Humanost u doba lajkova - Netokracija.rs Humanost u doba lajkova

Humanost u doba lajkova

Možemo li u isto vreme biti humani i raditi na ličnoj promociji? Ako je suditi prema poslednjim trendovima na Instagramu, to se od nas i očekuje...

Humanost, za razliku od politike, startela i sporta, zauzima one strane u novinama koje najčešće preskačemo. Nekada ne završi ni u vikend specijalu. Poslednjih godina, Internet i društvene mreže omogućile su nam da nesebično darivanje i odricanje ne ostanu samo na nivou ideje, već i da se konkretnim primerima ukaže na potrebe onih koji nemaju dovoljno. Onih čiji su životi ugroženi ili još gore, čiji su životi prepušteni takozvanoj „SMS humanosti“.

Međutim, šta se dešava kada humanost ostane u drugom planu i nadjača je naš egoizam? Želja za priznanjem, lajkovima, šerovima. Da li tada darivanje i odricanje ostavljamo po strani ili smo kao društvo konačno prelomili – nije bitan put, već isključivo cilj, pa makar sakupljali desetine hiljada lajkova na Instagramu kako bismo naočigled pomogli bolesnoj deci?

Ukoliko ste i vi primetili najnoviji trend koji je zahvatio domaće tržište, onda ste već prepoznali priču s početka teksta. Poslednjih dana, sve je više akcija i kampanja u kojima se pojedinci (influenseri) obavezuju da će donirati određenu cifru nekoj humanitarnoj organizaciji, dok je sama cifra uslovljena brojem lajkova na toj istoj fotografiji.

Da, dobro ste pročitali. A mislili ste da lajkovi ne donose vodu deci u Africi. Oh vi…

Pa ipak, da nečija humanost može ostati u drugom planu možda i najbolje pokazuje primer Marka Nikolića, motivacionog govornika i fitnes influensera koji je na svom Instagram profilu objavio jedan takav post u kojem je originalno pisalo kako će za svaki lajk on lično donirati 5 dinara. Porastom broja lajkova, ta cifra snižena je na 1 dinar što su mnogi primetili, a prava scena izbila je na profilu @negujmosrbski koji je objavio uporedni screenshot posta pre i posle izmene.

Rezultat: more komentara i prepucavanja koji ne daju nikakve rezultate.

Ali ko je ovde u pravu?

Sakupljanje lajkova ne bi smelo da bude jedan od preduslova za promociju nečije humanosti. Međutim, istinski osećaj i želja da se drugima pomogne može i treba da bude razlog nečije popularnosti – kako u offline, tako i u online svetu. Koliko god društvene mreže bile efikasne u širenju humanitrnih akcija i poziva da se novac uplati preko SMS-a, činjenica je da je to novo, digitalno okruženje, postalo plodno tle za mnoge kod kojih je u prvom planu primetna želja za samopromocijom, a humanost – još jedno oruđe pomoću kog se dolazi do većeg broja pratilaca i većeg „uticaja“.

Koliko se čitava priča o humanosti transformisala u čist interes organizacija ili pojedinaca, najbolje pokazuje primer i nekih stranica na Instagramu koje dodatno naplaćuju objavljivanje sadržaja humanitarnog karaktera.

Prisetimo se samo jednog primera za koji verujem da su mnogi i zaboravili, a koji nikada ne bi ni došao u žižu javnosti da nije bilo Tanje Peternek koja je u jednoj emisiji otkrila da su Dragan Nikolić i Milena Dravić nekako skupili novac za novi automobil, ali ipak odlučili da ga doniraju dečaku koji je imao velikih problema sa vidom. Čak i sam tekst započinje rečenicom „onaj ko od srca pomaže drugome u nevolji nikada se neće time hvaliti“.

Da li smo na društvenim mrežama humani samo da bismo bili popularni i koliko je to etično sa naše strane?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Tehnologija

Muzički streaming servisi dostupni u Srbiji nude i probni period – ovo su njihove prednosti

Većina korisnika u Srbiji danas svoju omiljenu muziku pušta preko YouTube-a, pametnog telefona ili eksternih memorija. Međutim, muzički 'streaming' servisi nude znatno bolje korisničko iskustvo. Mi vam donosimo spisak onih najpopularnijih ali i njihove prednosti.

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pokrenut startap program za dalji razvoj ‘pametnog’ ugostiteljstva – Metro Xcel čeka vaše prijave

Ovaj program ima za cilj da već formiranim startapima u ugostiteljstvu pomogne da brže napreduju, a prijave traju tokom cele godine.

Društvene mreže

Kupovina pregleda na opciji Instagram Story – nova taktika influensera za rast profila

Rasprave o unosnom biznisu trgovine pratiocima i lajkovima na Instagramu ne jenjavaju, a čim se na horizontu pojavio nagoveštaj rešenja, nastao je novi problem – kupovina pregleda na opciji Story. Znači li to da se ova mreža (a i mi sa njom) bori sa vetrenjačama?

Netokracija

Milena Rašić nova je urednica Netokracije u Srbiji

Došlo je vreme za interne promene, vreme da budemo još bolji u onome što radimo. Kao deo tih promena zadovoljstvo mi je što mogu da vam saopštim da je nova urednica Netokracije u Srbiji upravo naša koleginica Milena Rašić.

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.