2020. je godina - narod i dalje naseda na očigledne Internet prevare

2020. je godina – narod i dalje naseda na očigledne Internet prevare

"Osvoji auto za 2.000 dinara ili 17 eura!" - saopštila je narodu nekakva starleta sa 315+ hiljada pratilaca na Instagramu.

Iako je originalni post izbrisan jer je i malom detetu jasno da je u pitanju jedna obična prevara, pitam se: kako smo u eri Interneta kada bi sve manje-više trebalo da je transparentno došli do toga da influenserski šrot reklamira različite online prevare, za to uzima lovu i pritom niko ne reaguje – čak ni kada su na udaru mala preduzeća?

Eksponencijalni rast prevara i kladioničarskih savetnika koji mašu lovom

Odmah da se razumemo, mi u Srbiji gotovo da nismo u stanju da organizujemo nagradnu igru čak ni kada je sve regularno – setite se one situacije od pre 10-ak godina kada je uhapšena ekipa koja je putem SMS poruka ilegalno prisvajala automobile i stanove. Loša priča, skroz.

Iako se ne mogu pohvaliti činjenicom da je moj Instagram Explore Feed prepun nekakvih spiritualnih postova (uglavnom su to oskudno odevene žene, kerovi i motori), s vremena na vreme, a čini mi se sve češće, naletim na te neke influensere i osobe sa nekakvim povećim brojem pratilaca koji reklamiraju svakojake stvari – od nagradnih igara, do get rich fast prevara na foru zapratite tog i tog jer ima najbolje tipove za kladionicu. Uglavnom je takav sadržaj ispraćen i kamarom para jer ako na Instagram ne izbaciš svežanj novčanica od 2.000 dinara, kako svetu da dokažeš da si uspešan?!

I vratimo se na gorepomenutu osobu koja je na svom profilu izreklamirala očiglednu prevaru i to na poprilično glupu foru. U nagradnoj igri moglo je da učestvuje 5.000 ljudi od kojih je svako trebao da uplati po 2.000 dinara ili 17e. Sveukupno, 85.000 evra. Brat moi!  Zapitavši se koliko zapravo košta auto koji je navodno trebao biti dodeljen, Đorđe Sugaris, freelance auto novinar rekao mi je da se cena tog modela čak i u najskupljoj opremi (polovan) kreće oko 30.000 evra.

Brza računica kaže mi da tu ostane 50.000 evra. Ohoho, ide gas!

Ne znam koliki IQ treba da ti bude da nasedneš na ovakvu prevaru, ali svašta danas živi u ovoj Srbiji. Neka je i minimalan broj ljudi uplatio lovu, to je opet novac koji gotovo sigurno nikada ne bi videli, a pitanje je i ko bi zapravo dobio auto – možda ortak od ortaka, a možda i niko. Jer sutra nosi novi dan, novi post, novu nagradnu igru i novu prevaru.

Digitalni Jezda i Dafina

Ovaj tekst pišem krajnje revoltiran jer mi je zaista preko glave da ovakve gluposti uspevaju. Iznova i iznova. Samo pre neki dan, neko je probao da zajebe gomilu mučenih preduzetnika sa forom o upisu u nekakav registar. Cena sitnica – 4.500 dinara za upis, a nakon određenog roka 12.000. Preduzeća, kao da nisu dovoljno opterećana različitim nametima, sada se suočavaju i sa ovakvim glupostima, u sred proklete korona krize. Zaista bih voleo da vidim epilog toga i da se takvim pijavicama stane na kraj jednom podužom zatvorskom kaznom jer varati one koji su najugroženiji, takvima ni ideš pod mač bato nije dovoljna kazna.

Za kraj, osvestite se. Proberite malo koga pratite jer Internet je danas jedan ogroman divlji Zapad. Niko od te zadrugarsko-influenserske ekipe nema 2 grama mozga pa da se zapita šta i na koji način može da reklamira, a oni za koje rade… pa to su vam novi Jezda i Dafina. Ako ste baš dokoni, prijavite takve profile i postove. Budite pametniji od prosečnog korisnika Interneta i možda u nekoj meri i stanemo na put ovakvim prevarama.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.