Kako velike i poznate kompanije razvijaju kvalitetno poslovno okruženje?

Kako velike i poznate kompanije razvijaju kvalitetno poslovno okruženje?

Ove godine, na 15. po redu 'Great Place to Work' samitu, lideri iz vodećih svetskih kompanija koje se već godinama nalaze na vrhu 'Fortune 100 Best' listi najpoželjnijih kompanija za rad okupili su se u San Francisku da podele inovativne HR prakse i strategije u vođenju poslovanja, kao i šta to njihovu organizacionu kulturu čini jedinstvenom i zbog čega se kontinuirano rangiraju visoko na listi.

Značajne teme konferencije bile su kako kreirati bolji employee experience i važnost podjednako kvalitetnog iskustva na poslu za sve zaposlene, bez obzira na to koja je njihova pozicija i uloga u kompaniji. Na samom otvaranju pomenutog samita, Great Place To Work CEO Majkl Buš istakao je da je takav način poslovanja dobar ne samo za zaposlene već i za kompaniju jer su zaposleni zadovoljniji i samim tim produktivniji.

Između ostalog, on je predstavio analizu finansijskih rezultata koja pokazuje da kompanije koje se nalaze u gornjoj četvrtini rangiranih na Fortune 100 Best listi zahvaljujući kvalitetnom i konzistentnom iskustvu koje imaju svi zaposleni beleže čak trostruko brži rast prihoda od onih koje su manje inkluzivne i nalaze se u donjem delu liste.

Profitabilnost znači raditi prave stvari uz pravu poslovnu kulturu

Thrive Global CEO i medijski mogul Ariana Hafington bila je jedan od ključnih govornika. Ona je pričala o uticaju koji globalna epidemija napetosti i stresa (burnout) na radnim mestima i neispavanost imaju na mentalno i fizičko zdravlje ljudi, njihovu produktivnost i angažovanost u radu. U partnerstvu sa vodećim svetskim kompanijama, uključujuči SAP i Hilton, Thrive Global implementira prakse u radu sa ljudima kako bi radna mesta učinio humanijim i kako bi ljudi mogli da pruže svoj maksimum u radu i u potpunosti se ostvare.

Sa druge strana, izvršni direktor Workday-a Anil Busri istakao je važnost transparentnosti u radu, kao i to da je profitabilnost jedna vrsta ishoda ukoliko se rade prave stvari na pravi način i u isto vreme gradi prava kultura. Anil smatra da je cena dobre kulture visoka i da iako možda deluje suludo, izuzetni pojedinci koji postižu nadprosečne rezultate ali istovremeno ne poštuju kolege i ne uklapaju se u kulturu treba da odu iz firme.

Takav potez će na duže staze poboljšati rezultate firme jer će timovi koji su sarađivali sa njima nakon toga biti produktivniji, zadovoljniji i usklađeniji i poslaće poruku onima koji se tako ponašaju da to nije poželjno.

Veliki broj ljudi u San Francisku slušalo je predstavnike vodećih svetskih kompanija.

Svojih „pet minuta“ imao je i Metju Šojler, CHRO Hiltona, koji je publiku na početku upoznao sa jednim vekom starim motom kompanije koji glasi: „Ako tretiraš svoje zaposlene na pravi način, oni će tretirati goste na pravi način, gosti će biti lojalni i uvek se vraćati“. Sa druge strane, on kaže da Hiltonu većinu stvari zasniva na tome kako se ponašaju lideri unutar kompanije i da ne košta puno da poštuješ svoje ljude i kažeš hvala. Inače, ovaj lanac hotela ima recognition program kroz koji se zaposleni podstiču da pohvale kolegu u istom trenutku kada ga vide da je uradio nešto dobro ili pružio dobru uslugu gostu.

Poštovanje u radnom okruženju pre dobrih plata

Završnu reč na konferenciji imao je Toni Propet, CEO Salesforce-a koji se ove godine prvi put našao na prvom mestu na Fortune 100 Best listi. On je istakao da je ključni deo njihove kulture to što se svi zaposleni osećaju kao deo velike zajednice. Salesforce je osnovao čuvene Ohanas, što na havajskom znači porodica. Ohana grupe unutar kompanije su zajednice ljudi koji se međusobno identifikuju sa sličnim stavovima ili dele ista interesovanja, a koje potom podstiču otvorene konverzacije i inicijative na globalnom nivou na teme koje se tiču pola, rase, seksualnosti i religije.

Svi govornici složili su se oko jedne stvari, a to je da je najčešća zabluda da su najbolje rangirane kompanije one sa najvećim platama, najatraktivnijim benefitima i programima. Iako niko ne spori značaj ovih stvari one definitivno nisu ono što zaposleni ističu kada pričaju o tome šta najviše vole u vezi svog radnog okruženja.

Oni pre svega pričaju o poštovanju u radnom okruženju, postojanju fleksibilnosti, pravičnosti, davanju izazovnih zadataka, tome da su pitani za mišljenje i da se isto uvažava, prostoru za balans između ličnog i profesionalnog života, karijerni razvoj, a ne o besplatnim obrocima, stonom tenisu i ostalim pogodnostima koje se najčešće stavljaju u prvi plan putem medija. Iza ovakvog zaključka stoji i Great Place To Work organizacija koja se preko 30 godina bavi analizom organizacione kulture i uspešnosti kompanija na globalnom nivou podataka.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.