Život posle lajkova: Šta očekuje influensere kada Instagram ukine ovu opciju?

Život posle lajkova: Šta očekuje influensere kada Instagram ukine ovu opciju?

Na svojoj godišnjoj F8 konferenciji Facebook je predstavio niz promena koje bi u narednom periodu mogle da oblikuju korisničko iskustvo. Jedna od tih promena tiče se Instagrama - ukidanje prikaza broja lajkova.

Mnogi korisnici širom sveta su negativno dočekali ovu vest, ali treba napomenuti da testna faza i dalje traje (za sada samo u Kanadi i još šest država), te se još ne zna tačan datum kada bi broj lajkova koji se prikazuju vašim pratiocima na Instagramu mogao da bude zamenjen samo njihovim imenima. Činjenica je da mnogi korisnici (pogotovo influenseri i njihovi klijenti) ovu mrežu upravo percipiraju na statistici broja pregleda 24-časovnih priča i lajkovima postova – kao osnovnim elementima popularnosti i interakcije sa drugim korisnicima.

Sa novim promenama čitava ova situacija bi mogla da se preokrene za 180 stepeni. Iz ove popularne društvene mreže za deljenje fotografija i videa navode da je cilj eksperimenta da se ljudi više fokuisraju na sam sadržaj na mreži, a ne na brojeve pregleda ili lajkova, piše The Verge.

Iz Instagrama, međutim, navode da će biznisi i drugi kreatori koji zaradu prave upravo preko ove društvene mreže i dalje imati uvid u sve potrebne statistike kao i do sada, te da će biti u prilici da prate i pregledaju broj lajkova.

Influenseri prvi na udaru?

Sudeći prema dosadašnjim reakcijama korisnika u državama u kojima se sprovodi testna faza, mišljenja su podeljena. Dok jedni smatraju da ova promena ne menja previše samu suštinu mreže, drugi veruju da bi ukidanje prikaza lajkova negativno uticalo na samu reputaciju pojedinih profila – posebno influensera koji su se već i javno požalili na navedene promene (Kritikama su se očekivano pridružili svi influenseri, pa i oni sa ovih prostora).

Jasno je da ovakvoj vrsti profila nove promene ne odgovaraju upravo zbog javnih brojki koje mogu da vide drugi korisnici – što stvara lančanu reakciju, bilo da je reč o daljem širenju popularnosti, oglašavanju (ukoliko je brojka atraktivna i slično). Činjenica je da su mnogi influenseri trgovali lajkovima uz pomoć različitih farmi lajkova, pa će sada morati da igraju po pravilima koje diktira Facebook, kako bi i dalje ostali relevantni svojoj publici.

Iako se ovde radi o promenama koje odgovaraju samo jednoj strani, nesumnjivo je da bi nove promene u doglednom periodu mogle da oblikuju način na koji koristimo ovu mrežu. Ovo se posebno odnosi na „uticajne“, koji su vremenom znali da „skrenu sa koloseka“ i umesto relevantnog sadržaja, plasiraju sumnjive proizvode i usluge, a ponekad i neprikladan materijal.

Sa novom strategijom Facebooka kao krovnom kompanijom koja stoji iza Instagrama, sve ovo bi  moglo da se promeni, računajući i poslednju inicijativu ukidanja broja lajkova koji pokazju direktno popularnost određenog posta. Međutim, budućnost ove mreže i dalje će zavisiti od navika korisnika i njihovog interesovanja za određenim sadržajem, ali i od brendova koji sarađuju sa influenserima radi promocije svojih proizvoda.

Mark Zuckerberg je na ovogodišnjoj F8 konferenciji najavio strategiju za Facebook i svih servisa u njegovom vlasništvu, koje pored promena na koje ćemo morati da se naviknemo – veliki fokus stavlja i na privatnost korisnika.

Kreativnost u produkciji sadržaja ispred broja lajkova

Štaviše, razumljivo je da mnogi korisnici ove mreže koji ulažu velike napore da bi izgradili pažnju i profil vredan za nekoliko hiljada pratilaca, neko vreme neće spremno dočekati pomenute promene. Lajkovi, koliko god nekim korisnicima bili beznačajni, influenserima i drugim kreatorima predstavljaju direktan uvid u dalje unapređenje kreativnosti, validaciju sadržaja i samog profila.

Nema sumnje da je Instagram na neki način rizikovao sa eliminisanjem jednog od fundamentalnih elemenata svake društvene mreže, pored komentara i deljenja sadržaja. Ali, ako se osvrnemo na sve ostale promene koje smo negodovali, a koje su nam došle iz „istog dvorišta“, tako ćemo se verujem, navići i na ovu.

Ipak, čini se uvek da na društvene mreže objavljujemo ono što zaista želimo i što mi smatramo da je adekvatno, a da lajkovi prema subjektivnom mišljenju korisnika dolaze sami, bilo da ih je 10 ili 10.000 (neko bude nezadovoljan, a nekoga i ne zanima broj). Iako testna faza i dalje traje, očigledno je da su iz Instagrama rešeni da ostanu pri svojim planovima – a uzimajući u obzir veličinu ove mreže i njenu planetarnu popularnost ne verujem da bi najavljene promene mogle ozbiljnije da ugroze samu korisničku bazu.

Broj pratilaca, kreativnost i produkcija sadržaja (fotografije ili videa) ipak su ključne stvari koje će u narednom periodu oblikovati ovu mrežu – bilo da dolaze od influensera koji od toga zarađuju ili običnih korisnika koji ovu mrežu koriste za razonodu i komunikaciju sa svojim prijateljima. Ljudi će na kraju dana znati da cene isključivo kvalitetan sadržaj i onaj sadržaj koji ih zanima, bilo da je „like“ prikazan sa brojevima ili samo osobama koje su kliknule na srce.

Ostavi komentar

  1. MAGIS

    MAGIS

    7. 1. 2020. u 14:35 Odgovori

    Porast ce popularnost alata koji ce preko third-party-ja prikazivati koliko koja slika ima lajkova. Cak ne bi bilo lose uci u takav jedan projekt, ubacis link posta i izbaci ti koliko ima lajkova. Jedino ne znam sto je s privatnim, nadam se da necemo morati brojati na prste 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.

Kultura 2.0

Privatnost na Internetu je nemoguća ali pazite gde i kako ostavljate svoj digitalni ‘otisak’

Kembridž analitika naučila nas je šta može da se desi ako se lični podaci zloupotrebljavaju. Zato na nivou društva moramo naučiti kako mediji i marketing utiču na nas - a naša namera u Laboratoriji za digitalnu sociometriju je upravo to.

Kultura 2.0

Programeri, da li vam je zaista bitno da vam poslodavac obezbedi priliku za edukaciju – ili to možete i sami?

O tome da li su interni treninzi i budžeti za samousavršavanje 'nice to have' ili stvar bez koje se danas ne može, razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Startapi i poslovanje

CarGo predstavio biznis klasu i nova električna vozila, najavljen i sledeći krug investicija u flotu

Aleksandar Vučić, predsednik Udruženja građana CarGo, predstavio je danas najnoviju biznis klasu koju čini 100 vozila, među kojima se nalazi i električni Jaguari I-Pace. Cilj je, kaže, podići kvalitet usluge ovog servisa uz poštovanje strogih ekoloških normi.