AdEx 2020: €56 milliona utrošeno na digitalno oglašavanje u Srbiji

AdEx 2020: €56 milliona utrošeno na digitalno oglašavanje u Srbiji

Novo AdEx istraživanje je tu! Kako je izgledala industrija digitalnog oglašavanja u protekloj godini?

Industrija digitalnog oglašavanja u Srbiji tokom prošle godine porasla je za 19,5% – sa 47,050 na 56,222 miliona evra. Ipak, iako je industrija definitivno rasla, procenat rasta manji je nego prethodnih godina (u poslednje tri ti procenti su iznosili preko 24%).

Predstavljajući ključne segmente, AdEx istraživanje otkriva nam i ukupnu potrošnju:

  • Display (€ 36,96 mil / rast 16%)
  • Paid Search (€ 8,7 mil / 30%)
  • Classifieds and Directories (€ 7,5 mil / 21%)

Segment Local Display zabeležio je pad od 16% te je vrednost ovog tržišta zabeležila ukupnu potrošnju od €7,7 miliona tokom 2020. godine. Sa druge starne, mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od 45,89% i dostigao vrednost od €44,23 miliona.

Tržište online video oglašavanja prihodovalo je €9,75 miliona u 2020. godini uz rast od 24,1% Uporedimo li podatke od 2019. godine videćemo da je tadašnji ad spend u ovoj kategoriji iznosio €7,86 miliona.

Facebook i Instagram još uvek prednjače

Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je € 15,76 miliona od koji je Facebooku  i Instagramu otišlo €14,047 miliona. Na LinkedIn je potrošeno €780.000, na Twitter €454.000, Viber €402.000 a Snapchat €78.000.

Među bitnim zaključcima, organizatori ovog istraživanja ističu da je mobile spent imao najveći rast investicija (za 45,89%), za čim sledi oglašavanje na društvenim mrežama (33%) i SEM (30%). Pored toga, da ponovimo, segment Local Display značajno je opalo – za 16%.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Intervju

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Karijere

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Intervju

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.