Život posle lajkova: Šta očekuje influensere kada Instagram ukine ovu opciju?

Život posle lajkova: Šta očekuje influensere kada Instagram ukine ovu opciju?

Na svojoj godišnjoj F8 konferenciji Facebook je predstavio niz promena koje bi u narednom periodu mogle da oblikuju korisničko iskustvo. Jedna od tih promena tiče se Instagrama - ukidanje prikaza broja lajkova.

Mnogi korisnici širom sveta su negativno dočekali ovu vest, ali treba napomenuti da testna faza i dalje traje (za sada samo u Kanadi i još šest država), te se još ne zna tačan datum kada bi broj lajkova koji se prikazuju vašim pratiocima na Instagramu mogao da bude zamenjen samo njihovim imenima. Činjenica je da mnogi korisnici (pogotovo influenseri i njihovi klijenti) ovu mrežu upravo percipiraju na statistici broja pregleda 24-časovnih priča i lajkovima postova – kao osnovnim elementima popularnosti i interakcije sa drugim korisnicima.

Sa novim promenama čitava ova situacija bi mogla da se preokrene za 180 stepeni. Iz ove popularne društvene mreže za deljenje fotografija i videa navode da je cilj eksperimenta da se ljudi više fokuisraju na sam sadržaj na mreži, a ne na brojeve pregleda ili lajkova, piše The Verge.

Iz Instagrama, međutim, navode da će biznisi i drugi kreatori koji zaradu prave upravo preko ove društvene mreže i dalje imati uvid u sve potrebne statistike kao i do sada, te da će biti u prilici da prate i pregledaju broj lajkova.

Influenseri prvi na udaru?

Sudeći prema dosadašnjim reakcijama korisnika u državama u kojima se sprovodi testna faza, mišljenja su podeljena. Dok jedni smatraju da ova promena ne menja previše samu suštinu mreže, drugi veruju da bi ukidanje prikaza lajkova negativno uticalo na samu reputaciju pojedinih profila – posebno influensera koji su se već i javno požalili na navedene promene (Kritikama su se očekivano pridružili svi influenseri, pa i oni sa ovih prostora).

Jasno je da ovakvoj vrsti profila nove promene ne odgovaraju upravo zbog javnih brojki koje mogu da vide drugi korisnici – što stvara lančanu reakciju, bilo da je reč o daljem širenju popularnosti, oglašavanju (ukoliko je brojka atraktivna i slično). Činjenica je da su mnogi influenseri trgovali lajkovima uz pomoć različitih farmi lajkova, pa će sada morati da igraju po pravilima koje diktira Facebook, kako bi i dalje ostali relevantni svojoj publici.

Iako se ovde radi o promenama koje odgovaraju samo jednoj strani, nesumnjivo je da bi nove promene u doglednom periodu mogle da oblikuju način na koji koristimo ovu mrežu. Ovo se posebno odnosi na “uticajne”, koji su vremenom znali da “skrenu sa koloseka” i umesto relevantnog sadržaja, plasiraju sumnjive proizvode i usluge, a ponekad i neprikladan materijal.

Sa novom strategijom Facebooka kao krovnom kompanijom koja stoji iza Instagrama, sve ovo bi  moglo da se promeni, računajući i poslednju inicijativu ukidanja broja lajkova koji pokazju direktno popularnost određenog posta. Međutim, budućnost ove mreže i dalje će zavisiti od navika korisnika i njihovog interesovanja za određenim sadržajem, ali i od brendova koji sarađuju sa influenserima radi promocije svojih proizvoda.

Mark Zuckerberg je na ovogodišnjoj F8 konferenciji najavio strategiju za Facebook i svih servisa u njegovom vlasništvu, koje pored promena na koje ćemo morati da se naviknemo – veliki fokus stavlja i na privatnost korisnika.

Kreativnost u produkciji sadržaja ispred broja lajkova

Štaviše, razumljivo je da mnogi korisnici ove mreže koji ulažu velike napore da bi izgradili pažnju i profil vredan za nekoliko hiljada pratilaca, neko vreme neće spremno dočekati pomenute promene. Lajkovi, koliko god nekim korisnicima bili beznačajni, influenserima i drugim kreatorima predstavljaju direktan uvid u dalje unapređenje kreativnosti, validaciju sadržaja i samog profila.

Nema sumnje da je Instagram na neki način rizikovao sa eliminisanjem jednog od fundamentalnih elemenata svake društvene mreže, pored komentara i deljenja sadržaja. Ali, ako se osvrnemo na sve ostale promene koje smo negodovali, a koje su nam došle iz “istog dvorišta”, tako ćemo se verujem, navići i na ovu.

Ipak, čini se uvek da na društvene mreže objavljujemo ono što zaista želimo i što mi smatramo da je adekvatno, a da lajkovi prema subjektivnom mišljenju korisnika dolaze sami, bilo da ih je 10 ili 10.000 (neko bude nezadovoljan, a nekoga i ne zanima broj). Iako testna faza i dalje traje, očigledno je da su iz Instagrama rešeni da ostanu pri svojim planovima – a uzimajući u obzir veličinu ove mreže i njenu planetarnu popularnost ne verujem da bi najavljene promene mogle ozbiljnije da ugroze samu korisničku bazu.

Broj pratilaca, kreativnost i produkcija sadržaja (fotografije ili videa) ipak su ključne stvari koje će u narednom periodu oblikovati ovu mrežu – bilo da dolaze od influensera koji od toga zarađuju ili običnih korisnika koji ovu mrežu koriste za razonodu i komunikaciju sa svojim prijateljima. Ljudi će na kraju dana znati da cene isključivo kvalitetan sadržaj i onaj sadržaj koji ih zanima, bilo da je “like” prikazan sa brojevima ili samo osobama koje su kliknule na srce.

Ostavi komentar

  1. MAGIS

    MAGIS

    7. 1. 2020. u 14:35 Odgovori

    Porast ce popularnost alata koji ce preko third-party-ja prikazivati koliko koja slika ima lajkova. Cak ne bi bilo lose uci u takav jedan projekt, ubacis link posta i izbaci ti koliko ima lajkova. Jedino ne znam sto je s privatnim, nadam se da necemo morati brojati na prste 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da nam internet iskustvo bude bolje (i mnogo bezbednije) u 2021. godini?

Ako razmišljate o tome da li (i kako) da promenite svoje internet navike po pitanju privatnosti i bezbednosti - ovo je tekst za vas.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Startapi i poslovanje

Beogradski Konstrukt akviziran od strane HTEC-a uz najavljene nove akvizicije širom regiona

Kompanija HTEC akvizirala je Konstrukt u cilju pojačanja produktnog i brend dizajna za svoje klijente.

Internet marketing

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Office Talks Podcast

Profesionalni razvoj programera (upoznajte Symphony)

Tridesetu epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa predstavnicima kompanije Symphony. Sa njima smo pričali o istoriji kompanije, procesu regrutovanja, kulturi rada i izazovima sa kojima su se susretali za vreme pandemije.

Kultura 2.0

Žene imaju jednaku sposobnost ‘preživljavanja’ na online platformama, ali slabije ulaze u ovu oblast

Predstavljamo vam rezultate specijalnog izdanja Gigmetar istraživanja koje pokazuje kako su se gig radnice adaptirale na nove uslove rada koje je donela pandemija.