Novo AdEx istraživanje je tu! Kako je izgledala industrija digitalnog oglašavanja u protekloj godini?
Industrija digitalnog oglašavanja u Srbiji tokom prošle godine porasla je za 19,5% – sa 47,050 na 56,222 miliona evra. Ipak, iako je industrija definitivno rasla, procenat rasta manji je nego prethodnih godina (u poslednje tri ti procenti su iznosili preko 24%).
Predstavljajući ključne segmente, AdEx istraživanje otkriva nam i ukupnu potrošnju:
- Display (€ 36,96 mil / rast 16%)
- Paid Search (€ 8,7 mil / 30%)
- Classifieds and Directories (€ 7,5 mil / 21%)
Segment Local Display zabeležio je pad od 16% te je vrednost ovog tržišta zabeležila ukupnu potrošnju od €7,7 miliona tokom 2020. godine. Sa druge starne, mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od 45,89% i dostigao vrednost od €44,23 miliona.
Tržište online video oglašavanja prihodovalo je €9,75 miliona u 2020. godini uz rast od 24,1% Uporedimo li podatke od 2019. godine videćemo da je tadašnji ad spend u ovoj kategoriji iznosio €7,86 miliona.
Facebook i Instagram još uvek prednjače
Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je € 15,76 miliona od koji je Facebooku i Instagramu otišlo €14,047 miliona. Na LinkedIn je potrošeno €780.000, na Twitter €454.000, Viber €402.000 a Snapchat €78.000.
Među bitnim zaključcima, organizatori ovog istraživanja ističu da je mobile spent imao najveći rast investicija (za 45,89%), za čim sledi oglašavanje na društvenim mrežama (33%) i SEM (30%). Pored toga, da ponovimo, segment Local Display značajno je opalo – za 16%.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!