Život posle lajkova: Šta očekuje influensere kada Instagram ukine ovu opciju?

Život posle lajkova: Šta očekuje influensere kada Instagram ukine ovu opciju?

Na svojoj godišnjoj F8 konferenciji Facebook je predstavio niz promena koje bi u narednom periodu mogle da oblikuju korisničko iskustvo. Jedna od tih promena tiče se Instagrama - ukidanje prikaza broja lajkova.

Mnogi korisnici širom sveta su negativno dočekali ovu vest, ali treba napomenuti da testna faza i dalje traje (za sada samo u Kanadi i još šest država), te se još ne zna tačan datum kada bi broj lajkova koji se prikazuju vašim pratiocima na Instagramu mogao da bude zamenjen samo njihovim imenima. Činjenica je da mnogi korisnici (pogotovo influenseri i njihovi klijenti) ovu mrežu upravo percipiraju na statistici broja pregleda 24-časovnih priča i lajkovima postova – kao osnovnim elementima popularnosti i interakcije sa drugim korisnicima.

Sa novim promenama čitava ova situacija bi mogla da se preokrene za 180 stepeni. Iz ove popularne društvene mreže za deljenje fotografija i videa navode da je cilj eksperimenta da se ljudi više fokuisraju na sam sadržaj na mreži, a ne na brojeve pregleda ili lajkova, piše The Verge.

Iz Instagrama, međutim, navode da će biznisi i drugi kreatori koji zaradu prave upravo preko ove društvene mreže i dalje imati uvid u sve potrebne statistike kao i do sada, te da će biti u prilici da prate i pregledaju broj lajkova.

Influenseri prvi na udaru?

Sudeći prema dosadašnjim reakcijama korisnika u državama u kojima se sprovodi testna faza, mišljenja su podeljena. Dok jedni smatraju da ova promena ne menja previše samu suštinu mreže, drugi veruju da bi ukidanje prikaza lajkova negativno uticalo na samu reputaciju pojedinih profila – posebno influensera koji su se već i javno požalili na navedene promene (Kritikama su se očekivano pridružili svi influenseri, pa i oni sa ovih prostora).

Jasno je da ovakvoj vrsti profila nove promene ne odgovaraju upravo zbog javnih brojki koje mogu da vide drugi korisnici – što stvara lančanu reakciju, bilo da je reč o daljem širenju popularnosti, oglašavanju (ukoliko je brojka atraktivna i slično). Činjenica je da su mnogi influenseri trgovali lajkovima uz pomoć različitih farmi lajkova, pa će sada morati da igraju po pravilima koje diktira Facebook, kako bi i dalje ostali relevantni svojoj publici.

Iako se ovde radi o promenama koje odgovaraju samo jednoj strani, nesumnjivo je da bi nove promene u doglednom periodu mogle da oblikuju način na koji koristimo ovu mrežu. Ovo se posebno odnosi na „uticajne“, koji su vremenom znali da „skrenu sa koloseka“ i umesto relevantnog sadržaja, plasiraju sumnjive proizvode i usluge, a ponekad i neprikladan materijal.

Sa novom strategijom Facebooka kao krovnom kompanijom koja stoji iza Instagrama, sve ovo bi  moglo da se promeni, računajući i poslednju inicijativu ukidanja broja lajkova koji pokazju direktno popularnost određenog posta. Međutim, budućnost ove mreže i dalje će zavisiti od navika korisnika i njihovog interesovanja za određenim sadržajem, ali i od brendova koji sarađuju sa influenserima radi promocije svojih proizvoda.

Mark Zuckerberg je na ovogodišnjoj F8 konferenciji najavio strategiju za Facebook i svih servisa u njegovom vlasništvu, koje pored promena na koje ćemo morati da se naviknemo – veliki fokus stavlja i na privatnost korisnika.

Kreativnost u produkciji sadržaja ispred broja lajkova

Štaviše, razumljivo je da mnogi korisnici ove mreže koji ulažu velike napore da bi izgradili pažnju i profil vredan za nekoliko hiljada pratilaca, neko vreme neće spremno dočekati pomenute promene. Lajkovi, koliko god nekim korisnicima bili beznačajni, influenserima i drugim kreatorima predstavljaju direktan uvid u dalje unapređenje kreativnosti, validaciju sadržaja i samog profila.

Nema sumnje da je Instagram na neki način rizikovao sa eliminisanjem jednog od fundamentalnih elemenata svake društvene mreže, pored komentara i deljenja sadržaja. Ali, ako se osvrnemo na sve ostale promene koje smo negodovali, a koje su nam došle iz „istog dvorišta“, tako ćemo se verujem, navići i na ovu.

Ipak, čini se uvek da na društvene mreže objavljujemo ono što zaista želimo i što mi smatramo da je adekvatno, a da lajkovi prema subjektivnom mišljenju korisnika dolaze sami, bilo da ih je 10 ili 10.000 (neko bude nezadovoljan, a nekoga i ne zanima broj). Iako testna faza i dalje traje, očigledno je da su iz Instagrama rešeni da ostanu pri svojim planovima – a uzimajući u obzir veličinu ove mreže i njenu planetarnu popularnost ne verujem da bi najavljene promene mogle ozbiljnije da ugroze samu korisničku bazu.

Broj pratilaca, kreativnost i produkcija sadržaja (fotografije ili videa) ipak su ključne stvari koje će u narednom periodu oblikovati ovu mrežu – bilo da dolaze od influensera koji od toga zarađuju ili običnih korisnika koji ovu mrežu koriste za razonodu i komunikaciju sa svojim prijateljima. Ljudi će na kraju dana znati da cene isključivo kvalitetan sadržaj i onaj sadržaj koji ih zanima, bilo da je „like“ prikazan sa brojevima ili samo osobama koje su kliknule na srce.

Ostavi komentar

  1. MAGIS

    MAGIS

    7. 1. 2020. u 14:35 Odgovori

    Porast ce popularnost alata koji ce preko third-party-ja prikazivati koliko koja slika ima lajkova. Cak ne bi bilo lose uci u takav jedan projekt, ubacis link posta i izbaci ti koliko ima lajkova. Jedino ne znam sto je s privatnim, nadam se da necemo morati brojati na prste 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Office Talks Podcast

YouTube kao karijera (gosti Miloš Milaković i Daniel Đukić)

Oni su doktori za viral, tvorci i glavni akteri Dnevnjaka, prodavci polovnih automobila i ostvareni kladioničari. Oni su Majkl Džordan i Denis Rodman domaće YouTube scene.

Startapi i poslovanje

Niški ServerBytes omogućava brži i jeftiniji ‘game development’ studijima širom sveta

Filip i Dejan još kao studenti radili su na razvoju mobilnih igara. Nakon mnogo potrošenih sati na korišćenje raznih alata i servisa koji su im pomagali u tom procesu, shvatili su da ne postoji rešenje koje nudi multiplejer, 'chat', 'cloud storage' i druge funkcionalnosti. Tako je nastao njihov proizvod - ServerBytes.

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?