Instagram novim izmenama frustrira korisnike širom sveta

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Instagram novim izmenama frustrira korisnike širom sveta – kopirajući TikTok

U nameri da potisne TikTok kao konkurenciju, Instagram daje prednost video sadržaju što je izazvalo opšte nezadovoljstvo kod korisnika.

Sigurno ste primetili da vam je poslednjih par meseci Instagram feed preplavljen Reel snimcima, i to najčešće ljudi koje uopšte ne pratite. Za ovu pojavu “kriv” je novi algoritam koji korisnicima nameće veću umreženost naspram zatvorenijeg tipa interakcije na koji su navikli.

Po sredi je još jedan pokušaj kompanije Meta da zadrži lidersku poziciju na tržištu i potisne konkurenciju, a ovoga puta to je TikTok. Iskopiravši interfejs ove brzorastuće društvene mreže, kompanija ima za cilj da zadrži stare, ali i privuče nove korisnike koji preferiraju kratke video formate. Da li vas ovo podseća na nešto?

Ovo ne bi bio prvi put da Meta “preotima” funkcije od rivala koji je prvi došao na neku inovativnu ideju. Isto se desilo sa Snapchat platformom koja je poslužila kao inspiracija za uvođenje funkcije story, prvo na Instagramu, a potom i na Facebooku i Whatsappu. Pokazalo se da je ovo bio dobar potez, jer je Meta sa svojim proizvodima ostala u top 4 globalno najkorišćenijih društvenih medija, dok je Snapchat značajno izgubio na popularnosti.

Prema istraživanju portala Wordstream, društvene mreže u vlasništvu kompanije Meta su na samom vrhu globalno najkorišćenijih u 2022. godini.

Da li će isti rezultat Meta postići transformacijom Instagrama u TikTok? Sudeći po korisnicima koji su testirali beta verziju, i ne baš.

Kako piše portal TechCrunch, novi Instagram interfejs osim što zatrpava korisnike Reel snimcima, onemogaćava da se oni utišaju jednostavnim dodirom ekrana, pa ste tako “osuđeni” da slušate voice over ili propratnu muziku, hteli to ili ne. Dodirivanjem ekrana možete samo da pauzirate snimak, a “ućutkaćete” ga samo ako isključite ton na celom uređaju.

Druga značajna promena istaknuta na ovom portalu jeste prelazak sa klasičnog “skrolovanja” na automatsko prebacivanje na sledeći sadržaj, što takođe veoma podseća na TikTok. Ovo dovodi do beskonačne reprodukcije Reel snimaka koje je algoritam prepoznao kao sadržaj koji bi mogao da vas zainteresuje i baca senku na primarnu funkciju Instagrama – deljenje fotografija.

Prethodno ukinuviši IGTV, Instagram je ovog meseca najavio da će od sada svaki video koji je kraći od 15 minuta biti konvertovan u Reel. Ukoliko je video postavljen na javnom nalogu, on će automatski biti uključen u algoritam za prikazivanje drugim nalozima. Iz tog razloga se, kao što ste već mogli da primetite, na vašem feedu pojavljuju nasumični Reel snimci koji potiskuju objave ljudi koje pratite.

Uvođenjem novih funkcija, čini se da Meta ne mari mnogo za korisničko iskustvo, već nastoji da po svaku cenu pobedi konkurenciju. Namera kompanije je da pridobije nove korisnike tako što će uz već postojeće Instagram opcije uvesti i one sa TikToka, objediniti ih u jednoj aplikaciji i samim tim ukinuti potrebu za posedovanjem obe aplikacije istovremeno.

Ali, gde su u toj priči korisnici koji biraju Instagram upravo zbog njegove primarne namene?

Mnogi korisnici Instagrama uopšte nemaju instaliran TikTok jer preferiraju fotografije u odnosu na video i samo žele da dele objave sa svojim pratiocima i ljudima koji ih prate. To znači da ih ne interesuju nasumični Reel snimci nepoznatih osoba koji im “bombarduju” feed.

S druge strane, fotografi su ti koji su od Instagrama načinili giganta kakav je danas, a novi algoritam uopšte nije naklonjen njima i njihovom radu. Izrevoltirani ovim promenama, mnogi od njih su se požalili na društvenoj mreži Twitter ističući da im je odaziv na objavama značajno opao, samim tim i zarada, te da razmatraju prelazak na lični blog ili neku drugu platformu.

Da li će Kajli Džener obezvrediti Instagram?

Ovih dana internetom kruži slika s natpisom “Učinimo Instagram ponovo Instagramom” (Make Instagram Instagram again) a viralnom ju je učinila Kajli Džener, podelivši je na svom story-ju. U nastavku teksta stoji: “Prestanite da pokušavate da budete kao TikTok, samo želim da gledam slatke fotke mojih prijatelja”, a sliku je ubrzo podelila i njena starija sestra Kim.

Prema pisanju magazina The Verge, Kajli je 2018. godine iskazala nezadovoljstvo izmenama na Snapchatu izjavivši da više neće otvarati tu aplikaciju. To je izazvalo da Snapchat u roku od 24 sata izgubi 1,3 milijarde dolara.

Imajući u vidu da je ona sa preko 360 miliona pratilaca druga najpraćenija ličnost na Instagramu, kompanija bi trebalo dobro da razmisli pre nego što donese konačnu odluku o izmenama koje su trenutno još uvek samo u fazi testiranja.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kultura 2.0

Da li ćemo zbog anglicizama u IT industriji zaboraviti maternji jezik? Razgovarali smo sa profesorkom engleskog jezika

Bojana Stanojević, profesorka engleskog jezika i književnosti u intervjuu za Netokraciju govori o upotrebi anglicizama u savremenom poslovanju, o tome koje su reči i izrazi neprevodivi, a za koje postoje adekvatni prevodi na srpski jezik.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Propustili ste

Tehnologija

Srbija postala članica Globalnog partnerstva za veštačku inteligenciju

Na sastanku Ministarskog saveta Globalnog partnerstva za veštačku inteligenciju u Tokiju, Srbija je konsenzusom 26 država izabrana za članicu ove organizacije.

Startapi i poslovanje

Investiciona prognoza: Evropski fond menadžeri predviđaju ‘zahlađenje’ u VC industriji

Venture kapitalisti (VC) obično su optimisti po prirodi. Veruju u preduzetnike, veruju da postoje rešenja koja menjaju svet i žele da - u šansama gde 10% portfolio kompanija uspeva - ostvare određen uspeh.

Startapi i poslovanje

TS Ventures investirao u domaće startape Anari AI, Bitebell i Brush Galaxy

TS Ventures Fond je nakon temeljnog procesa i detaljne analize idejnih rešenja, novu rundu sredstava dodelio za čak tri nova startapa i time nastavio da pomaže razvoj startap industrije u našoj zemlji.

Tehnologija

Unapredite svoje DevTools veštine na ‘masterclass’ radionici svetski poznatog developera

Sajt HelloWorld.rs 9. decembra u 17h organizuje veliku 'masterclass' radionicu u Naučno-tehnološkom parku u Beogradu, gde će govoriti jedan od najboljih svetskih front-end developera Heri Roberts.

Startapi i poslovanje

Raising Stars: Do 20.000 švajcarskih franaka bespovratno za startape u ranim fazama razvoja

NTP Beograd raspisao je uz podršku Vlade Švajcarske i u partnerstvu sa NTP Niš i NTP Čačak treći poziv za Raising Starts, prvi pre-seed akceleratorski program u Srbiji koji startap timovima obezbeđuje stručnu i finansijsku podršku za ubrzan razvoj.

Internet marketing

GOstudy — platforma koja uvodi ljude u svet digitalnog marketinga

Za ostvarivanje poslovnog uspeha na internetu ne treba da posedujete formalno obrazovanje, ali je važno da ste željni znanja i naoružani disciplinom, savetuje Vladimir Mladenov, osnivač GOstudy platforme. U okviru 20 emisija na nacionalnom servisu gledaoci će imati priliku se upoznaju s radom platforme.