Kupovina pregleda na Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Instagram korisnici širom sveta, pogotovo oni sa većim brojem pratilaca i javnim profilima, poslednjih meseci primetili su značajno povećan broj pregleda svojih storija odn. Instagram priča.

Iako je većina njih skoro pa došla do ispunjenja sna svakog influensera o sve većem interesovanju za sadržaj koji kreiraju, bunila ih je jedna stvar: pregledi nisu došli od njihovih pratilaca već od velikog broja ljudi koje su identifikovali kao Ruse.

O čemu se tu, zapravo, radi?

Nema straha za politički sistem SAD, ali ima za industriju

Direktorka događaja u TechCrunch-u jedna je od korisnika ove društvene mreže koja je primetila povećan broj pregleda storija od strane tih “ruskih” profila, što je bio jedan od povoda da ovaj medij postavi Instagramu pitanja o tome šta se dešava

A, ako se prisetimo šta se desilo prošli put kada su Rusi upleli prste u društvene mreže, razumećemo otkud panika.

Iz Instagrama, pak, javljaju da u pitanju nije ništa slično, samo novi oblik growth hacking taktike za influensere koji trećem licu mogu platiti ne bi li njihov profil nastavio da raste i niže pratioce, lajkove i komentare, a sada i Story preglede.

Kako dalje za TechCrunch navode iz ove kompanije, to je izazov čijim će se rešavanjem pozabaviti u narednom periodu, te će u narednim mesecima predstaviti mere koje će regulisati ovakve aktivnosti (iako nisu precizirali šta su pod tim tačno podrazumevali).

Dakle, građani i političari u SAD mogu da odahnu, ali brendovi i influenseri ne.

Brojke jesu bitne, ali samo ako nisu lažirane

Zašto je, dakle, važno da, iako se mi verovatno plašimo Rusa mnogo manje nego građani SAD, ove growth hacking tehnike shvatimo ozbiljnije nego trenutno? Zato što direktno utiču na industriju, sa čime je saglasan i Miloš Skokić , Managing Partner u agenciji Žiška:

Ovo je još jedna u nizu taktika koje štete industriji i koje ne donose nikakvu realnu vrednost ni jednom učesniku u lancu. Brend ne dobija rezultat, niti zaista gradi zajednicu ljudi koji su strastveni u vezi sa njihovim sadržajem, agencija ne evaluira realno svoj rad i feedback koji dobija od te zajednice, a zajednica takođe gubi, jer su novac, vreme i energija koji su mogli biti uloženi u osmišljanje i produkciju relevantnog sadržaja protraćeni negde drugo.

U trenutku kada sve više marketing stručnjaka smatra da influenser marketing upravo zbog ovakvih malverzacija više ne završava posao i kada Instagram pokušava da smanji značaj lajkova, važno je podsetiti se da bi kvalitet u svakom domenu trebalo da bude pravilo broj jedan.

I zato, kompanije i influenseri, ne zaboravite da industrija koja počiva na obmanama bilo koje vrste ne raste na stabilnoj osnovi – a kupovina folovera, lajkova i ostalih tipova interakcija je upravo to, iako, dodaje Miloš, to nije nešto što će uskoro zakucati i na naša vrata:

Ne bih očekivao da će se ova praksa uskoro omasoviti kod nas, prvenstveno zato što se ni merenje uspešnosti Instagram inicijativa na našem tržištu ne shvata preozbiljno. Bojim se da smo daleko od toga da ozbiljno analiziramo koliko dobro prolaze naši story-ji u smislu pregleda, moraće i botovi da nas pričekaju u tom smislu.

Stoga je za nas ovo samo opomena i prilika da se podsetimo da brojke na društvenim mrežama jesu bitne, ali samo ako su prave. Kupljen pratilac nema nikakvu vrednost, ni za influensera ni za brendove koje predstavlja.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

For The Win! konferencija je tokom koje Beograd postaje epicentar evropskog gejminga

Konferencija For the Win!, od 25. do 26. maja okupiće u Beogradu regionalnu i evropsku 'game-dev' zajednicu, uz govornike iz kompanija kao što su Google, Outfit7, Two Desperados, 3 Lateral ili Activision/Blizzard/King, kao i organizacija ISFE, UKIE, EGDF, IGDA i mnogih drugih.

Kultura 2.0

Stari model rada iz kancelarije od 9 do 5 je prevaziđen, hibridni model je realnost – potvrđuju domaće IT kompanije

Pandemiji je došao kraj, ali rad od kuće je i dalje na snazi. Zato naše sagovornike pitamo da li će zvanični povratak u kancelariju ikada više biti opcija.

Office Talks Podcast

Šta se dešava kada dobijete otkaz? Saveti za radnike i poslodavce

Gošća 141. epizode Office Talks podkasta bila je Tijana Žunić Marić koja je advokat i partner u advokatskoj kancelariji Žunić. Sa njom smo razgovarali o tome kako se IT firme suočavaju sa otkazima.

Propustili ste

Društvene mreže

Zašto udruženje Fruškać mora da plati 115.000 dinara odštete zbog ‘deljenja’ na Instagramu?

Da li naš Zakon prepoznaje pravila upotrebe društvenih mreža, te koja su naša prava, a koje obaveze prilikom deljenja sadržaja, pitali smo Anju Berić iz advokatske kancelarije Žunić Law.

Office Talks Podcast

Stanje marketing agencija u 2023.

Gost 145. epizode Office Talks podkasta bio je Nikola Parun koji dolazi iz agencije Ovation BBDO, a sa kojim smo imali priliku da razgovaramo o stanju u industriji digitalnog marketinga u Srbiji nakon pandemije korona virusa.

Karijere

Istraživanje Puls HR zajednice: Privlačenje zaposlenih je najveći izazov IT kompanija

Sudeći prema istraživanju koje je sproveo HelloWorld, najveći izazov za IT kompanije u protekle dve godine bio je privlačenje IT kandidata, što je istaklo 61% ispitanika.

Karijere

Dražen Šumić je novi direktor Microsoft razvojnog centra u Srbiji

Kao direktor Microsoft razvojnog centra u Srbiji, Dražen Šumić će biti zadužen za dalji strateški razvoj centra u Beogradu, koji važi za jedan od najvažnijih razvojnih centara u Evropi.

Karijere

Žarko Stevanović iz Potere: Svetski šampion u znanju po zanimanju je programer!

Žarka već godinama gledate kao jednog od tragača u kultnom kvizu Potera gde je gotovo nepobediv. A, da li ste znali da je on po profesiji programer koji pored kvizova, karijeru gradi u sferi kompjuterskih nauka?

Najava

Prvi Polkadot Day u Srbiji: Istražite Polkadot ‘blockchain’ ekosistem

Ovaj događaj u organizaciji MVP Workshop-a deo je Belgrade Blockchain Week-a i održaće se na Fakultetu organizacionih nauka 5. juna, sa početkom u 11 časova.