Do 2020. godine virtuelna realnost postaće sastavni deo televizijskog i ‘online’ video saržaja

Staromodan način gledanja video sadržaja (onaj koji podrazumeva standardan televizijski program) odavno je već 'passe'. Internet i televizijski sadržaji na zahtev, kao i virtuelna realnost već nekoliko godina preuzimaju primat, a to pokazuje i ovogodišnje istraživanje 'ConsumerLab TV & Media' kompanije Ericsson. Ovaj godišnji izveštaj nastoji da odgovori na goruće pitanje medijske industrije – kako ćemo u narednih nekoliko godina konzumirati ponuđeni sadržaj?

Jedan od najevidentnijih rezultata istraživanja kompanije Ericsson ove godine jeste da se korisnici više definitivno ne zadovoljavaju TV agendom koju nameću medijske kuće. To šta se gleda, kada i putem kog uređaja sada uređujemo mi – korisnici. Sadržaj „na zahtev“ (koji preferira 40% konzumenata od ukupnog broja onih koji prate TV i video sadržaj) omogućava nam da odgledamo celu sezonu neke serije, umesto da čekamo epizodu po epizodu. Naravno, većina ispitanika koji preferiraju ovaj način konzumiranja sadržaja pripada mlađoj generaciji, dok stariji tradicionalno preferiraju klasičan način emitovanja.

S druge strane, sa promenom onoga što gledamo, ruku pod ruku ide i promena načina na koji to radimo. Istraživanje je pokazalo da ne samo da se broj časova u toku kojih se video sadržaj prati povećava, već da se u tu svrhu koriste drugi uređaji. Pametni telefoni su, bez sumnje, najpopularniji gedžet za ovaj način informisanja, zabave ili opuštanja. Samo od 2010. se vreme koji ljudi provode gledajući video na svom pametnom telefonu dupliralo, a prognoza je da će do 2020. devet od deset ljudi na ovaj način pratiti video sadržaj.

Previše sadržaja = previše izgubljenog vremena

Naravno, povećanjem broja televizijskih i video servisa, raste i izbor sadržaja najrazličitije vrste. Samim tim, vreme potrebno za pronalaženje nama odgovarajućeg sadržaja je sve veće i u odnosu na prošlu godinu povećalo se za 13%. To znači da je prosečno vreme koje se troši u traženju pogodnog sadržaja za gledanje nešto manje od sat vremena.

Međutim, izgubljeno vreme nadoknadiće sve veći kvalitet sadržaja koji konzumiramo. Naime, očekuje se da virtuelna realnost postane sastavna komponenta što televizijskog, što online video sadržaja. Dakle, do 2020. očekuje se da svaki treći korisnik medija koristi VR. A da li će se predviđanja ostvariti pokazaće period koji dolazi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Startapi i poslovanje

Beogradski B2Bee automatizuje veleprodajni sektor – uz napredno SaaS rešenje

Sa osnivačima startapa B2Bee razgovaramo o rešenju za automatizaciju i organizaciju veleprodaje, širenju na druga tržišta i kako su za kratko vreme došli do 16 značajnih klijenata.

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Propustili ste

E-commerce

Ivan Kovačević o ‘omnichannel’ prodaji: Kako uspešno kombinovati ‘offline’ i ‘online’?

Direktor Digital Shopper hub-a u hrvatskoj agenciji Bruketa&Žinić&Grey sledeće nedelje na Webiz edukaciji govoriće o redefinisanju uloge fizičkog prodajnog mesta i spajanju 'online' i 'ofline' prodajnog sveta. Koji je njegov savet 'retaileri'-ima?

Karijere

Ladies of New Business: Zašto je preduzetništvo širi pojam od samostalnog vođenja biznisa?

Šesta po redu konferencija Ladies of News Business održana je juče u prostorijama ICT Hub-a. Tokom tročasovnog programa publika je imala priliku da sazna kako napraviti balans između privatnog i poslovnog života, kao i koliko je važno kontinuirano usavršavanje.

Startapi i poslovanje

Uprkos problemima u Srbiji, CarGo proširio svoje poslovanje – na Beč

Srpska softverska kompanija CarGo Technologies širi svoje poslovanje na još jedan evropski grad - Beč, čime će se naći rame uz rame sa svetski poznatim brendom Uber.

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.

Gaming

Nacionalne lige su važan korak ka daljem razvoju esporta u regionu

Početkom godine najavljena je saradnja između turnirske platforme Challengermode i regionalnog organizatora takmičenja Fortune Esports koja za cilj ima rast amaterske esport scene u regionu - pre svega kroz sistem Nacionalnih Esport Liga.

Startapi i poslovanje

Startapi, prijavite se za inovacione vaučere u vrednosti do 800.000 dinara

Fond za inovacionu delatnost objavio je javni poziv za dodelu inovacionih vaučera mikro, malim i srednjim preduzećima ne bi li uz pomoć akademskog sektora poboljšali svoje proizvode i usluge.