Srpski Leanpay osigurao novih €3 miliona investicije

Srpski Leanpay osigurao novih €3 miliona investicije

Fondovi SC Ventures i Lead Ventures investirali su novih 3 miliona evra u fintech startap LeanPay koji iz Srbije razvija rešenje za odloženo plaćanje - kako online, tako i u fizičkim prodavnicama.

Sa startapom Leanpay upoznali smo se sredinom 2019. godine kada smo objavili vest da je u ovaj srpski fintech investirao fond SC Ventures. Ovih dana, iz kompanije je saopšteno da su u prvoj polovini 2021. godine utrostručili promet u odnosu na prethodnu godinu, kao i da su zatvorili novu rundu investicije u iznosu od 3 miliona evra koju su predvodili fondovi SC Ventures i Lead Ventures.

Nova investicija biće iskorišćena za dodatno proširenje tima koji u ovom trenutku broji 25 developera i finansijskih eksperata, a već naredne godine usluga ovog startapa biće dostupna, osim u Sloveniji i Hrvatskoj, i na tržištu Rumunije i Mađarske sa jasnim planom da se poslovanje širi i na druga tržišta Centralne i Istočne Evrope.

Inače, Leanpay svoje poslovanje bazira na Point-of-Sale finansijskoj opciji (POSF) tj. vrsti potrošačkih instant kredita koji korisnicima omogućavaju da na licu mesta (online ili offline) dobiju pozajmicu za određenu kupovinu od strane trgovaca ili finansijske institucije, a koju vraćaju na više mesečnih rata.

Apliciranjem za mikro kredite, korisnici na mestu prodaje mogu da obezbede kupovinu robe ili usluga na rate – kako u online, tako i u offline prodavnicama.

Takva vrsta usluge naziva se BNPL service tj. buy now, play later i omogućava potrošačima da robu kupuju pomoću odloženog plaćanja. S druge strane, to partnerima povećava prosečnu prodaju po korpi, a korisnicima olakšava kupovinu jer mogu da je prilagode svojim potrebama. Sve što im je potrebno jeste mobilni telefon i Leanpay aplikacija.

Transparentnost i odgovorna potrošnja u fokusu rešenja

Nikola Belošević, izvršni direktor za tehnologiju, objašnjava za Netokraciju da je Leanpay razvio poseban algoritam u okviru kojeg koristi veštačku inteligenciju da bi stvorio model rizika koji funkcioniše na osnovu iskustva i stečenih informacija, pa se u potpunosti prilagođava lokalnom tržištu:

Veoma smo ponosni na naš tim developera koji je razvio napredan algoritam, jer time donosi novu vrednost našem proizvodu i omogućuje prilagođavanje lokalnim tržištima, kvalitetnije u odnosu na konkurenciju. Leanpay podstiče odgovornu potrošnju, a napredna tehnološka rešenja dodatno pomažu u tome.

Suosnivač i direktor kompanije Leanpay, Miša Živić, kaže da se ovaj startap razlikuje od konkurencije i u iznosu potrošačke korpe:

Jedna slična platforma koja se koristi na švedskom tržištu i fokusira se na modne artikle ima prosečnu vrednost kupovine od 150 evra. U slučaju našeg rešenja, ovaj iznos je tri puta veći i to zahvaljujući fokusu na kupovine u segmentu elektronike, nameštaja i sportske opreme. Takođe, Leanpay je usredsređen na Centralnu i Istočnu Evropu, tržišta na kom gotovo nisu prisutni strani globalni BNPL provajderi.

Izvršni direktor za razvoj proizvoda, Jovan Milićević, naglašava da transparentnost u poslovanju igra veoma značajnu ulogu – kako za tim developera, tako i za korisnike usluge:

Već pet godina menjamo tržište i omogućavamo kupcima i prodavcima da imaju pouzdanog partnera kome je korisničko iskustvo najvažnije. Zbog toga ni na Leanpay platformi, ni u timu, nećete naći sitna slova ili skrivene troškove. Svaka informacija, svaki feedback je potpuno iskren i na to smo vrlo ponosni.

Ekspanzija na nova tržišta u 2022. godini

Rukovodeći partner u fondu SC Ventures, Jure Mikuž, ističe da je Leanpay fantastično napredovao prethodnih meseci, a da će investicije dodatno ubrzati razvoj usluge:

Uvereni smo da investicija može dodatno da ubrza izvanredne performanse ovog startapa. Gotovo trostruko povećanje prihoda i poverenje 400 web prodavnica podstakli su nas da nastavimo da podržavamo Leanpay tim u postizanju zajedničkih ciljeva.

Iako je Leanpay usluga za sada dostupna samo u Hrvatskoj i Sloveniji, očekuje se da će se to u budućnosti značajno promeniti zahvaljujući investiciji fondova Lead Ventures i SC Ventures. Usluga će od naredne godine biti dostupna u Rumuniji i Mađarskoj, a planovi su da u budućnosti na spisku tržišta u kojima posluje budu i druge zemlje Centralne i Istočne Evrope.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.