2020. je godina - narod i dalje naseda na očigledne Internet prevare

2020. je godina – narod i dalje naseda na očigledne Internet prevare

"Osvoji auto za 2.000 dinara ili 17 eura!" - saopštila je narodu nekakva starleta sa 315+ hiljada pratilaca na Instagramu.

Iako je originalni post izbrisan jer je i malom detetu jasno da je u pitanju jedna obična prevara, pitam se: kako smo u eri Interneta kada bi sve manje-više trebalo da je transparentno došli do toga da influenserski šrot reklamira različite online prevare, za to uzima lovu i pritom niko ne reaguje – čak ni kada su na udaru mala preduzeća?

Eksponencijalni rast prevara i kladioničarskih savetnika koji mašu lovom

Odmah da se razumemo, mi u Srbiji gotovo da nismo u stanju da organizujemo nagradnu igru čak ni kada je sve regularno – setite se one situacije od pre 10-ak godina kada je uhapšena ekipa koja je putem SMS poruka ilegalno prisvajala automobile i stanove. Loša priča, skroz.

Iako se ne mogu pohvaliti činjenicom da je moj Instagram Explore Feed prepun nekakvih spiritualnih postova (uglavnom su to oskudno odevene žene, kerovi i motori), s vremena na vreme, a čini mi se sve češće, naletim na te neke influensere i osobe sa nekakvim povećim brojem pratilaca koji reklamiraju svakojake stvari – od nagradnih igara, do get rich fast prevara na foru zapratite tog i tog jer ima najbolje tipove za kladionicu. Uglavnom je takav sadržaj ispraćen i kamarom para jer ako na Instagram ne izbaciš svežanj novčanica od 2.000 dinara, kako svetu da dokažeš da si uspešan?!

I vratimo se na gorepomenutu osobu koja je na svom profilu izreklamirala očiglednu prevaru i to na poprilično glupu foru. U nagradnoj igri moglo je da učestvuje 5.000 ljudi od kojih je svako trebao da uplati po 2.000 dinara ili 17e. Sveukupno, 85.000 evra. Brat moi!  Zapitavši se koliko zapravo košta auto koji je navodno trebao biti dodeljen, Đorđe Sugaris, freelance auto novinar rekao mi je da se cena tog modela čak i u najskupljoj opremi (polovan) kreće oko 30.000 evra.

Brza računica kaže mi da tu ostane 50.000 evra. Ohoho, ide gas!

Ne znam koliki IQ treba da ti bude da nasedneš na ovakvu prevaru, ali svašta danas živi u ovoj Srbiji. Neka je i minimalan broj ljudi uplatio lovu, to je opet novac koji gotovo sigurno nikada ne bi videli, a pitanje je i ko bi zapravo dobio auto – možda ortak od ortaka, a možda i niko. Jer sutra nosi novi dan, novi post, novu nagradnu igru i novu prevaru.

Digitalni Jezda i Dafina

Ovaj tekst pišem krajnje revoltiran jer mi je zaista preko glave da ovakve gluposti uspevaju. Iznova i iznova. Samo pre neki dan, neko je probao da zajebe gomilu mučenih preduzetnika sa forom o upisu u nekakav registar. Cena sitnica – 4.500 dinara za upis, a nakon određenog roka 12.000. Preduzeća, kao da nisu dovoljno opterećana različitim nametima, sada se suočavaju i sa ovakvim glupostima, u sred proklete korona krize. Zaista bih voleo da vidim epilog toga i da se takvim pijavicama stane na kraj jednom podužom zatvorskom kaznom jer varati one koji su najugroženiji, takvima ni ideš pod mač bato nije dovoljna kazna.

Za kraj, osvestite se. Proberite malo koga pratite jer Internet je danas jedan ogroman divlji Zapad. Niko od te zadrugarsko-influenserske ekipe nema 2 grama mozga pa da se zapita šta i na koji način može da reklamira, a oni za koje rade… pa to su vam novi Jezda i Dafina. Ako ste baš dokoni, prijavite takve profile i postove. Budite pametniji od prosečnog korisnika Interneta i možda u nekoj meri i stanemo na put ovakvim prevarama.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Od Silicijumske doline do Skadarlije: Kako je američki Harness otvorio svoj R&D centar u srpskoj prestonici?

Kao kompanija koja razvija CI/CD alate za programere i dev timove, američki Harness otvorio je početkom godine svoj R&D centar u srpskoj prestonici. Otkrivamo koji su njihovi dalji planovi.

Gaming

Kroz program ‘Game Dev Bootcamp’ Nordeus nastavlja da edukuje mlade o razvoju igara – prijave do 12. novembra

Nordeus fondacija pokreće novi online besplatni obrazovni program 'Game Dev Bootcamp' za mlade širom Srbije koji su zainteresovani za tehnički razvoj video igara.

Internet marketing

Digitalni marketing u regulisanim industrijama: Kako se oglašavati kada je sve zabranjeno?

Za sve regulisane industrije uvek važe dve stvari, budžet uglavnom nikada nije problem i skoro ništa nije dozvoljeno kada je marketing u pitanju.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Sat vremena o TikTok oglašavanju (gošća Gorana Risteski)

TikTok, društvena mreža koja je osvojila svet u prethodne dve godine, raste još više i otvara nove mogućnosti za brendove, biznise, oglašivače i nezavisne kreatore. Upravo na tu temu u 73. epizodi Office Talks podcasta pričamo sa Goranom Risteski koja radi kao Media Researcher u agenciji Direct Media United Solutions.

Karijere

Tamara Prodanović postaje specijalista za brendiranje poslodavca u kompaniji Syrmia

Odakle je potekla odluka da se Tamara nakon sedam godina provedenih u HelloWorld-u priključi 'kompanijskoj strani priče' i pređe u kompaniju Syrmia?

Karijere

Studenti informatike i Synechron organizovali prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu

BarKod hakaton, prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu, održan je prethodnog vikenda pod sloganom 'Ako ništa…bar kod!'.

Kultura 2.0

UNICEF u Srbiji pokrenuo humanitarnu akciju – kupovinom NFT tokena pomažete deci sa smetnjama u razvoju

Povodom obeležavanja 75 godina rada UNICEF-a predstavljena je i dalje aktuelna specijalna kolekcija jedinstvenih digitalnih tokena - NFT, koja će biti izložena do 11. decembra. Izložba ima humanitarni cilj nabavke asistivne tehnologije koja pomaže deci sa smetnjama u razvoju da povećaju svoje sposobnosti i veštine.

Startapi i poslovanje

Programeri, Bosch ne proizvodi samo aparate za kafu – ima i odeljenja koja kreiraju softvere

Mesec dana sam u Bosch-u. Iako za sebe mislim da detaljno poznajem IT industriju, do pre dva meseca nisam znala da ova kompanija proizvodi nešto što nisu aparati za kafu, veš mašine i klime, kao i da u okviru Bosch-a postoje neka odeljenja koja prave softvere.

Karijere

Kompanija ZF Serbia najavila nova zapošljavanja u novosadskom razvojnom centru

Traže se inženjeri za rad na razvoju energetske elektronike za primenu u pogonskim sistemima.