Proces selekcije kandidata moramo ubrzati - jer ljudi brzo odustaju

Proces selekcije kandidata moramo ubrzati – jer ljudi brzo odustaju

U prepunoj sali beogradskog ICT Hub-a, u ponedeljak održan je prvi po redu HR Meetup u organizaciji Netokracije na kojem se govorilo o Employer Brandingu, potrazi za adekvatnim kandidatima, zadržavanju talenata, te na koji način bi kompanije trebalo da postave kreativne strategije o akviziciji talenata. O ovim i drugim pitanjima iz oblasti HR-a, govorili su predstavnici Netokracije, hrvatskog startapa TalentLyft, Manpower Grupe i ICT Hub-a.

Priliku da otvori pomenuto okupljanje, imala je Kristina Martić koja radi na poziciji direktorke marketinga i Employer Brandinga u kompaniji TalentLyft, online regrutacionog servisa koji pomaže kompanijama da pronađu najbolje kandidate za posao.

Komunicirajte sa kandidatima za posao na vreme

Obrativši se publici na početku okupljanja, Kristina kaže da je jedan od primarnih ciljeva ovog servisa pružanje podrške kompanijama da na lakši način privuku kvalitetnu ljudsku snaga. Tokom svog predavanja, ona je podelila rezultate istraživanja kompanije LinkedIn, te dodala: „Pojedine kandidate treba tretirati kao kupce, jer oni imaju puno informacija o kompaniji za čije bi radno mesto aplicirali, što svakao treba iskoristiti na pozitivan način“, te dodaje:

Nije tajna da su marketinške metode počele da se primenjuju u HR-u. Karijera, radna okolina i kultura nisu više presudni faktori u procesu odabira posla. Bito je znati koja je vaša idealna persona ili kandidat, koji su njihovi ciljevi, šta ih motiviše, na kojim društvenim i profesionalnim mrežama se kreću, iz kog razloga bi promenili poziciju. Kako bi odgovorili na ova pitanja najbolje je krenuti iz, tačnije unutar vaše kompanije.

Jedini koji ne pretražuju informacije o vašoj kompaniji su zadovoljni zaposleni – koji se ionako ne bi prijavili za vaš posao.

Kristina savetuje da ukoliko već merite efikasnost kampanja za zapošljavanje i vodite određene statistke za stranicu posvećenju karijerama na kojoj se ljudi prijavljuju za posao – onda je potrebno da je stalno unapređujete kako bi imali relevantne rezultate.

Proces selekcije kandidata koji traje dugo potrebno je ubrzati jer ljudi brzo odustaju, sa kandidatom treba komunicirati na vreme i biti više angažovan.

Autentičnom komunikacijom do najboljih kolega

Šansu da razmene različite stavove i iskustva, te da u isto vreme daju korisne savete prisutnima, predavači su imali tokom panel diskusije čiji je moderator bio Netokracijin CEO i glavni i odgovorni urednik Ivan Brezak Brkan. O radnom iskustvu, Employer Branding-u i raspoloživim ljudskim resursima, govorili su Mario Buntić (TalenLyft), Tijana Polak (Manpower Grupa) i Ana Jeličić (ICT Hub).

Tamara Milić
Oko 170 učesnika okupilo se u ICT Hub-u gde su slušali i mogli da čuju korisne savete i primere iz prakse.

Na Ivanova pitanja o kreativnoj strategiji regrutovanja i na koji način podstaći zaposlene da podele oglase svoje kompanije na ličnim social media profilima, panelisti su bili sličnog mišljenja. Priliku da se prvi obrati publici imao je Mario koji je tom prilikom rekao:

Pre nego što se krene sa određenom strategijom, predstavnici firme moraju odlično da upoznaju sebe i da znaju u čemu su najbolji – jer sve ima svoje nedostatke i prednosti. Meni je mnogo bitno sa kim radim i na čemu radim. Sa druge strane, veoma je važno da se dobro povežete sa marketing odeljenjem i da od njih preuzmete platformu na osnovu koje oni postupaju u nekim procesima.

Metrikama do jasne slike o kandidatima

Mario takođe dodaje da je autentičnost ono što svaka firma mora da iskomunicira, te da imamo situaciju gde PR, HR i marketing sektori komuniciraju, ali svako na sebi svojstven način. Rezultat toga je plasiranje nepovezanih i netačnih informacija prema kandidatima koji se često razočaraju nakon samo par meseci od dolaska u firmu:

Na primer, kada ste mala kompanija, ljudi žele da saznaju ko ste, da se bolje upoznaju sa time šta radite. Da bi imali HR ili Employer Branding strategiju morate meriti sve raspoložive metrike. Postavite metrike i na osnovu toga ćete znati na koji način postaviti i strategiju, te dobiti jasniju sliku o potencijalnim kandidatima.

Tamara Milić
Publika je bila raspoložena za komunikaciju sa panelistima, što je iznova rezultiralo novim pitanjima zainteresovanih ljudi.

Štaviše, Tijana ocenjuje da je potrebno jasno odrediti kome se tačno kompanija obraća, te da komunikacija mora da bude autentična, dodavši sledeće:

Nemojte komunicirati ono što vam je mana. Ljudi imaju tendenciju da prebacuju odgovornost, zato je potrebno naći jednu sponu koja bi sastavila nekoliko segmenata u jedan. Što se tiče kanala za oglašavanje – treba naći svoj, a potrebno je baviti se analitikama kako bi se našla zajednica kojoj komunicirate. Redovno praćenje analitike može vam pokazati koji su pravi kanali za jednu kompaniju, u odnosu na zacrtani cilj.

Svoje stavove iznela je i Ana koja kaže da postoji velika razlika između toga da li oglase za posao u medijima ili društvenim mrežama objavljuju zaposleni ili sama kompanija, kao i da veliki broj kompanija iz ICT Hub-a koristi Twitter kao kanal komunikacije, te da je sve više njih počelo da koristi i hashtag – što takođe može biti prednost kada je reč o Employer Branding-u:

Bitno je to koje talente tražimo, ali isto tako moramo biti svesni rizika da ih, pogrešno postavljenom strategijom, možemo izgubiti.

Kako odabrati pravog saveznika za Employer Branding?

Tročasovno okupljanje u ICT Hub-u zatvorilo je predavanje Netokracijinog suosnivača i urednika Marka Mudrinića koji je govorio na temu Employer brandinga (sadržajnog oglašavanja) kroz medije. Kako ističe, sadržaj je važan faktor koji pravi veliku razliku između vaše kompanije i konkurencije, te da je HR kolegama teško da se usklade sa kolegama iz marketinga jer su marketinški kanali uglavnom namenjeni prodavanju proizvoda – a ne regrutovanju novih ljudi.

Tamara Milić
Marko je tokom svog predavanja naveo i primere lošeg plasiranja Employer Brandinga u medijima koji se zasnivao na plasiranju ne toliko važnih informacija.

Poredivši native oglašavanje i Employer Branding u medijima, Marko kaže da je ključ u plasiranju relevantnog sadržaja na pravo mesto, što se najbolje vidi na primeru kampanje za kompaniju Frame na Netokraciji – servirajući originalan sadržaj ciljnoj grupi to jest developerima.

„Potrebno je da pronađete medij koji razume vaše potrebe, kompaniju koja razume smisao Employer Brandinga. Takav medij mora da ima svoj interni tim posvećen kreiranju sadržaja, sa jasnim autoritetom u zajednici i izgrađenim povrenjem publike – vašim budućim zaposlenima“, zaključio je na kraju Marko.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.