AdEx 2020: €56 milliona utrošeno na digitalno oglašavanje u Srbiji

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

AdEx 2020: €56 milliona utrošeno na digitalno oglašavanje u Srbiji

Novo AdEx istraživanje je tu! Kako je izgledala industrija digitalnog oglašavanja u protekloj godini?

Industrija digitalnog oglašavanja u Srbiji tokom prošle godine porasla je za 19,5% – sa 47,050 na 56,222 miliona evra. Ipak, iako je industrija definitivno rasla, procenat rasta manji je nego prethodnih godina (u poslednje tri ti procenti su iznosili preko 24%).

Predstavljajući ključne segmente, AdEx istraživanje otkriva nam i ukupnu potrošnju:

  • Display (€ 36,96 mil / rast 16%)
  • Paid Search (€ 8,7 mil / 30%)
  • Classifieds and Directories (€ 7,5 mil / 21%)

Segment Local Display zabeležio je pad od 16% te je vrednost ovog tržišta zabeležila ukupnu potrošnju od €7,7 miliona tokom 2020. godine. Sa druge starne, mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od 45,89% i dostigao vrednost od €44,23 miliona.

Tržište online video oglašavanja prihodovalo je €9,75 miliona u 2020. godini uz rast od 24,1% Uporedimo li podatke od 2019. godine videćemo da je tadašnji ad spend u ovoj kategoriji iznosio €7,86 miliona.

Facebook i Instagram još uvek prednjače

Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je € 15,76 miliona od koji je Facebooku  i Instagramu otišlo €14,047 miliona. Na LinkedIn je potrošeno €780.000, na Twitter €454.000, Viber €402.000 a Snapchat €78.000.

Među bitnim zaključcima, organizatori ovog istraživanja ističu da je mobile spent imao najveći rast investicija (za 45,89%), za čim sledi oglašavanje na društvenim mrežama (33%) i SEM (30%). Pored toga, da ponovimo, segment Local Display značajno je opalo – za 16%.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Karijere

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Sponzorisano

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.