Kako velike i poznate kompanije razvijaju kvalitetno poslovno okruženje?

Kako velike i poznate kompanije razvijaju kvalitetno poslovno okruženje?

Ove godine, na 15. po redu 'Great Place to Work' samitu, lideri iz vodećih svetskih kompanija koje se već godinama nalaze na vrhu 'Fortune 100 Best' listi najpoželjnijih kompanija za rad okupili su se u San Francisku da podele inovativne HR prakse i strategije u vođenju poslovanja, kao i šta to njihovu organizacionu kulturu čini jedinstvenom i zbog čega se kontinuirano rangiraju visoko na listi.

Značajne teme konferencije bile su kako kreirati bolji employee experience i važnost podjednako kvalitetnog iskustva na poslu za sve zaposlene, bez obzira na to koja je njihova pozicija i uloga u kompaniji. Na samom otvaranju pomenutog samita, Great Place To Work CEO Majkl Buš istakao je da je takav način poslovanja dobar ne samo za zaposlene već i za kompaniju jer su zaposleni zadovoljniji i samim tim produktivniji.

Između ostalog, on je predstavio analizu finansijskih rezultata koja pokazuje da kompanije koje se nalaze u gornjoj četvrtini rangiranih na Fortune 100 Best listi zahvaljujući kvalitetnom i konzistentnom iskustvu koje imaju svi zaposleni beleže čak trostruko brži rast prihoda od onih koje su manje inkluzivne i nalaze se u donjem delu liste.

Profitabilnost znači raditi prave stvari uz pravu poslovnu kulturu

Thrive Global CEO i medijski mogul Ariana Hafington bila je jedan od ključnih govornika. Ona je pričala o uticaju koji globalna epidemija napetosti i stresa (burnout) na radnim mestima i neispavanost imaju na mentalno i fizičko zdravlje ljudi, njihovu produktivnost i angažovanost u radu. U partnerstvu sa vodećim svetskim kompanijama, uključujuči SAP i Hilton, Thrive Global implementira prakse u radu sa ljudima kako bi radna mesta učinio humanijim i kako bi ljudi mogli da pruže svoj maksimum u radu i u potpunosti se ostvare.

Sa druge strana, izvršni direktor Workday-a Anil Busri istakao je važnost transparentnosti u radu, kao i to da je profitabilnost jedna vrsta ishoda ukoliko se rade prave stvari na pravi način i u isto vreme gradi prava kultura. Anil smatra da je cena dobre kulture visoka i da iako možda deluje suludo, izuzetni pojedinci koji postižu nadprosečne rezultate ali istovremeno ne poštuju kolege i ne uklapaju se u kulturu treba da odu iz firme.

Takav potez će na duže staze poboljšati rezultate firme jer će timovi koji su sarađivali sa njima nakon toga biti produktivniji, zadovoljniji i usklađeniji i poslaće poruku onima koji se tako ponašaju da to nije poželjno.

Veliki broj ljudi u San Francisku slušalo je predstavnike vodećih svetskih kompanija.

Svojih „pet minuta“ imao je i Metju Šojler, CHRO Hiltona, koji je publiku na početku upoznao sa jednim vekom starim motom kompanije koji glasi: „Ako tretiraš svoje zaposlene na pravi način, oni će tretirati goste na pravi način, gosti će biti lojalni i uvek se vraćati“. Sa druge strane, on kaže da Hiltonu većinu stvari zasniva na tome kako se ponašaju lideri unutar kompanije i da ne košta puno da poštuješ svoje ljude i kažeš hvala. Inače, ovaj lanac hotela ima recognition program kroz koji se zaposleni podstiču da pohvale kolegu u istom trenutku kada ga vide da je uradio nešto dobro ili pružio dobru uslugu gostu.

Poštovanje u radnom okruženju pre dobrih plata

Završnu reč na konferenciji imao je Toni Propet, CEO Salesforce-a koji se ove godine prvi put našao na prvom mestu na Fortune 100 Best listi. On je istakao da je ključni deo njihove kulture to što se svi zaposleni osećaju kao deo velike zajednice. Salesforce je osnovao čuvene Ohanas, što na havajskom znači porodica. Ohana grupe unutar kompanije su zajednice ljudi koji se međusobno identifikuju sa sličnim stavovima ili dele ista interesovanja, a koje potom podstiču otvorene konverzacije i inicijative na globalnom nivou na teme koje se tiču pola, rase, seksualnosti i religije.

Svi govornici složili su se oko jedne stvari, a to je da je najčešća zabluda da su najbolje rangirane kompanije one sa najvećim platama, najatraktivnijim benefitima i programima. Iako niko ne spori značaj ovih stvari one definitivno nisu ono što zaposleni ističu kada pričaju o tome šta najviše vole u vezi svog radnog okruženja.

Oni pre svega pričaju o poštovanju u radnom okruženju, postojanju fleksibilnosti, pravičnosti, davanju izazovnih zadataka, tome da su pitani za mišljenje i da se isto uvažava, prostoru za balans između ličnog i profesionalnog života, karijerni razvoj, a ne o besplatnim obrocima, stonom tenisu i ostalim pogodnostima koje se najčešće stavljaju u prvi plan putem medija. Iza ovakvog zaključka stoji i Great Place To Work organizacija koja se preko 30 godina bavi analizom organizacione kulture i uspešnosti kompanija na globalnom nivou podataka.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.