IT industrija u Srbiji u 2020. godini - koji događaji su je obeležili

Događaji koji su obeležili domaći IT u 2020. godini

U 25. epizodi Netokracijinog Office Talks podkasta ponovo smo se okupili u punom broju, komentarišući odlazeću godinu kroz prizmu tech industrije, e-trgovine, digitalnih prava i sadržaja na Internetu.

Pred kraj godine, kao i uvek, dolazi vreme za sumiranje proteklih dvanaest meseci. Otuda smo analizirali i napravili jedan pregled godine iz ugla IT industrije i digitalne kulture. U ovoj izazovnoj godini koju je obeležila zdravstvena kriza gotovo nijedna industrija nije bila pošteđena i došlo je do velikih promena na mnogim poljima.

U okviru pola sata ove epizode dotakli smo se toga kako je odlazeća godina uticala na e-commerce sektor koji je zabeležio sve rekorde ove godine, zatim šta se dešavalo na relaciji frilensera i državnih organa. Potrudili smo se i da bliže objasnimo šta se to dešavalo na polju digitalnih prava (posebno kada je reč o inicijativi SHARE fondacije), dok smo govorili i o rastu YouTube scene u Srbiji, kao i sve brže rastućoj game dev zajednici u zemlji.

Pored svega ovoga, ukratko smo se podsetili pozitivnih stvari koje su se desile ovde godine, poput dolaska dugo očekivanog servisa Apple Pay koji olakšava plaćanje putem mobilnih telefona. Sa druge strane, po prvi put su uvedeni IPS QR kodovi o kojima smo i detaljno pisali a koji su kreirani sa idejom da olakšaju procese plaćanja, kako standardnih računa, tako i računa u prodavnicama.

Pored svega toga, korisnici u Srbiji su konačno dobili i opciju da svoje omiljene numere slučaju putem Spotifya koji je zvanično dostupan u našoj državi upravo od ove godine. Na samom kraju nakon što smo “premotali” čitavu godinu, koja, ipak nije još gotova, na kratko smo se osvrnuli i na naša očekivanja od naredne godine za koju se iskreno nadamo da će biti znatno manje izazovnija od odlazeće.

U svakom slučaju poslušajte i pogledajte ovu epizodu podkasta, formata koji je takođe doživeo veliku popularnost u 2020. godini u Srbiji, na šta smo se takođe osvrnuli i za koji predviđamo lepu budućnost.

Office Talks pratite na sledećim kanalima: YouTubeApple PodcastsDeezerPocket CastsSpotifyGoogle Podcasts i… ma šta će vam više, realno?

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.