AdEx 2020: €56 milliona utrošeno na digitalno oglašavanje u Srbiji

AdEx 2020: €56 milliona utrošeno na digitalno oglašavanje u Srbiji

Novo AdEx istraživanje je tu! Kako je izgledala industrija digitalnog oglašavanja u protekloj godini?

Industrija digitalnog oglašavanja u Srbiji tokom prošle godine porasla je za 19,5% – sa 47,050 na 56,222 miliona evra. Ipak, iako je industrija definitivno rasla, procenat rasta manji je nego prethodnih godina (u poslednje tri ti procenti su iznosili preko 24%).

Predstavljajući ključne segmente, AdEx istraživanje otkriva nam i ukupnu potrošnju:

  • Display (€ 36,96 mil / rast 16%)
  • Paid Search (€ 8,7 mil / 30%)
  • Classifieds and Directories (€ 7,5 mil / 21%)

Segment Local Display zabeležio je pad od 16% te je vrednost ovog tržišta zabeležila ukupnu potrošnju od €7,7 miliona tokom 2020. godine. Sa druge starne, mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od 45,89% i dostigao vrednost od €44,23 miliona.

Tržište online video oglašavanja prihodovalo je €9,75 miliona u 2020. godini uz rast od 24,1% Uporedimo li podatke od 2019. godine videćemo da je tadašnji ad spend u ovoj kategoriji iznosio €7,86 miliona.

Facebook i Instagram još uvek prednjače

Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je € 15,76 miliona od koji je Facebooku  i Instagramu otišlo €14,047 miliona. Na LinkedIn je potrošeno €780.000, na Twitter €454.000, Viber €402.000 a Snapchat €78.000.

Među bitnim zaključcima, organizatori ovog istraživanja ističu da je mobile spent imao najveći rast investicija (za 45,89%), za čim sledi oglašavanje na društvenim mrežama (33%) i SEM (30%). Pored toga, da ponovimo, segment Local Display značajno je opalo – za 16%.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

9 razloga zašto žene ne (p)ostaju preduzetnice

Čula sam više puta da žene preduzetnice njihove kolege muškarci doživljavaju 'neozbiljno' i 'da se ne bave pravim biznisima'. Zašto postoji takva reputacija, i da li je zaista tako? 

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Propustili ste

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.

Tehnologija

Crypto Lifers prvi je projekat umetnika Vladimira Popova koji nam otkriva kako je ušao u NFT svet

Da NFT i digitalna umetnost bazirana na blockchain tehnologiji nije prisutna samo u bogatim društvima i državama pokazuje nam i jedan od domaćin autora NFT kolekcije, Vladimir Popov. Njegov umetnički rad je već objavljen na internetu, a o tome ćemo govoriti u nastavku teksta.

Karijere

ProductDock organizuje ‘Rookie Boot Camp’ – tromesečnu praksu za studente i diplomce koji poznaju Javu

Program prakse biće organizovan u novosadskoj kancelariji ove kompanije od 1. marta, a otvorene su četiri pozicije za praksu. Na kraju programa, svi učesnici u skladu sa postignutim rezultatima imaće priliku za stalno zaposlenje u ProductDock-u.