Kupovina pregleda na Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Instagram korisnici širom sveta, pogotovo oni sa većim brojem pratilaca i javnim profilima, poslednjih meseci primetili su značajno povećan broj pregleda svojih storija odn. Instagram priča.

Iako je većina njih skoro pa došla do ispunjenja sna svakog influensera o sve većem interesovanju za sadržaj koji kreiraju, bunila ih je jedna stvar: pregledi nisu došli od njihovih pratilaca već od velikog broja ljudi koje su identifikovali kao Ruse.

O čemu se tu, zapravo, radi?

Nema straha za politički sistem SAD, ali ima za industriju

Direktorka događaja u TechCrunch-u jedna je od korisnika ove društvene mreže koja je primetila povećan broj pregleda storija od strane tih „ruskih“ profila, što je bio jedan od povoda da ovaj medij postavi Instagramu pitanja o tome šta se dešava

A, ako se prisetimo šta se desilo prošli put kada su Rusi upleli prste u društvene mreže, razumećemo otkud panika.

Iz Instagrama, pak, javljaju da u pitanju nije ništa slično, samo novi oblik growth hacking taktike za influensere koji trećem licu mogu platiti ne bi li njihov profil nastavio da raste i niže pratioce, lajkove i komentare, a sada i Story preglede.

Kako dalje za TechCrunch navode iz ove kompanije, to je izazov čijim će se rešavanjem pozabaviti u narednom periodu, te će u narednim mesecima predstaviti mere koje će regulisati ovakve aktivnosti (iako nisu precizirali šta su pod tim tačno podrazumevali).

Dakle, građani i političari u SAD mogu da odahnu, ali brendovi i influenseri ne.

Brojke jesu bitne, ali samo ako nisu lažirane

Zašto je, dakle, važno da, iako se mi verovatno plašimo Rusa mnogo manje nego građani SAD, ove growth hacking tehnike shvatimo ozbiljnije nego trenutno? Zato što direktno utiču na industriju, sa čime je saglasan i Miloš Skokić , Managing Partner u agenciji Žiška:

Ovo je još jedna u nizu taktika koje štete industriji i koje ne donose nikakvu realnu vrednost ni jednom učesniku u lancu. Brend ne dobija rezultat, niti zaista gradi zajednicu ljudi koji su strastveni u vezi sa njihovim sadržajem, agencija ne evaluira realno svoj rad i feedback koji dobija od te zajednice, a zajednica takođe gubi, jer su novac, vreme i energija koji su mogli biti uloženi u osmišljanje i produkciju relevantnog sadržaja protraćeni negde drugo.

U trenutku kada sve više marketing stručnjaka smatra da influenser marketing upravo zbog ovakvih malverzacija više ne završava posao i kada Instagram pokušava da smanji značaj lajkova, važno je podsetiti se da bi kvalitet u svakom domenu trebalo da bude pravilo broj jedan.

I zato, kompanije i influenseri, ne zaboravite da industrija koja počiva na obmanama bilo koje vrste ne raste na stabilnoj osnovi – a kupovina folovera, lajkova i ostalih tipova interakcija je upravo to, iako, dodaje Miloš, to nije nešto što će uskoro zakucati i na naša vrata:

Ne bih očekivao da će se ova praksa uskoro omasoviti kod nas, prvenstveno zato što se ni merenje uspešnosti Instagram inicijativa na našem tržištu ne shvata preozbiljno. Bojim se da smo daleko od toga da ozbiljno analiziramo koliko dobro prolaze naši story-ji u smislu pregleda, moraće i botovi da nas pričekaju u tom smislu.

Stoga je za nas ovo samo opomena i prilika da se podsetimo da brojke na društvenim mrežama jesu bitne, ali samo ako su prave. Kupljen pratilac nema nikakvu vrednost, ni za influensera ni za brendove koje predstavlja.

Ostavi komentar

  1. Nemanja

    Nemanja

    24. 6. 2020. u 18:53 Odgovori

    Od kupljenih pratilaca osim uvecanog broja lajkova nema nikakve koristi. To znaci da za sebe mislite da niste dovoljno kvalitetni. Uspeh dolazi polako, sam po sebi kao dokaz kvaliteta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Nesortirano

Otvoren poziv za ‘online’ prekvalifikaciju za IT – prijave traju do 30. septembra

Projekat prekvalifikacije organizuju Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu u saradnji sa Programom Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), a otvoren je za zaposlena lica širom Srbije.

Propustili ste

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.

Office Talks Podcast

Kako napraviti uspešan biznis od trčanja? (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduzetništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.