Rodrigo Alier (Glovo): U Srbiji svakog meseca 200 000 novih korisnika

Rodrigo Alier: Glovo u Srbiji koristi više od 200.000 mesečno aktivnih korisnika

Rodrigo Alier, izvršni direktor sektora Partneri i brendovi u kompaniji Glovo, dao je ekskluzivni intervju za Netokraciju. On je govorio o povećanju broja korisnika nakon akvizicije domaće kompanije Donesi, kao i o planovima za budućnost poslovanja u Srbiji.

Osnovana 2015. godine u Barseloni, kompanija Glovo danas posluje u čak 25 zemalja i 1.500 gradova. Globalno, za kompaniju radi više od 3.500 zaposlenih, a prihodi iznose čak 4 milijarde evra godišnje. Na mesečnom nivou, broj aktivnih kurira raste za 75.000, a broj partnera za 140.000, dok se broj aktivnih korisnika povećava za 15 miliona godišnje. To znači da Glovo danas koristi više od 700 miliona korisnika širom sveta.

Od 2019. godine, kada je broj porudžbina iznosio 5 miliona, ta cifra je porasla za 8 puta, odnosno na 42 miliona u 2021. godini. Ove, ali i druge zanimljive podatke u vezi kompanije, predstavio je Rodrigo Alier, izvršni direktor sektora Partneri i brendovi koji je ovih dana boravio u Beogradu povodom Digital Day konferencije, a koji je u ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju govorio o rastu kompanije na domaćem tržištu, kao i o planovima za nove usluge u sklopu Glovo ekosistema.

Kako biste ocenili poslovni rast kompanije Glovo u protekle dve godine – u post-covid svetu?

Rodrigo: Još uvek vidimo ogroman potencijal koji treba iskoristiti kada je u pitanju isporuka na zahtev. Iako je istina da je pandemija COVID-19 ubrzala prodor i podigla svest o isporuci hrane ili namirnica, realnost je da je naša delatnost još uvek daleko ispod nivoa koje smo imali prilike da primetimo na zrelim tržištima isporuke kao što su SAD ili Azija.

To znači da je ogroman potencijal još uvek pred nama. U poslednje dve godine, kompanija Glovo beleži trocifreni rast iz godine u godinu. Veoma smo uzbuđeni zbog mogućnosti koje tek treba da iskoristimo u narednim godinama.

Prošle godine preuzeli ste vlasništvo nad kompanijom Donesi. Da li je ova akvizicija dovela do porasta vašeg poslovanja?

Rodrigo: Ova akvizicija je odigrala ključnu ulogu u rastu kompanije Glovo kome smo imali prilike da svedočimo tokom poslednje godine u Srbiji. Naše poslovanje je sazrelo i dostiglo potpuno novu dimenziju, što za rezultat ima činjenicu da isporuku sada vršimo iz više od 30 gradova u zemlji (pre godinu dana poslovali smo u manje od 15 gradova), da sarađujemo sa više od 3.000 malih i srednjih preduzeća putem Interneta na našoj platformi i da imamo uticaj na više od 200.000 korisnika svakog meseca. Svim ovim aktivnostima rukovodi lokalni tim koji čini više od 60 profesionalaca u zemlji.

Q-commerce više nije trend, već realnost. Glovo u svoj Q-commerce ulaže već više od tri godine i verujemo da pružanje ove ponude (više prodavaca na malo na mreži, različite ponude za vreme isporuke i slično) za naše klijente igra ključnu ulogu u realizaciji vizije koja podrazumeva omogućavanje svima lak pristup svemu u njihovom gradu. Što je tržište bogatije u smislu sadržaja i vrednosnih ponuda, to ćemo primetiti veće angažovanje naših korisnika.

Na ovogodišnjoj Digital Day konferenciji Rodrigo je predstavio Glovo na globalnom nivou i govorio o budućim planovima koji uključuju i oglašavanje u sklopu servisa.

Globalno, Glovo je proširio svoje poslovanje na 18 zemalja. Koji je ključni faktor vašeg uspeha?

Rodrigo: Smatram da postoje dva ključna faktora kada je reč o skalabilnosti Glovo servisa i njegovom dosadašnjem uspehu. Prvo je to što imamo proizvod koji je u stanju da se proširi i prilagodi različitim lokalnim okolnostima (ali bez brojnih ad-hoc razvoja u cilju proširenja). Drugi faktor je hiperlokalni pristup, ulaganje u i osnaživanje naših lokalnih timova kako bi se brzo kretali napred i ispratili dinamiku tržišta. Ta fleksibilnost i brzina dale su nam prednost tokom proteklih godina.

Suočili smo se sa mnogim izazovima dok smo širili naše poslovanje. Činjenica je da smo se od samog početka suočavali sa ograničenjima u pogledu pristupa kapitalu, učinila nas je snalažljivim i terala nas da uvek budemo u potrazi za održivim poslovanjem. To nas je takođe dovelo do potrebe da biramo naše bitke i da brzo donosimo odluke znajući gde treba da udvostručimo napore (više investicija, spajanja i preuzimanja), a gde ne (čak i ako je to podrazumevalo donošenje teških odluka kao što je izlazak sa nekih tržišta ili napuštanje poslovnih prilika).

Pored dostave hrane iz restorana, svoje usluge ste proširili i na druge delatnosti. Kako su potrošači reagovali na ovu promenu?

Rodrigo: U kompaniji Glovo smo uvek gledali dalje od hrane jer verujemo da ona predstavlja prirodnu vrednost za naše kupce. Želimo da naši kupci pronađu sve što žele preko naše aplikacije. To smo razmatrali sa tehničke tačke gledišta, s obzirom na to da se korisničko iskustvo pri naručivanju pice veoma razlikuje od iskustva pri dostavi namirnica, a mi nastavljamo da radimo na razmatranju ovih različitih stvarnosti kroz celokupno korisničko iskustvo Glovo korisnika.

Dokle ste stigli sa Glovo Express prodavnicama u Srbiji?

Rodrigo: Do sada imamo 2 Glovo Express prodavnice u Beogradu koje svakodnevno isporučuju stotine porudžbina za 20 minuta. Izuzetno brza isporuka (za manje od sat vremena) je jedan od 4 stuba na kojima trenutno radimo u okviru tima za Q-commerce, zajedno sa iskustvom prodavaca prehrambenih proizvoda, specijalizovanim prodavnicama i velikim porudžbinama. Cilj nam je da ih sve angažujemo i nastavimo da se širimo u Srbiji.

U sklopu vašeg predavanja, spomenuli ste pojam četvrti stub biznisa koji označava mogućnost reklamiranja u sklopu Glovo ekosistema. O čemu je tačno reč?

Rodrigo: Tradicionalno, kompanija Glovo fokusirala se na tri strane tržišta: kupce, partnere i kurire. Tokom poslednje 3 godine, fokus je bio na uvećanju njihovog broja (15x partneri, 3x kupci, 5x kuriri) kako bismo ubrzali naš rast (8x od 2019. godine). Ovaj rast donosi vrednost svim našim zainteresovanim stranama, a koji se širi u celom marketinškom levku kompanije. Usled toga, oglašivači žele da se pridruže i investiraju tamo gde se vrše prave transakcije tražeći svest, rast i uvide.

Sve ovo obezbeđuje visoku vrednost koja se vraća klijentu kako bi se osiguralo njegovo angažovanje. Oglašivači su sada ključni akteri u kompaniji, i posmatraju nas kao ključni kanal za njihov rast i investiranje. Stoga otpočinjemo put ka stvaranju četvorostranog tržišta!

Za kraj, kakvi su dalji globalni i lokalni planovi za kompaniju Glovo?

Rodrigo: Jedna od stvari zbog kojih smo veoma uzbuđeni je želja da nastavimo da osnažujemo mala i srednja preduzeća na njihovom putu ka digitalizaciji. Jasno nam je da je isporuka sada ključni, ali ne i jedini stub za njih. Želimo da postanemo potpuno rešenje za naše partnere i brendove nudeći im vrhunska i inovativna rešenja za rast i skaliranje njihovog poslovanja (SaaS, FinTech rešenja, podaci i uvidi, alati za rast i slično).

U kompaniji želimo da maksimalno povećamo svoj uticaj i ovde vidimo ogromnu priliku da pružimo vrednost stotinama hiljada prodavnica koje poveravaju svoje poslovanje našem servisu, koji im obezbeđuje sva ova rešenja.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Internet marketing

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.