Najbolji put do ljudske pažnje jeste preko srca

Najbolji put do ljudske pažnje jeste preko srca

Premijerno izdanje IAB MIXX Conference Serbia 2016. o digitalnom advertajzingu održano je ovog četvrtka u beogradskom Narodnom pozorištu, okupivši krem domaće marketinške scene koji je imao priliku da čuje inspirativna predavanja o budućnosti ove industrije, ali i da prisustvuje proglašenju najuspešnijih digitalnih kampanja koje su obeležile prethodnu godinu. And what a year it has been...

iab_izvestaj

Uvek brilijantni Lazar Džamić otvorio je MIXX 2016. predavanjem “Gorila i algoritam” tokom kojeg je probao da odgovori na pitanje koje nas sve mori – hoće li nas jednog dana zaista zameniti algoritam? Ukoliko hoće, šta nam je činiti? Srećom po autora ovog izveštaja, Džamić kaže da će proći još mnogo godina pre nego što mašine zamene ljudsku kreativnost i maštu, iako je već moguće automatizovati dobar deo digitalnog oglašavanja.

Prema njegovim rečima, Gugl je na osnovu velikog istraživanja zaključio da 54% svih online oglasa nikada nije viđeno, stvarajući veliki problem – kako zapravo doći do ljudi? Lazar ističe da je najbolji put do ljudske pažnje upravo preko srca, pri čemu je zadatak marketara da grade mentalnu prisutnost i emotivnu rezonancu, kao i da čitaju podatke iz digitalnog sveta koji se kasnije pretvaraju u slavu i emocije.

mix1
“Kreativnost, storytelling i emocija i dalje vladaju i naše su najjače oružje”, zaključuje Džamić. Stefan Đaković

“Moderni marketing preglomazan je za jednu osobu i za jednu agenciju već moramo da naučimo da radimo zajedno, i važna je interakcija tima”, ističe Džamić, dodajući da je važno eksperimentisati. Podaci i dalje čekaju ljude koji će pričati dobre priče – nemojte čekati na to da sve bude savršeno.

Džoni Vatson drugi je predavač koji je zagrejao publiku. Šarmantni Britanac osvrnuo se u svom predavanju po imenu “Stop Shouting, Make Yourself Useful” na digitalne kampanje koje su obeležile prethodni period. Kompanija CIF tako je lansirala iPad aplikaciju namenjenu najmlađima – svojevrstan Internet pretraživač koji čitavo iskustvo smešta u sigurno okruženje, blokirajući 4,2 miliona sajtova koji nisu bezbedni za decu. “Mnoge stvari možete da uradite sa minimalnim budžetima, samo kada se postavite u cipele vaših korisnika”, zaključuje on.

Šta vi kao digitalni marketari možete da uradite – pojednostavite (simplify), proširite (enhance), proračunajte (calculate), informišite (inform) i zabavite (entertain). A raspoloživi formati su mobilne aplikacije, web-based aplikacije, društvene mreže, oglasi u prodavnicama i “podaci uživo” tamo gde su potrebni korisnicima.

Savršenstvo nije moguće

Nakon kratke pauze, na binu je izašla Nikol Jeršon koja nam dolazi iz Ogilvy Digital Innovation Lab-a u Londonu. Nikol je inače osnovala ovo odeljenje pri čuvenoj marketinškoj agenciji kako bi Ogilvy uvela u digitalno doba, ali i unapredila njihov biznis kroz digitalizaciju.

iab3
“Izađite iz svoje zone komfora, jer je to prostor u kojem se dešava magija”, napominje Nikol. Stefan Đaković

Kako Nikol kaže, jedan od njenih najvećih izazova bilo je formiranje internih kurseva koji su pomogli agenciji da sistematizuje i unapredi znanje o novim tehnologijama koje stalno dolaze. U svakom semestru neko od članova tima morao je da ispriča priču o uspehu koji je proistekao na osnovu znanja stečenog u prethodnom semestru:

Postoji precizan način da prikažete svoje rezultate i ispravnost ovog pristupa, kroz 6R: Revenue, Reputation, Recruitment, Relationships, Retention, Responsibility.

Poslednje predavanje pred ručak održala je Debi Bester, osnivač kreativne agencije Department of Change iz Londona koja je govorila o tome šta je potrebno da bi kompanije danas bile inovativne, ali i zašto su ograničeni budžeti katalizatori za inovativnost unutar timova. Više o ovome, možete pročitati u intervjuu koji je redakcija Netokracije uradila sa Debi, samo nekoliko dana pre njenog govora u Beogradu.

24 časa u virtuelnoj realnosti

Pogledamo li malo bolje landscape digitalnog advertajzinga, pa čak i na našim prostorima, vrlo brzo shvatićemo da VR i AR više nisu aktivnosti o kojima govorimo kao da tek trebaju da dođu na naše tržište. Ok, možda nemamo toliko kreativnih kampanja, ali danas solidne VR naočare možete kupiti za par hiljada dinara – makar one bile od kartona.

Iskustvo je jako slično, a upravo ovde leži potencijal koji mnogi brendovi itekako mogu da iskoriste, započeo je svoje predavanje Mika Tasič, Freelance Technology Lead za Google EMEA koji je izjavio kako je jedan UNICEF zahvaljujući VR sadržajima na samitu u Davosu uspeo da prikupi više donacija nego ikada na jednom takvom događaju – stavivši učesnike u realne situacije gde su iz prve ruke mogli da posvedoče o oskudnim uslovima u kojima pojedine etničke manjine danas žive.

Trenutak kada se nađete u virtuelnoj kuhinji koju je kreirala IKEA, u kojem možete da vidite tu svoju buduću kuhinju iz perspektive svog deteta, je veoma emotivan, i to je najveća promena koju ova tehnologija donosi.

mikat
Augmented Reality se odlično snašao u industriji zabave i advertajzingu, ali kao tehnologija koju ljudi koriste za nešto korisno nije toliko uspešan. Stefan Đaković

Odmah nakon Mike, na binu je izašao i poslednji govornik, Din Džonson, Head of Innovation u agenciji Brandwidth i osoba koja je provela 24 sata u svetu virtuelne realnosti u sklopu eksperimenta za magazin T3. Kako kaže, to ne preporučuje nikome jer ako spavate, budite se u okruženju koje vam je potpuno nepoznato, a to može da bude zastrašujuće.

Din zaključuje da ukoliko budemo nastavili da pravimo loš sadržaj, nećemo uspeti da postavimo VR na glave dovoljno korisnika, pri čemu bi VR / AR tržište do 2022. moglo da bude izuzetno unosno – ili neće vredeti ništa:

Ako želite da vaša marketinška strategija bazirana na VR-u uspe, postoji pet koraka ka tome: birajte pravi sadržaj, pravite ga baš kako treba, plasirajte na pravim lokacijama i platformama, promovišite ga i učinite da ljudi shvate svu vrednost VR-a.

finalisti
Pobedničke kampanje u čak 10 kategorija, pokazale su važnost isticanja dobrih praksi i postavljanja još viših ciljeva za iduću godinu. Stefan Đaković

U sklopu prve IAB MIXX Serbia 2016. konferencije održane su i MIXX Awards, a dobitnike ovogodišnjih nagrada pronađite u specijalnom izveštaju Netokracije. Pored edukativnog, ovaj događaj je imao i humanitarni karakter. Deo prikupljenih sredstava od prijavljenih radova za IAB MIXX Awards namenjen je kupovini dve infuzione špric pumpe za odeljenje neonatologije GAK Narodni front, dok iz organizacije najavljuju još bogatiji i kvalitetniji sadržaj na IAB MIXX Conference 2017.

*Izveštaj sa MIXX konferencije upotpunio je Vladimir Cerić.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Otvoren Mejkers lab konkurs: 25.000 učenika imaće pristup učionicama budućnosti!

Grupa za obrazovanje koju čine Nordeus Fondacija, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa Digitalna Srbija, otvorila je konkurs za pokretanje Mejkers lab učionica u srednjim školama širom Srbije.

Intervju

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Propustili ste

Intervju

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Startapi i poslovanje

Native Teams: Kako doći do i na šta potrošiti €6,3 miliona investicije?

Kompanija Native Teams, koja je zakonski poslodavac za frilensere, podigla je višemilionsku investiciju od grupe fondova. Evo u šta će uložiti dobijen novac.

Tehnologija

Domaće softverske kompanije mogu da spasu srpsku privredu, ako im se pruži šansa

Dok IT industrija inovira, tradicionalne privredne grane tapkaju u mestu, jedan je od zaključaka Foruma naprednih tehnologija održanog 12. i 13. juna u Nišu.

Gaming

Potpuno nova Tetris video igra napravljena je u Srbiji

Beogradski studio za razvoj video igara Playstudios Europe, objavio je igru Tetris Block Puzzle namenjenu za igranje na mobilnim telefonima.

Startapi i poslovanje

ICT Hub: Osmislite najbolje rešenje za inovacije u pravosuđu i osvojite vredne nagrade

ICT Hub je lansirao novi projekat 'Inovacije u Pravosuđu' koji ima za cilj da unapredi pristup pravdi za osetljive i marginalizovane grupe u Srbiji kroz razvoj inovativnih digitalnih alata.