Do 2020. godine virtuelna realnost postaće sastavni deo televizijskog i ‘online’ video saržaja

Staromodan način gledanja video sadržaja (onaj koji podrazumeva standardan televizijski program) odavno je već 'passe'. Internet i televizijski sadržaji na zahtev, kao i virtuelna realnost već nekoliko godina preuzimaju primat, a to pokazuje i ovogodišnje istraživanje 'ConsumerLab TV & Media' kompanije Ericsson. Ovaj godišnji izveštaj nastoji da odgovori na goruće pitanje medijske industrije – kako ćemo u narednih nekoliko godina konzumirati ponuđeni sadržaj?

Jedan od najevidentnijih rezultata istraživanja kompanije Ericsson ove godine jeste da se korisnici više definitivno ne zadovoljavaju TV agendom koju nameću medijske kuće. To šta se gleda, kada i putem kog uređaja sada uređujemo mi – korisnici. Sadržaj „na zahtev“ (koji preferira 40% konzumenata od ukupnog broja onih koji prate TV i video sadržaj) omogućava nam da odgledamo celu sezonu neke serije, umesto da čekamo epizodu po epizodu. Naravno, većina ispitanika koji preferiraju ovaj način konzumiranja sadržaja pripada mlađoj generaciji, dok stariji tradicionalno preferiraju klasičan način emitovanja.

S druge strane, sa promenom onoga što gledamo, ruku pod ruku ide i promena načina na koji to radimo. Istraživanje je pokazalo da ne samo da se broj časova u toku kojih se video sadržaj prati povećava, već da se u tu svrhu koriste drugi uređaji. Pametni telefoni su, bez sumnje, najpopularniji gedžet za ovaj način informisanja, zabave ili opuštanja. Samo od 2010. se vreme koji ljudi provode gledajući video na svom pametnom telefonu dupliralo, a prognoza je da će do 2020. devet od deset ljudi na ovaj način pratiti video sadržaj.

Previše sadržaja = previše izgubljenog vremena

Naravno, povećanjem broja televizijskih i video servisa, raste i izbor sadržaja najrazličitije vrste. Samim tim, vreme potrebno za pronalaženje nama odgovarajućeg sadržaja je sve veće i u odnosu na prošlu godinu povećalo se za 13%. To znači da je prosečno vreme koje se troši u traženju pogodnog sadržaja za gledanje nešto manje od sat vremena.

Međutim, izgubljeno vreme nadoknadiće sve veći kvalitet sadržaja koji konzumiramo. Naime, očekuje se da virtuelna realnost postane sastavna komponenta što televizijskog, što online video sadržaja. Dakle, do 2020. očekuje se da svaki treći korisnik medija koristi VR. A da li će se predviđanja ostvariti pokazaće period koji dolazi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.

Internet marketing

Influenseri nekad i sad – priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Sve je krenulo tako nevino. Ljudi počnu da se bave nečim iz ljubavi, u slobodno vreme, ugledajući se na druge. Ljubavi prema tom nečemu ili ljubavi prema pažnji koju dobijaju zbog toga. Nevino i iskreno. Dobro, možda ne baš potpuno iskreno, ali...

Digitalni mediji

Zašto je YouTube Rewind 2018. najomraženiji video – ikada?

Pre nešto manje od mesec dana YouTube je objavio godišnji pregled najpopularnijih klipova, mimova i jutjubera za 2018. godinu - ali taj video postao je za kratko vreme jedan od najomraženijih sa čak 14 miliona dislajkova.

Propustili ste

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10%

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Tehnologija

Srbija postaje deo ruskog tehnološkog projekta ‘Tačka ključanja’ – o čemu je zapravo reč?

Beograd bi mogao da bude prvi inostrani grad u kojem će biti sproveden ruski projekat 'Tačka ključanja' koji podrazumeva multidisciplinarno povezivanje, rad i razmenu ideja iz oblasti nauke, inžejnerstva, obrazovanja i digitalnih tehnologija.

Gaming

Mihajlo Jovanović-Džaril: Nema daljeg razvoja regionalnog esporta dok se timovi ne izgrade u prepoznatljive brendove

Četvrta sezona popularne regionalne esport lige EBL u organizaciji Fortune esports startuje 28. januara. U razgovoru sa direktorom ove organizacije otkrivamo više detalja o predstojećoj sezoni i koje su to promene na esport sceni Balkana.

Startapi i poslovanje

Zašto srpske kompanije ne izlažu na CES-u?

Consumer Electronics Show (CES), najveći sajam potrošačke elektronike u Las Vegasu, završen je prošle nedelje - opet bez nastupa srpskih kompanija. U razgovoru sa preduzetnicima analiziramo razloge ovog trenda.

Intervju

Četiri pitanja o digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća

Mogu li se male i srednje kompanije nositi sa promenama koje sa sobom nosi digitalizacija poslovanja?

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.