Život posle lajkova: Šta očekuje influensere kada Instagram ukine ovu opciju?

Život posle lajkova: Šta očekuje influensere kada Instagram ukine ovu opciju?

Na svojoj godišnjoj F8 konferenciji Facebook je predstavio niz promena koje bi u narednom periodu mogle da oblikuju korisničko iskustvo. Jedna od tih promena tiče se Instagrama - ukidanje prikaza broja lajkova.

Mnogi korisnici širom sveta su negativno dočekali ovu vest, ali treba napomenuti da testna faza i dalje traje (za sada samo u Kanadi i još šest država), te se još ne zna tačan datum kada bi broj lajkova koji se prikazuju vašim pratiocima na Instagramu mogao da bude zamenjen samo njihovim imenima. Činjenica je da mnogi korisnici (pogotovo influenseri i njihovi klijenti) ovu mrežu upravo percipiraju na statistici broja pregleda 24-časovnih priča i lajkovima postova – kao osnovnim elementima popularnosti i interakcije sa drugim korisnicima.

Sa novim promenama čitava ova situacija bi mogla da se preokrene za 180 stepeni. Iz ove popularne društvene mreže za deljenje fotografija i videa navode da je cilj eksperimenta da se ljudi više fokuisraju na sam sadržaj na mreži, a ne na brojeve pregleda ili lajkova, piše The Verge.

Iz Instagrama, međutim, navode da će biznisi i drugi kreatori koji zaradu prave upravo preko ove društvene mreže i dalje imati uvid u sve potrebne statistike kao i do sada, te da će biti u prilici da prate i pregledaju broj lajkova.

Influenseri prvi na udaru?

Sudeći prema dosadašnjim reakcijama korisnika u državama u kojima se sprovodi testna faza, mišljenja su podeljena. Dok jedni smatraju da ova promena ne menja previše samu suštinu mreže, drugi veruju da bi ukidanje prikaza lajkova negativno uticalo na samu reputaciju pojedinih profila – posebno influensera koji su se već i javno požalili na navedene promene (Kritikama su se očekivano pridružili svi influenseri, pa i oni sa ovih prostora).

Jasno je da ovakvoj vrsti profila nove promene ne odgovaraju upravo zbog javnih brojki koje mogu da vide drugi korisnici – što stvara lančanu reakciju, bilo da je reč o daljem širenju popularnosti, oglašavanju (ukoliko je brojka atraktivna i slično). Činjenica je da su mnogi influenseri trgovali lajkovima uz pomoć različitih farmi lajkova, pa će sada morati da igraju po pravilima koje diktira Facebook, kako bi i dalje ostali relevantni svojoj publici.

Iako se ovde radi o promenama koje odgovaraju samo jednoj strani, nesumnjivo je da bi nove promene u doglednom periodu mogle da oblikuju način na koji koristimo ovu mrežu. Ovo se posebno odnosi na “uticajne”, koji su vremenom znali da “skrenu sa koloseka” i umesto relevantnog sadržaja, plasiraju sumnjive proizvode i usluge, a ponekad i neprikladan materijal.

Sa novom strategijom Facebooka kao krovnom kompanijom koja stoji iza Instagrama, sve ovo bi  moglo da se promeni, računajući i poslednju inicijativu ukidanja broja lajkova koji pokazju direktno popularnost određenog posta. Međutim, budućnost ove mreže i dalje će zavisiti od navika korisnika i njihovog interesovanja za određenim sadržajem, ali i od brendova koji sarađuju sa influenserima radi promocije svojih proizvoda.

Mark Zuckerberg je na ovogodišnjoj F8 konferenciji najavio strategiju za Facebook i svih servisa u njegovom vlasništvu, koje pored promena na koje ćemo morati da se naviknemo – veliki fokus stavlja i na privatnost korisnika.

Kreativnost u produkciji sadržaja ispred broja lajkova

Štaviše, razumljivo je da mnogi korisnici ove mreže koji ulažu velike napore da bi izgradili pažnju i profil vredan za nekoliko hiljada pratilaca, neko vreme neće spremno dočekati pomenute promene. Lajkovi, koliko god nekim korisnicima bili beznačajni, influenserima i drugim kreatorima predstavljaju direktan uvid u dalje unapređenje kreativnosti, validaciju sadržaja i samog profila.

Nema sumnje da je Instagram na neki način rizikovao sa eliminisanjem jednog od fundamentalnih elemenata svake društvene mreže, pored komentara i deljenja sadržaja. Ali, ako se osvrnemo na sve ostale promene koje smo negodovali, a koje su nam došle iz “istog dvorišta”, tako ćemo se verujem, navići i na ovu.

Ipak, čini se uvek da na društvene mreže objavljujemo ono što zaista želimo i što mi smatramo da je adekvatno, a da lajkovi prema subjektivnom mišljenju korisnika dolaze sami, bilo da ih je 10 ili 10.000 (neko bude nezadovoljan, a nekoga i ne zanima broj). Iako testna faza i dalje traje, očigledno je da su iz Instagrama rešeni da ostanu pri svojim planovima – a uzimajući u obzir veličinu ove mreže i njenu planetarnu popularnost ne verujem da bi najavljene promene mogle ozbiljnije da ugroze samu korisničku bazu.

Broj pratilaca, kreativnost i produkcija sadržaja (fotografije ili videa) ipak su ključne stvari koje će u narednom periodu oblikovati ovu mrežu – bilo da dolaze od influensera koji od toga zarađuju ili običnih korisnika koji ovu mrežu koriste za razonodu i komunikaciju sa svojim prijateljima. Ljudi će na kraju dana znati da cene isključivo kvalitetan sadržaj i onaj sadržaj koji ih zanima, bilo da je “like” prikazan sa brojevima ili samo osobama koje su kliknule na srce.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

AI menja programiranje iz korena – kako da to okrenete u svoju korist?

Kompanija Tenderly, zajedno sa kompanijom Infobip u Beogradu organizuje meetup posvećen startapima koji žele da implementiraju veštačku inteligenciju u svoje poslovanje. Mi smo razgovarali sa Marinom Šolčić koja će biti predavač na ovom događaju.

Najava

Regionalni ‘open data’ izazov: Napravi aplikaciju koristeći podatke javne uprave

Regionalna škola za javnu upravu (ReSPA) i Program Ujedinjenih nacija za razvoj u Srbiji (UNDP Srbija) raspisuju Regionalni izazov otvorenih podataka 2024.

Novost

Ingsoftware akvizirao Neopix, sledi ukrupnjavanje niške IT scene

Domaća kompanija Ingsoftware akvizirala je Neopix, tako da ove niške kompanije sa velikim iskustvom u razvijanju digitalnih proizvoda i međusobno veoma kompatibilnim ekspertizama od 25. marta posluju kao jedna.

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Web 3.0

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Tehnologija

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.