Proces selekcije kandidata moramo ubrzati – jer ljudi brzo odustaju

U prepunoj sali beogradskog ICT Hub-a, u ponedeljak održan je prvi po redu HR Meetup u organizaciji Netokracije na kojem se govorilo o Employer Brandingu, potrazi za adekvatnim kandidatima, zadržavanju talenata, te na koji način bi kompanije trebalo da postave kreativne strategije o akviziciji talenata. O ovim i drugim pitanjima iz oblasti HR-a, govorili su predstavnici Netokracije, hrvatskog startapa TalentLyft, Manpower Grupe i ICT Hub-a.

Priliku da otvori pomenuto okupljanje, imala je Kristina Martić koja radi na poziciji direktorke marketinga i Employer Brandinga u kompaniji TalentLyft, online regrutacionog servisa koji pomaže kompanijama da pronađu najbolje kandidate za posao.

Komunicirajte sa kandidatima za posao na vreme

Obrativši se publici na početku okupljanja, Kristina kaže da je jedan od primarnih ciljeva ovog servisa pružanje podrške kompanijama da na lakši način privuku kvalitetnu ljudsku snaga. Tokom svog predavanja, ona je podelila rezultate istraživanja kompanije LinkedIn, te dodala: „Pojedine kandidate treba tretirati kao kupce, jer oni imaju puno informacija o kompaniji za čije bi radno mesto aplicirali, što svakao treba iskoristiti na pozitivan način“, te dodaje:

Nije tajna da su marketinške metode počele da se primenjuju u HR-u. Karijera, radna okolina i kultura nisu više presudni faktori u procesu odabira posla. Bito je znati koja je vaša idealna persona ili kandidat, koji su njihovi ciljevi, šta ih motiviše, na kojim društvenim i profesionalnim mrežama se kreću, iz kog razloga bi promenili poziciju. Kako bi odgovorili na ova pitanja najbolje je krenuti iz, tačnije unutar vaše kompanije.

Jedini koji ne pretražuju informacije o vašoj kompaniji su zadovoljni zaposleni – koji se ionako ne bi prijavili za vaš posao.

Kristina savetuje da ukoliko već merite efikasnost kampanja za zapošljavanje i vodite određene statistke za stranicu posvećenju karijerama na kojoj se ljudi prijavljuju za posao – onda je potrebno da je stalno unapređujete kako bi imali relevantne rezultate.

Proces selekcije kandidata koji traje dugo potrebno je ubrzati jer ljudi brzo odustaju, sa kandidatom treba komunicirati na vreme i biti više angažovan.

Autentičnom komunikacijom do najboljih kolega

Šansu da razmene različite stavove i iskustva, te da u isto vreme daju korisne savete prisutnima, predavači su imali tokom panel diskusije čiji je moderator bio Netokracijin CEO i glavni i odgovorni urednik Ivan Brezak Brkan. O radnom iskustvu, Employer Branding-u i raspoloživim ljudskim resursima, govorili su Mario Buntić (TalenLyft), Tijana Polak (Manpower Grupa) i Ana Jeličić (ICT Hub).

Tamara Milić
Oko 170 učesnika okupilo se u ICT Hub-u gde su slušali i mogli da čuju korisne savete i primere iz prakse.

Na Ivanova pitanja o kreativnoj strategiji regrutovanja i na koji način podstaći zaposlene da podele oglase svoje kompanije na ličnim social media profilima, panelisti su bili sličnog mišljenja. Priliku da se prvi obrati publici imao je Mario koji je tom prilikom rekao:

Pre nego što se krene sa određenom strategijom, predstavnici firme moraju odlično da upoznaju sebe i da znaju u čemu su najbolji – jer sve ima svoje nedostatke i prednosti. Meni je mnogo bitno sa kim radim i na čemu radim. Sa druge strane, veoma je važno da se dobro povežete sa marketing odeljenjem i da od njih preuzmete platformu na osnovu koje oni postupaju u nekim procesima.

Metrikama do jasne slike o kandidatima

Mario takođe dodaje da je autentičnost ono što svaka firma mora da iskomunicira, te da imamo situaciju gde PR, HR i marketing sektori komuniciraju, ali svako na sebi svojstven način. Rezultat toga je plasiranje nepovezanih i netačnih informacija prema kandidatima koji se često razočaraju nakon samo par meseci od dolaska u firmu:

Na primer, kada ste mala kompanija, ljudi žele da saznaju ko ste, da se bolje upoznaju sa time šta radite. Da bi imali HR ili Employer Branding strategiju morate meriti sve raspoložive metrike. Postavite metrike i na osnovu toga ćete znati na koji način postaviti i strategiju, te dobiti jasniju sliku o potencijalnim kandidatima.

Tamara Milić
Publika je bila raspoložena za komunikaciju sa panelistima, što je iznova rezultiralo novim pitanjima zainteresovanih ljudi.

Štaviše, Tijana ocenjuje da je potrebno jasno odrediti kome se tačno kompanija obraća, te da komunikacija mora da bude autentična, dodavši sledeće:

Nemojte komunicirati ono što vam je mana. Ljudi imaju tendenciju da prebacuju odgovornost, zato je potrebno naći jednu sponu koja bi sastavila nekoliko segmenata u jedan. Što se tiče kanala za oglašavanje – treba naći svoj, a potrebno je baviti se analitikama kako bi se našla zajednica kojoj komunicirate. Redovno praćenje analitike može vam pokazati koji su pravi kanali za jednu kompaniju, u odnosu na zacrtani cilj.

Svoje stavove iznela je i Ana koja kaže da postoji velika razlika između toga da li oglase za posao u medijima ili društvenim mrežama objavljuju zaposleni ili sama kompanija, kao i da veliki broj kompanija iz ICT Hub-a koristi Twitter kao kanal komunikacije, te da je sve više njih počelo da koristi i hashtag – što takođe može biti prednost kada je reč o Employer Branding-u:

Bitno je to koje talente tražimo, ali isto tako moramo biti svesni rizika da ih, pogrešno postavljenom strategijom, možemo izgubiti.

Kako odabrati pravog saveznika za Employer Branding?

Tročasovno okupljanje u ICT Hub-u zatvorilo je predavanje Netokracijinog suosnivača i urednika Marka Mudrinića koji je govorio na temu Employer brandinga (sadržajnog oglašavanja) kroz medije. Kako ističe, sadržaj je važan faktor koji pravi veliku razliku između vaše kompanije i konkurencije, te da je HR kolegama teško da se usklade sa kolegama iz marketinga jer su marketinški kanali uglavnom namenjeni prodavanju proizvoda – a ne regrutovanju novih ljudi.

Tamara Milić
Marko je tokom svog predavanja naveo i primere lošeg plasiranja Employer Brandinga u medijima koji se zasnivao na plasiranju ne toliko važnih informacija.

Poredivši native oglašavanje i Employer Branding u medijima, Marko kaže da je ključ u plasiranju relevantnog sadržaja na pravo mesto, što se najbolje vidi na primeru kampanje za kompaniju Frame na Netokraciji – servirajući originalan sadržaj ciljnoj grupi to jest developerima.

„Potrebno je da pronađete medij koji razume vaše potrebe, kompaniju koja razume smisao Employer Brandinga. Takav medij mora da ima svoj interni tim posvećen kreiranju sadržaja, sa jasnim autoritetom u zajednici i izgrađenim povrenjem publike – vašim budućim zaposlenima“, zaključio je na kraju Marko.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Tehnologija

SBB predstavio EON Smart Box – pametne funkcije i 4K rezolucija sastavni deo ponude

SBB i United Grupa predstavili su danas u hotelu Metropol u Beogradu prvi 'smart box' u regionu koji spaja televizijske sadržaje sa Android TV digitalnim servisima. Novi uređaj nosi naziv EON i biće dostupan već od sutra.

Novost

Google uvodi naplatu za YouTube, Google Play i druge servise – cenu snose proizvođači u EU?

Pvi put u svojoj istoriji Gugl će naplaćivati licence proizvođačima telefona u Evropi za instalaciju njegovih servisa kao što su Google Play, YouTube ili Gmail.

Analiza

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Kultura 2.0

Uključite se u raspravu o Centralnom registru stanovništva – bazi podataka građana Srbije

Okrugli sto o Nacrtu zakona o Centralnom registru građana održava se danas, a predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i druge zainteresovane strane raspravljaće o tome da li je sveobuhvatna evidencija o građanima na jednom mestu dobro rešenje.

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.