IAB New Ad Portfolio: Novi standard za manje napadne reklame

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Novi standard za manje napadne reklame – na svim vašim uređajima

Tokom prethodne godine videli smo seriju velikih promena u Internet oglašavanju. Sve popularniji trend blokiranja 'display' oglasa naterao je oglašivače i izdavače da se zapitaju u kom smeru ide ova industrija, ali i koja je uloga banera u godinama koje dolaze. Odgovor stiže u vidu IAB New Ad Portfolio - novog globalnog standarda kada su u pitanju formati online oglašavanja.

iab_ad

Zbog čega se uvodi novi portfolio?

Tehnologija i korisničko iskustvo ubrzano se menjaju, stoga je potrebno prilagoditi standarde oglašavanja najnovijim trendovima koji oblikuju navike publike. Trenutni standardi su iz 2012. godine, a postojeći IAB Rising Stars odlazi u zasluženu penziju. Njega će zameniti IAB New Ad Portfolio kao novi globalni industrijski standard koji se upravo sada nalazi u fazi javnog komentarisanja koja će trajati do 28. novembra. Iz IAB-a pozivaju sve zainteresovane strane da se uključe u izradu ovog dokumenta, dok komentare možete slati na newadportfolio@iab.com.

U razgovoru sa direktorom IAB Serbia, Aleksandrom Petkovićem, Netokracija saznaje da nova standardizacija nastoji da se izbori sa sledećim problemima:

  • Cross-Screen oglašavanjem
  • Oglasima koji su intrusive za korisnike (umanjiti video auto play, ukinuti neželjeni zvuk u oglasima, uređenje expanding oglasa) što direktno dovodi do porasta korišćenja AdBlockera

Veća fleksibilnost prikaza na različitim platformama

Porast upotrebe AdBlockera doveo je industriju oglašavanja do velikih novčanih gubitaka, ali i do rasta nekih drugih formata poput Native Advertisinga o kojem smo pričali na našoj prvoj OMGNative edukaciji u Beogradu. Svi ovi faktori ukazali su na potrebu za novom standardizacijom display oglasa za koju iz IAB Serbia kažu da je razvijena u skladu sa LEAN principima (Light, Encrypted and AdChoices-enabled, Non.Invasive), kao i sa HTML5 standardom. Petković zaključuje:

Novi portfolio će se zasnivati isključivo na HTML5 tehnologiji koja donosi potpuno novo iskustvo kada je reč o digitalnom marketingu i to zbog fleksibilnosti prikaza oglasa na različitim ekranima digitalnih uređaja – bilo da se radi o oglasu na web sajtu ili mobilnoj aplikaciji, video oglasu ili oglasu na društvenim mrežama. Reč je o najboljoj opciji za efikasnu cross-platform mobilnu strategiju, primenjivu na svim uređajima nezavisno od operativnog sistema.

Novim portfoliom biće pokriveni:

  • Display ads
  • Native ads
  • Video ads
  • Standardizacija advertajzinga kroz nove forme sadržaja:
    • Virtual Reality ads
    • Augmente Reality ads
    • 360° Video ads
    • Stickers ads
    • Emoji ads

Petković ističe da je ujedno i najveća novina to što više neće postojati fiksne veličine banera, već aspect-ratio veličine koje su cross-screen kompatibilne. Tako npr. više neće postojati format 300x250px, već on prelazi u 1:1. Format će u toj veličini biti vidljiv na različitim uređajima – od pametnih telefona, do desktop računara. Izgled i funkcionalnosti novih formata možete videti u posebnoj galeriji koju je IAB pripremio.

ban1
Uvođenje novih aspect-ratio formata znači da oglašivači više neće morati da prave posebne oglase za mobilne uređaje.

“Programatski algoritmi za bidding moraće ponovo da se prilagode i da uče, pošto će se vrednovanje novih formata međusobno razlikovati kada postojeći formati odu u istoriju”, dodaje Aleksandar.

Besplatan webinar o novim standardima – danas u 16 časova

Iz organizacije IAB Serbia poručuju da će danas u 16 časova po lokalnom vremenu biti organizovan i jednočasovni webinar na kome će se razmatrati novi IAB Ad Portfolio, ali i odgovarati na pitanja učesnika. Više informacija o samom webinaru, kao i prijave, dostupne su putem zvaničnog IAB-ovog sajta.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Patrik Kolins: Ako govorimo o izgradnji startap ekosistema, Srbija je na sjajnom putu

Iskusni mentor u radu sa startapima analizirao je srpski ekosistem i dao korisne savete domaćim osnivačima čiji su tehnološki startapi spremni za osvajanje svetskog tržišta.

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.