Instagram novim izmenama frustrira korisnike širom sveta

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Instagram novim izmenama frustrira korisnike širom sveta – kopirajući TikTok

U nameri da potisne TikTok kao konkurenciju, Instagram daje prednost video sadržaju što je izazvalo opšte nezadovoljstvo kod korisnika.

Sigurno ste primetili da vam je poslednjih par meseci Instagram feed preplavljen Reel snimcima, i to najčešće ljudi koje uopšte ne pratite. Za ovu pojavu “kriv” je novi algoritam koji korisnicima nameće veću umreženost naspram zatvorenijeg tipa interakcije na koji su navikli.

Po sredi je još jedan pokušaj kompanije Meta da zadrži lidersku poziciju na tržištu i potisne konkurenciju, a ovoga puta to je TikTok. Iskopiravši interfejs ove brzorastuće društvene mreže, kompanija ima za cilj da zadrži stare, ali i privuče nove korisnike koji preferiraju kratke video formate. Da li vas ovo podseća na nešto?

Ovo ne bi bio prvi put da Meta “preotima” funkcije od rivala koji je prvi došao na neku inovativnu ideju. Isto se desilo sa Snapchat platformom koja je poslužila kao inspiracija za uvođenje funkcije story, prvo na Instagramu, a potom i na Facebooku i Whatsappu. Pokazalo se da je ovo bio dobar potez, jer je Meta sa svojim proizvodima ostala u top 4 globalno najkorišćenijih društvenih medija, dok je Snapchat značajno izgubio na popularnosti.

Prema istraživanju portala Wordstream, društvene mreže u vlasništvu kompanije Meta su na samom vrhu globalno najkorišćenijih u 2022. godini.

Da li će isti rezultat Meta postići transformacijom Instagrama u TikTok? Sudeći po korisnicima koji su testirali beta verziju, i ne baš.

Kako piše portal TechCrunch, novi Instagram interfejs osim što zatrpava korisnike Reel snimcima, onemogaćava da se oni utišaju jednostavnim dodirom ekrana, pa ste tako “osuđeni” da slušate voice over ili propratnu muziku, hteli to ili ne. Dodirivanjem ekrana možete samo da pauzirate snimak, a “ućutkaćete” ga samo ako isključite ton na celom uređaju.

Druga značajna promena istaknuta na ovom portalu jeste prelazak sa klasičnog “skrolovanja” na automatsko prebacivanje na sledeći sadržaj, što takođe veoma podseća na TikTok. Ovo dovodi do beskonačne reprodukcije Reel snimaka koje je algoritam prepoznao kao sadržaj koji bi mogao da vas zainteresuje i baca senku na primarnu funkciju Instagrama – deljenje fotografija.

Prethodno ukinuviši IGTV, Instagram je ovog meseca najavio da će od sada svaki video koji je kraći od 15 minuta biti konvertovan u Reel. Ukoliko je video postavljen na javnom nalogu, on će automatski biti uključen u algoritam za prikazivanje drugim nalozima. Iz tog razloga se, kao što ste već mogli da primetite, na vašem feedu pojavljuju nasumični Reel snimci koji potiskuju objave ljudi koje pratite.

Uvođenjem novih funkcija, čini se da Meta ne mari mnogo za korisničko iskustvo, već nastoji da po svaku cenu pobedi konkurenciju. Namera kompanije je da pridobije nove korisnike tako što će uz već postojeće Instagram opcije uvesti i one sa TikToka, objediniti ih u jednoj aplikaciji i samim tim ukinuti potrebu za posedovanjem obe aplikacije istovremeno.

Ali, gde su u toj priči korisnici koji biraju Instagram upravo zbog njegove primarne namene?

Mnogi korisnici Instagrama uopšte nemaju instaliran TikTok jer preferiraju fotografije u odnosu na video i samo žele da dele objave sa svojim pratiocima i ljudima koji ih prate. To znači da ih ne interesuju nasumični Reel snimci nepoznatih osoba koji im “bombarduju” feed.

S druge strane, fotografi su ti koji su od Instagrama načinili giganta kakav je danas, a novi algoritam uopšte nije naklonjen njima i njihovom radu. Izrevoltirani ovim promenama, mnogi od njih su se požalili na društvenoj mreži Twitter ističući da im je odaziv na objavama značajno opao, samim tim i zarada, te da razmatraju prelazak na lični blog ili neku drugu platformu.

Da li će Kajli Džener obezvrediti Instagram?

Ovih dana internetom kruži slika s natpisom “Učinimo Instagram ponovo Instagramom” (Make Instagram Instagram again) a viralnom ju je učinila Kajli Džener, podelivši je na svom story-ju. U nastavku teksta stoji: “Prestanite da pokušavate da budete kao TikTok, samo želim da gledam slatke fotke mojih prijatelja”, a sliku je ubrzo podelila i njena starija sestra Kim.

Prema pisanju magazina The Verge, Kajli je 2018. godine iskazala nezadovoljstvo izmenama na Snapchatu izjavivši da više neće otvarati tu aplikaciju. To je izazvalo da Snapchat u roku od 24 sata izgubi 1,3 milijarde dolara.

Imajući u vidu da je ona sa preko 360 miliona pratilaca druga najpraćenija ličnost na Instagramu, kompanija bi trebalo dobro da razmisli pre nego što donese konačnu odluku o izmenama koje su trenutno još uvek samo u fazi testiranja.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Novost

Najveća regionalna konferencija za programere ovog septembra u Zadru – vidimo se na Infobip Shift 2022!

Najveća konferencija za programere u ovom delu Evrope ponovo okuplja istaknute IT stručnjake, programere, startape i preduzetnike. Ovogodišnju Infobip Shift konferenciju obeležiće nikad bogatiji program i spektakularna produkcija.

Propustili ste

Novost

Najveća regionalna konferencija za programere ovog septembra u Zadru – vidimo se na Infobip Shift 2022!

Najveća konferencija za programere u ovom delu Evrope ponovo okuplja istaknute IT stručnjake, programere, startape i preduzetnike. Ovogodišnju Infobip Shift konferenciju obeležiće nikad bogatiji program i spektakularna produkcija.

Startapi i poslovanje

Samo i Iza prodali su ‘Talking Tom’ i u Srbiji započeli poljoprivrednu revoluciju – održiva proizvodnja hrane njihov je životni cilj

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, Samo Login otkriva kako je od prodaje slovenačke kompanije Outfit7 došao do fondacije koja se u Srbiji bavi čistim vazduhom, čistom vodom, očuvanjem resursa i održivom poljoprivredom.

Office Talks Podcast

Demagog sa dva nova naslova osvaja tržište indie igara

Razvoj video igara u Srbiji ima sve veći značaj na globalnoj sceni. Tom prilikom smo u 105. epizodi Office Talks podkasta ugostili beogradski Demagog studio čija je video igra Golf Club Wasteland do sada zabeležila značajne rezultate na AppStore i Google Play prodavnicama.

Tehnologija

IT Srbija od ‘outsourcinga’ do vodeće zemlje za razvoj digitalnih proizvoda i usluga

O razvoju i rastu domaće IT industrije govorimo već nekoliko godina unazad. Prethodne dve, bile su najintenzivnije kada je reč o ovoj grani koja ima značajan udeo u domaćem BDP-u. Kako godine prolaze, informaciona i tehnološka industrija u Srbiji započela je put napretka od 'outsourcinga' do kompanija koje razvijaju zahtevne proizvode.

Gaming

Epic Games kreće sa izgradnjom kampusa u Novom Sadu

Kompanije Epic Games i 3Lateral najavljuju početak izgradnje svog kampusa nadomak Univerzitetskog centra, u Radničkoj ulici u Novom Sadu. Reč je o savremenom R&D centru koji podržava razvoj hardverskih i softverskih rešenja koja omogućavaju kreiranje fotorealističnih digitalnih ljudi.

Intervju

Kako je platforma Native Teams stvorila uslove za uspešno i jednostavno ‘freelance’ poslovanje

Zahvaljujući Native Teams platformi, 'freelance' radnici imaju mogućnost da ostvare sve benefite onih koji su zaposleni 'za stalno', online ili putem mobilne aplikacije.