Insta Vesti sa 10.000 korisnika unapređuju praćenje vesti u Srbiji

Insta Vesti sa 10.000 korisnika unapređuju praćenje vesti u Srbiji

Generatori vesti nisu nova stvar, a Beograđanin Nikola Stanojević kreirao je Insta Vesti kako bi čitavo iskustvo ponudio korisnicima u formi mobilne i web aplikacije. Za kratko vreme servis je zabeležio više od 10.000 korisnika koji vesti čitaju putem sajta i Android aplikacije. O razlikama u odnosu na konkurenciju i daljim planovima, porazgovarali smo sa osnivačem.

S obzirom na to da danas sve veći broj sugrađana konzumira vesti upravo putem različitih portala, Nikola je došao na ideju da na jednom mestu ponudi sve najčitanije medije koji danas beleže veliku popularnost i čitanost na Internetu – bilo putem računara, mobilnih telefona ili tableta.

Na početku razgovora, Stanojević ističe kako se ideja rodila na poslu i to za vreme pauze, pretražujući najnovije vesti. Kako ni sam ne veruje isključivo jednom izvoru, pretragu nekoliko izvora odlučio je da svede na jedno mesto:

U trenutku sam primetio da mi je naporno da na svakom sledećem portalu čitam iste ili slične naslove i razmišljam o tome da li me ta vest zanima i da li sam je već pročitao na prethodnom portalu.

Shvatio sam da bi možda sve to moglo da se uklopi u jedan web sajt ili aplikaciju preko koje bih ujedno mogao da pratim više sajtova i koja bi takođe mogla da umesto mene vrši selekciju i grupisanje važnih vesti. Tako sam između ostalog i došao do naziva Insta Vesti.

Pojednostavljeno praćenje vesti u Srbiji

Nikola za Netokraciju kaže da je trenutno na Insta Vestima moguće pratiti 24 najpopularnija portala u Srbiji, te se svakodnevno radi i na dodavanju novih. „Prednost našeg servisa jeste ta što se vesti ne ponavljaju već su grupisane tako da čitalac ne mora da gubi vreme na prelistavanje istih naslova. Na taj način, svaka individua može da koristi i prilagodi aplikaciju shodno svojim interesovanjima“, navodi Stanojević.

Na pitanje da li na razvoju ovog projekta radi sam ili ima tim koji mu u tome pomaže, Nikola otkriva da je kompletna ideja razrađena u sopstvenoj režiji, a budući da je jedan od dugoročnih planova da se radi na unapređenju platforme, on kaže da mu se nedavno pridružio i još jedan kolega. Nema sumnje da pred ovim dvojcem tek predstoji ozbiljan zadatak s obzirom na to da Insta Vesti prema rečima našeg sagovornika broje nešto manje od 10 hiljada korisnika koji su prilično ravnomerno raspoređeni, s tim što korisnici aplikacije češće čitaju vesti i provode više vremena koristeći istu.

Gledano sa tehničke strane, aplikacija takođe pruža neke od opcija kao što su push notifikacije koje na web sajtu nisu podržane. Dodatno, aplikacija ne zahteva registraciju za osnovno funkcionisanje, što je prvobitno bila primedba određenog broja korisnika na početku. Osvrnuvši se na konkurenciju koja je već uveliko prisutna kada je u pitanju agregacija vesti na jednom mestu, Nikola navodi da je ista veoma jaka, ali da on sa svojim projektom koji je još u razvoju i na početku nastoji da reši neke od nedostakata, nudeći kvalitetno korisničko iskustvo koje drugi generatori za sada nemaju:

U Srbiji postoji veliki izbor kada su platfome za agregaciju vesti u pitanju. Jedini problem je što svaka od njih ima neke nedostatke ili nije moguće birati izvore koje pratite već morate pratiti sve ili možda nemaju aplikaciju. Takođe postoje neke aplikacije koje su veoma loše urađene, prevashodno zbog nemogućnosti grupisanja vesti, te morate da čitate iste naslove iznova. Većina ovih nedostataka na Insta Vestima je već rešeno i unapređeno.

Insta Vesti za sada postoje kao web verzija i aplikacija za Android, dok Nikola navodi da će u narednom periodu biti lansirana i aplikacija za iOS.

iOS aplikacija sledeća na spisku

Nastavivši razgovor, Nikola za Netokraciju otkriva i neke od dugoročnih, a u isto vreme i ambicioznih planova kada je ovaj projekat u pitanju. Jedan od nedostataka sa kojim se za sada susreće, jeste činjenica da u Srbiji ima puno portala koji se bave takozvanim „generalnim vestima“. Ovi portali uglavnom citiraju i prenose jedni druge i uklapaju se u neke generalne kategorije – dok je sa druge strane mali broj usko specijalizovanih portala.

Naš sagovornik između ostalog govori i o konkretnim koracima koje treba napraviti u narednom periodu kada su Insta Vesti u pitanju:

Planova za budućnost ima mnogo. Kao što sam već pomenuo, planovi kraćeg roka su iOS aplikacija i dodavanje novih izvora. Pored ta dva svakodnevno radimo i na poboljšanju algoritama za grupisanje i izbor najvažnijih vesti s obzirom na to da ovo vidimo kao jedan od najbitnijih elemenata na platformi.

Za sam kraj, Stanojević se osvrće više na sam biznis model projekta, te ističe da u tom slučaju ima nešto drugačiji pogled na stvari. „Trenutno postoji problem objektivnog informisanja i praćenja vesti u našoj zemlji i moj cilj je da taj problem rešim. Ako uspem to da ostvarim počeću da razmišljam o biznis modelu i načinu finansiranja, za sada je sve bazirano isključivo na entuzijazmu“, dodaje on.

Govoreći o eventualnom dodavanju novih kategorija, Nikola kaže da bi ovaj proces automatski doveo do toga da bi neke kategorije bile ispunjene od strane jednog jedinog portala, te da ovakva situacija nikako nije dobra. „Samo jedan od dugoročnih ciljeva jeste podrška za ovakve portale i rad na algoritmima koji bi favorizovali originalne i stručne vesti a ne puko prenošenje događaja koje je sve zastupljenije u medijskom prostoru Srbije“, zaključio je na kraju Nikola.

Insta Vesti aplikaciju za Android možete potpuno besplatno preuzeti putem Google Play prodavnice. 

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs i namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.