Kako je beogradski Intelisale porastao za vreme pandemije?

Kako je beogradski Intelisale porastao za vreme pandemije i prilagodio svoj posao trenutnim potrebama klijenata?

Vratite se koji mesec unazad i zapitajte se - koliko ste svoje poslovanje morali da prilagodite zahtevima klijenata čiji su biznisi bili direktno ili indirektno pogođeni pandemijom COVID-19?

Možda ste među retkima čiji su digitalni proizvodi zasijali u doba globalne pandemije, no ono što je svima nama zajedničko jeste da je briga o klijentima bila na izuzetno visokom nivou. U trenutku kada se činilo da čitava globalna ekonomija podrhtava, customer success odeljenja imala su pune ruke posla jer je bilo neophodno pokazati korisnicima da ste tu za njih – u dobru i u zlu.

Među mladim kompanijama koje su brzo reagovale na zahteve klijenata koji su se promenili preko noći uvođenjem vanrednog stanja, ali i zaposlile nove ljude za vreme pandemije usled povećanog obima posla, nalazi se i domaći Intelisale sa čijim smo direktorom Nemanjom Mališićem razgovarali o prethodnom periodu koji je obeležio rad ovog tima, te potrebom za dodatnom digitalizacijom određenih prodajnih procesa zbog kojih je njihovo rešenje došlo do izražaja na tržištu.

Od početka godine tim je porastao za 14 novih ljudi

Ukoliko do sada niste čuli za ovaj proizvod, Intelisale se bavi digitalizacijom i unapređenjem prodaje – od klasične (terenske), preko telefonske prodaje i trgovine putem digitalnih kanala,  sve do integracije pametnih rešenja za komercijaliste kao što je planiranje ruta.

Kako saznajemo, rešnje ove beogradske kompanije trenutno koristi više od 1.000 klijenata širom sveta koji imaju potrebu da povećaju produktivnost svojih prodavaca i drugih ljudi uključenih u prodajni proces, a sve to kroz povećanje prodajnih ciljeva i smanjenje troškova. Prostije rečeno, alat ove kompanije najčešće koriste komercijalisti na terenu, a sami kijenti jednog ovakvog rešenja jesu upravo kompanije koje imaju prodajnu silu na terenu, kompanije specijalizovane za distribuciju ili merchandising, kao i ostale kompanije koje imaju potrebu da digitalizuju svoj prodajni proces, ali i kojima su potrebna određena custom rešenja u vidu kombinacije različitih funkcionalnosti kako bi se zadovoljile njihove potrebe i specifičnosti.

Već na početku našeg razgovora, Nemanja kaže da je tim ušao u 2020. godinu sa novim klijentima i potpuno novom industrijom. Zbog ambicioznih planova godinu su započeli sa čak 11 novih kolega koji su u tim primljeni kao diplomci Intelisale Akademije u okviru koje su polaznici prolazili kroz obuku od šest nedelja i selekciju za zaposlenje.

Međutim, tik uoči pandemije, ali i za vreme vanrednog stanja, kompanija je uvidela potrebu za dodatnim pojačanjem na polju developmenta, zaposlivši još troje novih senior developera, tako da se Intelisale timu priključilo ukupno 14 novih ljudi koji su bili presudni za ispunjavanje nekih od zahteva klijenata koji su za kratko vreme morali da promene svoje poslovne modele.

Kako Mališić otkriva, daleko najveći izazov za tim bio je da se mlade kolege prebace na rad od kuće, ali su njihovim uključivanjem u sve sastanke i brainstorming sesije postigli to da novi članovi brzo dobiju širu sliku o proizvodu i kompaniji, stoga su brzo krenuli i sami da doprinose, dodaje on.

Novi proizvodi kao rezultat slušanja potreba klijenata

Kako raditi sa novim klijentima kada više ne možete da odete kod njih na sastanke i kada je kompletna komunikacija svedena na video poziv? Nemanja za Netokraciju kaže da se Intelisale tim brzo prilagodio novonastalim okolnostima, te da su za nove klijente uveli mogućnost online obuka i demo prikaza putem Zoom servisa. Štaviše, za jednog klijenta tim je završio integraciju tik pre početka pandemije, ali je saradnja ipak morala da bude odložena zbog pandemije korona virusa:

Raduje me što mogu da kažem da smo pre nekoliko nedelja konačno startovali sa ovim klijentom i da je prva obuka koju smo imali preko Zoom platforme bila veoma interaktivna.

Oduševljeni smo i razumevanjem svih klijenata koji su pokazali spremnost na uključivanje u nove procese obuka, a zahvaljujući tome uspeli smo da za kratko vreme da obučimo više od 50 prodavaca koji su sada opremljeni novim planom prodaje. Isto tako, veoma brzo smo omogućili menadžmentu ove kompanije real-time uvid u planove i realizaciju.

Mališić dodaje da osim što je tim brzo reagovao na promene kod klijenata, u pojedinim slučajevima oni su ih prvi i inicirali. Kako kaže, taktika koju su postavili omogućila im je da isprate potrebe svojih klijenata i skeniraju ih – oformljavanjem timova koji su bili u konstantnom kontaktu sa krajnjim korisnicima i koji su imali zadatak da prikupe što više informacija i pojedinosti o problemima sa kojima se klijenti suočavaju. Nakon interne raspodele resursa i prioritata, Intelisale je uspeo da podrži više zahteva za prilagođavanje koji su došli u isto vreme:

Za nekoliko klijenata kompletnu terensku prodaju prebacili smo na telefonsku – u jednom danu. To nam je pošlo za rukom zahvaljujući razumevanju klijenata i fleksibilnosti modula za telefonsku prodaju koji smo razvili. Ubrzo, svi prodavci koji su inače radili na terenu, bili su spremni da rade od kuće i ispred sebe su imali sve ono na šta su navikli – od planova, svojih realizacija, praćenja porudžbina i slično.

U momentu prelaska na ‘remote’ poslovanje, Intelisale timu priključilo se još nekoliko kolega koji su se pokazali ključnim za nastavak poslovanja u turbolentnim vremenima. Intelisale

Webshop sa 20.000 artikala za dve nedelje

Nastavljajući razgovor sa Nemanjom i govoreći o različitim izazovima koje je kompanija morala da reši za svoje klijente u vreme globalne pandemije, saznali smo i da je tim za kratko vreme uspeo da implementira kompletno e-commerce rešenje za potrebe jednog od njihovih klijenata koji pre toga nije razmatrao poslovanje u ovom sektoru zbog kompleksnosti proizvoda koje prodaje.

Ipak, kako nas je vanredno stanje sve nateralo na korenite promene, tako je nastala i diskusija o Internet prodavnici kao dodatnom kanalu koji bi doprineo prodaji. Kako Mališić kaže, nakon zajedničkog brainstorming-a i dogovora oko opcija, klijent je prihvatio rešenje, a Intelisale je u par dana napravio akcioni plan, završio b2b e-commerce rešenje i pripremio promotivnu kampanju ka krajnjim kupcima:

Pomogli smo i oko pravljenja marketing kampanje preko našeg alata, pre svega oko obaveštenja kupaca putem newsletter-a o novom kanalu prodaje i prednostima istog, kao i oko remarketinga.

Kako saznajemo, za svega nekoliko nedelja klijent je došao do toga da njegov e-commerce ima više od 2% udela u ukupnom prometu sa izraženom tendencijom rasta. Njegov webshop sada broji više od 20.000 artikala, ali i 3.500 registrovanih korisnika što Nemanja smatra velikim uspehom – pogotovo kada se uzme u obzir da pre COVID-19 klijentu ovaj kanal prodaje nije bio u fokusu.

Na pitanje Netokracije da li je bilo ideja da se u Intelisale portfolio uvrste i nove usluge tj. mogućnosti, Mališić ističe da COVID-19 nije uticao na ono što je Intelisale primarno i razvio, već je situacija možda više stavila u fokus vrednost koju pružaju svojim klijentima – a to da na vreme mogu da odgovore na prodajne probleme sa kojima se klijenti suočavaju i da pojedine funkcionalnosti dodatno prilagode njihovom poslovanju:

Pored toga, moram istaći da su u fokus došle funkcionalnosti kao što je modul za organizovanje telefonske prodaje kao i e-commerce rešenje koje nudi i b2b i b2c platformu i to u kratkom vremenskom periodu. Svakako su uvideli koliko su ovi kanali prodaje komplementarni sa standardnim kanalima prodaje i koliko im mi tu možemo pomoći.

Privodeći razgovor kraju, zanimalo nas je i kako naš sagovornik vidi ostatak godine za tim koji vodi. Mališić ističe da su planovi veliki i ambiciozni, jer pre svega žele da postojeći Intelisale klijenti vide dobre poslovne rezultate koristeći njihovo rešenje. Aktivno se radi na ostvarivanju saradnje sa novim klijentima i ideji da im se u narednom periodu pomogne sa redukovanim cenama – jer partnerski nastup u ovom poslu je ono što ova srpska kompanija želi da zadrži bez obzira na rast.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.