Kako velike i poznate kompanije razvijaju kvalitetno poslovno okruženje?

Kako velike i poznate kompanije razvijaju kvalitetno poslovno okruženje?

Ove godine, na 15. po redu 'Great Place to Work' samitu, lideri iz vodećih svetskih kompanija koje se već godinama nalaze na vrhu 'Fortune 100 Best' listi najpoželjnijih kompanija za rad okupili su se u San Francisku da podele inovativne HR prakse i strategije u vođenju poslovanja, kao i šta to njihovu organizacionu kulturu čini jedinstvenom i zbog čega se kontinuirano rangiraju visoko na listi.

Značajne teme konferencije bile su kako kreirati bolji employee experience i važnost podjednako kvalitetnog iskustva na poslu za sve zaposlene, bez obzira na to koja je njihova pozicija i uloga u kompaniji. Na samom otvaranju pomenutog samita, Great Place To Work CEO Majkl Buš istakao je da je takav način poslovanja dobar ne samo za zaposlene već i za kompaniju jer su zaposleni zadovoljniji i samim tim produktivniji.

Između ostalog, on je predstavio analizu finansijskih rezultata koja pokazuje da kompanije koje se nalaze u gornjoj četvrtini rangiranih na Fortune 100 Best listi zahvaljujući kvalitetnom i konzistentnom iskustvu koje imaju svi zaposleni beleže čak trostruko brži rast prihoda od onih koje su manje inkluzivne i nalaze se u donjem delu liste.

Profitabilnost znači raditi prave stvari uz pravu poslovnu kulturu

Thrive Global CEO i medijski mogul Ariana Hafington bila je jedan od ključnih govornika. Ona je pričala o uticaju koji globalna epidemija napetosti i stresa (burnout) na radnim mestima i neispavanost imaju na mentalno i fizičko zdravlje ljudi, njihovu produktivnost i angažovanost u radu. U partnerstvu sa vodećim svetskim kompanijama, uključujuči SAP i Hilton, Thrive Global implementira prakse u radu sa ljudima kako bi radna mesta učinio humanijim i kako bi ljudi mogli da pruže svoj maksimum u radu i u potpunosti se ostvare.

Sa druge strana, izvršni direktor Workday-a Anil Busri istakao je važnost transparentnosti u radu, kao i to da je profitabilnost jedna vrsta ishoda ukoliko se rade prave stvari na pravi način i u isto vreme gradi prava kultura. Anil smatra da je cena dobre kulture visoka i da iako možda deluje suludo, izuzetni pojedinci koji postižu nadprosečne rezultate ali istovremeno ne poštuju kolege i ne uklapaju se u kulturu treba da odu iz firme.

Takav potez će na duže staze poboljšati rezultate firme jer će timovi koji su sarađivali sa njima nakon toga biti produktivniji, zadovoljniji i usklađeniji i poslaće poruku onima koji se tako ponašaju da to nije poželjno.

Veliki broj ljudi u San Francisku slušalo je predstavnike vodećih svetskih kompanija.

Svojih „pet minuta“ imao je i Metju Šojler, CHRO Hiltona, koji je publiku na početku upoznao sa jednim vekom starim motom kompanije koji glasi: „Ako tretiraš svoje zaposlene na pravi način, oni će tretirati goste na pravi način, gosti će biti lojalni i uvek se vraćati“. Sa druge strane, on kaže da Hiltonu većinu stvari zasniva na tome kako se ponašaju lideri unutar kompanije i da ne košta puno da poštuješ svoje ljude i kažeš hvala. Inače, ovaj lanac hotela ima recognition program kroz koji se zaposleni podstiču da pohvale kolegu u istom trenutku kada ga vide da je uradio nešto dobro ili pružio dobru uslugu gostu.

Poštovanje u radnom okruženju pre dobrih plata

Završnu reč na konferenciji imao je Toni Propet, CEO Salesforce-a koji se ove godine prvi put našao na prvom mestu na Fortune 100 Best listi. On je istakao da je ključni deo njihove kulture to što se svi zaposleni osećaju kao deo velike zajednice. Salesforce je osnovao čuvene Ohanas, što na havajskom znači porodica. Ohana grupe unutar kompanije su zajednice ljudi koji se međusobno identifikuju sa sličnim stavovima ili dele ista interesovanja, a koje potom podstiču otvorene konverzacije i inicijative na globalnom nivou na teme koje se tiču pola, rase, seksualnosti i religije.

Svi govornici složili su se oko jedne stvari, a to je da je najčešća zabluda da su najbolje rangirane kompanije one sa najvećim platama, najatraktivnijim benefitima i programima. Iako niko ne spori značaj ovih stvari one definitivno nisu ono što zaposleni ističu kada pričaju o tome šta najviše vole u vezi svog radnog okruženja.

Oni pre svega pričaju o poštovanju u radnom okruženju, postojanju fleksibilnosti, pravičnosti, davanju izazovnih zadataka, tome da su pitani za mišljenje i da se isto uvažava, prostoru za balans između ličnog i profesionalnog života, karijerni razvoj, a ne o besplatnim obrocima, stonom tenisu i ostalim pogodnostima koje se najčešće stavljaju u prvi plan putem medija. Iza ovakvog zaključka stoji i Great Place To Work organizacija koja se preko 30 godina bavi analizom organizacione kulture i uspešnosti kompanija na globalnom nivou podataka.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.