Humanost u doba lajkova

Možemo li u isto vreme biti humani i raditi na ličnoj promociji? Ako je suditi prema poslednjim trendovima na Instagramu, to se od nas i očekuje...

Humanost, za razliku od politike, startela i sporta, zauzima one strane u novinama koje najčešće preskačemo. Nekada ne završi ni u vikend specijalu. Poslednjih godina, Internet i društvene mreže omogućile su nam da nesebično darivanje i odricanje ne ostanu samo na nivou ideje, već i da se konkretnim primerima ukaže na potrebe onih koji nemaju dovoljno. Onih čiji su životi ugroženi ili još gore, čiji su životi prepušteni takozvanoj „SMS humanosti“.

Međutim, šta se dešava kada humanost ostane u drugom planu i nadjača je naš egoizam? Želja za priznanjem, lajkovima, šerovima. Da li tada darivanje i odricanje ostavljamo po strani ili smo kao društvo konačno prelomili – nije bitan put, već isključivo cilj, pa makar sakupljali desetine hiljada lajkova na Instagramu kako bismo naočigled pomogli bolesnoj deci?

Ukoliko ste i vi primetili najnoviji trend koji je zahvatio domaće tržište, onda ste već prepoznali priču s početka teksta. Poslednjih dana, sve je više akcija i kampanja u kojima se pojedinci (influenseri) obavezuju da će donirati određenu cifru nekoj humanitarnoj organizaciji, dok je sama cifra uslovljena brojem lajkova na toj istoj fotografiji.

Da, dobro ste pročitali. A mislili ste da lajkovi ne donose vodu deci u Africi. Oh vi…

Pa ipak, da nečija humanost može ostati u drugom planu možda i najbolje pokazuje primer Marka Nikolića, motivacionog govornika i fitnes influensera koji je na svom Instagram profilu objavio jedan takav post u kojem je originalno pisalo kako će za svaki lajk on lično donirati 5 dinara. Porastom broja lajkova, ta cifra snižena je na 1 dinar što su mnogi primetili, a prava scena izbila je na profilu @negujmosrbski koji je objavio uporedni screenshot posta pre i posle izmene.

Rezultat: more komentara i prepucavanja koji ne daju nikakve rezultate.

Ali ko je ovde u pravu?

Sakupljanje lajkova ne bi smelo da bude jedan od preduslova za promociju nečije humanosti. Međutim, istinski osećaj i želja da se drugima pomogne može i treba da bude razlog nečije popularnosti – kako u offline, tako i u online svetu. Koliko god društvene mreže bile efikasne u širenju humanitrnih akcija i poziva da se novac uplati preko SMS-a, činjenica je da je to novo, digitalno okruženje, postalo plodno tle za mnoge kod kojih je u prvom planu primetna želja za samopromocijom, a humanost – još jedno oruđe pomoću kog se dolazi do većeg broja pratilaca i većeg „uticaja“.

Koliko se čitava priča o humanosti transformisala u čist interes organizacija ili pojedinaca, najbolje pokazuje primer i nekih stranica na Instagramu koje dodatno naplaćuju objavljivanje sadržaja humanitarnog karaktera.

Prisetimo se samo jednog primera za koji verujem da su mnogi i zaboravili, a koji nikada ne bi ni došao u žižu javnosti da nije bilo Tanje Peternek koja je u jednoj emisiji otkrila da su Dragan Nikolić i Milena Dravić nekako skupili novac za novi automobil, ali ipak odlučili da ga doniraju dečaku koji je imao velikih problema sa vidom. Čak i sam tekst započinje rečenicom „onaj ko od srca pomaže drugome u nevolji nikada se neće time hvaliti“.

Da li smo na društvenim mrežama humani samo da bismo bili popularni i koliko je to etično sa naše strane?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Nordeus otvorio novu zgradu: 6.000 m², restoran, sportski bar i vrtić za spoj najboljeg iz umetnosti i tehnologije

Donosimo vam ekskluzivne fotografije nove zgrade Nordeusa koja već danas otvara vrata za svojih 170 zaposlenih.

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako izgleda raditi u IT kompaniji koja razvija svoj proizvod – iz ugla programera?

Domaće developere uglavnom je oblikovala 'outsourcing' industrija, dok je znatno manji broj njih imao priliku i da radi u kompaniji ili startapu koji razvija sopstveni proizvod. Kakva su njihova iskustva?

Propustili ste

Novost

Savladajte osnove programiranja uz prve SmartNinja kurseve u Beogradu!

Program IT obuka koje smo pokrenuli početkom godine, konačno je dostupan za sve zainteresovane polaznike. U nastavku teksta saznajte više o kurikulumu, preduslovima za obuku i načinu plaćanja za prva dva kursa - Web Developement 1 i Python za početnike.

Kultura 2.0

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?

Kultura 2.0

Kako je ‘Game of Thrones’ zauvek promenio našu popularnu kulturu

Nakon pauze od tačno 595 dana imamo priliku da se ponovo susretnemo sa likovima iz knjiga Džordža R.R. Martina i uplovimo u svet Vesterosa gde će armije živih i mrtvih napokon odmeriti snage. Da li će naši životi nakon toga biti isti?

Karijere

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Startapi i poslovanje

Wolt od danas u Beogradu – pratite dostavu vaše klope putem aplikacije (baš kao Uber)

Wolt, finski startap koji spaja restorane i korisnike koji poručuju hranu za dostavu, od danas počinje sa radom u Beogradu. Glavna prednost aplikacije jeste to što korisnici mogu da prate svoju porudžbinu od trenutka kada kuvar počne sa pripremom, pa sve dok im kurir ne pozvoni na vrata.

Internet marketing

Radionica naprednog Content Marketinga ponovo u Beogradu – ‘early bird’ karte do 15. maja!

Usled velikog interesovanja, pripremili smo još jedno izdanje radionice naprednog 'content marketinga'. Profesionalci, čekamo vas 27. maja u Beogradu!