Do 2020. godine virtuelna realnost postaće sastavni deo televizijskog i 'online' saržaja

Do 2020. godine virtuelna realnost postaće sastavni deo televizijskog i ‘online’ video saržaja

Staromodan način gledanja video sadržaja (onaj koji podrazumeva standardan televizijski program) odavno je već 'passe'. Internet i televizijski sadržaji na zahtev, kao i virtuelna realnost već nekoliko godina preuzimaju primat, a to pokazuje i ovogodišnje istraživanje 'ConsumerLab TV & Media' kompanije Ericsson. Ovaj godišnji izveštaj nastoji da odgovori na goruće pitanje medijske industrije – kako ćemo u narednih nekoliko godina konzumirati ponuđeni sadržaj?

Jedan od najevidentnijih rezultata istraživanja kompanije Ericsson ove godine jeste da se korisnici više definitivno ne zadovoljavaju TV agendom koju nameću medijske kuće. To šta se gleda, kada i putem kog uređaja sada uređujemo mi – korisnici. Sadržaj „na zahtev“ (koji preferira 40% konzumenata od ukupnog broja onih koji prate TV i video sadržaj) omogućava nam da odgledamo celu sezonu neke serije, umesto da čekamo epizodu po epizodu. Naravno, većina ispitanika koji preferiraju ovaj način konzumiranja sadržaja pripada mlađoj generaciji, dok stariji tradicionalno preferiraju klasičan način emitovanja.

S druge strane, sa promenom onoga što gledamo, ruku pod ruku ide i promena načina na koji to radimo. Istraživanje je pokazalo da ne samo da se broj časova u toku kojih se video sadržaj prati povećava, već da se u tu svrhu koriste drugi uređaji. Pametni telefoni su, bez sumnje, najpopularniji gedžet za ovaj način informisanja, zabave ili opuštanja. Samo od 2010. se vreme koji ljudi provode gledajući video na svom pametnom telefonu dupliralo, a prognoza je da će do 2020. devet od deset ljudi na ovaj način pratiti video sadržaj.

Previše sadržaja = previše izgubljenog vremena

Naravno, povećanjem broja televizijskih i video servisa, raste i izbor sadržaja najrazličitije vrste. Samim tim, vreme potrebno za pronalaženje nama odgovarajućeg sadržaja je sve veće i u odnosu na prošlu godinu povećalo se za 13%. To znači da je prosečno vreme koje se troši u traženju pogodnog sadržaja za gledanje nešto manje od sat vremena.

Međutim, izgubljeno vreme nadoknadiće sve veći kvalitet sadržaja koji konzumiramo. Naime, očekuje se da virtuelna realnost postane sastavna komponenta što televizijskog, što online video sadržaja. Dakle, do 2020. očekuje se da svaki treći korisnik medija koristi VR. A da li će se predviđanja ostvariti pokazaće period koji dolazi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.