U nameri da potisne TikTok kao konkurenciju, Instagram daje prednost video sadržaju što je izazvalo opšte nezadovoljstvo kod korisnika.
Sigurno ste primetili da vam je poslednjih par meseci Instagram feed preplavljen Reel snimcima, i to najčešće ljudi koje uopšte ne pratite. Za ovu pojavu “kriv” je novi algoritam koji korisnicima nameće veću umreženost naspram zatvorenijeg tipa interakcije na koji su navikli.
Po sredi je još jedan pokušaj kompanije Meta da zadrži lidersku poziciju na tržištu i potisne konkurenciju, a ovoga puta to je TikTok. Iskopiravši interfejs ove brzorastuće društvene mreže, kompanija ima za cilj da zadrži stare, ali i privuče nove korisnike koji preferiraju kratke video formate. Da li vas ovo podseća na nešto?
Ovo ne bi bio prvi put da Meta “preotima” funkcije od rivala koji je prvi došao na neku inovativnu ideju. Isto se desilo sa Snapchat platformom koja je poslužila kao inspiracija za uvođenje funkcije story, prvo na Instagramu, a potom i na Facebooku i Whatsappu. Pokazalo se da je ovo bio dobar potez, jer je Meta sa svojim proizvodima ostala u top 4 globalno najkorišćenijih društvenih medija, dok je Snapchat značajno izgubio na popularnosti.

Da li će isti rezultat Meta postići transformacijom Instagrama u TikTok? Sudeći po korisnicima koji su testirali beta verziju, i ne baš.
Kako piše portal TechCrunch, novi Instagram interfejs osim što zatrpava korisnike Reel snimcima, onemogaćava da se oni utišaju jednostavnim dodirom ekrana, pa ste tako “osuđeni” da slušate voice over ili propratnu muziku, hteli to ili ne. Dodirivanjem ekrana možete samo da pauzirate snimak, a “ućutkaćete” ga samo ako isključite ton na celom uređaju.
Druga značajna promena istaknuta na ovom portalu jeste prelazak sa klasičnog “skrolovanja” na automatsko prebacivanje na sledeći sadržaj, što takođe veoma podseća na TikTok. Ovo dovodi do beskonačne reprodukcije Reel snimaka koje je algoritam prepoznao kao sadržaj koji bi mogao da vas zainteresuje i baca senku na primarnu funkciju Instagrama – deljenje fotografija.
Prethodno ukinuviši IGTV, Instagram je ovog meseca najavio da će od sada svaki video koji je kraći od 15 minuta biti konvertovan u Reel. Ukoliko je video postavljen na javnom nalogu, on će automatski biti uključen u algoritam za prikazivanje drugim nalozima. Iz tog razloga se, kao što ste već mogli da primetite, na vašem feedu pojavljuju nasumični Reel snimci koji potiskuju objave ljudi koje pratite.
Uvođenjem novih funkcija, čini se da Meta ne mari mnogo za korisničko iskustvo, već nastoji da po svaku cenu pobedi konkurenciju. Namera kompanije je da pridobije nove korisnike tako što će uz već postojeće Instagram opcije uvesti i one sa TikToka, objediniti ih u jednoj aplikaciji i samim tim ukinuti potrebu za posedovanjem obe aplikacije istovremeno.
Ali, gde su u toj priči korisnici koji biraju Instagram upravo zbog njegove primarne namene?
Mnogi korisnici Instagrama uopšte nemaju instaliran TikTok jer preferiraju fotografije u odnosu na video i samo žele da dele objave sa svojim pratiocima i ljudima koji ih prate. To znači da ih ne interesuju nasumični Reel snimci nepoznatih osoba koji im “bombarduju” feed.
Instagram hates photographers I’m convinced
— Inari NOT Briana . (@inaribriana) July 12, 2022
S druge strane, fotografi su ti koji su od Instagrama načinili giganta kakav je danas, a novi algoritam uopšte nije naklonjen njima i njihovom radu. Izrevoltirani ovim promenama, mnogi od njih su se požalili na društvenoj mreži Twitter ističući da im je odaziv na objavama značajno opao, samim tim i zarada, te da razmatraju prelazak na lični blog ili neku drugu platformu.
Da li će Kajli Džener obezvrediti Instagram?
Ovih dana internetom kruži slika s natpisom “Učinimo Instagram ponovo Instagramom” (Make Instagram Instagram again) a viralnom ju je učinila Kajli Džener, podelivši je na svom story-ju. U nastavku teksta stoji: “Prestanite da pokušavate da budete kao TikTok, samo želim da gledam slatke fotke mojih prijatelja”, a sliku je ubrzo podelila i njena starija sestra Kim.
Prema pisanju magazina The Verge, Kajli je 2018. godine iskazala nezadovoljstvo izmenama na Snapchatu izjavivši da više neće otvarati tu aplikaciju. To je izazvalo da Snapchat u roku od 24 sata izgubi 1,3 milijarde dolara.
Imajući u vidu da je ona sa preko 360 miliona pratilaca druga najpraćenija ličnost na Instagramu, kompanija bi trebalo dobro da razmisli pre nego što donese konačnu odluku o izmenama koje su trenutno još uvek samo u fazi testiranja.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!