2020. je godina - narod i dalje naseda na očigledne Internet prevare

2020. je godina – narod i dalje naseda na očigledne Internet prevare

"Osvoji auto za 2.000 dinara ili 17 eura!" - saopštila je narodu nekakva starleta sa 315+ hiljada pratilaca na Instagramu.

Iako je originalni post izbrisan jer je i malom detetu jasno da je u pitanju jedna obična prevara, pitam se: kako smo u eri Interneta kada bi sve manje-više trebalo da je transparentno došli do toga da influenserski šrot reklamira različite online prevare, za to uzima lovu i pritom niko ne reaguje – čak ni kada su na udaru mala preduzeća?

Eksponencijalni rast prevara i kladioničarskih savetnika koji mašu lovom

Odmah da se razumemo, mi u Srbiji gotovo da nismo u stanju da organizujemo nagradnu igru čak ni kada je sve regularno – setite se one situacije od pre 10-ak godina kada je uhapšena ekipa koja je putem SMS poruka ilegalno prisvajala automobile i stanove. Loša priča, skroz.

Iako se ne mogu pohvaliti činjenicom da je moj Instagram Explore Feed prepun nekakvih spiritualnih postova (uglavnom su to oskudno odevene žene, kerovi i motori), s vremena na vreme, a čini mi se sve češće, naletim na te neke influensere i osobe sa nekakvim povećim brojem pratilaca koji reklamiraju svakojake stvari – od nagradnih igara, do get rich fast prevara na foru zapratite tog i tog jer ima najbolje tipove za kladionicu. Uglavnom je takav sadržaj ispraćen i kamarom para jer ako na Instagram ne izbaciš svežanj novčanica od 2.000 dinara, kako svetu da dokažeš da si uspešan?!

I vratimo se na gorepomenutu osobu koja je na svom profilu izreklamirala očiglednu prevaru i to na poprilično glupu foru. U nagradnoj igri moglo je da učestvuje 5.000 ljudi od kojih je svako trebao da uplati po 2.000 dinara ili 17e. Sveukupno, 85.000 evra. Brat moi!  Zapitavši se koliko zapravo košta auto koji je navodno trebao biti dodeljen, Đorđe Sugaris, freelance auto novinar rekao mi je da se cena tog modela čak i u najskupljoj opremi (polovan) kreće oko 30.000 evra.

Brza računica kaže mi da tu ostane 50.000 evra. Ohoho, ide gas!

Ne znam koliki IQ treba da ti bude da nasedneš na ovakvu prevaru, ali svašta danas živi u ovoj Srbiji. Neka je i minimalan broj ljudi uplatio lovu, to je opet novac koji gotovo sigurno nikada ne bi videli, a pitanje je i ko bi zapravo dobio auto – možda ortak od ortaka, a možda i niko. Jer sutra nosi novi dan, novi post, novu nagradnu igru i novu prevaru.

Digitalni Jezda i Dafina

Ovaj tekst pišem krajnje revoltiran jer mi je zaista preko glave da ovakve gluposti uspevaju. Iznova i iznova. Samo pre neki dan, neko je probao da zajebe gomilu mučenih preduzetnika sa forom o upisu u nekakav registar. Cena sitnica – 4.500 dinara za upis, a nakon određenog roka 12.000. Preduzeća, kao da nisu dovoljno opterećana različitim nametima, sada se suočavaju i sa ovakvim glupostima, u sred proklete korona krize. Zaista bih voleo da vidim epilog toga i da se takvim pijavicama stane na kraj jednom podužom zatvorskom kaznom jer varati one koji su najugroženiji, takvima ni ideš pod mač bato nije dovoljna kazna.

Za kraj, osvestite se. Proberite malo koga pratite jer Internet je danas jedan ogroman divlji Zapad. Niko od te zadrugarsko-influenserske ekipe nema 2 grama mozga pa da se zapita šta i na koji način može da reklamira, a oni za koje rade… pa to su vam novi Jezda i Dafina. Ako ste baš dokoni, prijavite takve profile i postove. Budite pametniji od prosečnog korisnika Interneta i možda u nekoj meri i stanemo na put ovakvim prevarama.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da nam internet iskustvo bude bolje (i mnogo bezbednije) u 2021. godini?

Ako razmišljate o tome da li (i kako) da promenite svoje internet navike po pitanju privatnosti i bezbednosti - ovo je tekst za vas.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Startapi i poslovanje

Beogradski Konstrukt akviziran od strane HTEC-a uz najavljene nove akvizicije širom regiona

Kompanija HTEC akvizirala je Konstrukt u cilju pojačanja produktnog i brend dizajna za svoje klijente.

Internet marketing

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Office Talks Podcast

Profesionalni razvoj programera (upoznajte Symphony)

Tridesetu epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa predstavnicima kompanije Symphony. Sa njima smo pričali o istoriji kompanije, procesu regrutovanja, kulturi rada i izazovima sa kojima su se susretali za vreme pandemije.

Kultura 2.0

Žene imaju jednaku sposobnost ‘preživljavanja’ na online platformama, ali slabije ulaze u ovu oblast

Predstavljamo vam rezultate specijalnog izdanja Gigmetar istraživanja koje pokazuje kako su se gig radnice adaptirale na nove uslove rada koje je donela pandemija.