Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.

Kreatori i ljudi koji su deo testa sada mogu da dele svoje nezamenjive tokene (NFT) koje su napravili ili kupili, a deljenje ovog sadržaja mogu da obave na svom glavnom Instagram profilu u obliku posta, ali i putem 24-časovnih priča ili kroz same poruke sa svojim prijateljima.

Sa druge strane, izvršni direktor kompanije Meta Mark Zakerberg, potvrdio je danas u objavi da kompanija testira NFT na Instagramu, a dok bi “slična funkcionalnost” uskoro mogla da bude dostupna i za korisnike društvene mreže Facebook.

Inače, prvi čovek Instagrama Adam Moseri, naveo je nedavno da će za sada samo mala grupa korisnika u SAD-u imati mogućnost da prikaže NFT-ove putem pomenute društvene mreže. NFT će se prikazivati na sličan način kao i određeni profili i proizvodi i nazivaće se “digitalni kolekcionarski predmeti”. Klikom na njihovu oznaku, korisnici će dobiti uvid u detalje poput imena kreatora i vlasnika, piše The Verge.

Takođe, Moseri je napomenuo da neće biti naknada za objavljivanje ili deljenje digitalnog sadržaja ovog tipa na Instagramu. On između ostalog dodaje da je ovo samo početak procesa u okviru kojeg bi Instagram mogao da uči od zajednice, posebno one okrenute decentralizaciji i novom Web3 okruženju. Otuda je NFT i dobio svoj prostor na ovoj mreži, što je nekako i prirodno ako uzmemo u obzir poentu i funkciju Instagrama kada je digitalni sadržaj u pitanju.

Web3 kroz društvene mreže ali i YouTube se približava ljudima širom sveta

Gledano sa tehniče strane lansiranja nove funkcije na Instagramu, zanimljivo je to da je podržani blockchain za prikazivanje NFT-ova baziran na Ethereumu i Polygonu dok bi podrška za Flow i Solanu uskoro trebala da stigne. Ovo je posebno zanimljivo s obzirom na to da je jedan od osnivača Polygon Web3 infrastrukture Mihailo Bjelić koji je u svom tvitu i zvanično potvrdio saradnju sa Metom u vezi nove opcije o kojoj trenutno govorimo.

Štaviše, Moseri je dalje istakao kako bi podrška za NFT na Instagramu mogla pomoći tome da se sa naprednom i novom tehnologijom upozna širi krug ljudi koji ranije nisu imali dodira sa ovim terminom. Ono što takođe treba pomenuti jeste da Instagram ali i Facebook neće biti prve platforme koje će promovisati NFT s obzirom na to da je Twitter nedavno omogućio korisnicima da NFT koriste kao svoje profilne slike.

Još početkom godine se pričalo o tome da bi ove društvene mreže mogle da omoguće omasovljenje NFT sadržaja, pa se čini da ovaj plan polako prelazi u zvaničnu realizaciju i realnost. Zvanično lansiranje nove funkcije dolazi samo nekoliko nedelja nakon što je Zakerberg u svom obraćanju medijima rekao da će Meta uskoro uvesti NFT na Instagram, što se na kraju i obistinilo.

Sve ovo je zapravo i logičan potez kompanije još od početnih koraka rebrendiranja u Metu gde je korisnicima obećano da će Facebook zajedno sa Instagramom krenuti putem virtuelnog sveta i Web3 tehnologija i da bi u godinama koje slede u potpunosti mogao da transformiše svoje poslovanje – a samim tim i korisničko iskustvo.

Da iz Instagrama ulažu veliku nadu u NFT sadržaj, pokazuje i podatak da je prošlog leta ova društvena mreža organizovala “Nedelju kreatora” kao virtuelni samit po pozivu koji je i sama kompanija okarakterisala kao “privatni događaj za NFT kreatore”.

Instagram i Twitter nisu jedini digitalni giganti koji žele da prihvate NFT, jer je izvršna direktorka YouTube-a Suzan Vojcicki istakla da bi ovaj video servis mogao da prihvati Web3 tehnologije, uključujući NFT, kao sredstvo za pomoći nezavisnim video kreatorima da zarade novac od svog rada.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.

Novost

LotusFlare otvorio novu kancelariju u Beogradu sa ciljem da proširi programerski tim

Softverska kompanija LotusFlare sa sedištem u Silicijumskoj dolini otvorila je novu kancelariju u Beogradu, dok nastavlja da širi svoj tim u Srbiji i drugim lokacijama širom sveta.

Office Talks Podcast

Marketing za web 3.0 zajednicu

U 111. epizodi Office Talks podkasta ugostili smo Nikolu Jankovića i Nikolu Milinkovića iz kompanije Decenter. Sa njima smo razgovarali o kreiranju efikasnog marketinga u web 3.0 industriji, uz osvrt na važnost izgradnje jake web 3.0 zajednice.

Izveštaj

Kripto vodič: Kako da skalirate Ethereum uz ‘Zero knowledge’ metodologiju?

Na ovogodišnjoj Infobip Shift konferenciji, u okviru predavanja 'Scaling Ethereum with Zero-Knowledge magic' na Web3 stejdžu predstavljena su rešenja koja mogu da pojednostave i ubrzaju skaliranje na Ethereumu.