako vam se svidi – zaraženi ste za ceo život.

Smatraš li i dalje da su mala i srednja preduzeća kamen temeljac za domaću privredu?

Ivan: Naravno. Mala i srednja preduzeća u Srbiji čine 99.8% svih aktivnih preduzeća i zapošljavaju 2/3 svih zaposlenih. Izgraditi milionski biznis nije nešto što može da učini svako i za kratko vreme, ali mnogi mogu da pokrenu nešto, što uz trud, učenje i stalno unapređenje može postati uspešna i zdrava priča. Ne moraju sve kompanije postati ogromne i zarađivati milione i milijarde. Nekima će i to možda poći za rukom, ali i ti i takvi su nekada počeli kao mali. 🙂 Što više onih koji počinju, više akumuliranog znanja i iskustva, vremenom će neminovno napraviti razliku.

Koja je najveća prepreka za razvoj sopstvenog biznisa u Srbiji prema tvom mišljenju? Administracija ili mentalna prepreka koju nam je usadilo društvo?

Ivan: Administracija funkcioniše. Nije idealna, ali nigde nije. Funkcioniše – ako upoznate njene čari za skoro svaku situaciju ćete imati rešenje, a može se desiti da se ni ne sretnete sa problemima o kojima neki od nas povremeno pričaju.

Sa druge strane, mislim da je mnogo veći izazov napraviti promenu u glavama ljudi da je preduzetništvo legitimna alternativa uobičajnom karijernom putu. Da je u redu rizikovati i probati i da nije neophodno da nas, iako iz najbolje namere, svi u našem neposrednom okruženju konstantno ubeđuju da ne pokušavamo.

Koje su to oblasti koje će Pojačalo pokrivati? Možemo li očekivati nešto za svačiji ukus?

Ivan: Trudićemo se da kroz razgovor sa sjajnim ljudima dotaknemo specifičnosti njihovih profesija i razvojnog puta, kao i biznisa koji su razvijali. Biće svih tema koje se tiču profesionalnog razvoja i unapređenja poslovanja. Osluškivaćemo i reakcije ljudi, i već to činimo, i po tome oblikovati svoje aktivnosti.

Poruka svima koji se dvoume da li da krenu put realizovanja svog biznisa?

Ivan: Verovatno vam neće biti lako, ali prvi put kada osetite da ste napravili nešto svoje, shvatićete da je itekako vredno. Mi ćemo se potruditi, kao i do sada, da ovaj prvi deo bude manje stresan, a vi se naoružajte znanjem i strpljenjem. I nemojte čekati da se sve kockice poklope. Nikada se ne poklope baš sve, uvek postoji izgovor da se odustane – mnogo je važnije da li osećate da zaista postoji dobar razlog da se krene. Ako osećate, krenite i rešavajte stvari u hodu.

Posetite sajt pojačalo.rs gde se već nalaze prve dve epizode nedeljnog podcasta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.

Društvene mreže

Facebook grupe nisu novi forumi, ali sa planovima Zuckerberga one postaju nikad značajnije za korisnike

Na F8 godišnjoj konferenciji Facebook je predstavio nove promene i dizajn koji će umnogome oblikovati korisničko iskustvo u narednom periodu - ističući u prvi plan grupe i događaje. Šta to znači za korisnike?