Kako velike i poznate kompanije razvijaju kvalitetno poslovno okruženje?

Kako velike i poznate kompanije razvijaju kvalitetno poslovno okruženje?

Ove godine, na 15. po redu 'Great Place to Work' samitu, lideri iz vodećih svetskih kompanija koje se već godinama nalaze na vrhu 'Fortune 100 Best' listi najpoželjnijih kompanija za rad okupili su se u San Francisku da podele inovativne HR prakse i strategije u vođenju poslovanja, kao i šta to njihovu organizacionu kulturu čini jedinstvenom i zbog čega se kontinuirano rangiraju visoko na listi.

Značajne teme konferencije bile su kako kreirati bolji employee experience i važnost podjednako kvalitetnog iskustva na poslu za sve zaposlene, bez obzira na to koja je njihova pozicija i uloga u kompaniji. Na samom otvaranju pomenutog samita, Great Place To Work CEO Majkl Buš istakao je da je takav način poslovanja dobar ne samo za zaposlene već i za kompaniju jer su zaposleni zadovoljniji i samim tim produktivniji.

Između ostalog, on je predstavio analizu finansijskih rezultata koja pokazuje da kompanije koje se nalaze u gornjoj četvrtini rangiranih na Fortune 100 Best listi zahvaljujući kvalitetnom i konzistentnom iskustvu koje imaju svi zaposleni beleže čak trostruko brži rast prihoda od onih koje su manje inkluzivne i nalaze se u donjem delu liste.

Profitabilnost znači raditi prave stvari uz pravu poslovnu kulturu

Thrive Global CEO i medijski mogul Ariana Hafington bila je jedan od ključnih govornika. Ona je pričala o uticaju koji globalna epidemija napetosti i stresa (burnout) na radnim mestima i neispavanost imaju na mentalno i fizičko zdravlje ljudi, njihovu produktivnost i angažovanost u radu. U partnerstvu sa vodećim svetskim kompanijama, uključujuči SAP i Hilton, Thrive Global implementira prakse u radu sa ljudima kako bi radna mesta učinio humanijim i kako bi ljudi mogli da pruže svoj maksimum u radu i u potpunosti se ostvare.

Sa druge strana, izvršni direktor Workday-a Anil Busri istakao je važnost transparentnosti u radu, kao i to da je profitabilnost jedna vrsta ishoda ukoliko se rade prave stvari na pravi način i u isto vreme gradi prava kultura. Anil smatra da je cena dobre kulture visoka i da iako možda deluje suludo, izuzetni pojedinci koji postižu nadprosečne rezultate ali istovremeno ne poštuju kolege i ne uklapaju se u kulturu treba da odu iz firme.

Takav potez će na duže staze poboljšati rezultate firme jer će timovi koji su sarađivali sa njima nakon toga biti produktivniji, zadovoljniji i usklađeniji i poslaće poruku onima koji se tako ponašaju da to nije poželjno.

Veliki broj ljudi u San Francisku slušalo je predstavnike vodećih svetskih kompanija.

Svojih „pet minuta“ imao je i Metju Šojler, CHRO Hiltona, koji je publiku na početku upoznao sa jednim vekom starim motom kompanije koji glasi: „Ako tretiraš svoje zaposlene na pravi način, oni će tretirati goste na pravi način, gosti će biti lojalni i uvek se vraćati“. Sa druge strane, on kaže da Hiltonu većinu stvari zasniva na tome kako se ponašaju lideri unutar kompanije i da ne košta puno da poštuješ svoje ljude i kažeš hvala. Inače, ovaj lanac hotela ima recognition program kroz koji se zaposleni podstiču da pohvale kolegu u istom trenutku kada ga vide da je uradio nešto dobro ili pružio dobru uslugu gostu.

Poštovanje u radnom okruženju pre dobrih plata

Završnu reč na konferenciji imao je Toni Propet, CEO Salesforce-a koji se ove godine prvi put našao na prvom mestu na Fortune 100 Best listi. On je istakao da je ključni deo njihove kulture to što se svi zaposleni osećaju kao deo velike zajednice. Salesforce je osnovao čuvene Ohanas, što na havajskom znači porodica. Ohana grupe unutar kompanije su zajednice ljudi koji se međusobno identifikuju sa sličnim stavovima ili dele ista interesovanja, a koje potom podstiču otvorene konverzacije i inicijative na globalnom nivou na teme koje se tiču pola, rase, seksualnosti i religije.

Svi govornici složili su se oko jedne stvari, a to je da je najčešća zabluda da su najbolje rangirane kompanije one sa najvećim platama, najatraktivnijim benefitima i programima. Iako niko ne spori značaj ovih stvari one definitivno nisu ono što zaposleni ističu kada pričaju o tome šta najviše vole u vezi svog radnog okruženja.

Oni pre svega pričaju o poštovanju u radnom okruženju, postojanju fleksibilnosti, pravičnosti, davanju izazovnih zadataka, tome da su pitani za mišljenje i da se isto uvažava, prostoru za balans između ličnog i profesionalnog života, karijerni razvoj, a ne o besplatnim obrocima, stonom tenisu i ostalim pogodnostima koje se najčešće stavljaju u prvi plan putem medija. Iza ovakvog zaključka stoji i Great Place To Work organizacija koja se preko 30 godina bavi analizom organizacione kulture i uspešnosti kompanija na globalnom nivou podataka.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Mobilno

Marko Obradović Edge: 5 saveta za bolju fotografiju mobilnim telefonom

Kako do najbolje fotografije sa vašeg odmora - uz pomoć pametnog telefona? Nagrađivani fotograf Marko Obradović Edge otkriva nam svojih 5 saveta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

Tehnologija

Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.