Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Hipokratija: Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Na platformi Hipokratija, pacijenti ostavljaju iskrene recenzije o medicinskim uslugama širom Srbije kako bi pomogli drugim ljudima u odabiru pravog lekara.

U Srbiji postoji široko rasprostranjen sistem državnih i privatnih zdravstvenih ustanova koje nude čitav spektar specijalističkih pregleda i medicinskih usluga. Uprkos tome, kada iskrsne iznenadni zdravstveni problem teško je odlučiti gde otići. Recenzije na zvaničnim prezentacijama domova zdravlja i bolnica nisu relevantan izvor jer idu u korist tih ustanova.

Upravo iz tog razloga, a primoran ličnim iskustvom, Stevan Alimpijević odlučio je da napravi platformu po meri pacijenata. Na Hipokratiji, pacijenti ostavljaju verifikovane recenzije i tako značajno olakšavaju pretragu lekara, specijalizacija i zdravstvenih ustanova od poverenja. S druge strane, poseduje softver za zakazivanje termina, koji olakšava posao medicinskom osoblju, rasterećujući ga birokratije.

Kakve sve benefite Hipokratija nudi pacijentima, i po čemu se ova platforma razlikuje od ostalih koje su prisutne na tržištu, kao i ostale pojedinosti vezane za njen rad, ispričao je Stevan u intervjuu koji je pred vama.

Kada i s kojim ciljem je nastala platforma Hipokratija?

Stevan: Pre nekoliko godina, susreo sam se sa nečim od čega se svaki roditelj plaši — mom sinu je hitno bila potrebna medicinska pomoć. Situacija je bila ozbiljna, preživeo sam ogroman stres prilikom traženja zdravstvene ustanove od poverenja, koja bi brzo mogla da pomogne sinu. Iz ovog ličnog iskustva, rođena je vizija sistema koji pruža prave informacije u pravo vreme i uklanja što je moguće veći administrativni teret sa uma pacijenata.

S obzirom na to da je pristup “pacijent na prvom mestu” veoma redak, želeli smo, pre svega, da dokažemo da na tržištu postoji potreba. Iz tog razloga, razvili smo MVP u vidu platforme koja se najviše suočava sa pacijentima. To je platforma za prikupljanje autentifikovanih povratnih informacija o pregledima od strane pacijenata, kroz automatizovan proces, u realnom vremenu. Pacijenti, po završetku pregleda, ostavljaju verifikovane recenzije i na taj način pomažu drugima u njihovim pretragama prilikom odabira zdravstvenih usluga od poverenja.

Sledeći korak na kome sad radimo je AI chatbot za zakazivanje pregleda. Za pacijente, primarna tačka kontakta sa sistemom biće chatbot implementiran u kanale koje već koriste za svakodnevno komuniciranje, time će se zadovoljiti potrebe i pacijenata sa manjim digitalnim veštinama, posebno starijih. Na strani institucije, naš sistem će optimizovati zakazivanje, određivanje prioriteta, hitnost i ponovno zakazivanje sa inteligentnim listama čekanja. Ovime ćemo omogućiti da osoblje (uglavnom medicinske sestre) mogu da brinu o pacijentima umesto da se bave administracijom.

Ovaj sistem zakazivanja koji je fokusiran na pacijente, koristiće veštačku inteligenciju za automatizaciju kontakata, praćenje i slanje podsetnika o terminima, što će omogućiti neometano iskustvo za pacijente i zdravstvene ustanove. Osnivački tim čine Stevan Alimpijević (tehnički direktor) i Saša Stanojević (operativni direktor). Ceo tim Hipokratije čini 15 ljudi, tačnije uključeni su programeri, testeri, project menadžer, marketing, prodaja, dizajner, i ostali.

Kako je prikupljen novac za lansiranje platforme?

Stevan: Shift2ai d.o.o. je softverska kompanija koja će vam pomoći da oživite svoje ideje. Osnovani smo 2021. godine. Kompanija se bavi pružanjem usluga, uglavnom inostranim klijentima na razvoju njihovih IT rešenja. Osnovna ekspertiza je programski jezik PHP, projektni menadžment, UI/UX dizajn i QA testiranje. Naše usluge plasiramo na inostrano tržište od kojih su dominantna tržišta Amerike i Zapadne Evrope.

Celokupno dosadašnje iskustvo u razvijanju IT rešenja i platformi za inostrane klijente smo iskoristili za ostvarivanje ideje i razvoj sopstvene zdravstvene platforme Hipokratija. Finansiranje Hipokratije smo obezbedili iz sopstvenih sredstava (bootstrap).

Na koji način funkcioniše platforma i kome je sve namenjena?

Stevan: Mi se bavimo izazovom efikasnog pristupa pouzdanim zdravstvenim uslugama (brige o postojećim pacijentima, privlačenjem novih pacijenata i efikasnim zakazivanjem pregleda), dilemom sa kojom se suočavaju pacijenti i zdravstvene ustanove širom sveta. Prvi deo rešenja je platforma za prikupljanje autentifikovanih povratnih informacija o pregledima od strane pacijenata, kroz automatizovan proces u realnom vremenu. Pacijenti, po završetku pregleda, ostavljaju verifikovane recenzije i na taj način pomažu drugima u njihovim pretragama prilikom odabira zdravstvenih usluga od poverenja.

Drugi deo rešenja je softver za zakazivanje termina koji koristi najsavremeniju tehnologiju i omogućava danonoćnu dostupnost, neometano iskustvo pacijenata i automatsko upravljanje resursima za delić cene u poređenju sa ljudima kada to rade, omogućavajući osoblju (uglavnom medicinskim sestrama) da brinu o pacijentima umesto da se bave administracijom. Ovaj sistem zakazivanja koji je fokusiran na pacijente će, koristeći veštačku inteligenciju, automatizovati kontakte, praćenje i podsetnike o terminima, podstičući neometano iskustvo za pacijente i institucije.

Za pacijente, primarna tačka kontakta sa sistemom biće chatbot-om implementiran u kanale koje već koriste za svakodnevno komuniciranje, ovime će se zadovoljiti potrebe i pacijenata sa slabijim digitalnim veštinama, posebno starijih. Na strani institucije, naš sistem će optimizovati zakazivanje, određivanje prioriteta, hitnost i ponovno zakazivanje sa inteligentnim listama čekanja.

Na Hipokratiji postoji uvid u recenzije na širok spektar specijalizacija.

Da li na tržištu postoje slična rešenja, i po čemu je vaše unikatno?

Stevan: Tržište informacionih tehnologija u zdravstvu u Južnoj i Istočnoj Evropi karakteriše mešavina regionalnih firmi i lokalnih startap kompanija koje nude raznovrsna rešenja, a naši glavni konkurenti su Doctify i SuperDoc. Uprkos brzom rastu ovog tržišta, ono ostaje relativno nezasićeno, posebno u pogledu inovativnih rešenja usmerenih na pacijenta i prevazilaženja izazova digitalne transformacije. Naša strategija da ostanemo ispred konkurencije uključuje iskorišćavanje svih prednosti prvog pokretača, fokusiranje na kontinuirane inovacije i isticanje jedinstvenih karakteristika našeg rešenja.

Posvećeni smo negovanju jakih odnosa sa klijentima, pružanju izuzetne vrednosti i pružanju korisničke podrške bez premca kako bismo obezbedili našu poziciju na tržištu. Jedna od naših ključnih prednosti je Hipokratija portal za pacijente, koji nas izdvaja od ostalih HMS provajdera. Ovaj direktan angažman sa krajnjim korisnicima, pacijentima naših klijenata, nudi stratešku prednost u prodajnim i marketinškim naporima i formiranju partnerstva. Naš cilj je da Hipokratija bude poznata ne samo među zdravstvenim radnicima, već i pacijentima.

Ovaj pristup je odbranjiv, jer bi prelazak na ovaj model od naših konkurenata zahtevao značajno vreme, resurse i nove mogućnosti, dok je on inherentno integrisan u dizajn našeg proizvoda. Još jedna značajna snaga je naša svestrana tehnološka ekspertiza, koja nam omogućava da brzo usvojimo revolucionarne tehnologije kao što su web interfejsi, Cloud tehnologija i veštačka inteligencija. Ova agilnost nas povoljno pozicionira u odnosu na tradicionalne proizvođače softvera, dodatno učvršćujući našu konkurentsku prednost.

Opiši nam vaš biznis model i na koji način prihodujete? Ko su sve vaši klijenti?

Stevan: Naše klijente prvenstveno čine male i srednje zdravstvene ustanove (500-3.500 pregleda mesečno) kao što su klinike, bolnice, stomatolozi i poliklinike. Ove zdravstvene ustanove nastoje da poboljšaju komunikaciju sa pacijentima, upravljanje terminima i opšte zadovoljstvo pacijenata, a istovremeno da poboljšaju svoje marketinške napore i poslovne operacije. Prilagodili smo naše rešenje i privatnim i državnim zdravstvenim ustanovama.

Klijenti su KBC Dragiša Mišović, Cardios poliklinika, NovaMed Poliklinika, MegaClinic poliklinika, Egzakta Medika, Spinalis ordinacija, Globos Osiguranje, BENU Apoteke, Global Care Surgery, Poliklinika GOG i Revitalage. Projekat generiše prihod i profit kroz svoj model zasnovan na pretplati, nudeći mesečne i godišnje planove sa popustima za dugoročne obaveze. Prihodi potiču od stalnih pretplata koje plaćaju zdravstvene ustanove za pristup funkcijama i uslugama naše platforme.

Pored toga, potencijalni tokovi prihoda uključuju prodaju premijum funkcija, ponudu usluga prilagođavanja i pružanje marketinških usluga. Ove modele već koristimo jer smo potpisali dva marketinška ugovora — osiguravajuće društvo za oglašavanje privatnog zdravstvenog osiguranja i apotekarska ustanova. Naša strategija cena je osmišljena tako da pruži fleksibilnost i vrednost našim klijentima, posebno imajući u vidu da ulazimo na tržište malih i srednjih zdravstvenih ustanova, istovremeno osiguravajući održiv rast prihoda za naše poslovanje.

Nudimo nivoe pretplatničkih planova prilagođenih različitim potrebama i veličinama klijenata u zavisnosti od broja pregleda, sa odgovarajućim strukturama cena koje odražavaju nivo uključenih funkcija i usluga.

S druge strane, platforma je namenjena privatnim zdravstvenim ustanovama za unapređenje poslovanja i povećanje broja pacijenata.

Kako na Hipokratiju reaguju korisnici, a kako zajednica?

Stevan: Trenutno imamo preko 6.000 ostavljenih verifikovanih recenzija pacijenata i 3.000 registrovanih korisnika. Preko 90% recenzija su pozitivne dok su samo 10% negativne. Ljudi su otvoreni da daju iskrene recenzije kako bi pomogli drugima. Prepoznaju naše rešenje i porede ga sa Bookingom i AiRBNB-jem u turističkoj industriji. Isti problem koji mi rešavamo u zdravstvu.

Platforma Hipokratija je prepoznata od strane: Evropska banka za obnovu i razvoj – program mladi u biznisu, Centar za digitalnu transformaciju Srbije — program razvoja i primene veštačke inteligencije u zdravstvu, Prvi superklaster Srbije — izabrani smo u prvih pet projekata u domenu zdravstva i prošli program akceleracije. Inovacioni fond Srbije — registrovali smo se kao inovativno preduzeće pošto smo prošli njihov program registracije kako bismo mogli da koristimo subvencije za zarade zaposlenih koji se bave istraživanjem i razvojem.

Kakvi su dalji planovi za rast i da li pripremate neka unapređenja platforme?

Stevan: Cilj je da proširimo poslovanje na inostrano tržište Istočne i Južne Evrope kao i da ostvarimo rezultat koji bi nam omogućio da tražimo runde finansiranja, prvenstveno od VC-a (Venture Capital). Digitalizacija zdravstvene zaštite prečesto zaboravlja da je poverenje između zdravstvene ustanove i pacijenta ključni deo jednačine.

Želimo da ovo promenimo i pokažemo da je sistem usredsređen na pacijenta obostrano koristan za sve strane. Buduće generacije zaslužuju zdravstvenu zaštitu koja je izgrađena na principima poverenja i usredsređenosti na pacijenta.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Novost

Google Street View automobili ponovo na putevima Srbije

Njihova misija je ažuriranje Google Street View fotografija srpskih gradova, arhitektonskih i prirodnih dobara na Google mapama.

Takmičenje

Predstavljen žiri SoMo Borca: Evo ko će odabrati najbolje digitalne projekte u regionu

Prijave se zatvaraju 25. septembra, a 'early bird' prijave otvorene su do 1. septembra 2024. godine!

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti.