Najbolji put do ljudske pažnje jeste preko srca

Najbolji put do ljudske pažnje jeste preko srca

Premijerno izdanje IAB MIXX Conference Serbia 2016. o digitalnom advertajzingu održano je ovog četvrtka u beogradskom Narodnom pozorištu, okupivši krem domaće marketinške scene koji je imao priliku da čuje inspirativna predavanja o budućnosti ove industrije, ali i da prisustvuje proglašenju najuspešnijih digitalnih kampanja koje su obeležile prethodnu godinu. And what a year it has been...

iab_izvestaj

Uvek brilijantni Lazar Džamić otvorio je MIXX 2016. predavanjem „Gorila i algoritam“ tokom kojeg je probao da odgovori na pitanje koje nas sve mori – hoće li nas jednog dana zaista zameniti algoritam? Ukoliko hoće, šta nam je činiti? Srećom po autora ovog izveštaja, Džamić kaže da će proći još mnogo godina pre nego što mašine zamene ljudsku kreativnost i maštu, iako je već moguće automatizovati dobar deo digitalnog oglašavanja.

Prema njegovim rečima, Gugl je na osnovu velikog istraživanja zaključio da 54% svih online oglasa nikada nije viđeno, stvarajući veliki problem – kako zapravo doći do ljudi? Lazar ističe da je najbolji put do ljudske pažnje upravo preko srca, pri čemu je zadatak marketara da grade mentalnu prisutnost i emotivnu rezonancu, kao i da čitaju podatke iz digitalnog sveta koji se kasnije pretvaraju u slavu i emocije.

mix1Stefan Đaković
„Kreativnost, storytelling i emocija i dalje vladaju i naše su najjače oružje“, zaključuje Džamić.

„Moderni marketing preglomazan je za jednu osobu i za jednu agenciju već moramo da naučimo da radimo zajedno, i važna je interakcija tima“, ističe Džamić, dodajući da je važno eksperimentisati. Podaci i dalje čekaju ljude koji će pričati dobre priče – nemojte čekati na to da sve bude savršeno.

Džoni Vatson drugi je predavač koji je zagrejao publiku. Šarmantni Britanac osvrnuo se u svom predavanju po imenu „Stop Shouting, Make Yourself Useful“ na digitalne kampanje koje su obeležile prethodni period. Kompanija CIF tako je lansirala iPad aplikaciju namenjenu najmlađima – svojevrstan Internet pretraživač koji čitavo iskustvo smešta u sigurno okruženje, blokirajući 4,2 miliona sajtova koji nisu bezbedni za decu. „Mnoge stvari možete da uradite sa minimalnim budžetima, samo kada se postavite u cipele vaših korisnika“, zaključuje on.

Šta vi kao digitalni marketari možete da uradite – pojednostavite (simplify), proširite (enhance), proračunajte (calculate), informišite (inform) i zabavite (entertain). A raspoloživi formati su mobilne aplikacije, web-based aplikacije, društvene mreže, oglasi u prodavnicama i „podaci uživo“ tamo gde su potrebni korisnicima.

Savršenstvo nije moguće

Nakon kratke pauze, na binu je izašla Nikol Jeršon koja nam dolazi iz Ogilvy Digital Innovation Lab-a u Londonu. Nikol je inače osnovala ovo odeljenje pri čuvenoj marketinškoj agenciji kako bi Ogilvy uvela u digitalno doba, ali i unapredila njihov biznis kroz digitalizaciju.

iab3Stefan Đaković
„Izađite iz svoje zone komfora, jer je to prostor u kojem se dešava magija“, napominje Nikol.

Kako Nikol kaže, jedan od njenih najvećih izazova bilo je formiranje internih kurseva koji su pomogli agenciji da sistematizuje i unapredi znanje o novim tehnologijama koje stalno dolaze. U svakom semestru neko od članova tima morao je da ispriča priču o uspehu koji je proistekao na osnovu znanja stečenog u prethodnom semestru:

Postoji precizan način da prikažete svoje rezultate i ispravnost ovog pristupa, kroz 6R: Revenue, Reputation, Recruitment, Relationships, Retention, Responsibility.

Poslednje predavanje pred ručak održala je Debi Bester, osnivač kreativne agencije Department of Change iz Londona koja je govorila o tome šta je potrebno da bi kompanije danas bile inovativne, ali i zašto su ograničeni budžeti katalizatori za inovativnost unutar timova. Više o ovome, možete pročitati u intervjuu koji je redakcija Netokracije uradila sa Debi, samo nekoliko dana pre njenog govora u Beogradu.

24 časa u virtuelnoj realnosti

Pogledamo li malo bolje landscape digitalnog advertajzinga, pa čak i na našim prostorima, vrlo brzo shvatićemo da VR i AR više nisu aktivnosti o kojima govorimo kao da tek trebaju da dođu na naše tržište. Ok, možda nemamo toliko kreativnih kampanja, ali danas solidne VR naočare možete kupiti za par hiljada dinara – makar one bile od kartona.

Iskustvo je jako slično, a upravo ovde leži potencijal koji mnogi brendovi itekako mogu da iskoriste, započeo je svoje predavanje Mika Tasič, Freelance Technology Lead za Google EMEA koji je izjavio kako je jedan UNICEF zahvaljujući VR sadržajima na samitu u Davosu uspeo da prikupi više donacija nego ikada na jednom takvom događaju – stavivši učesnike u realne situacije gde su iz prve ruke mogli da posvedoče o oskudnim uslovima u kojima pojedine etničke manjine danas žive.

Trenutak kada se nađete u virtuelnoj kuhinji koju je kreirala IKEA, u kojem možete da vidite tu svoju buduću kuhinju iz perspektive svog deteta, je veoma emotivan, i to je najveća promena koju ova tehnologija donosi.

mikatStefan Đaković
Augmented Reality se odlično snašao u industriji zabave i advertajzingu, ali kao tehnologija koju ljudi koriste za nešto korisno nije toliko uspešan.

Odmah nakon Mike, na binu je izašao i poslednji govornik, Din Džonson, Head of Innovation u agenciji Brandwidth i osoba koja je provela 24 sata u svetu virtuelne realnosti u sklopu eksperimenta za magazin T3. Kako kaže, to ne preporučuje nikome jer ako spavate, budite se u okruženju koje vam je potpuno nepoznato, a to može da bude zastrašujuće.

Din zaključuje da ukoliko budemo nastavili da pravimo loš sadržaj, nećemo uspeti da postavimo VR na glave dovoljno korisnika, pri čemu bi VR / AR tržište do 2022. moglo da bude izuzetno unosno – ili neće vredeti ništa:

Ako želite da vaša marketinška strategija bazirana na VR-u uspe, postoji pet koraka ka tome: birajte pravi sadržaj, pravite ga baš kako treba, plasirajte na pravim lokacijama i platformama, promovišite ga i učinite da ljudi shvate svu vrednost VR-a.

finalistiStefan Đaković
Pobedničke kampanje u čak 10 kategorija, pokazale su važnost isticanja dobrih praksi i postavljanja još viših ciljeva za iduću godinu.

U sklopu prve IAB MIXX Serbia 2016. konferencije održane su i MIXX Awards, a dobitnike ovogodišnjih nagrada pronađite u specijalnom izveštaju Netokracije. Pored edukativnog, ovaj događaj je imao i humanitarni karakter. Deo prikupljenih sredstava od prijavljenih radova za IAB MIXX Awards namenjen je kupovini dve infuzione špric pumpe za odeljenje neonatologije GAK Narodni front, dok iz organizacije najavljuju još bogatiji i kvalitetniji sadržaj na IAB MIXX Conference 2017.

*Izveštaj sa MIXX konferencije upotpunio je Vladimir Cerić.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Intervju

Nova zakonska regulativa omogućava lakše dobijanje boravišne vize za strance koji žele da postanu deo srpskog IT sektora

Vlada Srbije početkom godine donela je Uredbu kojom se definišu osnovi boravka stranaca koji se često nazivaju i Startup, Talent i Investor vize, a koja zapravo predstavlja kriterijume za određivanje kategorija stranaca kojima se privremeni boravak u Srbiji može odobriti nezavisno od osnova za odobrenje privremenog boravka. O tome šta to znači za domaći IT sektor, otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.