Proces selekcije kandidata moramo ubrzati - jer ljudi brzo odustaju

Proces selekcije kandidata moramo ubrzati – jer ljudi brzo odustaju

U prepunoj sali beogradskog ICT Hub-a, u ponedeljak održan je prvi po redu HR Meetup u organizaciji Netokracije na kojem se govorilo o Employer Brandingu, potrazi za adekvatnim kandidatima, zadržavanju talenata, te na koji način bi kompanije trebalo da postave kreativne strategije o akviziciji talenata. O ovim i drugim pitanjima iz oblasti HR-a, govorili su predstavnici Netokracije, hrvatskog startapa TalentLyft, Manpower Grupe i ICT Hub-a.

Priliku da otvori pomenuto okupljanje, imala je Kristina Martić koja radi na poziciji direktorke marketinga i Employer Brandinga u kompaniji TalentLyft, online regrutacionog servisa koji pomaže kompanijama da pronađu najbolje kandidate za posao.

Komunicirajte sa kandidatima za posao na vreme

Obrativši se publici na početku okupljanja, Kristina kaže da je jedan od primarnih ciljeva ovog servisa pružanje podrške kompanijama da na lakši način privuku kvalitetnu ljudsku snaga. Tokom svog predavanja, ona je podelila rezultate istraživanja kompanije LinkedIn, te dodala: „Pojedine kandidate treba tretirati kao kupce, jer oni imaju puno informacija o kompaniji za čije bi radno mesto aplicirali, što svakao treba iskoristiti na pozitivan način“, te dodaje:

Nije tajna da su marketinške metode počele da se primenjuju u HR-u. Karijera, radna okolina i kultura nisu više presudni faktori u procesu odabira posla. Bito je znati koja je vaša idealna persona ili kandidat, koji su njihovi ciljevi, šta ih motiviše, na kojim društvenim i profesionalnim mrežama se kreću, iz kog razloga bi promenili poziciju. Kako bi odgovorili na ova pitanja najbolje je krenuti iz, tačnije unutar vaše kompanije.

Jedini koji ne pretražuju informacije o vašoj kompaniji su zadovoljni zaposleni – koji se ionako ne bi prijavili za vaš posao.

Kristina savetuje da ukoliko već merite efikasnost kampanja za zapošljavanje i vodite određene statistke za stranicu posvećenju karijerama na kojoj se ljudi prijavljuju za posao – onda je potrebno da je stalno unapređujete kako bi imali relevantne rezultate.

Proces selekcije kandidata koji traje dugo potrebno je ubrzati jer ljudi brzo odustaju, sa kandidatom treba komunicirati na vreme i biti više angažovan.

Autentičnom komunikacijom do najboljih kolega

Šansu da razmene različite stavove i iskustva, te da u isto vreme daju korisne savete prisutnima, predavači su imali tokom panel diskusije čiji je moderator bio Netokracijin CEO i glavni i odgovorni urednik Ivan Brezak Brkan. O radnom iskustvu, Employer Branding-u i raspoloživim ljudskim resursima, govorili su Mario Buntić (TalenLyft), Tijana Polak (Manpower Grupa) i Ana Jeličić (ICT Hub).

Tamara Milić
Oko 170 učesnika okupilo se u ICT Hub-u gde su slušali i mogli da čuju korisne savete i primere iz prakse.

Na Ivanova pitanja o kreativnoj strategiji regrutovanja i na koji način podstaći zaposlene da podele oglase svoje kompanije na ličnim social media profilima, panelisti su bili sličnog mišljenja. Priliku da se prvi obrati publici imao je Mario koji je tom prilikom rekao:

Pre nego što se krene sa određenom strategijom, predstavnici firme moraju odlično da upoznaju sebe i da znaju u čemu su najbolji – jer sve ima svoje nedostatke i prednosti. Meni je mnogo bitno sa kim radim i na čemu radim. Sa druge strane, veoma je važno da se dobro povežete sa marketing odeljenjem i da od njih preuzmete platformu na osnovu koje oni postupaju u nekim procesima.

Metrikama do jasne slike o kandidatima

Mario takođe dodaje da je autentičnost ono što svaka firma mora da iskomunicira, te da imamo situaciju gde PR, HR i marketing sektori komuniciraju, ali svako na sebi svojstven način. Rezultat toga je plasiranje nepovezanih i netačnih informacija prema kandidatima koji se često razočaraju nakon samo par meseci od dolaska u firmu:

Na primer, kada ste mala kompanija, ljudi žele da saznaju ko ste, da se bolje upoznaju sa time šta radite. Da bi imali HR ili Employer Branding strategiju morate meriti sve raspoložive metrike. Postavite metrike i na osnovu toga ćete znati na koji način postaviti i strategiju, te dobiti jasniju sliku o potencijalnim kandidatima.

Tamara Milić
Publika je bila raspoložena za komunikaciju sa panelistima, što je iznova rezultiralo novim pitanjima zainteresovanih ljudi.

Štaviše, Tijana ocenjuje da je potrebno jasno odrediti kome se tačno kompanija obraća, te da komunikacija mora da bude autentična, dodavši sledeće:

Nemojte komunicirati ono što vam je mana. Ljudi imaju tendenciju da prebacuju odgovornost, zato je potrebno naći jednu sponu koja bi sastavila nekoliko segmenata u jedan. Što se tiče kanala za oglašavanje – treba naći svoj, a potrebno je baviti se analitikama kako bi se našla zajednica kojoj komunicirate. Redovno praćenje analitike može vam pokazati koji su pravi kanali za jednu kompaniju, u odnosu na zacrtani cilj.

Svoje stavove iznela je i Ana koja kaže da postoji velika razlika između toga da li oglase za posao u medijima ili društvenim mrežama objavljuju zaposleni ili sama kompanija, kao i da veliki broj kompanija iz ICT Hub-a koristi Twitter kao kanal komunikacije, te da je sve više njih počelo da koristi i hashtag – što takođe može biti prednost kada je reč o Employer Branding-u:

Bitno je to koje talente tražimo, ali isto tako moramo biti svesni rizika da ih, pogrešno postavljenom strategijom, možemo izgubiti.

Kako odabrati pravog saveznika za Employer Branding?

Tročasovno okupljanje u ICT Hub-u zatvorilo je predavanje Netokracijinog suosnivača i urednika Marka Mudrinića koji je govorio na temu Employer brandinga (sadržajnog oglašavanja) kroz medije. Kako ističe, sadržaj je važan faktor koji pravi veliku razliku između vaše kompanije i konkurencije, te da je HR kolegama teško da se usklade sa kolegama iz marketinga jer su marketinški kanali uglavnom namenjeni prodavanju proizvoda – a ne regrutovanju novih ljudi.

Tamara Milić
Marko je tokom svog predavanja naveo i primere lošeg plasiranja Employer Brandinga u medijima koji se zasnivao na plasiranju ne toliko važnih informacija.

Poredivši native oglašavanje i Employer Branding u medijima, Marko kaže da je ključ u plasiranju relevantnog sadržaja na pravo mesto, što se najbolje vidi na primeru kampanje za kompaniju Frame na Netokraciji – servirajući originalan sadržaj ciljnoj grupi to jest developerima.

„Potrebno je da pronađete medij koji razume vaše potrebe, kompaniju koja razume smisao Employer Brandinga. Takav medij mora da ima svoj interni tim posvećen kreiranju sadržaja, sa jasnim autoritetom u zajednici i izgrađenim povrenjem publike – vašim budućim zaposlenima“, zaključio je na kraju Marko.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?