Kako velike i poznate kompanije razvijaju kvalitetno poslovno okruženje?

Kako velike i poznate kompanije razvijaju kvalitetno poslovno okruženje?

Ove godine, na 15. po redu 'Great Place to Work' samitu, lideri iz vodećih svetskih kompanija koje se već godinama nalaze na vrhu 'Fortune 100 Best' listi najpoželjnijih kompanija za rad okupili su se u San Francisku da podele inovativne HR prakse i strategije u vođenju poslovanja, kao i šta to njihovu organizacionu kulturu čini jedinstvenom i zbog čega se kontinuirano rangiraju visoko na listi.

Značajne teme konferencije bile su kako kreirati bolji employee experience i važnost podjednako kvalitetnog iskustva na poslu za sve zaposlene, bez obzira na to koja je njihova pozicija i uloga u kompaniji. Na samom otvaranju pomenutog samita, Great Place To Work CEO Majkl Buš istakao je da je takav način poslovanja dobar ne samo za zaposlene već i za kompaniju jer su zaposleni zadovoljniji i samim tim produktivniji.

Između ostalog, on je predstavio analizu finansijskih rezultata koja pokazuje da kompanije koje se nalaze u gornjoj četvrtini rangiranih na Fortune 100 Best listi zahvaljujući kvalitetnom i konzistentnom iskustvu koje imaju svi zaposleni beleže čak trostruko brži rast prihoda od onih koje su manje inkluzivne i nalaze se u donjem delu liste.

Profitabilnost znači raditi prave stvari uz pravu poslovnu kulturu

Thrive Global CEO i medijski mogul Ariana Hafington bila je jedan od ključnih govornika. Ona je pričala o uticaju koji globalna epidemija napetosti i stresa (burnout) na radnim mestima i neispavanost imaju na mentalno i fizičko zdravlje ljudi, njihovu produktivnost i angažovanost u radu. U partnerstvu sa vodećim svetskim kompanijama, uključujuči SAP i Hilton, Thrive Global implementira prakse u radu sa ljudima kako bi radna mesta učinio humanijim i kako bi ljudi mogli da pruže svoj maksimum u radu i u potpunosti se ostvare.

Sa druge strana, izvršni direktor Workday-a Anil Busri istakao je važnost transparentnosti u radu, kao i to da je profitabilnost jedna vrsta ishoda ukoliko se rade prave stvari na pravi način i u isto vreme gradi prava kultura. Anil smatra da je cena dobre kulture visoka i da iako možda deluje suludo, izuzetni pojedinci koji postižu nadprosečne rezultate ali istovremeno ne poštuju kolege i ne uklapaju se u kulturu treba da odu iz firme.

Takav potez će na duže staze poboljšati rezultate firme jer će timovi koji su sarađivali sa njima nakon toga biti produktivniji, zadovoljniji i usklađeniji i poslaće poruku onima koji se tako ponašaju da to nije poželjno.

Veliki broj ljudi u San Francisku slušalo je predstavnike vodećih svetskih kompanija.

Svojih „pet minuta“ imao je i Metju Šojler, CHRO Hiltona, koji je publiku na početku upoznao sa jednim vekom starim motom kompanije koji glasi: „Ako tretiraš svoje zaposlene na pravi način, oni će tretirati goste na pravi način, gosti će biti lojalni i uvek se vraćati“. Sa druge strane, on kaže da Hiltonu većinu stvari zasniva na tome kako se ponašaju lideri unutar kompanije i da ne košta puno da poštuješ svoje ljude i kažeš hvala. Inače, ovaj lanac hotela ima recognition program kroz koji se zaposleni podstiču da pohvale kolegu u istom trenutku kada ga vide da je uradio nešto dobro ili pružio dobru uslugu gostu.

Poštovanje u radnom okruženju pre dobrih plata

Završnu reč na konferenciji imao je Toni Propet, CEO Salesforce-a koji se ove godine prvi put našao na prvom mestu na Fortune 100 Best listi. On je istakao da je ključni deo njihove kulture to što se svi zaposleni osećaju kao deo velike zajednice. Salesforce je osnovao čuvene Ohanas, što na havajskom znači porodica. Ohana grupe unutar kompanije su zajednice ljudi koji se međusobno identifikuju sa sličnim stavovima ili dele ista interesovanja, a koje potom podstiču otvorene konverzacije i inicijative na globalnom nivou na teme koje se tiču pola, rase, seksualnosti i religije.

Svi govornici složili su se oko jedne stvari, a to je da je najčešća zabluda da su najbolje rangirane kompanije one sa najvećim platama, najatraktivnijim benefitima i programima. Iako niko ne spori značaj ovih stvari one definitivno nisu ono što zaposleni ističu kada pričaju o tome šta najviše vole u vezi svog radnog okruženja.

Oni pre svega pričaju o poštovanju u radnom okruženju, postojanju fleksibilnosti, pravičnosti, davanju izazovnih zadataka, tome da su pitani za mišljenje i da se isto uvažava, prostoru za balans između ličnog i profesionalnog života, karijerni razvoj, a ne o besplatnim obrocima, stonom tenisu i ostalim pogodnostima koje se najčešće stavljaju u prvi plan putem medija. Iza ovakvog zaključka stoji i Great Place To Work organizacija koja se preko 30 godina bavi analizom organizacione kulture i uspešnosti kompanija na globalnom nivou podataka.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.