Hocudaglasam.com ne prikuplja podatke građana Srbije i nije lažni sajt za glasanje

Ne, hocudaglasam.com ne prikuplja podatke građana jer to nije ‘lažni’ sajt za glasanje

Vlada Srbije upozorila je da se pojavio lažni sajt za glasanje iz inostranstva i apelovala je na građane da budu oprezni u pogledu toga kome ostavljaju svoje podatke budući da postoji mogućnost njihove zloupotrebe. U ekskluzivnom razgovoru sa tvorcem ovog sajta otkrivamo kako servis pomaže našim građanima u dijaspori, šta on jeste - a šta nije.

Kako se navodi u saopštenju, nijedan organ države ne stoji iza sajta hocudaglasam.com, te upozoravaju javnost i građane da budu oprezni jer je zvanična procedura za prijavu građana za glasanje po mestu boravišta u inostranstvu propisana odgovarajućim zakonima.

Međutim, kako ekskluzivno za Netokraciju kaže Nemanja Grujičić, hocudaglasam.com samo ubrzava proces registracije za građane Srbije koji imaju prebivalište u inostranstvu – automatizujući popunjavanje formulara koji se dostavlja nadležnim ambasadama i to na način da korisnici unose sami podatke, servis im generiše .pdf koji dalje sami šalju, a pritom se ništa od podataka ne čuva na serverima ovog sajta:

Mi samo automatizujemo korake koji su bili raštrkani na pet različitih sajtova na jedno mesto da ljudima sačuvamo živce i vreme.

Kako izgleda regularni proces prijavljivanja za glasanje, a kako onaj putem hocudaglasam.com?

Prethodni proces prijave državljana Srbije za glasanje u inostranstvu, objašnjava Nemanja, izgledao je ovako:

  • Idi na sajt Ministarstva spoljnih poslova (MSP) i traži predstavnišvo za tvoju zemlju (ili grad u SAD, Nemačkoj i Australiji),
  • Idi na sajt predstavništva i traži vest kako da se prijaviš. Nađi formular u PDFu, skini ga. Nađi mejl za slanje (nije uvek mejl konzulata),
  • Odštampaj PDF,
  • Popuni odštampani list i slikaj ga telefonom (bonus poeni ako znaš da možeš da tražiš da glasaš gde živiš, pa ako vas je 100 ili više, RIK mora da razmotri),
  • Slikaj pasoš telefonom,
  • Napiši mejl na adresu iz koraka 2 sa priloženim formularom (koji si štampao, pisao, pa slikao) i pasošem.

Proces sa hocudaglasam.com, dodaje on, izgleda ovako:

  • Idi na sajt i izaberi gde živiš,
  • Popuni podatke koje zahtevaju u formularu (mi eksplicitno navodimo da možeš sam da biraš mesto za glasanje sa upozorenjem o minimumu od 100),
  • Pritisni “Preuzmi formular” da se popunjeni formular napravi na tvom telefonu/računaru,
  • Pošalji mejl na datu adresu (peške smo uzimali sve adrese). Ako hoćeš, ima mailto: link koji pravi mejl za tebe, ali moraš sam da dodaš formular i sliku pasoša).

Sajt ne prikuplja podatke građana, samo pravi formular na njihovom uređaju

Na sajtu se navodi i da se lični podaci građana nikako ne čuvaju na serveru, a Nemanja Grujičić, jedan od kreatora sajta, za Netokraciju pojašnjava:

Mi nemamo podatke građana. Sajt je napravio formular na njihovom uređaju i ako su poslali mail diplomatskom predstavništvu, oni će videti njihove podatke. Ako nisu poslali nikakav mail, niko nema njihove podatke osim njih samih. Pored toga što se sve obavlja na uređaju i nikada ne pređe mrežu, nemamo čak ni osnovnu web analitiku jer nas apsolutno ne zanima ko ovo koristi.

Dakle, ni u jednom trenutku nemamo vaše podatke tako da ih ne možemo ni brisati.

Na pitanje šta ih je uopšte navelo da kreiraju ovakav servis, iz hocudaglasam.com navode sledeće:

Ja već sedam godina živim u zemljama gde nema predstavništava (Dablin, Irska i Singapur) i to je veoma bolno sa dokumentima i procesima. U Irskoj smo morali u London (a za to treba odvojena viza koja je baš skupa i bolno da se izvadi). U Singapuru nas pokriva Džakarta, Indonezija. Naši konzuli žele da pomognu, ali nemaju alatke ni procese.

Ovaj sajt smo napravili da pokažemo da može vrlo lako neke stvari da se srede ako se hoće i da smanjimo izmorenost koja nastupa kada iz dijaspore hoćeš nešto da središ sa državom. I, moram da dodam, nisam jedini sa ovim problemima.

Inače, kako dodaje, naši procesi prosto ne pokrivaju dijasporu u novim ekonomskim centrima kao što su Silicijumska dolina ili Singapur, a takvi ishodi, zaključuje on, nemaju smisla.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da nam internet iskustvo bude bolje (i mnogo bezbednije) u 2021. godini?

Ako razmišljate o tome da li (i kako) da promenite svoje internet navike po pitanju privatnosti i bezbednosti - ovo je tekst za vas.

Gaming

Svetski poznati CS:GO timovi iz Beograda igraju na turniru vrednom milion dolara

Neki od najboljih svetskih timova u globalno popularnoj igri Counter Strike: Global Offensive upravo se nalaze u Beogradu gde igraju mečeve Blast Pro Series Finala - turnira od milion dolara.

Startapi i poslovanje

Beogradski Konstrukt akviziran od strane HTEC-a uz najavljene nove akvizicije širom regiona

Kompanija HTEC akvizirala je Konstrukt u cilju pojačanja produktnog i brend dizajna za svoje klijente.

Internet marketing

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Office Talks Podcast

Profesionalni razvoj programera (upoznajte Symphony)

Tridesetu epizodu Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa predstavnicima kompanije Symphony. Sa njima smo pričali o istoriji kompanije, procesu regrutovanja, kulturi rada i izazovima sa kojima su se susretali za vreme pandemije.

Kultura 2.0

Žene imaju jednaku sposobnost ‘preživljavanja’ na online platformama, ali slabije ulaze u ovu oblast

Predstavljamo vam rezultate specijalnog izdanja Gigmetar istraživanja koje pokazuje kako su se gig radnice adaptirale na nove uslove rada koje je donela pandemija.