Život posle lajkova: Šta očekuje influensere kada Instagram ukine ovu opciju?

Život posle lajkova: Šta očekuje influensere kada Instagram ukine ovu opciju?

Na svojoj godišnjoj F8 konferenciji Facebook je predstavio niz promena koje bi u narednom periodu mogle da oblikuju korisničko iskustvo. Jedna od tih promena tiče se Instagrama - ukidanje prikaza broja lajkova.

Mnogi korisnici širom sveta su negativno dočekali ovu vest, ali treba napomenuti da testna faza i dalje traje (za sada samo u Kanadi i još šest država), te se još ne zna tačan datum kada bi broj lajkova koji se prikazuju vašim pratiocima na Instagramu mogao da bude zamenjen samo njihovim imenima. Činjenica je da mnogi korisnici (pogotovo influenseri i njihovi klijenti) ovu mrežu upravo percipiraju na statistici broja pregleda 24-časovnih priča i lajkovima postova – kao osnovnim elementima popularnosti i interakcije sa drugim korisnicima.

Sa novim promenama čitava ova situacija bi mogla da se preokrene za 180 stepeni. Iz ove popularne društvene mreže za deljenje fotografija i videa navode da je cilj eksperimenta da se ljudi više fokuisraju na sam sadržaj na mreži, a ne na brojeve pregleda ili lajkova, piše The Verge.

Iz Instagrama, međutim, navode da će biznisi i drugi kreatori koji zaradu prave upravo preko ove društvene mreže i dalje imati uvid u sve potrebne statistike kao i do sada, te da će biti u prilici da prate i pregledaju broj lajkova.

Influenseri prvi na udaru?

Sudeći prema dosadašnjim reakcijama korisnika u državama u kojima se sprovodi testna faza, mišljenja su podeljena. Dok jedni smatraju da ova promena ne menja previše samu suštinu mreže, drugi veruju da bi ukidanje prikaza lajkova negativno uticalo na samu reputaciju pojedinih profila – posebno influensera koji su se već i javno požalili na navedene promene (Kritikama su se očekivano pridružili svi influenseri, pa i oni sa ovih prostora).

Jasno je da ovakvoj vrsti profila nove promene ne odgovaraju upravo zbog javnih brojki koje mogu da vide drugi korisnici – što stvara lančanu reakciju, bilo da je reč o daljem širenju popularnosti, oglašavanju (ukoliko je brojka atraktivna i slično). Činjenica je da su mnogi influenseri trgovali lajkovima uz pomoć različitih farmi lajkova, pa će sada morati da igraju po pravilima koje diktira Facebook, kako bi i dalje ostali relevantni svojoj publici.

Iako se ovde radi o promenama koje odgovaraju samo jednoj strani, nesumnjivo je da bi nove promene u doglednom periodu mogle da oblikuju način na koji koristimo ovu mrežu. Ovo se posebno odnosi na „uticajne“, koji su vremenom znali da „skrenu sa koloseka“ i umesto relevantnog sadržaja, plasiraju sumnjive proizvode i usluge, a ponekad i neprikladan materijal.

Sa novom strategijom Facebooka kao krovnom kompanijom koja stoji iza Instagrama, sve ovo bi  moglo da se promeni, računajući i poslednju inicijativu ukidanja broja lajkova koji pokazju direktno popularnost određenog posta. Međutim, budućnost ove mreže i dalje će zavisiti od navika korisnika i njihovog interesovanja za određenim sadržajem, ali i od brendova koji sarađuju sa influenserima radi promocije svojih proizvoda.

Mark Zuckerberg je na ovogodišnjoj F8 konferenciji najavio strategiju za Facebook i svih servisa u njegovom vlasništvu, koje pored promena na koje ćemo morati da se naviknemo – veliki fokus stavlja i na privatnost korisnika.

Kreativnost u produkciji sadržaja ispred broja lajkova

Štaviše, razumljivo je da mnogi korisnici ove mreže koji ulažu velike napore da bi izgradili pažnju i profil vredan za nekoliko hiljada pratilaca, neko vreme neće spremno dočekati pomenute promene. Lajkovi, koliko god nekim korisnicima bili beznačajni, influenserima i drugim kreatorima predstavljaju direktan uvid u dalje unapređenje kreativnosti, validaciju sadržaja i samog profila.

Nema sumnje da je Instagram na neki način rizikovao sa eliminisanjem jednog od fundamentalnih elemenata svake društvene mreže, pored komentara i deljenja sadržaja. Ali, ako se osvrnemo na sve ostale promene koje smo negodovali, a koje su nam došle iz „istog dvorišta“, tako ćemo se verujem, navići i na ovu.

Ipak, čini se uvek da na društvene mreže objavljujemo ono što zaista želimo i što mi smatramo da je adekvatno, a da lajkovi prema subjektivnom mišljenju korisnika dolaze sami, bilo da ih je 10 ili 10.000 (neko bude nezadovoljan, a nekoga i ne zanima broj). Iako testna faza i dalje traje, očigledno je da su iz Instagrama rešeni da ostanu pri svojim planovima – a uzimajući u obzir veličinu ove mreže i njenu planetarnu popularnost ne verujem da bi najavljene promene mogle ozbiljnije da ugroze samu korisničku bazu.

Broj pratilaca, kreativnost i produkcija sadržaja (fotografije ili videa) ipak su ključne stvari koje će u narednom periodu oblikovati ovu mrežu – bilo da dolaze od influensera koji od toga zarađuju ili običnih korisnika koji ovu mrežu koriste za razonodu i komunikaciju sa svojim prijateljima. Ljudi će na kraju dana znati da cene isključivo kvalitetan sadržaj i onaj sadržaj koji ih zanima, bilo da je „like“ prikazan sa brojevima ili samo osobama koje su kliknule na srce.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pokrenut startap program za dalji razvoj ‘pametnog’ ugostiteljstva – Metro Xcel čeka vaše prijave

Ovaj program ima za cilj da već formiranim startapima u ugostiteljstvu pomogne da brže napreduju, a prijave traju tokom cele godine.

Društvene mreže

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Netokracija

Milena Rašić nova je urednica Netokracije u Srbiji

Došlo je vreme za interne promene, vreme da budemo još bolji u onome što radimo. Kao deo tih promena zadovoljstvo mi je što mogu da vam saopštim da je nova urednica Netokracije u Srbiji upravo naša koleginica Milena Rašić.

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.