Kupovina pregleda na Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Instagram korisnici širom sveta, pogotovo oni sa većim brojem pratilaca i javnim profilima, poslednjih meseci primetili su značajno povećan broj pregleda svojih storija odn. Instagram priča.

Iako je većina njih skoro pa došla do ispunjenja sna svakog influensera o sve većem interesovanju za sadržaj koji kreiraju, bunila ih je jedna stvar: pregledi nisu došli od njihovih pratilaca već od velikog broja ljudi koje su identifikovali kao Ruse.

O čemu se tu, zapravo, radi?

Nema straha za politički sistem SAD, ali ima za industriju

Direktorka događaja u TechCrunch-u jedna je od korisnika ove društvene mreže koja je primetila povećan broj pregleda storija od strane tih „ruskih“ profila, što je bio jedan od povoda da ovaj medij postavi Instagramu pitanja o tome šta se dešava

A, ako se prisetimo šta se desilo prošli put kada su Rusi upleli prste u društvene mreže, razumećemo otkud panika.

Iz Instagrama, pak, javljaju da u pitanju nije ništa slično, samo novi oblik growth hacking taktike za influensere koji trećem licu mogu platiti ne bi li njihov profil nastavio da raste i niže pratioce, lajkove i komentare, a sada i Story preglede.

Kako dalje za TechCrunch navode iz ove kompanije, to je izazov čijim će se rešavanjem pozabaviti u narednom periodu, te će u narednim mesecima predstaviti mere koje će regulisati ovakve aktivnosti (iako nisu precizirali šta su pod tim tačno podrazumevali).

Dakle, građani i političari u SAD mogu da odahnu, ali brendovi i influenseri ne.

Brojke jesu bitne, ali samo ako nisu lažirane

Zašto je, dakle, važno da, iako se mi verovatno plašimo Rusa mnogo manje nego građani SAD, ove growth hacking tehnike shvatimo ozbiljnije nego trenutno? Zato što direktno utiču na industriju, sa čime je saglasan i Miloš Skokić , Managing Partner u agenciji Žiška:

Ovo je još jedna u nizu taktika koje štete industriji i koje ne donose nikakvu realnu vrednost ni jednom učesniku u lancu. Brend ne dobija rezultat, niti zaista gradi zajednicu ljudi koji su strastveni u vezi sa njihovim sadržajem, agencija ne evaluira realno svoj rad i feedback koji dobija od te zajednice, a zajednica takođe gubi, jer su novac, vreme i energija koji su mogli biti uloženi u osmišljanje i produkciju relevantnog sadržaja protraćeni negde drugo.

U trenutku kada sve više marketing stručnjaka smatra da influenser marketing upravo zbog ovakvih malverzacija više ne završava posao i kada Instagram pokušava da smanji značaj lajkova, važno je podsetiti se da bi kvalitet u svakom domenu trebalo da bude pravilo broj jedan.

I zato, kompanije i influenseri, ne zaboravite da industrija koja počiva na obmanama bilo koje vrste ne raste na stabilnoj osnovi – a kupovina folovera, lajkova i ostalih tipova interakcija je upravo to, iako, dodaje Miloš, to nije nešto što će uskoro zakucati i na naša vrata:

Ne bih očekivao da će se ova praksa uskoro omasoviti kod nas, prvenstveno zato što se ni merenje uspešnosti Instagram inicijativa na našem tržištu ne shvata preozbiljno. Bojim se da smo daleko od toga da ozbiljno analiziramo koliko dobro prolaze naši story-ji u smislu pregleda, moraće i botovi da nas pričekaju u tom smislu.

Stoga je za nas ovo samo opomena i prilika da se podsetimo da brojke na društvenim mrežama jesu bitne, ali samo ako su prave. Kupljen pratilac nema nikakvu vrednost, ni za influensera ni za brendove koje predstavlja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Kultura 2.0

Lift Kviz je prvi srpski mobilni kviz koji se emituje uživo – a svojim učesnicima nudi i novčane nagrade

Dosadno vam je u karantinu? 'Mobile' kviz koji se emituje uživo i ima nagradni fond zvuči kao dobra ideja.

Startapi i poslovanje

Sada nije vreme za strahove jer najbolja prilika za oporavak SME sektora leži u digitalnim servisima

Svedoci smo instant digitalizacije mnogobrojnih poslova i zanimanja izazvanih pandemijom COVID-19 virusa. O tome kako se mali i srednji biznisi mogu uspešno nositi sa ovim promenama - razgovaramo sa osnivačem kompanije SuperHosting.rs.

Startapi i poslovanje

30.000 korisnika posetilo je novi sajt koji digitalizuje odlazak na pijacu

Novi propisi onemogućili su, između ostalog, i posetu pijacama. Srećom, postoji alternativa u vidu nekoliko 'online' rešenja za nabavku voća i povrća kao što je novoosnovani sajt Ponovo Radi Pijaca.

Startapi i poslovanje

Startap iz Beograda Uradi-zaradi omogućio kupovinu namirnica, šetanje ljubimaca i nabavku lekova

Uradi-zaradi koji povezuje pojedince u potrazi za zaradom sa korisnicima kojima je potrebno da im se neki kućni posao završi, pokrenuo je zaseban projekat pomoći ljudima u izolaciji usled epidemije korona virusa.

Startapi i poslovanje

I pred IT-jem je recesija, ali se posao nastavlja – kao i regrutacija kadrova

Kako u praksi izgleda proces 'online' regrutovanja kadrova u toku pandemije i koliko kompanija je nastavilo da aktivno traži nove zaposlene?

Startapi i poslovanje

Podacima protiv COVID-19: Otvoren poziv za udruživanje data science inicijativa i rešenja

Online meetup 'Podacima protiv Korone' ima za cilj da dodatno podrži i ojača inicijativu iz domaće IT zajednice kako bi se na kraju pronašla rešenja i ideje radi dodatnog suzbijanja epidemije COVID-19 virusa.