Do 2020. godine virtuelna realnost postaće sastavni deo televizijskog i 'online' saržaja

Do 2020. godine virtuelna realnost postaće sastavni deo televizijskog i ‘online’ video saržaja

Staromodan način gledanja video sadržaja (onaj koji podrazumeva standardan televizijski program) odavno je već 'passe'. Internet i televizijski sadržaji na zahtev, kao i virtuelna realnost već nekoliko godina preuzimaju primat, a to pokazuje i ovogodišnje istraživanje 'ConsumerLab TV & Media' kompanije Ericsson. Ovaj godišnji izveštaj nastoji da odgovori na goruće pitanje medijske industrije – kako ćemo u narednih nekoliko godina konzumirati ponuđeni sadržaj?

Jedan od najevidentnijih rezultata istraživanja kompanije Ericsson ove godine jeste da se korisnici više definitivno ne zadovoljavaju TV agendom koju nameću medijske kuće. To šta se gleda, kada i putem kog uređaja sada uređujemo mi – korisnici. Sadržaj „na zahtev“ (koji preferira 40% konzumenata od ukupnog broja onih koji prate TV i video sadržaj) omogućava nam da odgledamo celu sezonu neke serije, umesto da čekamo epizodu po epizodu. Naravno, većina ispitanika koji preferiraju ovaj način konzumiranja sadržaja pripada mlađoj generaciji, dok stariji tradicionalno preferiraju klasičan način emitovanja.

S druge strane, sa promenom onoga što gledamo, ruku pod ruku ide i promena načina na koji to radimo. Istraživanje je pokazalo da ne samo da se broj časova u toku kojih se video sadržaj prati povećava, već da se u tu svrhu koriste drugi uređaji. Pametni telefoni su, bez sumnje, najpopularniji gedžet za ovaj način informisanja, zabave ili opuštanja. Samo od 2010. se vreme koji ljudi provode gledajući video na svom pametnom telefonu dupliralo, a prognoza je da će do 2020. devet od deset ljudi na ovaj način pratiti video sadržaj.

Previše sadržaja = previše izgubljenog vremena

Naravno, povećanjem broja televizijskih i video servisa, raste i izbor sadržaja najrazličitije vrste. Samim tim, vreme potrebno za pronalaženje nama odgovarajućeg sadržaja je sve veće i u odnosu na prošlu godinu povećalo se za 13%. To znači da je prosečno vreme koje se troši u traženju pogodnog sadržaja za gledanje nešto manje od sat vremena.

Međutim, izgubljeno vreme nadoknadiće sve veći kvalitet sadržaja koji konzumiramo. Naime, očekuje se da virtuelna realnost postane sastavna komponenta što televizijskog, što online video sadržaja. Dakle, do 2020. očekuje se da svaki treći korisnik medija koristi VR. A da li će se predviđanja ostvariti pokazaće period koji dolazi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.