Sa oko mesec dana zakašnjenja, kompanija Apple je u okviru svog virtuelnog događaja svetsku javnost upoznala sa novim iPhone modelima i potpuno novim Home Pad Mini pametnim zvučnikom.
Gotovo svi ljubitelji Apple uređaja ostali su uskraćeni za prezentaciju novih telefona kompanije iz Kalifornije u septembru. Ipak, mnogi koji prate novosti vezane za Apple ali i novine iz ovog brenda bili su upoznati sa time da će kompanija neposredno pred septembarski događaj odložiti predstavljanje “dvanaesetice” – pre svega zbog kašnjena isporuke pojedinih delova usled pandemije korona virusa.
Čini se da je bilo u redu čekati nešto više od dvadeset dana kako bismo bar online prisustvovali, slobodno možemo reći, jednom od najvažnijih događaja u tech industriji i industriji hardvera – globalno lansiranje novih iPhone modela. I dok ih jedni kude a drugi hvale, činjenica je da je upravo ovaj uređaj danas jedan od najcenjenijih komada tehnike koji je godinama unazad predstavljao sinonim za inovativnost – iako to nije slučaj u prethodnih par navrata.
Bez obzira na to, Apple je kompanija koja itekako zna da nas oduševi svojim prezentacijama, marketinškim materijalima i videima u kojima bude onu iskonsku potrebu potrošača kao krucijalnog elementa kapitalizma, terajući ih da izgovore onu čuvenu rečenicu – “ja ovo moram imati”.
Apple je i večeras pokazao svoju doktorsku disertaciju u organizovanju jedne velike konferencije/prezentacije online, kao i način naracije prema publici koja ih gleda iz različitih krajeva sveta i čija je pažnja bila uprta u Apple “svemirski” kampus (Apple Park). Upravo tu, u teatru Stiva Džobsa, predstavljen je najnoviji iPhone 12. Mnogi će reći da je simbolika ili možda ne, ali novi model došao je u kućištu kao što je nekada imala stara “četvorka” koju je predstavio upravo Džobs, sada već davne 2010. godine.
Slična meta, slično odstojanje
Za razliku od svih prethodnika do sada, najnoviji modeli, njih čak četiri (iPhone 12, 12 mini, 12 Pro i 12 Pro Max) dolaze sa očekivano najmodernijom tehnologijom, među kojima je 5G standard za mobilni prenos podataka i mogućnosti koju ova tehnologija donosi korisnicima – na čemu je stavljen poseban fokus na ovom događaju.
Pored toga, svi novi iPhone telefoni dolaze i sa modernim A14 Bionic procesorom koji je izrađen u 5nm tehnologiji, a dolazi sa šest jezgara što je značajno povećalo CPU i GPU performanse novih modela, za razliku od prethodnih. Kada je reč o ekranu, kompanija se odlučila da na svim modelima integriše Super Retina XDR OLED ekran.
Veliki akcenat posebno je stavljen na kameru novih modela koji su zadžali istu pikselažu (na svim senzorima i prednjim i zadnjim) kao i prethodnici od 12mpx, ali na kojima je dodat potpuno novi LiDAR senzor (koji dolazi na Pro verzijama ovog telefona) za skeniranje okruženja radi produkcije kvalitetnijih fotografija. Optika je na svim modelima sada unapređena sa sedam elemenata sočiva – što će dodatno doprineti boljem iskustvu fotografisanja.
FIRST LOOK: iPhone 12. #AppleEvent pic.twitter.com/NI9MGfawbJ
— Complex (@Complex) October 13, 2020
Takođe, unapređeni su i night mode funkcija kao, ultrawide senzori i snimanje video sadržaja. Kada je reč o cenama, iPhone 12 će biti dostupan od 799 dolara a Mini od 699 i to će biti možda najinteresantniji modeli za potencijalne kupce. Sa druge strane, dvanaestica Pro sa ekranom od 6,1 inča će koštati 999 dolara (za ulaznu verziju od 128GB), dok će Pro Max (6,7 inča) biti 1.099 dolara isto za početnu memoriju.
Treba dodati i to da je Apple takođe predstavio i novi aksesoar, tačnije MagSafe bežični punjač na magnet koji je moguće priključiti (čitaj zalepiti) na poleđinu telefona, a moći će da se nađe u različitim oblicima, čak i kao mini futrola.
Pored pomenutih telefona, kompanija je publiku upoznala i sa Home Pod Mini pametnim zvučnikom sa Siri integracijom i modernom tehnologijom reprodukcije zvuka koji može veoma lako da prepozna blizinu iPhone uređaja. Poseban fokus je dat na komunikaciju sa virtuelnim asistentom Siri i prepoznavanju više glasova i komunikaciju sa ostalim korisnicima Apple uređaja u kući ili u kolima (kao što je Apple Car Play). U SAD-u će se prodavati po ceni od 99 dolara, a biće dostupan u beloj i Space Gray boji.
Sve u svemu, čitava prezentacija koja je trajala nešto više od sat vremena, nije donela previše uzbuđenja, jer se gotovo većina stvari i podataka vezanih za iPhone znalo i mesec dana unazad – što je odavno postala praksa kada je reč o Apple događajima.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!